Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:12

Nou daar heeft Annemarie gelukkig al goed over nagedacht, overigens kan je (meestal) redelijk met Javi aan de hand lopen, soms slaat ze ineens om en dan kan ze razendsnel terwijl je haar vast hebt omdraaien en je trappen. Maar een andere keer loopt ze gewoon gezellig met je mee.
Maar ik geloof dat Annemarie en team een weg naar de veewagen gaan afzetten met hekken ofzo en dan dat ze zonder al te veel gedoe in de trailer gestuurd kan worden.
Ze is natuurlijk ook van Roemenie naar NL vervoerd, maar toen was ze nog heel zwak.

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:13

ja ze mogen een voorbeeld nemen aan mensen zoals Potverdikkie, die laat de moed echt niet in de schoenen zinken en gaat door tot het uiterste.
Dat doen echt niet veel mensen hoor..

Nogmaals Petje af!!!!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:14

rockwitch schreef:
Nou daar heeft Annemarie gelukkig al goed over nagedacht, overigens kan je (meestal) redelijk met Javi aan de hand lopen, soms slaat ze ineens om en dan kan ze razendsnel terwijl je haar vast hebt omdraaien en je trappen. Maar een andere keer loopt ze gewoon gezellig met je mee.
Maar ik geloof dat Annemarie en team een weg naar de veewagen gaan afzetten met hekken ofzo en dan dat ze zonder al te veel gedoe in de trailer gestuurd kan worden.
Ze is natuurlijk ook van Roemenie naar NL vervoerd, maar toen was ze nog heel zwak.

Aha, een beetje als een afrikaanse boma dus. Ik hoop dat het gaat lukken. Ik ga het in de gaten houden op het programma, ik ga zondag naar HE. Ben heel erg benieuwd naar Javi.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:14

@abeltje

daar heeft de dierenarst een hele handige pasta voor die doe je in een broodje en daa worden ze (dronken van zeg maar )
hele lichte narcose dan kunnen ze nog wel lopen enz enz maar ze hebben niet meer de kracht om het licht uit je ogen te slaan \
zo verkopen ze ook die lieve paarden op de markt die later stapel gek blijken te zijn

rockwitch

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:15

Mja alleen is Javi nogal snugger en die eet de pasta niet meer, de eerste keer nog wel, maar inmiddels niet meer.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:16

oiw das jammer het was het proberen waard mischien hebben ze het nog in een andere vorm ??

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:19

Geen idee of er nog een andere vorm van is, aan de ene kant jammer dat ze zo slim is, maar volgens Annemarie is dat ook wel goed, want hopelijk heeft ze dan sneller door dat ze toch beter niet meer kan vechten.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:24

ja dat is waar
ik hoop het ook het zou jammer zijn als we er nog eentje in zouden moeten slapen

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:28

Hoe kan het dat een organisatie als Brooke Hospital een heleboel gedaan krijgt en een heleboel aandacht gekregen heeft voor de problematiek voor de slechte toestand waarin paarden verkeren?

Door op de achtergrond te blijven en via tv en pers en inzamelingsacties te laten zien wat er aan de hand is.

Nog nooit hebben zij zo'n zielig paard meegesleept naar een groot concours om te laten zien: kijk eens hoe goed wij doen! Kijk ons eens geweldig zijn.
Met alle respect maar vanuit Van der Toorn kan ik er niets anders van maken.

De (commerciele) belangen van Annemarie van der Toorn wegen zwaarder dan het belang van dit dier.

Het enige zinnige argument om Javi mee te slepen naar HE dat ik heb gehoord is dat ze mogelijk zò overdonderd wordt en zo murw, dat ze zich dan wel laat benaderen. Maar hoe traumatiserend is dat? Hopelijk opent dat dan wel echt definitief de deur maar ik vrees het ergste als ik lees hoe slim dit paard is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:36

nou ik hoop niet dat ze murw en overdonderd wordt. Maar dat ze er op een goeie manier iets van leert.
Kijk Brooke is een stichting die veel donaties krijgen, wij moeten dit allemaal uit eigen zak doen en het doen met de middelen die we hebben, nu komt er een stichting, maar die was er nog niet.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:36

Daphie1995 schreef:
Sorry dat ik me hierin meng, maar ik denk dat het heel goed is dat Javi naar het HE gaat. Er is zelfs in NL alleen al zoveel onkunde in de paardenwereld, het is goed om te laten zien hoe je zo'n bang/boos dier moet benaderen. Helemaal als dit dier er ook baat bij blijkt te hebben. Je moet je goed beseffen dat paarden niet denken en beredeneren als mensen, het zijn namelijk paarden. Ik lees hier veel emotionele reacties vanuit de belevenis van een mens (wat ook wel logisch is). Dat het zielig is om dat dier naar HE te slepen enzo. Ik denk dat het dier in de geestelijke staat waar het nu in verkeerd zowieso zielig is!! Daarom helpen deze deskundige mensen ook! Paarden die een trauma opgelopen hebben reageren uit hun eerste instinkt. Vluchten, vechten of overgeven als wij als paardenliefhebbers leren daar mee om te gaan, en de paarden weer vertrouwen kunnen geven zullen er nog veel meer paarden een fijn bestaan hebben inclusief Javi.

Ja, natuurlijk, bange en boze dieren ga je vooral meenemen naar een megafestatie. Dat is goed voor het vertrouwen.

En ja, ik reageer emotioneel, maar ik denk dat ik wel redelijk weet hoe paarden werken, ben geboren in een boerengezin en generaties lang paarden in de familie.

Als Annemarie echt zo deskundig is en echt het belang van Javi voorop stelt, helpt ze hem zonder camera's en publiek lekker thuis.

Door hem mee te nemen krijg ik de stellige indruk dat haar eigen belangen een beetje belangrijker zijn, dan het welzijn van dit paard.

Eerlijk gezegd ben ik nogal verbaasd over de vergoeilijkende en de niet begrijpende reacties van mensen die menen dat het allemaal zo erg niet is voor dit paard, om opnieuw in een stresserende omgeving gegooid te worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:38

Jitske_ schreef:
De (commerciele) belangen van Annemarie van der Toorn wegen zwaarder dan het belang van dit dier.

Dat is nogal een beschuldiging van achter de computer. Kèn jij Javi? Ken jij pvd, Rockwith en Annemarie?

Ennuh ik ben ook boerin en heb Annemarie ook al eens hier gehad. Gewèldig mens en een verademing voor ons getraumatiseerd paard destijds. :j

En ik snap je vergelijking met Brooke niet. Dat is een grote handige organisatie. Rockwith en PvD doen het puur vanuit hun goede hart en geweldige doorzettingsvermogen voor kansarme dieren op te komen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-08-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:39

Ik heb Annemarie vorig jaar met Fiji zien werken, dat paard had nog niks meegemaakt, ook geen goeie dingen, die kwam uit het wild. Die deed het ook super. Dus ik denk dat Javi het ook zal redden.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:41

jitske_ ik denk dat je het ook even van de andere kant moet bekijken.
ik ben het met je eens het gaat nu over de rug van javi, of ze er nou wel iets om geeft of niet.
maar juist door javi dit jaar na HE te brengen bereiken ze zoveel mensen dat het leed voor AL haar opvolgers gewoon minder of zelfs niet meer hoeft :)

met javi komt het wel goed.. die zal er ect niet in blijven hangen..
en natuurlijk heeft ze even een hele bult stress,, maar dat is zo weer over gezien haar verleden.
het paard weet gewoon niet beter.

aan de ene kant snap ik de "ah zielig" reacties wel :j
t is niet wat je je paard het allerliefste ziet doen op een evenement.
maar ik begrijp nog meer hoeveel publiek ze hier mee trekken en hoe ze zich inzetten voor de gezondheid van de paarden die dit mee maken in roemenie.. en voor je het weet komen de laatste zieliepietjes hierheen om geholpen te worden DANKZEI javi..

meiden.. top wat jullie doen :)
ik kan er jammer genoeg niet bij zijn.. maar het zal vast nog een staartje krijgen..
erg veel succes en javi doe je best. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:42

Bedankt Tat_jana, je verwoordt het super

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:42

@Jitske_
Kom kijken bij HE dan kun je zien hoe gestrest Javi (niet) zal zijn.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:45

@ jitske

als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan helemaal niks
jij weet niks van dit paard

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:45

en dat paard kijkt nog steeds opgewwekt op die eerste foto....
vreselijk gwn.
wel goed zdat ze een nieuwe kans krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:46

Misschien komt er wel een rust in dat paard bij het zien en horen van zoveel mensen en dat er helemaal geen nare dingen gebeuren, geen pijn, niks, maar rust en beloning.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:47

Ja Javi heeft het nooit opgegeven, sommige paarden hebben een dode blik in hun ogen, maar Javi heeft altijd kracht uit gestraald en vechtlust, hoe slecht ze er ook bij stond.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:49

@ russel gek genoeg dacht ik dat ook.
al weet ik niet of paarden dit zo ervaren.
ik ben zeer benieuwd hoe javi het "vooral" op HE doet.
en of de mensen die nu nog lopen te roepen het dier er mee te kwellen er dan nog zo over denken of in ene juigend terug komen.

ik ben benieuwd naar alle updates ik heb er al een glimp van mee gekregen toen jullie bezig waren de paarden hierheen te halen maar heb het eigenlijk niet gevolgd jammer genoeg.

ik wilde ook nog even reagere op de mail die naar HE gestuurd is,, ik vindt dit een heel jammerlijke actie.. vooral voor de dieren die nu nog in roemenie lopen,, misschien een heel stomme actie geweest en misschien heb je er met deze actie wel voor gezorgt dat de dieren in roemenie zodanig weinig aandacht krijgen dat er nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer dieren zullen aankomen zoals javi +:)+ top actie
ik hoop overgens niet dat dit TE aanvallend overkomt, want zo bedoel ik het niet maar kon het niet anders verwoorden

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:59

zullen we nu ophouden over het te discusseren over wel of niet goed voor javi
zij gaat er zoiezo heen of jullie het er overeens zijn of niet

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:01

wopkelover dat lijkt me inderdaad een goed plan, enkelt werkt het op bokt nooit zo.. want de volgende gaat net zo hard weer verder :j

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:04

Even een vraag tussendoor:wat als Annemarie geen steek verder, komt wat gaat er dan met Javi gebeuren?
Aangezien er niemand bij in de buurt kan komen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:05

Zoals ergens hierboven staat is het dan einde verhaal voor Javi.