Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maritha schreef:Jij hebt zeker een loslopende kat thuis je hapt zo erg toe. Maar hondeneigenaren moeten hun honden ook aan de lijn houden die mogen niet los lopen en die betalen hondenbelasting, en als ze nu ook al over paardenpoep beginnen dan moeten ze ook alle los lopende katten aanpakken, die maken meer rommel dan alle paarden bij elkaar in heel nl die op de stoepen etc poepen
Alane schreef:vervelende is gewoon dat de ruiters hun eigen graf aan het graven zijn, dat dadelijk wegen etc verboden terrein worden voor paarden, of je daar dan zo blij mee moet zijn.
Huertecilla schreef:Alane schreef:vervelende is gewoon dat de ruiters hun eigen graf aan het graven zijn, dat dadelijk wegen etc verboden terrein worden voor paarden, of je daar dan zo blij mee moet zijn.
Dít grafje is een voorbeeld van zelfgegraven.
Er was veel verlast door poep op voet- en fietspaden. In plaats van te handhaven wat toch al niet mocht is er nu een verbod wat vreemd is.
Op zich zou een paard moeten kunnen mesten waar de ruiter mag rijden.
Zeer druk bereden routes waar de mest ook nog een potentieel probleem is, zouden inderdaad terecht van een plaatselijk mestverbod kunnen worden voorzien.
Het voorbeeld van de bereden politie is helder: zij hebben een surveillerende functie ook in voetgangersgebied en daar veroorzaakt de mest overlast = opruimen. Op de rijbaan beiden niet.
Voor de rijbaan heeft de wegbeheerder een reinigingsdienst.
Dat daar vaak op bezuinigd wordt is een ánder probleem.
NL is een zeer dichtbevolkt land én heeft een hoge ruiterdichtheid. Dat geeft potentiële frictie waar het overlapt.
De ruiterij dient zich dit te realiseren en zich voorkomend te gedragen. Het eenzijdig toeëigenen van rechten, regels aan de rijlaars lappen en overlast veróórzaken graaft het eigen graf.
femskie schreef:Anyway, als mijn paard toevallig bij iemand voor de oprit/deur iets laat vallen dan schuif ik het aan de kant. Maar wel als de situatie zodanig is dat ik veilig af kan stappen en mijn paard aan de hand kan houden.
nijland schreef:mijn zoontje kan er niet eens meer opkomen als hij onderweg eraf zou moeten stappen om poep te ruimen.
de kleine man rijd op een grote pony en ik moet hem een pootje gegeven om er op te komen.
Huertecilla schreef:nijland schreef:mijn zoontje kan er niet eens meer opkomen als hij onderweg eraf zou moeten stappen om poep te ruimen.
de kleine man rijd op een grote pony en ik moet hem een pootje gegeven om er op te komen.
Dat is onverantwoord.
Overal en altijd vlot en veilig aan beide kanten kunnen af- en opstappen is een randvoorwaarde voor paardrijden.
Huertecilla schreef:Dít grafje is een voorbeeld van zelfgegraven.
Er was veel verlast door poep op voet- en fietspaden. In plaats van te handhaven wat toch al niet mocht is er nu een verbod wat vreemd is.
Op zich zou een paard moeten kunnen mesten waar de ruiter mag rijden.
Zeer druk bereden routes waar de mest ook nog een potentieel probleem is, zouden inderdaad terecht van een plaatselijk mestverbod kunnen worden voorzien.
femskie schreef:Cowgirl schreef:Maar hoera...we weten weer even dat we in nederland wonen. Jammer dat ik het geluid bij de troonrede zacht zette(bezig met studie) maar Bea heeft vast weer geld nodig.
Bea krijgt ongeveer 834.000 euro per jaar... er is inderdaad een verhoging geweest van haar inkomen. Net als wij WimLex en Maxima, 7000 euro meer per jaar..![]()
Even je broodnodige info!
Huertecilla schreef:tamary schreef:Wil je de paarden dus van de fietspaden af hebben dan zal je ruiterpaden moeten aanleggen en onderhouden.
Even voor de goede orde:
Ruiterpaden zijn een groot voorrecht; geen récht!
Die worden door iedereen betaald voor de hobby van enkelen.
Het paard is gewoon een vervoermiddel wat op de rijbaan mag.
Ruiterpaden zijn een cadeau.
Maak daar vooral veel stampij over, heb vooral schijt aan de regels, veroorzaak overlast voor de degenen die dat ruiterpad medefinancieren en het luxe scenario verandert vanzelf.hc
CharleyT schreef:Ach ja, als je helemaal geen argumenten meer hebt, dan haal je de koningin erbij. En natuurlijk tot schande van het paardenvolk die domme, infantiele reacties van: nou, laat ze eerst maar eens..........enz. te triest voor woorden. Prijs jezelf vooral uit de markt door de asociale houding die velen hier ten toon spreiden. Ikke ikke en nog eens ikke, en de rest(zonder paard) kan lekker stikke!