Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:17

Arabesk schreef:
Gamble82 schreef:
Voor de eigenaresse heb ik geen goed woord over, t liefst zie ik die met een paar stevige kettingen aan een boom pal in de zon zonder water of voedsel en laat maar een paar dagen kreperen BAH!!!

Ik kan niet tegen dit soort opmerkingen, we leven niet in een land waar de sharia heerst, ons rechtssysteem kent geen oog om oog, tand om tand!

Ja dat werkt hier nogal goed qua dierenbescherming %)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:19

Cayenne schreef:
Arabesk schreef:
Het is wel heel erg wat er gebeurd is, maar dit dier had niet ingeslapen hoeven worden, hij had nog gered kunnen worden en weer kunnen genezen met de juiste verzorging, voeding en hoefverzorging.

Daar word ik dan ook wel een beetje boos om, dat het dier is ingeslapen.

Het is natuurlijk niet zeker dat dit paard het ooit zou redden en om hem nou maanden zo door te laten hupsen tot zijn hoef weer een beetje vorm krijgt... nee..
Dit dier is beter af in de hemel.

Ben ik het volledig mee eens! Dier heeft al genoeg pijn geleden.

Arabesk

Re: Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:21

Met pijnstilling, een goede bekapping en goede voeding is dit dier weer zo op de been, maar ja, zo gaan er honderden paarden naar de slacht elk jaar, die nog prima gered hadden kunnen worden.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:23

Wat ben ik blij dat dit dier uit zijn lijden is verlost. Dit gun je geen enkel paard. Ik hoop dat de eigenaar nooit geen dieren meer zal houden. Als ze dit een paard aan doet dan zal ze ook niet goed zijn voor andere dieren.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:24

Arabesk schreef:
Gamble82 schreef:
Voor de eigenaresse heb ik geen goed woord over, t liefst zie ik die met een paar stevige kettingen aan een boom pal in de zon zonder water of voedsel en laat maar een paar dagen kreperen BAH!!!

Ik kan niet tegen dit soort opmerkingen, we leven niet in een land waar de sharia heerst, ons rechtssysteem kent geen oog om oog, tand om tand!

Ach. De straffen die staan op het gruwelijk mishandelen van dieren staan niet tegenover het leed dat het dier wordt aangedaan. Mensen willen daarom in hun emotie nog weleens van dit soort acties eisen. Ik begrijp die gevoelens wel. Ws. komt deze mevrouw er met een "niet meer doen hoor!" vanaf. Dát vind ik persoonlijk niet te verkroppen.

OT; Heel verdrietig dit. Jammer dat mensen hun kop in het zand steken voor dierenleed. Ik hoop dat Freedom zijn rust nu heeft. Wat zonde van zo'n schitteren dier.

Ik hoop dat zijn vriendje een liefdevol en vrolijk leven tegemoet gaat!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:28

De dierenbescherming in dit land stamt nog wel uit het tijdperk van de Middeleeuwen das een ding wat zeker is. En die eigenaresse ook dat ze zulke praktijken botviert. Zoek dan HULP als je niet meer voor je paarden kan zorgen.
En Arabesk, sorry, maar ik vind het wat plompverloren gesteld vanachter de PC vandaan met zicht op een paar filmpjes dat dit paard wel gered had kunnen worden. Dat kun je niet met zekerheid stellen.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:29

heb er geen woorden voor ;( arme dieren......

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:30

Vreselijk dat dit soort dingen toch nog steeds gebeuren hier in Nederland.
Zit hier te huilen achter de pc van de ontroerende beelden. Hoe kunnen ze zulke dierenbeulen nou laten lopen, opsluiten die handel en er nog een fikse boete (niet een paar honderd euro, want dat helpt niet) bovenop.
Misschien dat ze het dan eens gaan leren dat dieren ook levende wezens zijn met gevoel.
Gelukkig zijn er ook heel veel paardeneigenaren die wel goed zijn voor hun lieveling, zoals mijn vriendin die heeft een hele moeilijke beslissing moeten maken om haar merrie uit haar lijden te verlossen, maar naar 2 jaar dokteren enz. was er nu echt niks meer aan te doen, en heeft ze haar laten inslapen, heeft ze uit liefde voor haar gedaan. En oh wat was dat moeilijk om te zien, maar ben heel dankbaar dat ik mee was om mijn vriendin bij te staan en om van de merrie afscheid te kunnen nemen. Ze was pas 5 jaartjes jong.

Jammer dat de eigenaar haar hart niet bij Freedom lag, erg triest en verdrietig, hoop dat de kleine pony een gelukkig leven krijgt nu, hij is iig uit handen van dat beest.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:33

Ik zit hier gewoon in een tranendal!! Verschrikkelijk, hoe kunnen mensen dit laten gebeuren!!!
Ik heb simpelweg moordneigingen ten opzichte van de eigenaresse -:(- -:(- !! Die zou eens een week met een flink aantal steentjes in haar schoenen rond moeten lopen en niks niet eruit halen. Voel maar eens wat dat arme dier gevoeld heeft!!

Wat super dat er mensen zijn die zich het lot van deze paarden aangetrokken hebben en dan uiteindelijk (hoeveel te laat voor Freedom) hebben kunnen ingrijpen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:40

Dat mensen dat dieren aandoen |( |( -O-

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:48

Echt zonde van zo'n prachtig paard ;(. Het is echt vreselijk hoe sommige mensen met hun dieren omgaan.
Het laatste filmpje is echt ontroerend ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:57

Ach het is maar internet en als ik thuis kom en mijn paarden zijn zwaar mishandeld zodat ik ze een laatste spuitje moet laten geven, ga ik net zo te keer als dat men nu op bokt doet en ik pak er zeer zeker ook de riek bij als die persoon nog op mijn dam is!

Beschaving is maar een vernisje!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:03

Waarschijnlijk is dit iemand die geen geld meer had om de dieren naar behoren te verzorgen, anders kan ik me niet voorstellen hoe dit kan. Heel erg zielig dat het zo af heeft moeten lopen voor Freedom.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:13

:? |( |(
Oh wat triest zeg |(
Tranen in mijn ogen, zeker met dat afscheid nemen. |(
Wat bestaan er toch vreselijke mensen op deze aardbol |(
Dat mens (wat je mens moet noemen)
Moeten ze maar eens een flinke straf geven.
Beetje Amerikaans beleid zou wel eens goed zijn hier in dit land.
De welzijn voor dieren is hier weer ver te zoeken :?

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:16

onbegrijpelijk, dat het zover heeft moeten komen
arme dieren ;(

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:17

Wat een onroerende filmpjes zeg. Hoe dat lipje van Mr Jackson aan freedoms neusje knabbelt. Toen hield ik het niet meer droog hoor.

Ik snap niet dat een mens het zò ver kan laten komen zeg, vreselijk dit.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:20

vreselijk dat dit zover heeft moeten kommen.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:24

Arm beessie, gelukkig heeft hij nu geen pijn meer.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:34

hart verscheurend.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:40

Als ik zo het filmpje zie, staan die paarden bij iemand in de tuin, zie een zwembad ondermeer en een verhard stuk van het erf. Lijkt er op alsof het toch wel een privestukje is en daar zie je idd niet zo snel iets dan alleen de direkte buren als die zicht hebben, als ze voorts geen verstand van dieren hebben, zien ze niet dat het dier zwaar hoefbevangen is.

Wij als paardenkenner zien onmiddelijk dat het foute boel is en trekken, hopelijk, aan de bel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:42

Volgens mij is het paard op het filmpje inmiddels al op een andere locatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:44

Dus die stonden ergens op een wei aan de openbare weg?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:46

russel schreef:
Als ik zo het filmpje zie, staan die paarden bij iemand in de tuin, zie een zwembad ondermeer en een verhard stuk van het erf. Lijkt er op alsof het toch wel een privestukje is en daar zie je idd niet zo snel iets dan alleen de direkte buren als die zicht hebben, als ze voorts geen verstand van dieren hebben, zien ze niet dat het dier zwaar hoefbevangen is.

Wij als paardenkenner zien onmiddelijk dat het foute boel is en trekken, hopelijk, aan de bel

Maar ook een leek weet toch dat een 4benig dier niet op 3 benen behoort te lopen!
Dat men niet kan bedenken dat het paard hoefbevangen is a la. Echter wanneer een DA (die dus om wat voor een reden geraadpleegt is een jaar geleden zoals we in het 1ste bericht kunnen lezen) dit verteld en er tevens bij verteld er met speciaal beslag en aangepaste voeding nog wat aan te doen is en een eigenaar laat het zo ver komen dat het dier op 3 benen komt te lopen, is dat in mijn ogen geen onwetendheid, maar onwil!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:51

moet zeggen dat bij die filmpjes de tranen even in mijn ogen stonden.. :\ jeetje, ik snap ook niet waarom dat de eigenaren niet de behandeling van de hoefbevangen pony hebben doorgezet, als het resultaat heeft..
Vind het ook zielig voor die pony die nu leeft, toen die afscheid ging nemen van z'n vriendje..

Walgelijk die eigenaren, zulke mensen zouden wat mij betreft nooit meer paarden mogen houden :n

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:57

tranen lopen over je wangen als je dit ziet!

Sommige mensen _-:( _-:( _-:(

Ik snap dat niet, kan er met mijn verstand niet bij.
Die mensen/eigenaren zien dat toch? En als ze er niet voor willen zorgen, waarom nemen ze dan in hemelsnaam dieren.
Nee, ik snap het niet en ik zal het nooit snappen ook denk ik.... :\