Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:56

met Adelinde, Edward, Anky en hun paarden heb je volgend jaar de WK titel in je pocket bij een normaal verloop, zonder een van deze drie toppers en hun paarden word het al een stuk moeilijker dus als hij Okidoki voor Nederland behouden heeft waarom dan Parcival niet en goodwill hoeft hij na afgelopen weekend niet meer te kweken, elk land wil hem nu wel als trainer, iemand zei in dit topic wat over ruzie, volgens mij hebben Adelinde en de andere eigenaar een verschil van mening en geen ruzie, straks staan ze drie paginas verder al voor de rechtbank dus wel opletten wat je zegt.

Pascha

Re: Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:02

Iedereen bekijkt het vanuit Adelinde´s kant, maar kijk ook eens vanaf de kant van de andere eigenaar. Die betaalt kosten mee, als het paard het niet meer doet op topniveau, heeft hij helemaal niks meer. Kan wel snappen dat hij eruit wil stappen, als je maar een `kleine fokker`bent. Laten ze gewoon een sponsor zoeken, of een syndicaat oprichten, of laat de KNHS eens de handen uit de mouwen steken!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:10

Daar heb je gelijk in. Daarom zou het ook super zijn als voor dit paard een soortgelijke constructie kan worden gemaakt als voor Okidoki, het zou goed zijn voor de sport, goed voor de eigenaar die wil verkopen, goed voor Adelinde en last but not least super zijn dat haar paard kan blijven waar hij nu is, omdat dat duidelijk zijn plekje is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:15

Pascha schreef:
Iedereen bekijkt het vanuit Adelinde´s kant, maar kijk ook eens vanaf de kant van de andere eigenaar. Die betaalt kosten mee, als het paard het niet meer doet op topniveau, heeft hij helemaal niks meer. Kan wel snappen dat hij eruit wil stappen, als je maar een `kleine fokker`bent. Laten ze gewoon een sponsor zoeken, of een syndicaat oprichten, of laat de KNHS eens de handen uit de mouwen steken!!

Heel veel mensen in dit topic geven aan te snappen waarom de andere eigenaar wil verkopen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:21

Mindim schreef:
Heel veel mensen in dit topic geven aan te snappen waarom de andere eigenaar wil verkopen.

En maar héél weinigen weten hoe de vork nu écht in de steel zit mensen maak je geen zorgen ;)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:24

Nou licht ons dan even in ;)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:39

CGJ12 schreef:
Mindim schreef:

En maar héél weinigen weten hoe de vork nu écht in de steel zit mensen maak je geen zorgen ;)

http://forum.fok.nl/topic/784792
Deze weet het ook niet :Y) :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:58

Niemand beweert hier te weten hoe de vork in de steel zit, want dat is iets dat enkel Adelinde en de mede-eigenaar weet.

Wel worden er gedachtes over beide kanten in dit topic neergezet. Gedachtes die weinig speculeren dan enkel werken met het gegeven feit dat aangeven wordt in de titel van dit TS.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:09

CGJ12 schreef:
Mindim schreef:

vertel dan eens hoe het echt zit, ze staat bij je op stal dus brand los zou ik zo zeggen!!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:14

bigone schreef:
Iemand maakte hier de opmerking dat Anky uit een rijk gezin kwam want haar vader had 'dikke 20 rooien' voor Bonfire betaald, even in verhouding : dikke 20 rooien= 22.000 gulden, omgerekend 10.000 euro, hoe verschrikkelijk veel wannabeesterren rijden er wel niet rond tegenwoordig op een beest van 10.000 euro, heeft echt niet alleen maar met centen maar ook met talent te maken, Anky is gewoon op een shet begonnen, tegenwoordig moet er al vaak een flitsende C- of D pony komen waar als het even kan de Z knopjes opzitten.

En Anky is niet veel beter als die wannabee's ook Anky & Sjef gaan opzoek naar paarden die alle knopjes in bezit hebben (hoezo lui :o ) Heb het enkele jaren terug meegemaakt dat ze voor een Jazz hengst bij ons kwamen kijken, eentje met super beweging soepel en voorbij ZZ gereden geloof ik, ze wezen het af omdat het dier niet alle knopjes hadden.

Anky?? voor mij bestaat ze niet, ze kan dat allemaal wel presteerd hebben, alleen ben je een ware kampioen(e) als je het paard niet zelf vanaf het begin getraind heb? Daarom bewondering voor Adelinde en Parzival, die hebben samen iets opgebouwd en zijn op dat niveau gekomen *D

De ware kampioenen zijn de mensen die het talent hebben en moeten ploeteren en iedere cent moeten omdraaien om op hoger niveau te komen! De mensen die hun paard zelf naar topniveau rijden daar heb ik bewondering voor! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:15

CGJ12 schreef:
Mindim schreef:

Volgens je onderschrift kunnen we jouw opmerking buiten beschouwing laten.

Citaat:
Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Hoeft men niet terug te scrollen :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:21

Jij weet in dit geval zeker niet hoe de vork in de steel zit, Mindim... :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:25

RhealLover schreef:
bigone schreef:
Iemand maakte hier de opmerking dat Anky uit een rijk gezin kwam want haar vader had 'dikke 20 rooien' voor Bonfire betaald, even in verhouding : dikke 20 rooien= 22.000 gulden, omgerekend 10.000 euro, hoe verschrikkelijk veel wannabeesterren rijden er wel niet rond tegenwoordig op een beest van 10.000 euro, heeft echt niet alleen maar met centen maar ook met talent te maken, Anky is gewoon op een shet begonnen, tegenwoordig moet er al vaak een flitsende C- of D pony komen waar als het even kan de Z knopjes opzitten.

En Anky is niet veel beter als die wannabee's ook Anky & Sjef gaan opzoek naar paarden die alle knopjes in bezit hebben (hoezo lui :o ) Heb het enkele jaren terug meegemaakt dat ze voor een Jazz hengst bij ons kwamen kijken, eentje met super beweging soepel en voorbij ZZ gereden geloof ik, ze wezen het af omdat het dier niet alle knopjes hadden.

Anky?? voor mij bestaat ze niet, ze kan dat allemaal wel presteerd hebben, alleen ben je een ware kampioen(e) als je het paard niet zelf vanaf het begin getraind heb? Daarom bewondering voor Adelinde en Parzival, die hebben samen iets opgebouwd en zijn op dat niveau gekomen *D

De ware kampioenen zijn de mensen die het talent hebben en moeten ploeteren en iedere cent moeten omdraaien om op hoger niveau te komen! De mensen die hun paard zelf naar topniveau rijden daar heb ik bewondering voor! :j

Wat voor een irrelevante opmerking is dat nu.
Anky heeft meerdere paarden opgeleid, maar eens op een bepaald niveau is het logisch dat je selectiever kan zijn. De echte reden zal allicht wel een andere zijn dan enkel het niet hebben van 'alle' knopjes :-) Salinero had die namelijk ook niet.
Echte talenten lopen nu eenmaal niet dik bezaaid.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:26

RhealLover schreef:
bigone schreef:

Ik weet niet hoor... zeggen de namen Prisco en Bonfire je iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:43

KarinvdM schreef:
Jij weet in dit geval zeker niet hoe de vork in de steel zit, Mindim... :D

Dat heb ik ook niet beweerd hoor.
Maar kom niet met een losse flodder in het topic. Als je meer weet en je wilt het niet vertellen, kom dan ook niet op die manier het topic binnen. Het enige wat ik heb gezegd is dat iedereen wel begrip heeft voor de andere eigenaar van het paard, maar ook voor Adelinde.

Dat ik heb gezegd dat het uiteindelijk weer om geld gaat draaien, dat is bijna gemeengoed in sportland, dus dat is niet persoonlijk tegen de eigenaar. Uiteindelijk vervalt het altijd daartoe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:47

RhealLover schreef:
bigone schreef:

Dat of ze wilde subtiel zijn en dit zeggen ipv dit paard is kwalitatief niet goed genoeg om op topniveau te presteren.... :=

Anky heeft volgens mij meer paarden opgeleid dan menig bokker die dit soort onzin in een topic over Adelinde en Parzival zetten :D Ik ken een aantal lichte tour paarden waar zogenaamd "alle knopjes opzitten" maar hell, die zou je niet eens door een B proef krijgen omdat ze niet door hebben wat been betekent :+ Wat moet je dan met een dusdanig verkl**t paard? Eerst nog een jaar spenderen aan een degelijke basis aanleggen omdat een ander het niet degelijk kon doen?

Nee, ik denk dat Sjef en Anky die bewuste eigenaar gewoon een hoop kritiek bespaart hebben :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:59

De kans is nog groter dat ze op zoek waren voor iemand anders (een klant) naar een paard wat gemakkelijk na te rijden was.
Iemand die Anky lui noemt heeft wel héél weinig meegekregen van haar loopbaan.... Over LUI gesproken! Maar slaap en droom lekker verder.....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:25

janouke schreef:
horseyfries schreef:

waarom zou ik een hele bekende papa of mama moeten hebben of veeeel geld? Pap heeft alleen heel even int. dress. gereden. en rijd nu Z dressuur
en talanteplan is gewoon voor iedereen, en dat is ook echt zo, want ik weet wie allemaal door zijn en hun ouders zijn echt niet bekend.
Bekendere pony ruiters (dus kader ruiters) moge daar helemaal niet aan mee doen

Wel eens van sarcasme gehoord Janouke?? Ik mag toch hopen dat je uit mijn andere posts over het talentenplan kan halen dat ik in tegenstelling tot gabriel niet denk dat het alleen voor rijke mensen is hé?

haha ja ik bedoel het ook niet zo tegen jouw, maar heel veel mensen denken zo en dat vind ik echt onzin[/quote]

kinderen die met talentvolle leen pony alle wedstrijden winnen waar ze mee meedoen
(open wedstrijden) en geen geld hebben voor een club lidmaatschap
komen NIET in aanmerking voor de rabo talenten plan

betreffende meisje had 1 wedstrijd niet gewonnen (paard bleek wat onder de leden te hebben)
maar verder alle springwedstrijden (ook cross) 1e
rabo wilde niet sponsoren zodat ze een kans had verder te komen in de sport

daar moet echt al wat geld voor aanwezig zijn

maar genoeg over de rabo

tja .. enerzijds kan er ieder moment iets gebeuren met een paard
MAARR ik denk dat ze uiteindelijk slimmer af is om hem nu iig t/m de olympische spelen door te rijden
proberen naam te maken / houden
en vandaaruit aan het werk gaan

het paardrijden zelf word je ook niet zo rijk van ..
dus merchandisching (volgens mij schrijf ik dat verkeerd :o )

dan kan ze zelf de andere helft kopen :D

verder heb ik een hoop respect voor der dat ze heeft doorgezet

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:22

Horsedances schreef:
De oplossing is heel simpel gewoon verkopen voor Euro 3.000.000,= aan Adri Gordijn onder de voorwaarde dat zijn kleindochter Sanneke Rothenberger er mee voor Nederland gaat starten. :D
Vier vliegen in één klap

(remember Olympic Jup van Sonja Gadema)

is Jup niet gestorven ?

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:08

`De allerbeste oplossing zou zijn dat ze iemand vinden die het hele paard koopt zo iemand als Moorland stables,en die Parcival voor Adelinde en Nederland behoud ,heeft ze 2 vliegen in één klap.een eigen stal en het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:20

dunemole schreef:
`De allerbeste oplossing zou zijn dat ze iemand vinden die het hele paard koopt zo iemand als Moorland stables,en die Parcival voor Adelinde en Nederland behoud ,heeft ze 2 vliegen in één klap.een eigen stal en het paard.

Hoe zit dat eigenlijk? Is Moorland 100% eigenaar van Totilas, want met sport hoor je dat hij van mensen is die helemaal weg van hem zijn en er zoveel plezier uit halen, dat zij hem niet van de hand doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:00

Mindim schreef:
dunemole schreef:

Hoe zit dat eigenlijk? Is Moorland 100% eigenaar van Totilas, want met sport hoor je dat hij van mensen is die helemaal weg van hem zijn en er zoveel plezier uit halen, dat zij hem niet van de hand doen.

en die kan straks ook nog gaan dekken :$
dat is een +punt tov Parcival

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:26

horseyfries schreef:
waarom zou ik een hele bekende papa of mama moeten hebben of veeeel geld? Pap heeft alleen heel even int. dress. gereden. en rijd nu Z dressuur
en talanteplan is gewoon voor iedereen, en dat is ook echt zo, want ik weet wie allemaal door zijn en hun ouders zijn echt niet bekend.
Bekendere pony ruiters (dus kader ruiters) moge daar helemaal niet aan mee doen

Wel eens van sarcasme gehoord Janouke?? Ik mag toch hopen dat je uit mijn andere posts over het talentenplan kan halen dat ik in tegenstelling tot gabriel niet denk dat het alleen voor rijke mensen is hé?[/quote]

haha ja ik bedoel het ook niet zo tegen jouw, maar heel veel mensen denken zo en dat vind ik echt onzin[/quote]

kinderen die met talentvolle leen pony alle wedstrijden winnen waar ze mee meedoen
(open wedstrijden) en geen geld hebben voor een club lidmaatschap
komen NIET in aanmerking voor de rabo talenten plan

betreffende meisje had 1 wedstrijd niet gewonnen (paard bleek wat onder de leden te hebben)
maar verder alle springwedstrijden (ook cross) 1e
rabo wilde niet sponsoren zodat ze een kans had verder te komen in de sport

daar moet echt al wat geld voor aanwezig zijn

maar genoeg over de rabo

tja .. enerzijds kan er ieder moment iets gebeuren met een paard
MAARR ik denk dat ze uiteindelijk slimmer af is om hem nu iig t/m de olympische spelen door te rijden
proberen naam te maken / houden
en vandaaruit aan het werk gaan

het paardrijden zelf word je ook niet zo rijk van ..
dus merchandisching (volgens mij schrijf ik dat verkeerd :o )

dan kan ze zelf de andere helft kopen :D

verder heb ik een hoop respect voor der dat ze heeft doorgezet[/quote]

rabo gaat heus niet zomaar iedereen sponseren hoor,
ja en om in het talenteplan heb je wel wat ervaring nodig en ouders die achter je staan enzo

southfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:05

Sander_ schreef:
Erg moeilijk, de keus tussen geld en presteren in de sport met je eerste GP-paard (emotioneel natuurlijk).
Als Adelinde nu verkoopt haalt ze wel het maximale uit haar Parzival-avontuur. Ze kan dan inderdaad op rozen leven, maar dan zal ze wel weer een paar jaar uit the picture zijn voordat ze een nieuw GP-paard heeft.
Het alternatief is houden (als dat lukt) en dan kan ze toch met hem verdienen, denk aan prijzengeld, clinics, en het lesgeld zal ook almaar duurder worden.
Maar dan is Parzival 17 jaar en gaat hij met pensioen, dan is ze toch weer afhankelijk van sponsors en gulle eigenaren.

Hoezo moeilijke keuze.... HELEMAAL GEEN MOEILIJKE KEUZE,
Het verhaal krijgt een verkeerde wending. Adelinde verkoopt Parzival NOOIT punt. De mede-eigenaar wil zijn deel al zeer geruime tijd verkopen en niet nu na het EK. Ze wil geen zak met geld om een eigen bedrijf te beginnen zonder Parzival. Ze heeft een aantal paarden in training op een zeer fijne stal in Drenthe en een aantal leuke jonge paarden in het verschiet. Een paard als Parzival is uniek er zijn misschien wereldwijd 10 van. De kans dat er nog zo één op de stoep staat is zeer klein. Mede-eigenaar wil zijn deel verkopen en Adelinde verkoopt haar deel NOOIT.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:15

southfield schreef:
Sander_ schreef:
Erg moeilijk, de keus tussen geld en presteren in de sport met je eerste GP-paard (emotioneel natuurlijk).
Als Adelinde nu verkoopt haalt ze wel het maximale uit haar Parzival-avontuur. Ze kan dan inderdaad op rozen leven, maar dan zal ze wel weer een paar jaar uit the picture zijn voordat ze een nieuw GP-paard heeft.
Het alternatief is houden (als dat lukt) en dan kan ze toch met hem verdienen, denk aan prijzengeld, clinics, en het lesgeld zal ook almaar duurder worden.
Maar dan is Parzival 17 jaar en gaat hij met pensioen, dan is ze toch weer afhankelijk van sponsors en gulle eigenaren.

Hoezo moeilijke keuze.... HELEMAAL GEEN MOEILIJKE KEUZE,
Het verhaal krijgt een verkeerde wending. Adelinde verkoopt Parzival NOOIT punt. De mede-eigenaar wil zijn deel al zeer geruime tijd verkopen en niet nu na het EK. Ze wil geen zak met geld om een eigen bedrijf te beginnen zonder Parzival. Ze heeft een aantal paarden in training op een zeer fijne stal in Drenthe en een aantal leuke jonge paarden in het verschiet. Een paard als Parzival is uniek er zijn misschien wereldwijd 10 van. De kans dat er nog zo één op de stoep staat is zeer klein. Mede-eigenaar wil zijn deel verkopen en Adelinde verkoopt haar deel NOOIT.

En dat weet jij zo zeker omdat................... ?