Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nemurin schreef:dat lijkt me niet gemeen, dat lijkt me gewoon een schrikbarend gebrek aan kennis.
Bandida schreef:Nemurin schreef:dat lijkt me niet gemeen, dat lijkt me gewoon een schrikbarend gebrek aan kennis.
Op dat vlak zou ik maar niet te hard naar 'dergelijke landen' wijzen. Het is hier bij ons (eveneens Europa, nauwelijks 500 km verder) precies even erg, zoniet erger gesteld met de kennis over paardenwelzijn.
jury schreef:Is 28 mensen echt te veel voor twee paarden? (heb absoluut geen verstand van mennen)
jury schreef:Hoeveel van deze "geschokte"mensen gaan naar bv Egypte op vakantie?
Of steunen Brook Horse Hospital?
Ik begrijp oprecht niet de uitspraken zoals "gruwelen", terechtstellen, veroordelen, vet wreed.
Waarop baseren jullie deze conclusie nu?

Citaat:Hoeveel kan mijn paard trekken?
Vuistregel is dat een paard op vlakke weg 3x zijn eigen gewicht kan trekken, op onverharde vlakke weg 2x zijn eigen gewicht, en in zwaar terrein (mul zand, heuvelachtig) 1x zijn eigen gewicht. Dat betekent dat je met een mini-Shetlander hooguit 100-150 kilo erachter kan hangen als je de duinen in wilt, en dat als je met een KWPN tuigpaard alleen over asfalt rijdt je er makkelijk 1500 kg achter kan hangen.