Altijd in de hoofdrol, maar nu niet meer dan een figurant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:34

Lovely schreef:
xx_Horsiex schreef:
Wat prijsjes? 3 x Olympisch Goud noem jij wat prijsjes? Ik neem dat jij in 2012 vast ook mee doet?

Dat was de vraag niet, de vraag was wat jij vindt dat Sjef Janssen heeft bereikt voor de sport.

Andere toon mag ook wel, maar goed om je vraag te beantwoorden. Mede dankzij Sjef hebben ruiters zoals Adelinde het niveau wat ze nu rijden bereikt. Hij heeft hun getraind, hij heeft zich altijd ingezet om verbeteringen in de sport door te zetten zoals verschillende regels aanpassen, zich ingezet om het jurysysteem te verbeteren, begeleiden van het team dat ons gaat verdedigen op wedstrijden. Waarom is hij anders bondscoach?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:47

Adil18 schreef:
Cayenne schreef:
Ja hoor, dat weet ik nog wel :j
Hij is met Olympic Bo ooit achtste geworden op het EK en derde met het team.

Wow, ik sla steil achterover! Wat een prestatie! Maar dat lag er vast aan dat hij niet zulke goede paarden kon krijgen als een Matthias, toch? :(:)

:+ ;)

De beste trainers zijn niet altijd de beste ruiters, de beste ruiters zijn niet altijd de beste trainers; ik dacht dat dat bij iedereen wel bekend was... Niet dus. :+

Hoewel ik Sjefke's uitspraken niet altijd getuigen van diplomatie en sportiviteit en de LDR methode in mijn ogen ook wel wat dubieus is in het kader van dierwelzijn, kan niemand hem verwijten dat hij de Nederlandse sport niet tot grote successen brengt. :)

Hij heeft erg veel verstand van goed management om de hele sport heen, dàt is waar hij zich onder andere voor inzet. De lichamelijke conditie van de ruiters houdt hij zich mee bezig, ook weer van positieve invloed op de prestaties. Hij zet zich in voor modernisering en verbetering t.a.v. het jureren op de hoogste niveau's (hoewel sommige het daar niet helemaal mee eens zullen zijn dat het ook verbeteringen zijn).

De mensen met de grootste mond krijgen vaak het meeste gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:05

xx_Horsiex schreef:
Wat prijsjes? 3 x Olympisch Goud noem jij wat prijsjes? Ik neem dat jij in 2012 vast ook mee doet?

xx_Horsiex schreef:
Lovely schreef:
Dat was de vraag niet, de vraag was wat jij vindt dat Sjef Janssen heeft bereikt voor de sport.

Andere toon mag ook wel, maar goed om je vraag te beantwoorden. Mede dankzij Sjef hebben ruiters zoals Adelinde het niveau wat ze nu rijden bereikt. Hij heeft hun getraind, hij heeft zich altijd ingezet om verbeteringen in de sport door te zetten zoals verschillende regels aanpassen, zich ingezet om het jurysysteem te verbeteren, begeleiden van het team dat ons gaat verdedigen op wedstrijden. Waarom is hij anders bondscoach?

Toon? Heb je zelf wel eens goed naar je eigen berichten gekeken?
Als je vindt dat hij als bondscoach alleen maar moet kijken naar een team voor een internationaal toernooi, dan kan ik me voorstellen dat je Sjef Janssen een goede bondscoach vindt. Het is echter niet aan de bondscoach om de regels te veranderen en ik denk dat dat ook vaak niet de juiste oplossing is. Het jurysysteem is helemaal niet veranderd en daar wordt pas hard om geroepen na slechte resultaten, daar kun je de klok op gelijk zetten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:24

Lovely schreef:
Toon? Heb je zelf wel eens goed naar je eigen berichten gekeken?
Als je vindt dat hij als bondscoach alleen maar moet kijken naar een team voor een internationaal toernooi, dan kan ik me voorstellen dat je Sjef Janssen een goede bondscoach vindt. Het is echter niet aan de bondscoach om de regels te veranderen en ik denk dat dat ook vaak niet de juiste oplossing is. Het jurysysteem is helemaal niet veranderd en daar wordt pas hard om geroepen na slechte resultaten, daar kun je de klok op gelijk zetten.

Iemand die 3x maal Olympisch Goud als wat prijsjes bestempelt... Dan ga ik vermoeden dat jij net zo goed kan?

Hoe je het ook wendt of keert, NL heeft heel wat bereikt in de paardensport de laatste jaren en daar heeft Sjef Janssen aan toegedragen. Of het nou een eikel is of niet.

Leonora

Re: Altijd in de hoofdrol, maar nu niet meer dan een figurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:18

ik dacht dat in het geval van Adelinde Johan Hamminga jarenlang de trainer is geweest en hem komt dan ook de eer toe. Sjef heeft alleen de puntjes op de i hoeven te zetten.
Janssen heeft in ieder geval met bijvoorbeeld de rollkur wel weer de discussie losgemaakt in paardenland en dat is wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:21

Leonora, volgens is Adelinde inderdaad niet door Sjef naar dit niveau getraind. Het verschijnsel rollkur vind ik helemaal geen positieve ontwikkeling en ik vind dat Janssen daar teveel de weegschaal door laat hangen naar prestaties en niet naar het paard.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:24

prestatie is nu eenmaal in de sport altijd het criterium
en inderdaad is het paard het middel tot het doel in het geval van paardensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:30

Die Matthias Rath mag dan geen talent hebben,maar voorlopig staat hij tweede met 75%, toch netjes voor iemand die niet kan rijden :+.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:50

Oef, Anky 4 e 73 nog wat..........

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:00

Lovely schreef:
Die Matthias Rath mag dan geen talent hebben,maar voorlopig staat hij tweede met 75%, toch netjes voor iemand die niet kan rijden :+.

Je haalt mij hier de woorden uit de mond. Toen ik dit hoorde, dacht ik ook gelijk: Waar blijf je nu met je grote mond, meneer Janssen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:30

Hij staat inmiddels derde, maar wel 2 procent boven Anky. Alhoewel daar wel weer een verklaring voor zal komen, misschien net als op het NK per ongeluk 3 keer aangegaloppeerd en pirouettes op de verkeerde plek, wie weet?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:28

Moderatoropmerking:
Probeer het hier wel ontopic te houden, het is geen Hk topic dus slowchat en/of offtopic reacties kunnen niet worden toegestaan

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:00

[/quote]

Euh, nu vraag ik me echt af waar jij nu jaloezie ziet? :+[/quote]

De hele toon van je bericht staat er vol mee. Beetje triest vind ik dat, zo afgeven op iemand die je niet kent en die toch al jaren mee zorgt voor de grootste successen van Nederland. Ja hij heeft een grote MOND en niet bek, alsjeblieft je bent toch geen asociale? Ja Sjef doet uitspraken waar hij geen vrienden mee maakt, maar ik denk ook niet dat Sjef zit te wachten op vrienden. Daarbij is het geheel jouw eigen mening hoe je over de man denkt, maar een beetje respect wel. Het is immers ook te danken aan Sjef dat de paardensport tegenwoordig het goed doet. Het is ook aan Sjef te danken dat iemand als Adelinde of Hans-Peter de kans krijgen om voor NL te rijden. Sjef is niet de bondscoach van NL omdat hij getrouwd is met Anky. En Anky is niet NL's beste amazone omdat ze getrouwd is met Sjef. Het zijn twee individuen met groot talent en beide hebben veel betekend voor de NLse paardensport.

Ieder zijn eigen mening, maar hou het respectvol.[/quote]

+:)+

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:11

De debutant die het op naam en talent van zijn paard moest hebben heeft uiteindelijk niet verkeerd geboerd zou ik zo zeggen :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:24

Adil18 schreef:
Scandicnr1 schreef:
Niet heel banketstaaf bedoeld hoor maar Sjef is van huis uit al sporter en ook niet op een matig niveau ! Mede success?????? SJEF is de beste trainer die er is ! Anky en hij zijn een team....

Sjef en familie hebben in andere sporttakken hun naam gemaakt...Sjef zelf begon pas met 25 jaar met paarden...

Lezen ! in andere takken !
Maar goed blijkaar kun jij het persoonlijke niet van prestatie onderscheiden, jammer voor jou maar deze man heeft echt heel wat neer gezet is op en top sport & zakenman en heeft een geweldig team neergezet !
Dat het er in uitspraken hard aan toe gaat, tja is echt niet anders dan in de zakenwereld wees trots dat nederland deze mensen heeft ipv ze neer te halen..... :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:16

Lante schreef:
De beste trainers zijn niet altijd de beste ruiters, de beste ruiters zijn niet altijd de beste trainers; ik dacht dat dat bij iedereen wel bekend was... Niet dus. :+

Hoewel ik Sjefke's uitspraken niet altijd getuigen van diplomatie en sportiviteit en de LDR methode in mijn ogen ook wel wat dubieus is in het kader van dierwelzijn, kan niemand hem verwijten dat hij de Nederlandse sport niet tot grote successen brengt. :)

Hij heeft erg veel verstand van goed management om de hele sport heen, dàt is waar hij zich onder andere voor inzet. De lichamelijke conditie van de ruiters houdt hij zich mee bezig, ook weer van positieve invloed op de prestaties. Hij zet zich in voor modernisering en verbetering t.a.v. het jureren op de hoogste niveau's (hoewel sommige het daar niet helemaal mee eens zullen zijn dat het ook verbeteringen zijn).

De mensen met de grootste mond krijgen vaak het meeste gedaan.

Met dit soort reacties kan ik prima leven, geen persoonlijke aanvallen en goed onderbouwd! Dat lees ik graag :D

Matthias, topprestatie! :D