NK dressuur: Totilas lichtvoetig dansend naar de titel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re: NK dressuur: Totilas lichtvoetig dansend naar de titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:36

Totilas is inderdaad een superpaard.

Ik kan alleen niet mijn lach inhouden bij jeanette haar draf muziek. :=

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:40

jaaaaaaa nederlandertjes wat hebben jullie toch toppers in huis.
Ik ben in elk geval al grote fan van de hele top 5. Daar mag je best wel trots op zijn hoor. :+ :o

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:45

Edward gal heeft het echt verdient, zo super goed gedaan!

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:16

Ohmygod !
ik krijg gewoon de kriebels als ik naar de kür kijk van Edward en Totilas !
Dit is echt zoan prachtbeest :+:
volgens mij hebben we nu definitief allemaal kennisgemaakt met de nieuwe deelnemer aan de Olympische kampioenschappen 2012 :D
en wellicht ook de winner :o

franne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:19

Op www.studiosport.nl (in de mediatheek) staat een 20 minuten durende reportage met de volledige kur van Imke, Anky en Edward.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:49

prachtig, wat een paard is totilas!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:53

Echt prachtig, wat een paard!
Alleen zijn jasje vind ik echt niet mooi. :+

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:33

hij was toch wel echt de beste!
van de rest heb ik weinig gezien omdat ik de hele tijd binnen heb staan praten, maar ik vond het er echt heel netjes uitzien!!

haha het jasje vind ik ook niet mooi.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:39

Heeft iemand er iets over gezien op Omroep Gelderland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:46

|( |( |(

Afschuwelijk mooi!!!

Annex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:42

was idd fantastisch, gigantisch hoog niveau en een uitermate verdiende winnaar, maar, eerlijk, de manier waarop Marlies in OJ hangt, daar gaat mijn haar toch van rechtstaan! Zo'n nette ruiters dat er in Nederland zijn, de ene beter dan de andere, en OJ mag dan nog niet het makkelijkste paard zijn - heb er geen idee van - maar dit was toch allesbehalve...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:55

Anky van Grunsven heeft motivatieprobleem
Uitgegeven: 8 juni 2009 11:20
Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 11:20

DE STEEG - Met het beste paard van stal onder het zadel werd dressuuramazone Anky van Grunsven dit weekeinde bij de nationale titelstrijd in De Steeg verslagen door Edward Gal. Een zeldzame nederlaag. Van Grunsven heeft moeite met de motivatie.

"Is dit het einde van een tijdperk?", werd Van Grunsven gevraagd. Ze gaf aan daar geen goed antwoord op te hebben.

"Ik heb wel vaker niet gewonnen. In ons land komen er gelukkig steeds meer zeer goede combinaties bij. In de winter Adelinde Cornelissen met Parzival, nu Edward Gal met Totilas. Vroeger was het vanzelfsprekend dat ik won, nu moet ik optimaal zijn. Dat was ik niet in De Steeg."

Drievoudig olympisch kampioen

De oorzaak is mogelijk een motivatieprobleem, bekent de ervaren Nederlandse. "Vijftien jaar geleden haalde ik mijn eerste wereldtitel, ik ben drievoudig olympisch kampioen. Wat is er nog te halen?"

"Ik moet weer op gang komen. Aan de andere kant was dit pas de tweede keer dat ik met Salinero reed sinds de afgelopen zomer. Er is ook nog zoiets als een gebrek aan ritme. De laatste maanden heb ik me wat wedstrijden betreft vooral op Painted Black geconcentreerd."

Concentratie

Aan opgeven denkt Van Grunsven nog niet. "Ik heb op de eerste dag van dit NK drie dikke fouten gemaakt. Dat overkomt me normaal nooit. Het zal met de concentratie te maken hebben. Gelukkig heb ik vaak genoeg bewezen dat ik er op de echt belangrijke momenten wel sta."

(bron: nu.nl )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:16

schitterende kur.... :P

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:04

Annex schreef:
was idd fantastisch, gigantisch hoog niveau en een uitermate verdiende winnaar, maar, eerlijk, de manier waarop Marlies in OJ hangt, daar gaat mijn haar toch van rechtstaan! Zo'n nette ruiters dat er in Nederland zijn, de ene beter dan de andere, en OJ mag dan nog niet het makkelijkste paard zijn - heb er geen idee van - maar dit was toch allesbehalve...

Bedoel je dit nou negatief?
Dan ben ik het namelijk helemaal met je eens..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:02

Annex schreef:

ik moet eerlijk zeggen dat ik haar ook wel eens fijner heb zien rijden jaren terug..... :o
heb het filmpje hier gekeken, maar had hem al snel weer weggeklikt....

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:16

Ik vind de piaffe en passage van Hans peter minderhoud met exquis nadine niet zo mooi :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:26

Wow, echt een kippenvelmoment van 7.32 dat eerste filmpje. Helaas heb ik eerst Edward gekeken waardoor de rest wat tegenvalt, niet helemaal terecht natuurlijk want zij hebben ook goed gepresteerd.

quaterback

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:29

Ik houd echt van dat paard :o

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:07

Bedankt voor het toevoegen van de filmpjes. Ik heb ze van beneden naar boven gekeken en dan is het ook echt leuk om te zien hoe de plaatsing gewoon heel goed klopt.
Jeanette rijdt Nartan super maar die heeft jammer genoeg net niet het einde aan talent voor de piaffe, wel heel leuke muziek.
Dat geldt eigenlijk ook voor Ojay, als je dan de toppaarden ziet dan komt hij gewoon net iets tekort en dat vertaalt zich dan in een moeizamer beeld met een hardwerkende ruiter die alles eruit haalt wat erin zit. Hans Peter met Nadine waren idd nog net niet op topniveau weer (ze was ook hengstig heb ik begrepen?)
en de eerste drie is gewoon puur genieten!

Weet iemand trouwens wie de muziek voor Edward en Totilas gemaakt heeft? Ik vind het echt geniaal.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:58

Oh, heeft Joost die gemaakt? Wat leuk! Wissikhelemaalnie!

Dankjewel!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:13

Sabszz schreef:
Ik vind de piaffe en passage van Hans peter minderhoud met exquis nadine niet zo mooi :n

Nee het is een dochter van haar vader die was daar ook niet goed in.
Vooral de Piaffe van Partout was vaak en aanfluiting, heel maaiend.
Zijn broers Schwardoneur en Wakond konden met hun topamazones ook niet verder komen.
Dat komt door de rugproblemen die vader Arogno doorgeeft, naast de veelal hele mooie types.
HP is ver gekomen met Nadine, maar ik denk dat hij binnenkort toch met een van de opvolgers gaat doorbreken.
Dit is gewoon de grens voor Nadine en ik heb veel respect voor haar inzet.