Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linneketeut schreef:Ja, maar dat heeft dan toch niets te maken met het feit dat alles wat we hier met het ruiterbewijs leren in België niet geld. Ik leer namelijk niet met mijn ruiterbewijs dat ik 120 of 140 op de snelweg mag, want ik mag niet eens op de snelweg. En of je nu links of rechts rijd, ik mag nog steeds niet op een autoweg.
Lindy1982 schreef:Ik vraag me af welk art ze een boete voor hebben gegeven..
Ik ben zelf ex politie agente en kan echt niets bedenken voor wat en welk art. je een boete kan geven.. art 5 ..
( Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. )
Anders zou ik het ook niet weten waar ze een boete voor heeft gehad
pharagirlke schreef:Als ze effe het topic doorlezen ipv meteen die mening te geven hadden ze al lang en breed twintig keer kunnen lezen dat het om een autoweg gaat. Gaan mensen er echt van uit dat politie zomaar boetes geeft?
suuzepuus schreef:als het een 'gewone' 50 km weg is mag ze er gewoon rijden volgens mij. als ze op het fiets of voetpad had gereden ahd ze ook een bekeuring kunnen verwachten. wat een geneuzel weer.
ik denk dat ze het gewoon moet aanvechten! veel agenten hebben geen idee wat de rechten en plichten zijn van ruiters. ik rij vaak over het fiets of voetpad en heb er gelukkig nooit problemen mee gehad maar officieel mag het niet!