Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yarrah schreef:Alane schreef:Dat laatste klopt niet, in Duitsland krijgen ze ook een nummerbrand, en zo zijn ze dus wel te identificeren...
Maar wat zegt een nummer nu als het paard zonder verdere papieren in italie beland..... ???? Niets toch???
Cayenne schreef:unamie schreef:
Fout van de chipper maar niet de chip zelf.
Zo zijn er ook tal van verhalen over brandmerken dat verkeerd ging..
Lord_Ik schreef:Verder heeft een paard wel zo vaak pijn (met z'n hoef ergens in trappen, hoefzweer, een etterende wonde,, een peesblessure ...) een keertje meer of minder voor z'n eigen bestewil (handel is ook niet echt leuk voor 'n paard) zal geen bergen verzetten.
Lord_Ik schreef:Ik zou eerder voor brandmerken kiezen maar dat heeft igg niks met de manier van aanbrengen te maken.
Ik ken gevallen waarbij paarden gestorven zijn (ingeslapen) doordat hun chip verschoven is en in een gewricht (knie) terecht gekomen is ... dat is iets wat met een chip altijd een risico blijft, maar je met een brandmerk nooit zult hebben. Geen paard dat ooit gestorven is aan een brandmerk als je het mij vraagt.
.
Citaat:Het leuke daarvan is, dat je dus ten alle tijde dat nummer kunt uitlezen, en adhv die code weet in welk land, bij welke PUI het paard geregistreerd is... en zo de gegevens terug kunt vinden, idem dus om paard en papieren te koppelen.
nickyu schreef:Citaat:Het leuke daarvan is, dat je dus ten alle tijde dat nummer kunt uitlezen, en adhv die code weet in welk land, bij welke PUI het paard geregistreerd is... en zo de gegevens terug kunt vinden, idem dus om paard en papieren te koppelen.
ene nr heb ik jaaaaaren naar gezocht
andere nr is er bijgeplaatst daar de ene aan de verkeerde kant af te lezen was
en zodanig niet opgenomen mocht worden
staat er dan nu in de papieren 2 nummers ? neee uiteraardm niet
alleen het nieuwe nr ..
echt jongens
de zin en realiteit zins in de chip kwesties is bij mij al lang verdwenen
de onzin en waanzin krijgen de overhand
Don_Zhivago schreef:Microchips kunnen heel goed zijn.. alleen moeten ze het geld wat ze in dit zinloze onderzoek hebben gestopt, stoppen in onderzoeken naar het verbeteren van de chip.
Toch sluit ik me bij Billy aan, de chip wordt in een spier geplaatst, zodra deze is ingekapselt heeft het dier er geen last meer van.
mijn paard is er niet stijver door geworden ofzo.
en bijna alle dingen die ik lees ligt niet aan de chip zelf, maar aan degene die hem heeft gezet.
nickyu: jij zei: dat het aan de verkeerde kant was afgelezen.. das niet de schuld van de chip, maar door een knuddige dierenarts.
ook heb ik een topic voorbij zien komen over een wond van de chipnaald wat resulteerde in 5 hechtingen..
ook dit is de fout van de mens die dat ding plaats... NOOIT verwachten dat een veulen blijft staan. die springen altijd alle kanten op die je niet verwacht.
verder zou ik zeggen, laat chippen door je veearts en niet een zogenaamde chipper!!!
veeartsen hebben meer ervaring, en zetten de chip makkelijker in de spier.
Celia schreef:Ze spreken van het honden en katten chippen, maar mond hond is ook getatoeerd in de oor, wat ook meer pijn doet dan chippen, dus het gebeurd wel nog bij andere dieren ook. Zelf is het inderdaad wel zo dat het brandmerk vlugger herkend kan worden, maar of dat zoveel voordeliger is, weet ik niet. Tenzij een onderzoek zou gaan uitwijzen dat paarden die gebrandmerkt zijn nu echt wel veel gevoeliger of banger ofzo zouden zijn na hun brandmerk...
Don_Zhivago schreef:Celia schreef:Ze spreken van het honden en katten chippen, maar mond hond is ook getatoeerd in de oor, wat ook meer pijn doet dan chippen, dus het gebeurd wel nog bij andere dieren ook. Zelf is het inderdaad wel zo dat het brandmerk vlugger herkend kan worden, maar of dat zoveel voordeliger is, weet ik niet. Tenzij een onderzoek zou gaan uitwijzen dat paarden die gebrandmerkt zijn nu echt wel veel gevoeliger of banger ofzo zouden zijn na hun brandmerk...
hier in NL mag er geen tattoo meer worden gezet bij dieren hoor, volgens mij mag dat in Belgie nog wel, net zo als het couperen van oren en staart.