Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rockwitch schreef:Nou daar heeft Annemarie gelukkig al goed over nagedacht, overigens kan je (meestal) redelijk met Javi aan de hand lopen, soms slaat ze ineens om en dan kan ze razendsnel terwijl je haar vast hebt omdraaien en je trappen. Maar een andere keer loopt ze gewoon gezellig met je mee.
Maar ik geloof dat Annemarie en team een weg naar de veewagen gaan afzetten met hekken ofzo en dan dat ze zonder al te veel gedoe in de trailer gestuurd kan worden.
Ze is natuurlijk ook van Roemenie naar NL vervoerd, maar toen was ze nog heel zwak.
Daphie1995 schreef:Sorry dat ik me hierin meng, maar ik denk dat het heel goed is dat Javi naar het HE gaat. Er is zelfs in NL alleen al zoveel onkunde in de paardenwereld, het is goed om te laten zien hoe je zo'n bang/boos dier moet benaderen. Helemaal als dit dier er ook baat bij blijkt te hebben. Je moet je goed beseffen dat paarden niet denken en beredeneren als mensen, het zijn namelijk paarden. Ik lees hier veel emotionele reacties vanuit de belevenis van een mens (wat ook wel logisch is). Dat het zielig is om dat dier naar HE te slepen enzo. Ik denk dat het dier in de geestelijke staat waar het nu in verkeerd zowieso zielig is!! Daarom helpen deze deskundige mensen ook! Paarden die een trauma opgelopen hebben reageren uit hun eerste instinkt. Vluchten, vechten of overgeven als wij als paardenliefhebbers leren daar mee om te gaan, en de paarden weer vertrouwen kunnen geven zullen er nog veel meer paarden een fijn bestaan hebben inclusief Javi.
Jitske_ schreef:De (commerciele) belangen van Annemarie van der Toorn wegen zwaarder dan het belang van dit dier.