Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Mijn persoonlijke mening heeft geen gewicht is deze doch ik vínd dat je in de openbare ruimte gemaakte beelden in deze context gepubliceerd MOETEN worden, doch aangezien het niet om de persoon gaat deze niet met herkenbaar gezcht getoond hoort te worden.
Rana schreef:Deze bokker in bewust met kwade intentie langs de kant gaan staan om opnames te maken om een bep methode en bv gbruik van bitten in een kwaad daglicht te zetten.
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:dan gaan wij als bokkers ons afvragen of JIJ je misschien afsluit voor datgene dat je zelf om handen hebt...
Zo is het. Bij gebrek aan inhoudelijke argumenten gewoon persoonlijk worden![]()
Omdat ik niet weet wat ik niet weet stuur ik (zoals je op mijn site heb kunnen lezen) ongeknipte beelden naar een expert.
Ik maak ook ruildeals met experts. Zij hier vakantie, ik hun expertise op mijn rijden.
Ik heb Arabesk al geschreven dat ik graag genadeloze beelden van mijn rijden zou hebben. JUIST van wat niet goed gaat want dát zijn de leermomenten.
Omdat ik ze al ter leringh gebruík (zelf láát maken), hoeven ze niet ter vermeack gepubliceerd te worden. Het ís al werk in uitvoering.
De publicatie van de beelden van Arabesk en het ts vloeit voort uit het feit dat het géén werk in uitvoering betreft. Omdát de ruiterij er niets mee wil doen is publicatie nodig.
Als extern besloten wordt dat het prima is, is er een onafhankelijke maatlat.
Helaas is er geen externe bepaalde onafhankelijke maatlat. Die missen we allemaal node.
hc
Huertecilla schreef:Rana schreef:Deze bokker in bewust met kwade intentie langs de kant gaan staan om opnames te maken om een bep methode en bv gbruik van bitten in een kwaad daglicht te zetten.
Dát is nu kwaadsprekerij. Jij beticht hier iemand met een waardeoordeel van kwade opzet. Dát kan niet.
Verder handelen volgens mij beide fotografen in hun perceptie in dienst van het paardenwelzijn. Dat kan ik geen kwade intentie vinden.
hc
Huertecilla schreef:Rana schreef:Deze bokker in bewust met kwade intentie langs de kant gaan staan om opnames te maken om een bep methode en bv gbruik van bitten in een kwaad daglicht te zetten.
Dát is nu kwaadsprekerij. Jij beticht hier iemand met een waardeoordeel van kwade opzet. Dát kan niet.
Verder handelen volgens mij beide fotografen in hun perceptie in dienst van het paardenwelzijn. Dat kan ik geen kwade intentie vinden.
hc
sporter schreef:Dit ga je toch niet menen he dus als je intentie's goed zijn is alles geoorloofd? of geld dit alleen voor paardenwelzijn? Zo werkt de wereld namelijk niet.
Huertecilla schreef:sporter schreef:Dit ga je toch niet menen he dus als je intentie's goed zijn is alles geoorloofd? of geld dit alleen voor paardenwelzijn? Zo werkt de wereld namelijk niet.
Pardon? Waar baseer je dit op?
Iemand van bewuste kwade wil beschuldigen kan niet.
Verder vind ik dat de van goéde wil zijn.
Ook kan je duidelijk lezen dat ik vind dat de directe herkenbaarheid van ruiters geen doel dient.
De discussie over paardenwelzijn leidt al decennia niet tot positief resultaat. Zie het R&R van Ernest van Loon.
Het grote economische belang bij een néérwaardse spiraal maakt het m.i. noodzakelijk er een maatschappelijk discussieonderwerp van te maken.
Wát daar ook uitkomt is minder door directe persoonlijke belangen gekleurd dan wat er vanuit de sector zelf komt.
hc
CharleyT schreef:. Maaaaaar, wat moet de KNHS met deze beelden? Er zal geen sanctie uit voortkomen.
Asyaa schreef:Huertecilla schreef:Zoals ík het heb begrepen zijn de beelden zijn als illustrerende bijlagen bij een brief naar de politiek gevoegd.
En denk je dat ik (en met mij een heleboel mensen) luisteren naar den haag dat zegt hoe wij moeten paard rijden?
Rana schreef:HC Ik vind het laf, trek eerst je bek open tegenaover de desbtreffende persoon voordat je dat doet. Ga verdorie die confrontatie dan aan ! Dit is gewoon achter de rug om... bah!
double schreef:Het hele discussiepunt is toch:
Huertecilla schreef:double schreef:Het hele discussiepunt is toch:
Van het ts wel.
Inmiddels is Arabesk over een nog fijnere kam geschoren...
Er ís een probleem in de ruiterij en dat wordt groter.
Ernest van Loon schreef er twee boeken over.
Mbt het topic doet de rechter wel een uitspraak.
Het probleem blijft daarmee ongeacht zoals het was, dus er zullen wel meer publicaties van beelden volgen.