Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pinuts schreef:je kan pas beslissing nemen wanneer het echt gebeurd. En geloof me, je geeft veel liever geld uit voor DA kosten dan een crematie.. Maargoed, moet ieder voor zich weten. Mijn paard zou ook nooit naar de slager, totdat ik ineens het besluit moest gaan nemen. Kwam erachter dat dat de beste optie was.
mo_van_dijk schreef:Ik zat heel erg te twijfelen: slager of euthanasie, maar nu weet ik het: Slager...
Als ik er al aan denk dat mijn paard per sjovel van stal naar de kant van de weg getransporteerd wordt, er dan een nacht ligt en daarna met de grijper bovenop de rest van de dieren wordt gedeponeerd
crossmonster schreef:Idd crematie is enorm duur, plus de benen worden er alsnog afgehakt, anders past het paard niet in de oven
Dus ja ....
Ik vind de slacht een mooie dood voor het paard.
Snel, echt heel snel. Bij inslapen van een gezond paard (maar met een beengebrek oid) duurt vaak een stuk langer.
Iessie schreef:crossmonster schreef:Idd crematie is enorm duur, plus de benen worden er alsnog afgehakt, anders past het paard niet in de oven
Dus ja ....
Ik vind de slacht een mooie dood voor het paard.
Snel, echt heel snel. Bij inslapen van een gezond paard (maar met een beengebrek oid) duurt vaak een stuk langer.
Duidelijk een gevalletje van ergens de klok horen luiden...
Schrijf aub niet iets wat niet waar is, want hier klopt geen bal van! (in het paarden crematorium in weert en rotterdam iig niet).
En over dat het duur zou zijn...dat vind ik heel persoonlijk, sommige mensen hechten aan de as van hun pony heel veel persoonlijke waarde. Bovendien vind ik zie opmerking offtopic.
Ik heb het programma niet gezien en ga ook niet kijken, daar ligt mijn interesse niet.
Maar op dat zinnetje moest ik toch even reageren. *blaast stoom*
Jammer dat dit toch een beetje een gevoelig onderwerp blijft...
KiWiKo schreef:mijn grootste doembeeld is de rendac...............
want ik wil nameijk dat mijn maate na zijn dood ook met respect behandeld word, ooki al is he maar een lichaam
cissie schreef:Kijk regelmatig naar het genoemde tv prog. deze aflevering heb ik niet gezien, wel voorstukjes.
Dacht in de voorstukjes dat het de slachterij in Nijkerk was maar dat weet ik niet zeker (?)
We zijn een tijd geleden met een groep bokkers naar de slachterij in Nijkerk geweest, ieder met een eigen reden.
Het is me toen behoorlijk meegevallen, tuurlijk is het een naar gezicht om een paard te zien overlijden, maar dat vind ik met inslapen ook.
Om op de vraag van Joyfordogs te komen, je kunt een paard ook thuis in zijn eigen omgeving laten ' schieten' ipv inslapen, er zitten wel wat haken en ogen aan.
Zo zul je van te voren een vergunning van de gemeente moeten aanvragen ivm bodemverontreining of iets in die richting.
Als er echt een noodsituatie is is er vaak geen tijd meer om dit te regelen, lijkt mij dan.
Mijn oude paardje is al jaren ziek en gebruikt medicatie hij zal om die reden niet meer voor consumptie geschikt zijn, ik kan hem wel naar de slachterij brengen om het daar te laten schieten, maar dan wordt hij alsnog door de rendac opgehaald.
Er zijn verschillende mogelijkheden, toch na wat ik IRL gezien heb kies ik voor inslapen met de DA, gewoon thuis en tja de Rendac daar zal ik niet onderuit komen, heb het al 2 keer eerder meegemaakt met eigen paarden een 3e keer kan er ook nog wel bij.