Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Grobegni schreef:Voor de wagen kan een paard makkelijk met staart lopen hoor![]()
De staarten gingen er vooral af, omdat de paarden vroegah veel op een snoktoom liepen, dus 1 leidsel ipv 2. Als de staart over de enkele lijn werd gezwiept, raakt het paard onbestuurbaar.
Tegenwoordig is er in NL maar een handjevol mensen die nog met een snoktoom werken...
Mijn paard heeft ook een staart, hij zwiept ermee tot op zijn schoft. Te zwaar en onhygienisch, zijn drogredenen.
Mizora schreef:Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Een medische verklaring vertrouwen ze niet i.v.m. dat veeartsen dat soms erg makkelijk geven. Alle staarten van trekpaarden komen tussen laadkleppen of andere zwaardere deuren-
engelina schreef:Grobegni schreef:Voor de wagen kan een paard makkelijk met staart lopen hoor![]()
De staarten gingen er vooral af, omdat de paarden vroegah veel op een snoktoom liepen, dus 1 leidsel ipv 2. Als de staart over de enkele lijn werd gezwiept, raakt het paard onbestuurbaar.
Tegenwoordig is er in NL maar een handjevol mensen die nog met een snoktoom werken...
Mijn paard heeft ook een staart, hij zwiept ermee tot op zijn schoft. Te zwaar en onhygienisch, zijn drogredenen.
waaronder mijn paard wordt nog steeds op snoktom gereden en ik kan nog 30 andere mensen op noemen die dat zo doen en die hebben wel maar als 1 paard aan hun eigen

_Caitje__ schreef:Dus je moet een paard dan maar naar de slacht laten brengen met 6 weken?
_Caitje__ schreef:Dat zeg ik toch niet? Ik vind 3 paarden wel zat eigenlijk. Tuurlijk hoef je ons niet dankbaar te zijn hoor, maar jij zegt dat je een paard niet MAG kopen als zijn/haar saart gecoupeerd is. En dat vind ik onzin, de staart heeft helemaal niks te maken met het karakter en als ik een trekpaard tegenkom, MET geweldig karakter, maar ZONDER staart zou ik hem toch echt wel kopen. Ik heb ook liever dat de staart er nog aan zit hoor, maar ik laat me er niet door weerhouden om het paard te kopen.
_Caitje__ schreef:Dat zal best ja, maar ik ben toch ontzettend blij dat ik mijn staartloze trekpaard gekocht heb.
En wat ze in Engeland deden, mag van mij hier ook wel gebeuren, maar dan wel de paarden verbieden die ouder zijn dan het verbod.