Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:29

ArabicQueen schreef:
Niels schreef:
Jong kapot gereden? Mijn paard is ook in Amerika op 2 jarige leeftijd zadelmak gemaakt, was helemaal clean op de foto vorig jaar (toen was ie 13).

ArabicQueen: Blijf dan maar inderdaad fijn bij je vertrouwde hokje zonder ook maar na te denken voordat je een mening geeft :evaw: Ben blij dat we nog weinig van dat soort types in onze mooie sport hebben :)

Ben ook erg blij dat ik niet in deze dicipline zit als ze paarden al vanaf hun anderhalf zadelmak maken.

Dit gebeurt eigenlijk nooit in NL in amerika is het veel gebruikelijker.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:29

pharagirlke schreef:
ikdoemaarwat: Ik weet natuurlijk niet wat jij wil zien, Feit is dat dressuur en western geheel andere disciplines zijn. Gek dat ik zat fijne paarden tegen kom. Helaas ook een hoop die naar de vaantjes gereden worden maar ik ben er zeker van dat als ik in de westernwereld zou zitten, ik ook zo zou denken. Maar men is altijd geneigd om een andere sport te veroordelen. Zeker dressuur vs western is daar goed in. :) In beide richtingen ;)

Het leukste vind ik nog altijd NH.... Die trekken de lijn door: die vinden alle sporten even slecht :j Die zijn eerlijk :')

Overigens ben ik pas sinds een jaar overgestapt op de western en heb ik daarvoor ook altijd dressuurmatig gereden ;)
dus veroordelen van de andere sport? ik denk eerder dat ik over feiten praat :j
als ik endurance had gereden had ik dezelfde mening gehad hoor ;)
heeft niks met WN te maken :n

maar je mag eens best komen kijken hier hoor op de wedstrijden, dan denk ik dat je me gelijk geeft over de hoeveelheid "bagger" wat er in de ronte rijd ;(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:30

Even reagerende op een eerdere reactie:
Uhhh, wordt het nu een NH topic?

Ayasha
Blogger

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:31

Meid ik rijd zelf wedstrijd ;) En hier valt het echt mee. Ik denk dat er 1 of 2 zijn waarvan ik regelmatig met pijn in mijn hartje kijk... Maar voor de rest?

Je noemt het feiten, nu voel ik me, als dressuurruiter zijnde, best aangesproken... Je veroordeeld mij nl meteen mee.... :\ Zonde. Jammer dat je niet kan zien dat er even veel "bagger" in de ronde rijd met lange teugels en een cowboy hoed.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:36

@pharagirlke, volgens mij voel jij je nu onterecht aangevallen......en ga je gelijk de aanval in.....

Ik zie helaas op (dresssuur!) wedstrijden meer misstanden dan jij (ben zelf ook dressuurruiter op een westerstal wel te verstaan). Helaas....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:38

meid, ik weet niet hoe jij leest hoor :?
maar waar staat dat ik jou veroordeel :?

ik zeg niet dat elke dressuurruiter bagger is
ik zeg wel dat hier in n-h er veel bagger in de ronte rijd en mijn hart daarvan huilt .....omdat het ook anders kan
en hulde aan de ruiter (of dat nou dressuur of wn is) die dat wel doet! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:39

Dan gaat het er in Nederland wel een pak miserabeler aan toe dan hier in België... := Hier valt dat nl echt heel dik mee... Nu weet ik niet hoe het re op LRV aan toe gaat, maar op de KR heb ik eigenlijk maar 1tje gekent waarvan ik regelmatig gedacht heb "kerel ze zouden je die beesten moeten afpakken want dit verdienen ze niet :\"

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:41

Da;s wel hel kort door de bocht geredeneerd, zo zwart-wit zit het niet in elkaar, hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:43

OKhannes: misschien wat wij "erg" vinden, vinden anderen "normaal" ? :?
wat een feit is dat we verschillen van mening met phara en we het anders zien (ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:44

Grappig, het begon allemaal eens met een berichtje van een ruiter en zijn paard die een unieke prestatie hebben behaald en het mondt uit in een topic waarin dressuur en westernruiters elkaar veroordelen en met vingertjes naar elkaar gaan wijzen. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet heet dat geloof ik :Y)

Jongens kom op, in iedere tak van de paardensport gebeuren er dingen waar mensen het niet mee eens zijn. Dus laat het nou eens rusten en zorg er eerst voor dat je naar jezelf kijkt voordat je een ander gaat veroordelen.

Ik Quote:

Kabouter Lui schreef:
Ik word daar zo moooeee vaaaan :Z

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:45

Je zou bijna denken van wel als jullie zulke slechte dingen zien en ik het hier dik vind meevallen. Ik hou niet van geruk en gepluk en dwang en ben daar dus ook heel gevoellig voor... Maar over het algemeen zie ik dat hier niet zo veel als jullie beweren. Dus dan is de logische conclusie toch dat het hier ook gewoon minder gebeurt? :D

MM: Dat probeer ik dus heel de tijd te beweren :') (je tweede deeltje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:49

pharagirlke schreef:
MM: Dat probeer ik dus heel de tijd te beweren :') (je tweede deeltje)

Haha goed zo, zou zo fijn zijn als mensen eerst zelf even zouden gaan relativeren voordat ze in een discussie verwijten naar elkaar gaan gooien... Denk dat bokt dan een stuk rustiger en vreedzamer zou worden. Maargoed, denk niet dat we daarop hoeven te gaan zitten wachten want dan kunnen we wachten tot 'hell freezes over' :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:50

misschien had je dan andere woorden moeten gebruiken in plaats van in de aanval te gaan ;)
ik viel namelijk ook niet jou persoonlijk aan ;)

maar wel fijn dat wij dezelfde intelling hebben :j
we houden samen niet van geruk en gepluk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:52

Of misschien had jij het op een andere manier moeten brengen ipv te laten uitschijnen dat je denkt dat enkel in dressuur geruk en gepluk is. ;) Helpt misschien ook al om de stelling "overal zitten idioten" duidelijk te maken :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:54

OKHannes schreef:
Pharagirlke,
Wat bedoel je dat met dressuur ook veel met wissels wordt gewerkt? Niet in de basistrainingen, daar gaat het eerst om balans, evenwicht ed,....de rest komt later. Of doel je op de hogere niveau ruiters
Het moment waarop in de trainingen met wissels wordt gewerkt is bij dressuur toch een heel andere dan bij engels?
Ik sta zelf als engelse ruiter op een westernstal en krijg wel van de trainingen mee .....
De klassieke dresuur zal hier wel en uitzondering op zijn.....

Voor wat betreft het rijden van de wissels zelf: voor beide disciplines geldt dat het vanuit de zit moet komen.....

Lees dit bericht nu pas, maar waar zie je dat ik zeg dat er veel met wissels gewerkt word? :D Ik zeg dat de training er naar toe anders is ;) Wel blijven lezen he!
Ik zeg ook dat de wissels anders zijn. Had je ook kunnen lezen :j Klassieke dressuur doe ik niet aan dus dat weet ik niet.

edit: he verrek, wilde m samen voegen met het bericht hierboven maar kan deze niet meer verwijderen :?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:58

Ik weet niet of ik voor ikdoemaarwat kan spreken maar ik heb het juist over het geruk en gepluk en dwang (let wel, ik rij zelf ook dressuur) . En dat kan van een klein beetje tot heel wat zijn....glijdende schaal. Ik schaam me dood als ik mezelf er eens een keer op betrap (op een slechte dag). Maar heel zwart-wit dressuur en western met elkaar vergelijken, dat gaat gewoonweg niet,.....

Maar volgens mij zitten we daar op dezelfde lijn alleen praten we onbewust heir en daar langs elkaar heen ;)

edit: zag dat ik twee reacties door elkaar haalde. Excuses.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 03-07-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:01

Waarom probeert men het hier dan toch?
Ik blijf toch steeds zeggen dat het anders is?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:04

volgesn mij is de discussie deze kant opgegaan door opmerkingne gebaseerd op een ontbreken van kennis en proberen een aantal anderen juist weer te nuanceren .

Pepsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:27

Jasmijn76 schreef:
waar topsport is wordt pijn geleden, dat hoef je nog geen eens slecht te zien...kijk bijv. nu naar Wimbledon..Venus Williams zegt gewoon, pijn hoort erbij...je accepteert het..omdat je aan topsport doet..zo is het ook met paarden, kan je zeggen ze hebben geen keus...maar geheel gek zijn ze natuurlijk ook niet..iets wat niet kan, kan niet... waar het lichaam en de geest het niet aankan, houd het gewoon op en dan is het te hopen dat zo'n paardje nog goed terecht komt .. over het algemeen zijn het de paarden die zo goed presteren die van een heerlijk pensioen mogen genieten als ze hun werk hebben gedaan, daar waar ze weinig tot niets presteren vaak in de gehaktmolen gaan maar dat is een ander verhaal....

_/-\o_

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:12

Prachtige sport, prachtig paard, prachtige proef +:)+
Toch had ik graag een iets levendiger paard gezien en een normaal gedragen staart :\
Dan maar wat minder perfect :n Met een paard dat nog enige interesse in haar omgeving toont :j

Jasmijn76 schreef:
over het algemeen zijn het de paarden die zo goed presteren die van een heerlijk pensioen mogen genieten als ze hun werk hebben gedaan, daar waar ze weinig tot niets presteren vaak in de gehaktmolen gaan maar dat is een ander verhaal....
'n heerlijk vroeg pensioen :) maar bij dit paard misschien wel met een staart die voor de rest van haar leven in een staartzak verpakt blijft omdat ze er constant overheen zeikt en poept; omdat de spieren waarmee ze haar staart zou moeten kunnen optillen, zijn vernield door alcoholinjecties; omdat de toptrainers en riders graag op die manier 'total control' denken te laten zien.... :(

Tailblocking sucks big time! :r (just my humble opinion)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:10

WB: Volgens mij is er inderdaad beweging in de staart net na de 2de spin.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:39

pharagirlke schreef:
Of misschien had jij het op een andere manier moeten brengen ipv te laten uitschijnen dat je denkt dat enkel in dressuur geruk en gepluk is. ;) Helpt misschien ook al om de stelling "overal zitten idioten" duidelijk te maken :j

heb ik nooit beweert, en zo ook nooit gezegd, het is echt hoe jij het leest hoor
maar ik staak deze discussie want ik heb het gevoel dat je graag je gelijk wilt halen en dat doe je door middel van zinnen neer te zetten die ik zelf nooit zo letterlijk heb neergezet :\

ik geef mensen graag gelijk hoor, maar wel als ze precies mijn eigen woorden tegen mij gebruiken
niet op deze fiets :n

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:46

Ik lees net (en bekeek de filmpjes) in het topic over een verwaarloosde Andalusier... In NL... Waar hebben we het over?...

Ik vind het een waanzinnige run om te zien. Dit is in een ander land met een andere perceptie t.o.v. topsport (reining in dit geval) dan hier. Laten we het dan ook over het inrijden van Criollo's in Argentinie hebben, dan zijn ze in de USA weer heilig...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:00

Niels schreef:
WB: Volgens mij is er inderdaad beweging in de staart net na de 2de spin.

Klopt, de merrie zwaait er even mee! Ondanks dat ziet het er toch wat te stil uit in de rest van proef.Het is een mooie proef, die op het filmpje staat, overigens vind ik de 1e spin niet mooi, erg onrustig.
De leeftijd is en blijft een discussie punt, als je nagaat dat mijn Spot in april 4 is geworden en ik hem ca. 3 a 4 x per week rijd, puur alleen nog in de basis is dat een schril contrast met een merrie die als 3 jarige al een dergelijke ( uitdrukkingsloze zoals WB zegt) proef laat zien.

Gelukkig is in Amerika nu ook de discussie losgebarst ( stond in de 1 na laatste Western Horseman) over het te jong aanrijden en showen van paarden, o.a. op futurities.
Veel trainers zijn het er niet 100% mee eens, maar ze moeten wel eten en dus worden sommige paarden "opgeofferd". Overigens als het inrijden en showen met beleid gebeurd kunnen deze paarden zeer respectabele leeftijden bereiken.
Ondanks dat ben ik het niet eens met te jong inrijden ( jonger dan 3 jaar, en dan vanaf die leeftijd nog met heel veel beleid). Net zoals ik tegen het tailblocking ben en of dat bij deze merrie gebeurt is is mij niet duidelijk gezien de beweging, maar het niet dragen van een staart en zeker als deze zo plat op de billen ligt duidt er weer wel op.
Mooie merrie, goede ruiter, mooie proef; jammer van de kanttekeningen die het geheel een heel stuk minder mooi maken.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:23

Miss_Montana schreef:
Grappig, het begon allemaal eens met een berichtje van een ruiter en zijn paard die een unieke prestatie hebben behaald en het mondt uit in een topic waarin dressuur en westernruiters elkaar veroordelen en met vingertjes naar elkaar gaan wijzen. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet heet dat geloof ik :Y)

Jongens kom op, in iedere tak van de paardensport gebeuren er dingen waar mensen het niet mee eens zijn. Dus laat het nou eens rusten en zorg er eerst voor dat je naar jezelf kijkt voordat je een ander gaat veroordelen.

Ik Quote:

Kabouter Lui schreef:
Ik word daar zo moooeee vaaaan :Z

Amen! _/-\o_

Altijd maar die discussies en verwijten maken. Verschrikkelijk..
Leven en laten leven..

Vind het een geweldig paard en een geweldige proef die hij heeft neergezet. Petje af voor Shawn! :) ;)