Alane schreef:Ben je het niet met mij eens dan dat het moment opnamen zijn, en dat fouten die gemaakt worden door mensen die in de schijnwerpers staan eerder en meer opgemerkt worden dan hetgeen wat er bij de buren gebeurd?
Ik ben het niet eens met u dat het moment opnamens zijn, het gebeurd op wedstrijden in training over mistens een tijd van 60 minuten, in één houding met aangetrokken stang precies wat op deze filmpjes te zien is.
Alane schreef:Vertel dan eens wat er in dat eerste filmpje dat je aanhaalde te zien is... We kunnen beide naar hetzelfde kijken, maar door vooroordelen de beelden anders verwerken....
Wanneer u niet in staat bent te zien wat hier gebeurd of te zien is, dan weet u ook niet de beweging afloop van een paard in zijn 3 gangen, en tempi, dan bent u ook niet in staat deze filmpjes te beoordelen.
Alane schreef:Wat is dan paardenwelzijn?
niet meer in het openbaar treden en het publiek en derden te laten zien hoe je staat in in de training met je paard in competitie verband?
Zonder dat er een derde naar je training kijkt, sluipen er fouten in je training, of je ruiter of instructeur bent...
Werkelijk nonsens wat u hier schrijft.
Alane schreef:En wijzen met vingers naar anderen?
Ik heb nog geen uitspraak van mevr van Grunsven gezien waar ze zegt dat het merendeel van de bokkers, recreatieruiters of paardenhouders het verkeerd doen, dat hun manier van paardenhouden en bezig zijn met paarden veroordeeld wordt...
en dat is omgekeerd wel zo.....
Dat word hier niet geschreven, het gaat erom dat zij de zg toppers een voorbeeld functie hebben, maar dat zij juist dat niet zijn, en dat op het punt rollkur.
Alane schreef:En als mevr van Grunsven of welke andere topruiter probeerd uitleg te geven, hun standpunt duidelijk te maken dan worden ze door diezelfde groep afgebrand en neergesabeld alsof hun geen weet hebben over en van paarden....
Zie antwoord hierboven.
Alane schreef:Als van mening bent dat er maar 1 manier is van paardenhouden, 1 manier van omgang, 1 manier van trainen, dan heb je nog een hoop te leren....
Waar heb ik geschreven dat er maar 1 manier van paardenhouden is????
Waar heb ik geschreven dat er maar 1 manier van omgang is met paarden???
Dat er maar 1 manier van trainen is heb ik ook niet geschreven, want er zijn meerdere maar ik het wel geschreven dat er maar 1 systeem is. En dat is wat volgens de regelementen beschreven is die de KNHSB en de FEI hanteren, de moderne klassieke dressuur.
Alane schreef:pas ik hetgeen toe wat te zien is op die beelden? Nope, zou ik het wel doen dan breng ik het welzijn van mijn paarden in het gedrang, omdat de ruiter er niet aan toe is en de paarden ook niet... nog lange niet.
Dit wil zeggen dat Anky en van Balen en Bartels en al die rollkur rijden uitgeleerd zijn in de moderne klassieke dressuur?????????
Rollkur is niet in het belang van paardenwelzijn, daarom kun je de mensen die hiermee werken niet als voorbeeld nemen.