Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opala schreef:Lovely schreef:Maar, uit de propaganda van de NB'ers komen toch beweringen die gewoon echt niet waar en ronduit gevaarlijk zijn. Ik bedoel, als je echt gelooft dat een paard geen verzenen nodig heeft, dan heb je echt niets begrepen van hoe een hoef in elkaar zit. Als je denkt dat je je paard zomaar van achteren kan laten zakken, dan overzie je de gevolgen van je actie absoluut niet. Als je goed bekijkt en snapt dat een hoef niet een klont materie is, maar de bescherming van een complex geheel van gewrichten, banden, pezen en botten, dan snap je toch wel dat je daar zonder degelijke kennis niet aan moet rotzooien.
Uit deze bewering spreekt toch dat jij het niet goed bekeken hebt. Verzenen heeft elk paard, bij de een zijn ze hoger, bij de ander lager.
opala schreef:Over dit soort onderwerpen ... m.a.w. het interesseert je gewoon 0,0. Ook goed, maar wanneer je dan kritiek hebt, zorg dan dat je put uit eigen ervaring van minimaal -ik doe maar een gooi- 2 jaar NB bij je paard, dan zou jouw post een zinnige bijdrage kunnen leveren.
JoviBan schreef:Lovely schreef:Nee, ik herhaal een bewering uit de NB hoek dat verzenen een paard in de weg zitten en dus goed kort afgesneden moeten worden.
Zou je de betreffende quote + topic of website met deze letterlijke tekst willen geven?
opala schreef:In optimale omstandigheden volgt de zool de onderkant van het hoefbeen, is gewelfd/concaaf.
Arabesk schreef:Als je de zool aanhoudt volgt de goede stand vanzelf, de zool zit namelijk aan het hoefbeen vast, de zool vertelt je dus waar het hoefbeen zit. Even heel kort samengevat.
Kim_Peters schreef:Ik moet zeggen dat ik het topic wat jij aangeeft Lovely helemaal een verschrikking vind om aan te zien. Ik heb het zojuist aan mijn hoefsmid laten lezen en die kreeg er gewoon kippenvel van en vond het schandalig dat mensen zo met hun paarden omgaan.
Kim_Peters schreef:Ik moet zeggen dat ik het topic wat jij aangeeft Lovely helemaal een verschrikking vind om aan te zien. Ik heb het zojuist aan mijn hoefsmid laten lezen en die kreeg er gewoon kippenvel van en vond het schandalig dat mensen zo met hun paarden omgaan.
Kim_Peters schreef:Mijn hoefsmid vindt het eigenlijk wel goed dat de NB'ers er zijn. Dan krijgt hij vanzelf meer werk omdat na een tijd blijkt dat de paarden niet meer kunnen lopen doordat de stand van de voeten veranderd is... Wordt het hele verhaal uiteindelijk toch een vrij kostbare zaak...
Kim_Peters schreef:@ Arabesk: Hoe kun je een wetenschappelijk onderzoek op een Mustang vergelijken met een onderzoek op de voeten van onze eigen gebruikte (sport) paarden?