Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piezze schreef:Wie gaat er nou zo'n wedstrijd rijden zonder zelf een bitloos hoofdstel te hebben? Wat doe je hem normaal om dan? Lijkt me daarbij best lastig wat te presteren met een vreemd hoofdstel. Wel een genereus gebaar om ze uit te lenen. De vrijdagavond moet niet zo'n probleem zijn? Loop een willekeurig kantoor binnen op vrijdagmiddag, vaak erg rustig hoor.
bulck schreef:Zo dat is een mooie ontwikkeling, hoewel ik het wel apart vind. Dacht dat bitloos al toegestaan was, dus waarom nu enkel een wedstrijd voor bitloze??
Verder ben ik benieuwd wat er dan allemaal te zien zal zijn. Ivm toch vaak de afkeer tegen al dan niet verkeerdelijk gebruik van bit. Nu wil ik wel eens zien, hoe goed de bitloze hun paard laten rondlopen en idd ook pas vanaf het M. Ben benieuwd hoeveel verschillende optomingen gebruikt zullen worden. Ik neem aan dat KNHS dit organiseert om wss eventuele restricties op te leggen. Want bitloos is breed e, van touwhalstertje tot hackamore![]()
In ieder geval een leuke evolutie,
Evelienepien schreef:Soho, net even alle pagina's doorgelezen![]()
Enne .... ik ben een dressuurtruus, die van iemand een kaptoom en zo'n kruislingshoofdstel heeft geleend enne ... ze bevallen me allebei superik kros er de bossen mee af
, het dorp in
en niet te vergeten; ik dressuur ermee
![]()
Ik heb me dus ook opgegeven voor de bitloze wedstrijd want als ik de keuze zou hebben, zou ik voor bitloos gaan. Niet omdat ik het beter o.i.d. vindt maar omdat ik het zo leuk vinden Gui er ook goed op loopt! Ik rij nu L2 (8 wp's) en ben woonachtig rondom Eindhoven. En ik hoop mee te doen omdat ik het dus wel belangrijk vind voor de toekomst dat er verandering in gaat komen
![]()
Dus ik neem alle ongemakken voor lief
Sjolvir schreef:Ben nog steeds proberende een passend bitloos hoofdstel van iemand te lenen.
Iemand zo'n ding te leen in de buurt van Dordrecht/Alblasserdam/Papendrecht of zo?
Heb wel een Marylot halsterhoofdstel, maar niet met de bitloze uitvoering.
(rij altijd met bit, behalve als we blije bui hebben, maar dan laten we ook het zadel af).
En om daar nou gewoon 2 halstertouwen aan te knopen schijnt ook niet de bedoeling te zijn.
Aangezien ik uiteraard wel van te voren even serieus wil oefenen, hoewel wat is serieus...
Train al tijden maximaal 1 x per week dressuur, voor de rest druk met andere dingen met paard.
Marcella schreef:Sjolvir schreef:Ben nog steeds proberende een passend bitloos hoofdstel van iemand te lenen.
Iemand zo'n ding te leen in de buurt van Dordrecht/Alblasserdam/Papendrecht of zo?
Heb wel een Marylot halsterhoofdstel, maar niet met de bitloze uitvoering.
(rij altijd met bit, behalve als we blije bui hebben, maar dan laten we ook het zadel af).
En om daar nou gewoon 2 halstertouwen aan te knopen schijnt ook niet de bedoeling te zijn.
Aangezien ik uiteraard wel van te voren even serieus wil oefenen, hoewel wat is serieus...
Train al tijden maximaal 1 x per week dressuur, voor de rest druk met andere dingen met paard.
Heb eventueel een hackemore liggen. En eventueel een halsring.
FahyaFemke schreef:evelienepien welke proef ga je rijden?
cheyentic schreef:waar kun je eigk zien hoeveel mensen zich opgegeven hebben? 20 is natuurlijk niet heel veel dus denk dat ze zo vol zitten.. gaan ze dan een schifting maken? van alle klasses een paar oid?
Sjolvir schreef:Iemand zo'n ding te leen in de buurt van Dordrecht/Alblasserdam/Papendrecht of zo?