Ruiters klaar voor zwaarste ren ter wereld: Mongoolse Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:16

Billy schreef:
Vroeger had je in Amerika ook de jongens op ponies die per station wisseldenom de post zo snel mogelijk te bezorgen...
Er is niks nieuws onder de zon.
Persoonlijk lijkt het me een enorm gave ervaring en een hele grote uitdaging :j

Daar is een práchtig evenement naar georganiseerd: The Great American Horse Race: http://www.greatamericanhorserace.com/
Is een schitterend boek over te koop.
Het boek verhaalt over paardrijden in onze tijd terwijl het toch een tijd is die verloren is in een lawine van ja-maren, schijnzekerheden, veiligheidsgezeur kortom non-avontuurlijkheid.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:18

Cayenne schreef:
De ren gaat op 22 augustus van start in de hoofdstal van het Mongools keizerrijk, Kharkhorin. De ruiters zullen elke 40 kilometer van paard moeten verwisselen en er worden in totaal zo'n 70 Mongolische paarden gebruikt.

Vreemde keuze voor de foto, want het lijkt me toch dat zo'n Mongools steppepaardje niet gelijk gaat doodvallen na 40 km..

edit oeps was al opgevallen ;-) niet gezien dat er al 5 blz aan hingen..

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:36

Ik vind het zo knap van iedereen dat ze kunnen zien dat het paard een hoofdstel om heeft. Volgens mij heeft 'ie ook nog het zweet onder z'n singel zitten, toch? Het zadel hebben ze wel weggehaald (viel niet mee, onder een liggend paard vandaan) maar het hoofdstel hebben ze laten zitten (dat was echt te moeilijk).

Ik heb de foto zover uitvergroot dat je alleen nog pixels ziet. Er is wel iets bij z'n hoofd maar ik weet niet wat. Hoofdstel? Of halster misschien? Misschien staan ze wel met een halster op de steppe?

Misschien is 'ie wel helemaal niet dood... ik heb wel paarden "voor dood" zien liggen maar als je in de buurt komt staan ze op en lopen ze weg.

De foto hoort in ieder geval niet bij het evenement, en het bokt verhaal is tendentieus. Op mijn vraag (pagina 4) waar de in Bristol gevestigde organisatoren waarschuwen dat er een grote kans is dat je sterft heb ik geen antwoord gekregen (had ik ook niet verwacht).
Dit avontuur lijkt me gevaarlijker voor de ruiter dan voor het paard. Ruiter doet 1000 km tegen 40 km voor het paard.
Wat leg je bij een normale (rustige) buitenrit van een uur af? 10 km? 40 km valt dus wel mee.... zeker voor zo'n steppepaard die dat wel gewend is.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:40

Vroeger dacht je nog wel eens, als er ergens iets helemaal niet klopte:
"Okay, waar zit Ralph Inbar met zijn verborgen camera?"

Nu denk ik:
"Okay, is dit een Bokt experiment: eens een heel "errug zielug" bericht plaatsen, eens kijken hoeveel er moord en brand gaan schreeuwen, voordat iemand de moeite neemt om de bron (de website van de organisatoren) eens te gaan lezen, en kijken hoe lang het duurt (als het al lukt) om de paniekzaaiers tot rust te brengen?"
Ik verbaas me in dit draadje nl. dat er berichten zijn weggehaald, bepaalde moderatoren zich positief over dit hele verhaal uitdrukken, maar het originele bericht - noch de niet bijpassende foto - zijn aangepast.

Kom maar op met die camera ;-) :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:44

Schijnbaar vinden ze de foto toch "goed genoeg" om bij het artikel te mogen blijven staan..

Cayenne schreef:
Het geeft echter wel een beeld van de paarden, de omgeving en de verdere omstandigheden :)

"Verdere omstandigheden" vind ik dus onzin, want het gaat helemaal niet over deze race. :+
Ik zou de foto ook vervangen. Die foto zal de bron zijn van de meeste onzinnige reacties in dit topic. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:09

Fiffill schreef:
"Verdere omstandigheden" vind ik dus onzin, want het gaat helemaal niet over deze race. :+
Ik zou de foto ook vervangen. Die foto zal de bron zijn van de meeste onzinnige reacties in dit topic. ;)

Vanwege de as(s)ociaties met die overige omstandigheden is door de nieuwsredactie het tweede, wederom hoogst subjectief suggestieve, topic geopend.

Eenn protestactie gebaseerd op aannames en van horen zeggen over de oevrige omstandigheden. Daarbij vrolijk vergetend dat de paardjes daar al léven en voor hun dagelijkse brood wérken bij mensen die er wónen. Dat díe paardjes daar in het natuurlijke biotoop van het paard zijn en niets hoeven te doen wat ze niet al 5000 jaar gewoon zijn....

hc

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:21

Die foto dan ook laat die mongolen zelf maar lekker lopen!!