Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:36

Wat een nachtmerrie..
Echt knap dat je zo kon handelen op dat moment en je hoofd koel kon houden!
Sterkte en Beterschap :(:)

silfie35

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:38

@ Mistral94: inderdaad, wat een zwijn! Alleen dan had hij beter door kunnen rijden, was slimmer geweest.....

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:38

silfie35 schreef:
Samm schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg!
Heel veel sterkte voor jou en het paard! Al die opmerkingen over de aanrichter van dit alles, ik vind dat bianca groot gelijk heeft om zo over hem te praten, dit had ik ook gedaan!
Kom op mensen doe niet zo naief, als dit jullie was gebeurd dan praten jullie ook wel anders.
Die man zou het heus niet expres gedaan hebben maar hij had wel uit zijn doppen kunnen kijken!
En dat zij alleen de dagwaarde terug krijgt daar kan die man wel degelijk wat aan doen want dan had hij haar niet aan moeten rijden. Zij haalt een paard voor een ander op en raakt zelf alles bijna kwijt door zo'n banketstaaf.

Nogmaal degene die iemand aanrijd heeft altijd schuld, zou een mooie bak wezen, stel je nou voor dat jullie daar rijden en je word door hem aangereden en je paard komt daarbij om het leven, zeg je dan achja die man zou het wel niet expres gedaan hebben? Ga toch weg :n

Sterkte! :(:)

Ja dat had jij ook gedaan! totdat jij zelf diegene bent die aanrijd!

Maar dat zal je natuurlijk nooooooooooooooooooooooooit overkomen!

Dat zeg ik niet dat dat mij nooit zal overkomen! Kan mij misschien net zo goed gebeuren dat ik iemand aanrijd, maar dan zou ik me wel voor kunnen stellen dat diegene mij voor alles en nog wat uitmaakt, ook al deed ik het niet expres.
Net zoiets als een van je naasten b.v. vermoord word door een gestoorde gek, wat zeg je dan ach ja hij kan er ook niks aan doen dat ie gek is??? Kom op he, zou jij niet boos zijn als iemand je aanrijd?? Of ben je dan zo'n lieve engel die dan met haar hand over haar hartje strijkt en zegt: O geeft niks hoor dat je alles van naar de klote hebt gereden, kan iedereen gebeuren O:)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:39

MISTRAL94 schreef:
_Patriciaa schreef:
Misschien niet, maar een trailer is geen object dat je over het hoofd ziet lijkt mij :n

Kortom hij heeft dit met opzet gedaan dus

Dat zeg ik niet.. het lijkt mij alleen dat als je er met je aandacht bij bent dat je een trailer gewoon ziet, En dus niet als je met andere dingen bezig bent..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:40

Arghhh Bianca dat dit nou net juist jóu moet overkomen! :(
Je rijdt altijd al zo netjes met paard en trailer op de weg, en dan dit! jeeetje..

Ik hoorde het via stal Dronten al, maar bah zeg.. met die foto's erbij nu.. echt een nachtmerrie.
Veel respect dat je zo goed heb gehandeld. :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:40

Feit blijft dat de bestuurder niet goed op heeft zitten letten, hoe je het ook goed probeert te praten.

Ik kan me de woede van Bianca goed voorstellen. Niet alleen heeft ze de schrik van haar leven gekregen, maar ook kan ze van het verzekeringsgeld niet eens een nieuwe combinatie rijden, terwijl de aanstichter van het ongeluk dat wel kan.
Ik kan me voorstellen dat dat zeer onrechtvaardig voelt.

Ik vind dat je echt super gehandeld hebt en ik hoop dat ik in een dergelijke situatie mijn hoofd net zo koel kan houden als jij.

Pluim voor jou, Bianca en sterkte met het verwerken van alles. :(:)
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 23-06-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:41

Mah de TS is gewoon kwaad. Dan ga ik ook vanalles in een Audi, BMW, of VW uitschelden :D

Ik vind wel dat ze met een air over zichzelf praat en ze vind dat anderen bij lange na niet zo goed hadden kunnen handelen met haar paard. Ik vind dat een beetje neerbuigend voor al die fijne mensen die altijd met ongelukken helpen!
Maar het kan ook zo zijn dat ze zich op dat moment de touwtjes koel in handen nam en vond dat het moest gaan zoals zij het wou.
Dat is het nadeel met een tekst op het internet proppen. Het kan altijd verkeerd gelezen worden of anders geinterpeteerd worden.

Hoe dan ook, hopelijk een snel herstel van het paard. Materiaal kan vervangen worden he! Je had het liever niet andersom willen hebben neem ik aan? Paard dood en nog een hele trailer..........

EN leaseauto's moeten ze zo wie zo verbieden. Net zoals roken achter stuur of wat voor activiteiten dan ook.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:42

Dat hoop ik echt nooit mee te maken, wat een nachtmerrie. Sterkte hoor en beterschap.

De veroorzaker zal vast ook wel vreselijk geschrokken zijn.

MISTRAL94

Wat goed dat jij weet wat diegene gedaan heeft.

Ik wens niemand zulke dingen toe, maar voor sommigen zou het weleens goed zijn om te weten hoe snel iets fout kan gaan in het verkeer. Er zijn geen minuten nodig om een ernstig ongeluk te krijgen of te veroorzaken. Er zijn een aantal die volgens mij geen flauw benul hebben hoe snel iets fout kan gaan in het verkeer.

roanda

MISTRAL94 schreef:
Samm schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg!
Heel veel sterkte voor jou en het paard! Al die opmerkingen over de aanrichter van dit alles, ik vind dat bianca groot gelijk heeft om zo over hem te praten, dit had ik ook gedaan!
Kom op mensen doe niet zo naief, als dit jullie was gebeurd dan praten jullie ook wel anders.
Die man zou het heus niet expres gedaan hebben maar hij had wel uit zijn doppen kunnen kijken!
En dat zij alleen de dagwaarde terug krijgt daar kan die man wel degelijk wat aan doen want dan had hij haar niet aan moeten rijden. Zij haalt een paard voor een ander op en raakt zelf alles bijna kwijt door zo'n banketstaaf.

Nogmaal degene die iemand aanrijd heeft altijd schuld, zou een mooie bak wezen, stel je nou voor dat jullie daar rijden en je word door hem aangereden en je paard komt daarbij om het leven, zeg je dan achja die man zou het wel niet expres gedaan hebben? Ga toch weg :n

Sterkte! :(:)

Ik kan me de boosheid van TS heel goed voorstellen, ik zou ook goed over de zeik zijn. Maar zoals hier gereageerd wordt slaat nergens op. Hier reageren mensen alsof hij dit wel degelijk met opzet gedaan heeft. Maar gelukkig zijn hier bokkers die nooit fouten maken, die nooit te lang op km tellers of wat dan ook kijken. Wees gezegend met dat geluk...

Maar hoe rot het ook is een ongeluk zit in een klein hoekje, als je dit voorkomen wilt moet je of alle auto's gaan verbieden of thuis blijven zitten. Maar sommigen hier leven wel echt in een droom wereld, niet realistisch!

Dat ben ik roerend met je eens, en dit maken de andere mensen er van!
Maar dat de TS wordt aangevallen over hoe "misselijkmakend" en "walgelijk" zij over de bewuste man praat vind ik wel heel erg vergezocht.
De man zal het echt niet bewust hebben gedaan, en dit verwijt kan ik ook nergens in TS's verhaal terug vinden.
Dat hij niet op zat te letten volgens haar, lijkt mij een feit.
Want vooralsnog is het een feit dat de man het niet met opzet gedaan heeft, dus is het een feit dat de man niet op zat te letten!
Laatst bijgewerkt door roanda op 23-06-09 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:43

Jee wat een verhaal (en wat een reacties :roll: ).

Ik was nooit zo koel gebleven. had het dier er waarschijnlijk meteen uit willen halen. Goed dat je zo helder er nog over kon nadenken.

Ik snap dat je je frustratie even kwijt moet ivm je auto en trailer. Is idd niet leuk om met de dagwaarde te worden afgescheept.
Maar ja, om heel eerlijk te zijn vind ik het raar in het stukje van de Metro, om dan de veroorzaker min of meer te vragen om maar eens langs te komen om jouw weer van een fatsoendelijke gelijkwaardige bolide en trailer te voorzien. Daar zijn nu eenmaal verzekeringen voor. Ook al kom je er minder goed van af. In principer zou je moeten gaan kijken voor een zelfde auto, zelfde leeftijd, ongeveer zelfde KM stand en dan tegen de verzekeringsmij zeggen: Koop me die auto maar!
En idem voor de trailer natuurlijk.

Mijn vriendin heeft het zo met haar gestolen zadel gedaan. Daar deed de verzekering helemaal niet moeilijk over. Ze kon een gelijkwaardig zadel terugkopen voor degene die gestolen was. Kan misschien ook met je auto en trailer.

silfie35

@ Patriciaa: Iedereen let wel eens even niet op, en meestal gaat het goed, en soms ook niet. Maar ga mij niet vertellen, dat jij altijd hevig op de weg zit te turen, je kijkt ook wel eens even ergens anders naar, dat doet iedereen!

@ fitzroy: wat een domme opmerking! Hoe weet jij nou dat die man dat wel kan betalen? heb je zijn bankafschriften gezien? Weet je hoe die heet? NEE! Helemaal niks!

Amandavd

Zoezi schreef:
Mah de TS is gewoon kwaad. Dan ga ik ook vanalles in een Audi, BMW, of VW uitschelden :D

Ik vind wel dat ze met een air over zichzelf praat en ze vind dat anderen bij lange na niet zo goed hadden kunnen handelen met haar paard. Ik vind dat een beetje neerbuigend voor al die fijne mensen die altijd met ongelukken helpen!
Maar het kan ook zo zijn dat ze zich op dat moment de touwtjes koel in handen nam en vond dat het moest gaan zoals zij het wou.
Dat is het nadeel met een tekst op het internet proppen. Het kan altijd verkeerd gelezen worden of anders geinterpeteerd worden.

Hoe dan ook, hopelijk een snel herstel van het paard. Materiaal kan vervangen worden he! Je had het liever niet andersom willen hebben neem ik aan? Paard dood en nog een hele trailer..........

EN leaseauto's moeten ze zo wie zo verbieden. Net zoals roken achter stuur of wat voor activiteiten dan ook.

Tegenwoordig rationaal nadenken ben je al arrogant...

Georgette

Pfff, wat een afschuwelijk ongeluk. Ik hoop dat Bianca en het paard snel weer de oude worden en er geen trauma's achterblijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:44

_Patriciaa schreef:
Anthea schreef:
Bah, nasty zeg.

Achterbaks wel, zo praten over diegene die je heeft 'aangereden'.
Alsof die er niet mee zit. :roll:

Moet dat nou weer meteen zo'n reactie :roll: ?
Typisch bokt :n ..

Typisch bokt?
Wanneer je de reacties leest, zul je juist merken dat de meeste mensen het juist met Bianca eens zijn ;)

Silfie, rij je zelf al auto? Misschien dat de belevenis van ervaren automobilisten wat anders ligt.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:44

Zo afschuwelijk! Ik krijg er tranen van in de ogen. |( Wat heb je dat prachtig aangepakt. Echt proficiat dat je je zo cool kon houden, alle respect voor je! Ik mag er niet aan denken, wat een lompe **** chauffeur.

Hopelijks komt alles goed met jou en het paard. Veel sterkte nog.

Ingerr

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:45

echt heeel veel sterkte!
ik zou echt niet zo koel kunnen blijven! echt petje af!
ik begrijp echt je woede!! :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:45

silfie35 schreef:
@ fitzroy: wat een domme opmerking! Hoe weet jij nou dat die man dat wel kan betalen? heb je zijn bankafschriften gezien? Weet je hoe die heet? NEE! Helemaal niks!

Nee, maar hij rijdt toch een leasewagen. Dan heb je zo weer een nieuwe auto en 't kost je niets.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:46

MISTRAL94 schreef:
_Patriciaa schreef:
Misschien niet, maar een trailer is geen object dat je over het hoofd ziet lijkt mij :n

Kortom hij heeft dit met opzet gedaan dus

nee niemand zegt dit,maar als je een trailer over het hoofd ziet ,heb je niet op de weg en het verkeer gelet!

peterdegrote

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:46

ik wil graag mijn reactie kwijt vooral gericht aan degene die het voor de veroorzaker van dit ongeval"opnemen"
ik ben van mening dat op het moment dat je aan het verkeer deelneemt, dit moet doen voor 100%.
degene die deze combinatie heeft aangereden is niet volledig met het verkeer bezig geweest want als dat wel zo zou zijn dan rijdt je niet achterop een trailer die 80km/u rijdt.
ik ben van mening dat iemand die een ongeval als deze veroorzaakt door justitie van zijn rijbevoegdheid dient te worden ontheven en opnieuw examen zou moeten doen om deze weer te krijgen.
hierdoor leer je weer hoe het ook al weer moet in het verkeer en dat je afstand dient te houden, dient te anticiperen op je omgeving en je geen gevaar voor anderen moet veroorzaken.
ik kan niet zeggen dat dit komt door het rijden in een leasebak, arrogantie of anderszins, maar wel door onoplettendheid en niet bezig zijn met het verkeer zo als het zou moeten.
natuurlijk is er een boel leed( lichamelijk, geestelijk en materieel)berokkend.
dat het slachtoffer vaak meer dan nodig een slachtoffer is omdat de schadeloosstelling hopeloos achterblijft is niet iets wat je de bestuurder kan en mag aanrekenen, dit is een spelletje van verzekeringsmaatschappijen en daar kan de bestuurder niets aan doen.
maar dat kon hij aan de rest wel.......
dit is mijn mening en hier hoeft niemand het mee eens te zijn, maar ik wilde het wel graag ventileren.....bij dezen

peter

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:47

Wat een waardeloze zijn sommigen hier aan het plaatsen :n ... ik kan ook alleen maar hopen dat iedereen die betrokken was bij het ongeluk er geen trauma aan overhoud. ja en ook de veroorzaker, want zoiets zal die persoon ook niet in de koude kleren gaan zitten, maar vooral bianca en het paard. En laat haar lekker gal spuwen als dat haar oplucht. Het is ook niet niets wat haar is overkomen!

_Patriciaa

Cayenne; ik bedoelde meer dat er meteen weer zo'n commentaar moet komen ;)

Maar laten we nu ophouden met discussiëren over degene die bianca heeft aangereden want daar schiet niemand wat mee op :\ ..

Forcalquier

MISTRAL94 schreef:
Gelukkig is het voor jullie goed afgelopen, knap hoe je gehandeld hebt in deze situatie.

Wat ik enorm storend vind zijn de reacties hier, mensen weten het allemaal zo goed hier maar jullie zijn er stuk voor stuk niet bij geweest. Ongelukken gebeuren nou eenmaal hoe vervelend dat ook is. Kan me niet voorstellen dat die bestuurder gedacht heeft, ach een paardentrailer met 2 hardwerkende meiden daarin. Laat ik daar nou eens vol op in rijden dan zitten zij met de gebakken peren en ben ik nog veel later thuis dan gepland. Kom nou toch....

Iedereen die regelmatig achter het stuur zit heeft weleens een onbewaakt moment gehad dat je er met je gedachte even niet bij was, is niet handig maar wel menselijk :Y)

Over dat niemand stopt bewijst idd zoals de reclame spotjes aantonen. Onbewust worden we met z'n allen steeds asocialer :Y)

Bianca: Ik hoop dat jullie er uit komen verzekeringtechnisch maar vooral dat het mee valt met je nek!

Je haalt mij de woorden uit de mond.

Tuurlijk ik snap dat het allemaal verschrikkelijk is, en ja het had ook anders af kunnen lopen, maar waar ik me aan irriteer hier is dat bokkers hier hopen dat die man er nog heel lang last van zal hebben etc etc...
Ook deze man heeft een leven en waarschijnlijk een gezin en het lijkt mij niet dat hij er vrijwillig voor heeft gekozen om een poging tot moord te doen, want laten we het ook anders bekijken.....deze man had zichzelf ook dood kunnen rijden,denk niet dat dat zijn bedoeling was.
Bekijk dingen ook eens van een andere kant.....wat als jouw vader thuis komt met de mededeling dat hij na "de macht over het stuur te verliezen" een vreselijk ongeluk heeft veroorzaakt.
Wens je je vader dan ook van alles toe??? of hoop je dat beide partijen er weer bovenop komen en hun leventje kunnen hervatten.
Niet elke kantoorl*l in leasebak is het zelfde, net als oudjes en vrouwen, het is echt niet zo dat je elke categorie over één kam kunt scheren.

Natuurlijk hoop ik van harte dat de meiden en het paard er weer helemaal bovenop komen en dat alles netjes word afgehandeld,ik heb beide ervaringen gehad (slachtoffer en veroorzaker) en kan je vertellen dat je je in beide situatie's niet beter of minder voelt.
Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke ongeval.

Mirkim

Tjeetje, wat vreselijk voor jou!!! Wat een beangstigend momenten zijn het voor jou geweest!!
Heel veel sterkte met jezelf, het paard, met al je geregel. Maar ook met het verwerken van het ongeluk!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:48

Ik ben het geheel met je eens Peter.
Nu is het relatief goed afgelopen, maar het had ook slechter kunnen afgelopen of kinderen bij betrokken kunnen zijn.