Tineke Bartels in welzijnsdebat met Partij voor de Dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:26

Zucht;
Is dit nu ècht het enige wat jij kunt vinden van de van Balens in de Rollkur context?? Dan zijn er nog wel anderen!
Ik heb deze foto's op de vorige pagina al benoemd, maar speciaal voor jou de herhaling (niet te missen deze keer :+ ) :

Lante schreef:
Proffesor; de van Balens rijden in princiepe volgens het Duitse scala en niet volgens het 'systeem' van Baucher, Anky en Sjef e.d. ;) Ook dan wordt een paard wel eens iets ronden ingesteld, maar rollkur en hyperflexion hoort hier niet bij. En kom nu niet met dat P&P verhaal; ik snap ook niet wat ze daar deden (praat het ook niet goed), maar ze hebben sinds jaar en dag les van Johan Hinneman en dat is geen LDR man.

En weet je wat ik zo mis op dat eerste filmpje..? Dat die lafbek van een fotograaf/cameraman niet naar Sjef toeging, hem de hand op de schouder legde en hem vertelde dat hij helemaal verkeert bezig was/is, dàn was het een prima film geweest om op youtoube te zetten, nu vind ik het achterbaks.
Ik heb helemaal niks met de rollkur, zou het niet willen doen al was ik niveau Anky. Ik vind het er zeer onprettig uitzien en het is voor mij over de grens, vandaar dat ik les heb van een directe leerling van Coby volgens het scala.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:42

Lante schreef:
Dat die lafbek van een fotograaf/cameraman niet naar Sjef toeging, hem de hand op de schouder legde en hem vertelde dat hij helemaal verkeert bezig was/is

Die fotograaf heeft gedaan wat fotografen doen, documenteren en een moment in de tijd vastleggen voor de toekomst, zodat iedereen die niet de kans had er bij te zijn er toch nog eens kan naar kijken, en zich een mening kan vormen. Sjef aanspreken was ongetwijfeld veel minder nuttig geweest.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:44

Lante schreef:
Zucht;
En weet je wat ik zo mis op dat eerste filmpje..? Dat die lafbek van een fotograaf/cameraman niet naar Sjef toeging, hem de hand op de schouder legde en hem vertelde dat hij helemaal verkeert bezig was/is, dàn was het een prima film geweest om op youtoube te zetten, nu vind ik het achterbaks.

Ja ja en dan zegt Sjef zeker 'ok Anky mag neit meer zo rijden'

Er hebben al zoveel mensen gezegd dat het geen goed idee is.

Bovendien je kunt Anky heel makkelijk filmen als ze zo rijdt, je hoeft er praktisch geen moeite voor te doen om het vast te leggen alleen je camera openzetten

Ze doet het graag voor het publiek bij het losrijterrein en lacht nog tegen de camera ook als je daar staat. Ze schaamt zich er niet voor en doet het openlijk. Tik in 'rollkur' bij youtube en je ziet vooral Anky voorbijkomen. Gek he?

Lante

Re: Tineke Bartels in welzijnsdebat met Partij voor de Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:47

Bandida: Absoluut, maar dan had ik wel veel meer respect voor hem gehad en dit soort Rollkur filmpjes zijn er (helaas) genoeg.

Arabesk: Dat zou hij moeten zeggen inderdaad, want Anky kan zonder Rollkur, daar ben ik van overtuigd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:49

Lante schreef:
Bandida: Absoluut, maar dan had ik wel veel meer respect voor hem gehad en dit soort Rollkur filmpjes zijn er (helaas) genoeg.

Arabesk: Dat zou hij moeten zeggen inderdaad, want Anky kan zonder Rollkur, daar ben ik van overtuigd.

Ulrieke Thiel heeft meer dan tien uur filmmateriaal liggen van Anky dat ze zo rijdt en ze heeft uitgebreid uitgelegd en onderbouwd dat de rollkur geen goed idee is. Maar Sjef gaat gewoon door :+

Als de ruiters niet te overtuigen zijn, dan misschien het publiek, of de politiek, dus is de volgende stap de filmpjes op internet, zodat ook de mensen die er niet bij waren kunnen zien wat de trainingsmethode inhoudt en hun eigen mening kunnen vormen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:51

Wat is er geheim aan, heb zelf foto´s gemaakt van Anky en consorte, en stond geen vijf meter van die Sjefke.
Heb opvenbaar foto´s gemaakt.
Waarom niet, dan hoef ik niet daar na toe te gaan.
De enige die wat kunnen zeggen zijn de juryleden, die kunnen het zien en beoordelen.
Bovendien een uur lang martelen op het inrijterrein....
En geen bobo grijpt in.
Geld is macht????
En de paarden zijn de dupe, leve de paardenwelzijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:52

Arabesk, maar als youtube toch al vol stond met vreselijke filmpjes van Anky, waarom voelde jij je dan toch geroepen om er daar nog eentje aan toe te voegen, wat je wel op bokt, maar niet aan Anky rechtstreeks wilt toelichten? Je had toch ook kunnen verwijzen naar een ander filmpje?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:53

Lante schreef:
en dit soort Rollkur filmpjes zijn er (helaas) genoeg.

Daar ben ik het niet mee eens. Documenteren is de basis van fotojournalistiek. Kijken, beeld meenemen, niet tussen komen.

@Lovely: omdat het er geen bal toe doet dat het Anky is of een ander bekend figuur, en dat het doel ook niet is om die mensen op hun persoonlijke fouten te gaan wijzen. Doel is een bijdrage aan een breder maatschappellijk debat over de omgang met paarden in 2009.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 21-08-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:54

Arabesk schreef:
Lante schreef:

Ulrieke Thiel heeft meer dan tien uur filmmateriaal liggen van Anky dat ze zo rijdt en ze heeft uitgebreid uitgelegd en onderbouwd dat de rollkur geen goed idee is. Maar Sjef gaat gewoon door :+

Als de ruiters niet te overtuigen zijn, dan misschien het publiek, of de politiek, dus is de volgende stap de filmpjes op internet, zodat ook de mensen die er niet bij waren kunnen zien wat de trainingsmethode inhoudt en hun eigen mening kunnen vormen.

De onkunde van de jury, wanneer die zich aan de regels houden, dan kan zo´n combinatie nooit winnen.
Ze denken dat ze goden zijn, vooal Sjefke heeft zo´n macht gekregen van de bobo´s, omdat hij geld in het laadje brengt.

Maar hoogmoed komt ten val.

Het willen en het willen zien is vaak ver weg.
Omdat er geld mee gemoeid is, ten koste van de paarden.

Heerlijk paardenwelzijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:56

Lovely schreef:
Arabesk, maar als youtube toch al vol stond met vreselijke filmpjes van Anky, waarom voelde jij je dan toch geroepen om er daar nog eentje aan toe te voegen, wat je wel op bokt, maar niet aan Anky rechtstreeks wilt toelichten? Je had toch ook kunnen verwijzen naar een ander filmpje?

Er zijn foto's in omloop - argument 'momentopname'

Er zijn filmpjes in omloop gefilmd op grotere afstand en op normale snelheid

Daar kon ik nog wel iets aan toevoegen :)* namelijk 300 beeldjes per sec. opnames. Zoals al eerder uitgelegd kun je daarmee dingen die normaal gesproken slecht zichtbaar zijn voor het blote oog zichtbaar maken, zonder dat het argument 'momentopname' weer uit de kast getrokken kan worden.

Hoe meer filmpjes van ellende op inrijterreinen hoe beter, des te sneller wordt er wat aan gedaan en des te meer mensen worden wakker! Partij voor de Dieren heeft ze in elk geval meegenomen in hun meningvorming over bepaalde trainingsmethoden/paardenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:59

Maar Arabesk, met wel doel? Iedereen weet het toch allang?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:01

Lovely schreef:
Maar Arabesk, met wel doel? Iedereen weet het toch allang?

Met als doel dat er ooit een partij of instantie wél wat aan gaat doen. Want vanuit de sport zelf gaat er overduidelijk géén oplossing komen, want ze keuren de methode goed en belonen die zelfs met punten. 8)7

Heuschmann zoekt terecht de schuld bij het publiek, de jury, de ruiters en de overkoepelende sportorganisatie.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:05

Arabesk schreef:
Met als doel dat er ooit een partij of instantie wél wat aan gaat doen. Want vanuit de sport zelf gaat er overduidelijk géén oplossing komen, want ze keuren de methode goed en belonen die zelfs met punten. 8)7

Heuschmann zoekt terecht de schuld bij het publiek, de jury, de ruiters en de overkoepelende sportorganisatie.

Goed verwoord, probeer dat steeds hier naar voren te brengen.

En dat alles ten koste van de Paarden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:06

Om een of andere reden lijken welzijn en geld in de paardenwereld nooit zo goed samen te gaan, viel mij al eerder op :7

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:13

Goud...heeft vaak een hogere waarde dan eigenwaarde.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:16

ik vind het intressant!

ik denk wel dat de partij voor de dieren (ja ik heb gestemd hoor!) om haar belangen klaargespeeld te krijgen, bijvoorbeeld moet overdrijdeven. zodat uiteindelijk een middenweg bereikt word waar ze het ook mee eens zijn.

Ik vind hun standpunten soms namelijk best heel ver gaan, maar een partij krijgt nooit volledig gelijk, er worden compromissen gesloten. Dus je moet verder gaan dan waar je eigenlijk voor staat.

ik vind het een goede discussie.

en van tineke Bartels...tja Ik weet alleen dat zij redelijk klassiek reed, en daar ben ik voorstander van, dat is paardvriendelijk dressuur... maar ook zij heeft zich geschaard achter de rollkür...

ik vind het een intressante discussie.
we hebben nog veel te leren over paard en welzijn.

en ik zou het gewoonweg dom, en kort door de bocht vinden als mensen het wegwuifen met welk argument dan ook.

je moet willen blijven verbeteren en investeren naar de belangen en het welzijn van je paard.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:23

Paardentango schreef:
ART_UMA schreef:
Ik snap soms al niets van vrouwen, en daarmee is het verschil toch een stuk kleiner

Laat dan aub de paarden met rust, die zijn nog veek emotioneler en wat gevaarlijker als ze bang of boos worden. :+

Maar ze ouweh... praten een stuk minder 8-)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:10

vwb welke methode dan ook, geldt nog altijd: mits goed toegepast...
Van een ieder is wel iets vast te leggen wat minder goed, zo niet dieronvriendelijk uitgelegd kan worden, dat praat niets goed maar verklaard enkel iets.... wat dan overblijft is de uitzondering die de regel bevestigd.. en de zoektocht naar wat de uitzondering is en wat de regel...
feiten zijn: Bonfire is nog steeds in goede gezondheid en inmiddels 26 jaar
3 van haar paarden zijn overleden waardoor de gemiddelde leeftijd die haar paarden bereiken is: ruim 23 jaar...
Wat dus de gemiddelde sportpaardenleeftijd in NL erg opschroefd... en dat met een methode die niet goed voor paarden is.
Prisco is 33 jaar geworden
partout is 21 jaar geworden
Joker is 16 jaar geworden

Wat heeft van Balen te maken met een debat met Tineke Bartels over welzijn met Partij voor de dieren?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:57

Alane schreef:
vwb welke methode dan ook, geldt nog altijd: mits goed toegepast...
Van een ieder is wel iets vast te leggen wat minder goed, zo niet dieronvriendelijk uitgelegd kan worden, dat praat niets goed maar verklaard enkel iets.... wat dan overblijft is de uitzondering die de regel bevestigd.. en de zoektocht naar wat de uitzondering is en wat de regel...
feiten zijn: Bonfire is nog steeds in goede gezondheid en inmiddels 26 jaar
3 van haar paarden zijn overleden waardoor de gemiddelde leeftijd die haar paarden bereiken is: ruim 23 jaar...
Wat dus de gemiddelde sportpaardenleeftijd in NL erg opschroefd... en dat met een methode die niet goed voor paarden is.
Prisco is 33 jaar geworden
partout is 21 jaar geworden
Joker is 16 jaar geworden

Wat heeft van Balen te maken met een debat met Tineke Bartels over welzijn met Partij voor de dieren?

U begrijpt niet waarom van Balen met dit debat te doen heeft??
Het gaat om paarden welzijn.
En zij die de rollkur benutten martelen de paarden, lichaamelijk en geestelijk.
Dat de paarden oud geworden zijn wil niets zeggen, er zijn zat mensen die gemarteld zijn die over de 90 jaar oud geworden zijn.
Het gaat erom om Paarden welzijn.
En u heeft toch wel een beetje gevoel zodat u ziet dat het geen welzijn is voor de paarden om zo gereden te worden????
http://www.youtube.com/watch?v=76hE5hp7syY
http://www.youtube.com/watch?v=YODFSUs8_zw

En dan die "fijne" werking van de stang?????????
Een stang is op ophoudingen fijner te geven, dus lichter???????
Bij Anky en vele andere zg beheersers van de rollkur, wordt de stang doorgetrokken, helemaal niet nagegeven, daaraan kun je zien hoe veel zij op de hand rijdt.
Is dat paarden welzijn??????????

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:18

Professor schreef:
Alane schreef:

U begrijpt niet waarom van Balen met dit debat te doen heeft??
Het gaat om paarden welzijn.
En zij die de rollkur benutten martelen de paarden, lichaamelijk en geestelijk.
Dat de paarden oud geworden zijn wil niets zeggen, er zijn zat mensen die gemarteld zijn die over de 90 jaar oud geworden zijn.
Het gaat erom om Paarden welzijn.
En u heeft toch wel een beetje gevoel zodat u ziet dat het geen welzijn is voor de paarden om zo gereden te worden????
http://www.youtube.com/watch?v=76hE5hp7syY
http://www.youtube.com/watch?v=YODFSUs8_zw

En dan die "fijne" werking van de stang?????????
Een stang is op ophoudingen fijner te geven, dus lichter???????
Bij Anky en vele andere zg beheersers van de rollkur, wordt de stang doorgetrokken, helemaal niet nagegeven, daaraan kun je zien hoe veel zij op de hand rijdt.
Is dat paarden welzijn??????????

Offtopic dus... wil je wat inbrengen ga naar dat debat, en laat je stem horen...

Ik kan je ook een still laten zien van een filmpje waar het paard er ineens vantussen schiet en de ruiter er niet op verdacht was achterover valt en de teugels vasthoudt... is multi uit te leggen als je alleen het ene moment ziet en niet de rest...
Ik zeg niet dat Mevr. Bartels, Mevr van Balen of Mevr. van Grunsven nooit geen fouten maken, het vervelende daarvan is dat dan vaak fotografen aan de kant staan, nog vervelende is dat men alleen de slechte beelden gebruikt om een eigen standpunt duidelijk te maken. het hond willen slaan en stok vinden.
Als Anky dat voorelkaar krijgt met trekken, dan zal de volgende generatie ruiters waarschijnlijk bestaan uit bodybuilders, of de volgende OS medaille van Mevr. van Grunsven gewonnen zijn met gewichtheffen :)

Het grapsige is dat zolang er bekend is dat deze toevoeging aan de training van het grandpix paard bekend is, er mensen lopen te roepen dat het slecht is, dat het niet nodig is en nog meer... waar blijven die mensen dan, waarom tonen ze dan niet dat zij hetzelfde nivo zo niet beter kunnen en laten dat zien??

[VN] Verwaarloosde dieren blijven bij eigenaresse onder toezicht
[VN] Zesenzeventig uitgemergelde Arabische paarden ontdekt

paardenhouden dan maar in zijn geheel verbieden omdat dit ook voorkomt?

vwb het martelen van mensen, zeker zijn er wat die ouder zijn geworden dan 90 jaar, maar zelfs die unicums hebben de gemiddelde leeftijd niet kunnen opschroeven tot de 'normaal' gemiddelde leeftijd van de mens, en bij mevr. van Grunsven is dat gemiddelde bereikt met 3 paarden.... 3 paarden die op hoog nivo hebben gelopen, die alle 3 een respectabele leeftijd hebben bereikt, en dan is er nog 1 in leven Bonfire, die tot op heden die gemiddelde leeftijd op zal schroeven...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:23

tja, dat vind ik wel een goed punt, dat ook gemartelde mensen wel 90 jaar kunnen worden.

het maakt niet uit of die paarden oud worden, dat lijkt me nogal logisch,
het paard moet om zo goed te presteren wel het juiste voer e.d. krijgen.

maar de paarden van anky zien in hun wedstrijdtraining echt het weiland niet, want die ijzers zitten zo mooi ruim,
om prestatie te verbeteren, dat ze daarmee niet het land inkunnen want die verliezen ze direct.

en over de rollkür laat ik me niet uit.
ik hoop maar dat al die mensen die tegen de top opkijken dit niet na willen doen met hun huis tuin en keuken paarden ;(

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:39

Alane:
Wilt u nu willens en wetens iets verdedigen wat niet goed is???
Haalt u nu andere dingen erbij omdat u er niet uit komt?
Gaat u nu een aanval doen op mij persoonlijk, omdat u geen argumenten heeft?
Altijd weer de argumenten herhalen, van moment opnamen en zij kunnen ook fouten maken, wanneer u niet kunt zien wat erop de filmpjes getoont word???
Of wilt u niet zien wat er gebeurd???
Alles moetens en willens de paarden knechten, ten koste van alles.
En de vraag is nog steeds is dat Paardenwelzijn??
Juist de de van Balens, en de van Grunven´s en Bartels en KNHS bobo´s en juryleden moesten dit weten, ze zijn een voorbeeld van velen.
Wijzen met hun vingers naar anderen, maar zijn zelf ook niet bezig met Paarden welzijn.
En dat doen zij bewust.
En weer de vraag is dit Paardenwelzijn?
Die doorgetrokken stang????????
Ook zeker een foutje, maar wel de gehel tijd???
Dat is waar de juryleden op moeten letten.
Dus er is in de Paardenwereld geen mens meer die werkelijk objektief kijken kan??????
Is dat Paardenwelzijn?????
Courage is er ook niet, omdat zg prestatie boven alles staat, het doel heiligt de middelen??????

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:52

Professor schreef:
Wilt u nu willens en wetens iets verdedigen wat niet goed is???
Haalt u nu andere dingen erbij omdat u er niet uit komt?

Volgens mij was jij dat die er andere dingen bij ging halen :)

Professor schreef:
Gaat u nu een aanval doen op mij persoonlijk, omdat u geen argumenten heeft?

Waar wordt ik persoonlijk dan?
Zeg enkel dat wanneer je wat in te brengen hebt, neem deel aan het debat, dat debat waarover dit topic gaat, of zou horen te gaan...

Professor schreef:
Altijd weer de argumenten herhalen, van moment opnamen en zij kunnen ook fouten maken, wanneer u niet kunt zien wat erop de filmpjes getoont word???

Ben je het niet met mij eens dan dat het moment opnamen zijn, en dat fouten die gemaakt worden door mensen die in de schijnwerpers staan eerder en meer opgemerkt worden dan hetgeen wat er bij de buren gebeurd?

Professor schreef:
Of wilt u niet zien wat er gebeurd???
Alles moetens en willens de paarden knechten, ten koste van alles.

Vertel dan eens wat er in dat eerste filmpje dat je aanhaalde te zien is... We kunnen beide naar hetzelfde kijken, maar door vooroordelen de beelden anders verwerken....

Professor schreef:
En de vraag is nog steeds is dat Paardenwelzijn??
Juist de de van Balens, en de van Grunven´s en Bartels en KNHS bobo´s en juryleden moesten dit weten, ze zijn een voorbeeld van velen.
Wijzen met hun vingers naar anderen, maar zijn zelf ook niet bezig met Paarden welzijn.
En dat doen zij bewust.
En weer de vraag is dit Paardenwelzijn?

Wat is dan paardenwelzijn?
niet meer in het openbaar treden en het publiek en derden te laten zien hoe je staat in in de training met je paard in competitie verband?
Zonder dat er een derde naar je training kijkt, sluipen er fouten in je training, of je ruiter of instructeur bent...

En wijzen met vingers naar anderen?
Ik heb nog geen uitspraak van mevr van Grunsven gezien waar ze zegt dat het merendeel van de bokkers, recreatieruiters of paardenhouders het verkeerd doen, dat hun manier van paardenhouden en bezig zijn met paarden veroordeeld wordt...
en dat is omgekeerd wel zo.....

En als mevr van Grunsven of welke andere topruiter probeerd uitleg te geven, hun standpunt duidelijk te maken dan worden ze door diezelfde groep afgebrand en neergesabeld alsof hun geen weet hebben over en van paarden....

Als van mening bent dat er maar 1 manier is van paardenhouden, 1 manier van omgang, 1 manier van trainen, dan heb je nog een hoop te leren....

pas ik hetgeen toe wat te zien is op die beelden? Nope, zou ik het wel doen dan breng ik het welzijn van mijn paarden in het gedrang, omdat de ruiter er niet aan toe is en de paarden ook niet... nog lange niet.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:36

Alane schreef:
Het grapsige is dat zolang er bekend is dat deze toevoeging aan de training van het grandpix paard bekend is, er mensen lopen te roepen dat het slecht is, dat het niet nodig is en nog meer... waar blijven die mensen dan, waarom tonen ze dan niet dat zij hetzelfde nivo zo niet beter kunnen en laten dat zien??

Het is niet relevant of andere hetzelfde of een hoger niveau kunnen behalen zonder rollkur. De resultaten zijn ondergeschikt aan het welzijn van het paard. De vraag of rollkur het paardenwelzijn aantast is dan relevanter. Of de vraag of het hoge niveau/ideaalbeeld wel realistisch is en op een juiste manier te bereiken is. Je kan je dan afvragen wat het doel van dressuur dan werkelijk is/zou moeten zijn en hoe dit beoordeeld moet worden.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:47

Alane schreef:
Ben je het niet met mij eens dan dat het moment opnamen zijn, en dat fouten die gemaakt worden door mensen die in de schijnwerpers staan eerder en meer opgemerkt worden dan hetgeen wat er bij de buren gebeurd?

Ik ben het niet eens met u dat het moment opnamens zijn, het gebeurd op wedstrijden in training over mistens een tijd van 60 minuten, in één houding met aangetrokken stang precies wat op deze filmpjes te zien is.

Alane schreef:
Vertel dan eens wat er in dat eerste filmpje dat je aanhaalde te zien is... We kunnen beide naar hetzelfde kijken, maar door vooroordelen de beelden anders verwerken....

Wanneer u niet in staat bent te zien wat hier gebeurd of te zien is, dan weet u ook niet de beweging afloop van een paard in zijn 3 gangen, en tempi, dan bent u ook niet in staat deze filmpjes te beoordelen.

Alane schreef:
Wat is dan paardenwelzijn?
niet meer in het openbaar treden en het publiek en derden te laten zien hoe je staat in in de training met je paard in competitie verband?
Zonder dat er een derde naar je training kijkt, sluipen er fouten in je training, of je ruiter of instructeur bent...

Werkelijk nonsens wat u hier schrijft.

Alane schreef:
En wijzen met vingers naar anderen?
Ik heb nog geen uitspraak van mevr van Grunsven gezien waar ze zegt dat het merendeel van de bokkers, recreatieruiters of paardenhouders het verkeerd doen, dat hun manier van paardenhouden en bezig zijn met paarden veroordeeld wordt...
en dat is omgekeerd wel zo.....

Dat word hier niet geschreven, het gaat erom dat zij de zg toppers een voorbeeld functie hebben, maar dat zij juist dat niet zijn, en dat op het punt rollkur.

Alane schreef:
En als mevr van Grunsven of welke andere topruiter probeerd uitleg te geven, hun standpunt duidelijk te maken dan worden ze door diezelfde groep afgebrand en neergesabeld alsof hun geen weet hebben over en van paarden....

Zie antwoord hierboven.

Alane schreef:
Als van mening bent dat er maar 1 manier is van paardenhouden, 1 manier van omgang, 1 manier van trainen, dan heb je nog een hoop te leren....

Waar heb ik geschreven dat er maar 1 manier van paardenhouden is????
Waar heb ik geschreven dat er maar 1 manier van omgang is met paarden???
Dat er maar 1 manier van trainen is heb ik ook niet geschreven, want er zijn meerdere maar ik het wel geschreven dat er maar 1 systeem is. En dat is wat volgens de regelementen beschreven is die de KNHSB en de FEI hanteren, de moderne klassieke dressuur.

Alane schreef:
pas ik hetgeen toe wat te zien is op die beelden? Nope, zou ik het wel doen dan breng ik het welzijn van mijn paarden in het gedrang, omdat de ruiter er niet aan toe is en de paarden ook niet... nog lange niet.

Dit wil zeggen dat Anky en van Balen en Bartels en al die rollkur rijden uitgeleerd zijn in de moderne klassieke dressuur?????????

Rollkur is niet in het belang van paardenwelzijn, daarom kun je de mensen die hiermee werken niet als voorbeeld nemen.