Semra schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen dus als ik in herhaling val, mijn excuses.
Maar dit noemt men dus vooruitgang? Terug vallen op de paarden van toen. Natuurlijk is het wetenschappenlijk vooruitgang maar of het voor de paardensport, fokkerij ed wel zo is. Ik heb erg mijn twijfels.
Aan de andere kant dacht ik een aantal weken geleden toevallig: Ik ben echt zo gek van/met m'n eigen merrie. Zo'n paard krijg ik echt nooit meer. Wat als ik de mogelijkheid zou hebben háár te klonen, wat zou ik dan doen? Als het je eigen paard is, ga je er anders tegen aan kijken. Ik weet echt niet wat ik er mee zou doen maar het zette me toch aan het denken.
Dus dan ook mijn vraag aan jullie: Wat zou je doen als je je eigen, geliefde paard zou kunnen klonen?
Dat zou ik dus nooit doen. Dat is net zo iets als een qua uiterlijk precies hetzelfde huisdier kopen, als degene die je net hebt laten inslapen. Puur uit gemis. Dat doet afbreuk aan je eerste paard en is niet eerlijk tegenover je nieuwe. Je stelt verwachtingen aan zo'n dier, en waarschijnlijk gaat het dier je alleen maar daarin teleurstellen.
Mijn merrie Bora is Bora en zij is uniek, ik wil niet eens een kloon van haar. Mijn volgend paard heeft weer helemaal zijn ding. Wat is de volgende stap, kinderen?