Wat geweldig, gewoon te super voor woorden dit! Ik hoop dat mama en de koters lekker lang samen kunnen zijn en van elkaar kunnen genieten. Maar dat gaat vast helemaal goedkomen als ik de foto's zo zie!
Chivance
Geplaatst: 20-05-09 21:55
Wat fijn dat dit moederloze veulentje een tweede kans krijgt, ik ken Irma van haar noch pluim, maar ik heb veel respect voor haar. Om dit te willen doen moet zij een heel lief paard zijn en ook natuurlijk de eigenaar die dit toelaat, ook heel veel respect!
vfrgirl
Geplaatst: 21-05-09 15:01
Hoi luitjes,
ik ben de trotse verzorgster van Irma en haar veulens. Vandaag hebben we haar in het land gezet (foto's volgen nog). Esprit heeft gelijk de sloot ontdekt en het gras bij de buren. Oeps . Dus dat werd veulen vangen en weer terug brengen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
We hadden Esty al eerder bij een andere merrie geprobeerd waarvan het veulen dood geboren was, maar die accepteerde het niet. Irma gelukkig wel.
Irma heeft vorig jaar ook al een pleegveulen opgevoed, terwijl ze geen melk had. En super gaat het nu met de inmiddels jaarling.
En wat de melk betreft... Irma heeft zat. Als ze maar 1 veulen zal hebben dan hadden we haar moeten melken, anders zou de uier ontploffen.
Maar dankjewel voor jullie leuke reacties
Groetjes jessica
MarvanTom
Geplaatst: 21-05-09 15:15
Prachtige oplossing! En geweldig om te horen dat het goed gaat! Het is toch geweldig dat een mamapaard nog een tweede veulen erbij neemt? Als dit goed blijft gaan, dan zie ik persoonlijk meer mogelijkheden voor de veulencentrale! Uiteraard zal dit niet voor alle mamapaardjes en veulens opgaan, maar hulde aan de eigenaar om zoiets toch maar te beslissen! Respect hier!
vfrgirl
Geplaatst: 21-05-09 15:42
hier is de foto dan
Anoniem
Geplaatst: 21-05-09 16:23
Met z'n allen spelen in de grote wei, joehoe!! Het was me een spektakel vanmiddag
Aah wat vreselijk schattig. Ook lief dat de moeder het gewoon accepteert. Vond der eigen veulen het niet raar?
Vind het echt een prachtplaatje om zo samen te zien!
KeeK
Geplaatst: 22-05-09 14:13
Wat geweldig, twee kleine kindjes! Lekker lol maken met z'n tweetjes en met mamma. Het klinkt bijna ongeloofwaardig als ik dit zo schrijf. Mooi initiatief.