Huertecilla schreef:De geboorteregeling bij ons is een keuze en wíj denken dat we deze in het paardbelang hebben genomen.
Heeft IW ook gedaan, uit paardenbelang, omdat zij voorgelicht is door een DA, die haar, na bleek, verkeerde/niet goede info heft gegeven....
En PZP is ook getest, nadelige?? bijwerkingen, permanente onvruchtbaarheid...
Huertecilla schreef:Nog steeds even bij belangen blijvend:
Een ruin is letterlijk gecastreerd natuurlijk gedrag. Het is heel natuurlijk dat de meeste hengsten hun hele leven nooit dekken en ze leven in sociaal veband in vrijgezelengroepen.
Ruinen is een extreem voorbeeld van mensenbelang.
Je andere paarden lichaamsvreemde stoffen toedienen, opdat jij een hengst kunt houden, wat is dan paardenbelang en eigen belang???
Huertecilla schreef:Ik vind dat zij daarmee bewijst dat het paardbelang voor haar ongeschikt is en dat ze dus geen sport met paarden kan beoefen.
hc
Diezelfde mening begin ik te vormen over jou, ik zie nl weinig verschillen.. jij draait dingen ook zo alsof het lijkt dat het paardenwelzijn ten goede komt, mischien wel uit een overtuiging dat je goed doet, bedenk dan dat dat bij anderen niet anders hoeft te zijn, dat ook zij kunnen handelen met goede bedoelingen en soms leergeld moeten betalen, voor mevr. Werth is dat nu 6 maand schorsing, dat betaald ze omdat ze ter goede trouw en daarnaast niet zelf onderzocht heeft.
Er zitten niet zoveel verschillen tussen hetgeen jij verteld over de geboorteregeling bij je merries en het hengst laten van je hengst... ic, boodschappen halen voor eigen belang/gezinsbelang te paard.
Mevr. Werth dacht er goed aan gedaan te hebben, en ipv dat zij thuis komt met een boodschappen, neemt ze een lintje, roem en wat centjes mee naar huis.... en is haar rijden gebonden aan regels, antidoping beleid, en hoe ze rijdt en welke weg ze volgd op welke manier....
en jouw weg van huis naar de kruidenier en weer terug, kun jij doen en laten wat je wilt, niemand die dat veroordeeld of beoordeeld... en alleen dat zijn de verschillen...