Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:04

Veel mensen zeggen:
'Het ergste vind ik nog wel dat hij gewoon doorrijd.'

Als je het filmpje goed bekeken hebt, zie je hoe hard die auto rijdt.
En zie je hoe weinig die man kan zien.
Als hij plots zou remmen zou hij zelf over de kop slaan.
Natuurlijk zonde van dat paard.
Maar iedereen die logisch nadenkt weet dat dat paard het niet redden kan.
En die man kan beter doorrijden en om hulp gaan vragen dan zelf stoppen en
niet weten wat te doen...

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:06

Cookies schreef:
Dus als je het denkt is het niet egoistisch en als je het zegt wel. Ik denk dat iedereen tijdens wat voor ongeluk ook, blij is dat ie het er levend afgebracht heeft.

Wil je hier nou serieus een discussie over gaan houden?
Sommige dingen kun je inderdaad beter denken dan zeggen vind ik, maar dat is mijn mening.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:15

hannahromy schreef:
Als je het filmpje goed bekeken hebt, zie je hoe hard die auto rijdt.
En zie je hoe weinig die man kan zien.

Inderdaad, en vraag me serieus af of die mannen op dat moment geweten hebben wat ze hebben aangereden :j. Ik denk het eigenlijk niet, het gaat zo snel.

Als ik een ongeluk met de auto krijg dan zeg ik ook dat ik blij ben dat ik niks heb hoor. Is dat zo gek?

Ik vind de reacties heel erg overtrokken. Het waren paarden die er daar op dat moment niet hadden mógen lopen. Die courours hebben absoluut geen schuld en mogen inderdaad blij zijn dat ze slechts een halve minuut achterstand hebben opgelopen. Ze mogen heel heel blij zijn dat het daar bij gebleven is, het had nl veel en veel slechter af kunnen lopen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:18

LadyLaura schreef:
Cookies schreef:
Dus als je het denkt is het niet egoistisch en als je het zegt wel. Ik denk dat iedereen tijdens wat voor ongeluk ook, blij is dat ie het er levend afgebracht heeft.

Wil je hier nou serieus een discussie over gaan houden?
Sommige dingen kun je inderdaad beter denken dan zeggen vind ik, maar dat is mijn mening.

Het hoeft geen discussie te worden, ik was gewoon nieuwsgierig waarom iemand zo denkt. Ieder z'n eigen mening.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:24

Scandicnr1 schreef:
petraaken schreef:
Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Sorry hoor, maar ga jij eerst even het filmpje bekijken voordat je dit soort uitspraken doet. En als je het filmpje niet wilt bekijken, wat ik ook wel snap, dan moet je wel wat genuanceerder reageren hoor.

Als je het filmpje namelijk ziet dan zie je ook die paarden NIET te zien waren... en ik vraag me af of ze uberhaupt op dat moment geweten hebben wat ze geraakt hebben. Je kan pas remmen voor iets als je iets ziet en dit was echt niet te zien vantevoren ;)

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:29

Ik denk dat een jockey op Duindigt of welke drafbaan dan ook, ook niet stopt als er een hond uit het publiek komt rennen, en onder de benen van een paard terecht komt...

Is het ook niet zo dat een coureur verplicht is om door te rijden (als hij dit kan) nadat hij iets heeft aangereden??
Het gevaar om te stoppen is wel heeeel groot...

En ook ik zou toch wel blij zijn dat ik nog heel ben na zo'n klapper!! Wie nou eigenlijk niet??

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:36

Abeltje77 schreef:
Inderdaad! Ik snap ook niet dat die coureurs niet gestopt zijn, en daar vervolgens huilend hebben staan kijken tot het dier werd afgemaakt terwijl achter hun de ene na de andere auto op die van hun knalde.

Belachelijk.

Over een belachelijk antwoord gesproken.
Mensen zijn het niet met je eens, hebben een andere mening en dan ga jij zo doen?
Knap van jezelf hoor.

Ruimte genoeg om de auto aan de kant te zetten.
En ik neem aan dat ook elke coureur in contact staat met mensen langs de lijn.
Dan kan direct aangegeven worden dat de snelheid eruit moet.

Als er om een asfaltbaan wat gebeurd gaat ook niet voor niets de safety car rijden en mag ook niet iedereen als een dolle maar door blijven vlammen.

Mallodie

Re: Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:43

Spijtig voor het arme dier... maar ik denk niet dat iemand schuld treft. Die chauffeur komt misschien tegen 250km/uur aangevlogen en plots steekt het paard over, remmen had geen enkele zin, je krijgt die auto niet op 0,25 seconden stilgezet hoor... Erg tragisch en pijnlijk voor het dier maar ik geloof niet dat die chauffeur of de organisatie schuld treft.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:49

vorame schreef:
Anoniem schreef:
en gewoon normaal doorijden of er niets gebeurt is! verschrikkelijk...

Dit was ook wat mij opviel.
Alles voor de tijd.
Paard door de lucht, wat maakt het uit.

ook mij viel dit erg op, stelletje idioten. gewoon als je iets levends geraakt hebt rij je niet gewoon door! *bij een mens haalde het internationaal de voorpagina en nu is het maar jammer*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:52

@ Vorame; Die safety car kan er op een baan voor gaan rijden omdat dat steeds hetzelfde rondje betreft. Bij een rally (heb je het wel eens op tv gezien?) gaan ze over afgezette wegen, door het bos en weet ik wat nog meer, dus eer er een safety car o.i.d. zou zijn ben je zo 30 minuten verder...

Als je de beelden vanuit de auto bekijkt zie je ook dat er niet te zien is dat het een paard is. Je ziet niet wat voor soort beest het is. Voor het zelfde geld is het een tijger (bij wijze van).
Enne die coureurs mogen heus niet alles zelf bepalen, reken maar dat een sponsor veel te vertellen heeft.

Edit:
@ amillia: Bij een mens had ik het vreselijk stom gevonden om op een rally parcour te gaan lopen.

En zoals al eerder gezegd, als zoiets op de nederlandse weg gebeurd ben je als paarden eigenaar aansprakelijk!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:00

sneu voor het paard....
het staat op film, zal wel iemand gewaarschuwd zijn dat een paard aangereden is, en paard is ingeslapen.
Op dat onoverzichtelijke stuk te stoppen had waarschijnlijk meer slachtoffers gekost, race was nog niet afgelopen en als een auto stopt trekt dat veel mensen wat dan weer gevaar op kan leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:12

Waarom moet hij stoppen? Om het paard een mond-op-mondbeademing te geven? Sorry, maar veel nut heeft het niet. Dan kan hij beter dit deel afmaken en bij de finish melden wat er is gebeurd. Remmen was juist levensgevaarlijk geweest, als je op die snelheid (en aangezien het een Evo is, en dat zijn een beetje de 'top-paarden' onder de rallyauto's ;) , ging het wel harder dan 200 km p/u ) in een keer vol op de rem trapt, oververhitten de remmen en heb je helemaal niks meer. En dat is wel heel gevaarlijk ;)

Dat de rijder of bijrijder niets heeft, is niet meer dan normaal. Er zit als eerste een kooi in die auto waardoor het behoorlijk moeilijk word om hem in de prak te rijden. Bovendien zit er ook nog iets achter het raam, zodat de glasscherven niet naar binnen kunnen vliegen.

Mijn broer is in een rally ooit 4x overstekop geslagen en tegen een duiker in de sloot gebotst (met flink wat tempo erin).

Hij had niks, de rijder had niks maar de auto lag wel in de prak :)

Wel ontzettend sneu voor het paard zeg....

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:34

als je zo hard rijd stop je echt niet zo snel hoor en je zag het paard amper dus ik denk dat die coureurs dat hele paard niet/amper gezien heeft en alleen een klap hoorden daarvoor gaan ze niet stoppen als het om de tijd gaat ;)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:36

Jeetje wat vreselijk zeg !
dat mensen zoiets kunnen doen ( doorrijden )
echt super zielig :(

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:38

Alane :

Daar heb je wel gelijk in :j ben het ook wel met jou eens.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:40

Denk dat stoppen niet echt een optie was. Ze rijden zo hard en in het stukje vanuit het oogpunt van de coureur kan je ook zien dat hij het paard eigenlijk pas zag toen hij hem al raakte. Dus het ongeluk voorkomen kon niet meer.
Zelf zou ik het niet kunnen om na de aanrijding door te rijden. Stel dat er een paard gewond is maar nog wegrent (één van de andere paarden bijvoorbeeld), misschien kan je die dan wel helpen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:42

Vreselijk
Het lijkt bijna nep...
Ik schrok er van...
BAH wat een naar gezicht

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:15

Pff, wat een naar gezicht...

Ben blij dat de mensen in de auto ongedeerd zijn gebleven.
Vind het jammer dat zo'n race in zo'n prachtig gebied word gehouden. Juist omdat daar wilde dieren leven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:33

Wat een stomme mentaliteit zeg, doorrijden of het niks is, lekker zeg, alles voor de snelle tijd.

Er moet en mag helemaal geen races gehouden worden in natuurgebieden,hou het liever op een racebaan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:35

Die coureurs stoppen ook niet als een ander om een boom gewikkeld zit. Hoort erbij, daar heb je de marshals voor. Dit is niet de fout van de coureur maar van de organisatie. Rallyterrein wordt altijd afgezet zodat er niets wordt doodgereden. In dit geval hebben ze dat dus niet goed gedaan. Jammer voor het paard en de coureur, die ook wel niet lekker geslapen zal hebben.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:37

Sodeju! Lijkt wel een pop die weg geslingerd wordt! Die andere paarden scheelt ook maar een haar :oo.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:44

verschrikkelijk om te zien :( |(
vind dat de mensen die dit soort dingen organiseren het iets beter kunnen doen hoor.
het is tenslotte een gebied waar wilde dieren leven.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:52

Wat verschrikkelijk zeg. Het lijkt inderdaad net een pop. Gelukkig is het met de andere paarden goed afgelopen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:56

Breezke schreef:
verschrikkelijk om te zien :( |(
vind dat de mensen die dit soort dingen organiseren het iets beter kunnen doen hoor.
het is tenslotte een gebied waar wilde dieren leven.

wat moeten ze volgens jou/jullie dan doen? hele kilometers afzetten met prikpaaltjes en driedubbel draad?
enig idee hoe lang een gemiddelde proef in een dergelijke rally is?

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:16

nee ik heb geen idee hoe lang zo iets duurt.
maar de organisatie heeft het gebied al wat eerder bestudeerd en zou in principe toch wel moeten weten dat er dieren rond lopen?
vind dat dit had mogen worden voorkomen.