Anoeska schreef:Daarnaast zou ik me ook niet door een ligfietser laten vertellen dat ik maar even af moet stappen.
Dit kan ik me voorstellen maar vertel jij dan aan "ons" ligfietsende paarden nono's wat we wel moeten doen in bijvoorbeeld de volgende situatie.
- Ligfietser is een stuk aan het fietsen, vergeet daarbij niet dat dit regelmatig van A naar B fietsen en niet alleen maar een toeristisch rondje waar alle tijd van de wereld voor is.
- ligfietser nadert paard op een niet al te breed fietspad, waar het paard eigenlijk niet mag komen maar waarschijnlijk wel de veiligste plek is
- paard schrikt en keert om, paard luistert duidelijk niet meer naar de ruiter/amazone anders waren ze nooit omgedraaid?
- Zoals je zelf al aangeeft wil je niet dat een ligfietser verteld wat je moet doen, aan de andere kant is het voor een ligfietser niet prettig om achter een paard aan te sukkelen of te moeten stoppen omdat het paard "vindt" dat hij/zij dat moet doen.
Wat is de beste manier om de fietser, zo snel en veilig mogelijk te laten inhalen? Waarschijnlijk is daar niet 1 standaard manier voor maar het is wel handig voor fietsers, en waarschijnlijk ook ruiters/amazones, om te weten wat de beste opties zijn.
Ik ga nu snel slapen want ik ga straks, zondag, vanuit Amsterdam via Utrecht naar Delft ligfietsen,
Uipko