Needje schreef:Vraag me af wie van jullie uberhaupt wel eens live bij een rodeo is geweest?
Meningen worden gevormd op basis van filmpjes van meestal negatieve praktijken. (anders is het niet boeiend genoeg) En op een of andere manier onthouden mensen ook graag alleen het negatieve van alles.
Ik heb in Austin op een rodeo gelopen. Ik heb dingen gezien die niet mijn voorkeur hebben, en ik idd niet fijn vind voor de dieren. En dan heb ik het met name over de vang onderdelen.
Maar de riding onderdelen verliepen zonder problemen en zonder mishandeling met stokken ed. En per dier duurt het hooguit een minuut. (ok, iets langer, ze moeten er ook nog op)
Ik heb geen paard over de zeik of gewond de arena zien verlaten.
Misschien heb ik mazzel gehad, en een goeie show gezien. Maar om alles over 1 kam scheren is wel erg makkelijk.
sorry hoor maar het rodeorijden blijft rodeorijden, het hangt niet af van de ene rodeo show op de andere hoor.
Wat een walgelijke praktijken!
als je ziet hoe ze met stieren omgaan, heb de website van Shark uitgepluisd het is echt walgelijk!
door ze zo te vangen met een lasso, stieren die sterven... die wilde mustangs moet je is zien!
Stuur mij die paarden maar per boot naar hier toe als ze er toch te veel hebben daar!
die prachtige edele dieren worden daar gewoon op wilde manieren aangepakt!
Tuurlijk houden we het negatieve voor ogen, want je ziet het weer eens, het gebeurd veel te vaak!
één woord...
AFSCHAFFEN!

Als je ziet wat een angst ze uitstralen in hun ogen die jonge onbeleerde paarden die nog door geen mens zijn aangeraakt en ze vangen ze met de lasso, zadel erop en bokken maar!