Gebrek aan goede sportpony's dreigt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:58

aurian schreef:
@rianneke: ik doe dus echt iets fout....

Dat hoor je mij niet zeggen :+ Ik ken jou situatie en de pony niet... Wel vind ik dat als je je beestje te koop zet je gedult moet kunnen opbrengen en niet opeens veel moet zakken in prijs. Soms is het zelfs beter om de prijs er niet bij te zetten naar mijn idee! Anders krijg je idd dat syndroom wat jij beschrijft :+

En keuringen zijn altijd positief! Je zet em toch weer in de kijker.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:18

hihhi, op speurders staat geen prijs!
Ik weet werkelijk niet meer wat wijsheid is, in de advertentiebusiness! Wel of geen prijs erbij zetten. Op marktplaats heb ik wel de prijs erbij gezet en qua vragen die mensen stellen merk ik weinig verschil.
Wat wel opvalt is dat mensen die bellen, vragen stellen over dingen die gewoon in de advertentie vermeld staan. (net of mensen niet meer kunnen lezen of zoiets.... :+ )

Had hem vorig jaar als 3 jarige al willen verkopen, en dat is dus niet gelukt. Hij staat al te koop vanaf november vorig jaar!
Hoeveel geduld had je in gedachten ? :o ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:23

Tsjah het is toch wachten op iemand die interesse heeft...
Soms is de markt zo gek. De ene keer willen ze alleen maar ruinen, de andere keer alleen maar merries, dan zijn de apparte kleuren hip en zo willen ze massaal allemaal een bruintje...

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:29

Ik heb dit jaar ook mijn pony's langer te koop gehad als anders. Voorgaande jaren waren ze binnen 14 dagen verkocht voor de vraagprijs. Ik heb er nu eentje 7 maanden te koop gehad! Uiteindelijk wel verkocht voor een redelijke prijs aan een goed tehuis.

aurian

Re: Gebrek aan goede sportpony's dreigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:33

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:43

3500 euro :oo

Ik vind de standfoto's niet mooi hij lijkt juist zo klein en inelkaar gevallen.
Hoofdfoto is niet compleet
Tekst is goed kan korter en overzichtelijker

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:53

Rianneke schreef:
Tsjah een beestje voor de toekomst mag geld kosten vind ik!

Een beestje voor de toekomst moet zijn sporen nog verdienen. Voor het zelfde geld krijg ie een trauma, peesklap of andere blessure na twee maanden, heb je een enorm bedrag betaald voor een paard wat op dat moment niks kan en niets zal bereiken...
Natuurlijk betaal je meer voor een paard met goede afstamming, als er helemaal geen afstamming bij zit betaal je rond de 1000 a 1500 euro en met tussen de 2000 a 3000. Vind ik nog al wat schelen...

Rianneke schreef:
Dan vraag ik me af hoe ze er uit ziet Ik heb een nrpser die net zadelmak is, maar daar is pas al 2750 voor geboden. En dat is nog een vosmerrie ook en de vader is afgekeurt op nakomelingen...

Hoe ze eruit ziet? Grijs met witte snuit en er komt iiiiaaa uit wanneer ze hinnekt :+
Even serieus... Het is een leuke pony om te zien, Welsh NWR sportpony maar verder niet bijzonder. Kleur is koffie vos met bles en twee witte achterbenen. Ze heeft een mooie ruime beweging, met de juiste ruiter kan ze zeker wel hoge ogen gooien in de dressuurring.

Maar goed zo worden er nog meer aangeboden op internet, dus ik zou gerust wel 3000 tot 3500 euro kunnen vragen maar of je er dat voor krijgt is een ander verhaal als je er uberhaupt dan al reacties op krijgt...
Je moet wel realistisch blijven vind ik. Dat bedrag vind ik pas redelijk als ze bijvoorbeeld M dressuur en B/L springen is...

Maar ik ben wel met je eens dat het is wat de gek er voor geeft. Ik heb ooit een bod van toen der tijd 4000 gulden afgeslagen op mijn pony die nog niet in de sport gedaan had toen... Ik heb er zelf 2750 gulden voor betaald.
Ze was (en is nu op 20 jarige leeftijd nog steeds) niet te koop :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:57

tita schreef:
3500 euro :oo

Tekst is goed kan korter en overzichtelijker

Ik heb ook even gekeken. Wat ik mis is echt de bewegingsfoto's, ohz of gewoon los draven/galloperen. Er staat in de tekst dat ie super beweegt, maar de foto's laten een stilstaand paard zien. Dat is niet echt overtuigend...

Dus idd even bewegings foto's toevoegen en een misschien wat knappere stand/portret foto wat tita al vermeldde.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:02

@titia: :o dat bedoel ik: als je het uitbesteed, moet de intermediair er ook nog wat aan verdienen.
Erg logisch.
Meestal verwijs ik mensen die geinteresseerd zijn naar mijn hyves.
Daar staan een paar filmpjes en meerdere bewegingsfoto's op.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:27

Ik vind het idd ook tamelijk duur voor wat ik op het moment zie :o .
En de maat zit 'm niet mee helaas.

Het ligt vaak ook aan de advertentie. Je moet er niet te veel, maar zeker niet te weinig bij zetten. Vaak ook niet 'alleen voor goed tehuis', daar komen vaak handelaars 'incognito' opaf. Je kunt ze altijd checken aan de hand van de naam.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:35

Ik vind 3500,- €voor een goede pony niet te veel geld. Wij vragen dat ongeveer ook voor onze pony's (prijs kan verschillen naar mate de kwalitiet van de pony verschilt). Die zijn dan wel goed en professioneel doorgereden. Keurig in stap, draf en galop aan het teugeltje en makkelijk door een kind na te rijden. En als ik er wat langer op zit kunnen ze vaak een pasje wijken, contragalopje en wat schouderbinnenwaarts.
Maar wij merken dat een aantal mensen denken voor een dergelijk goed doorgereden pony die echt fijn kan bewegen en braaf is voor 1500,-€ klaar te zijn (en het liefst nog met mijn zadel (passier GB :P ) erbij in).

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:41

mistid schreef:
daar komen vaak handelaars 'incognito' opaf. Je kunt ze altijd checken aan de hand van de naam.

Naam checken wil ook niet alles zeggen hoor! Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die jongere beestjes bijv opkopen, verder rijden en weer verkopen...
Of bijv in mijn geval was het erg moeilijk om een leuke leerpony te kopen aangezien mijn vader veehandelaar was :+ De pony's die we zagen en het niks uit maakte waar die heenging voldeden niet en de pony die we graag wilde mocht absoluut niet de handel in en daar hebben we veel moeite voor moeten doen om die te kopen...

tita schreef:

Zijn hoofd lijkt enorm groot met dat halster vind ik... Een mooi hoofdstelletje zou mooier staan.
Ook standfoto's kunnen enorm verschillen...Deze zijn idd niet erg gunstig. In mijn profiel staat een standfoto van mijn pony toen ze 2 was. Dat vind ik persoonlijk een mooie foto :o
Foto's maken is toch vrij moeilijk vind ik hoor.

peanutbutter schreef:
Maar wij merken dat een aantal mensen denken voor een dergelijk goed doorgereden pony die echt fijn kan bewegen en braaf is voor 1500,-€ klaar te zijn

Je ziet zulke gevraagd advertenties ook vaak op bokt staan... Willen ze voor 1000 euro een goede brave pony die ook nog eens goed kan bewegen en de sport in kan...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:15

Ja okee, dat klopt wel. Maar het helpt wel een stukje.

De meeste beruchtere handelaars uit de buurt ken ik wel, die heb ik ook afgeschud :o . Maakte mij niet zoveel uit, maar liever niet.

Als je dochter bent is het idd lastig :j .

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:21

Het andere uiterste is komt inderdaad ook voor :D

Ik had zelf een pracht pony aangekocht op 3,5 jaar omdat mijn andere merrie drachtig was en niet kon rijden. Toen deze een klein jaar onder het zadel was en netjes kon lopen heb ik 'm doorverkocht. Maar daar kreeg ik ook mensen voor die 'm voor 1200 euro wilden kopen... :\
Geen papier, maar echt een prachtige pony om te zien en een gouden karakter. Mooie maat 1.48 en kon super leuk lopen.
Daar vroeg ik toen 2000 euro voor en hij is voor 1800 weggegaan naar een super goed tehuis (dat was voor mij het belangrijkste). Dit is 5 jaar geleden, die mensen hebben haar nog steeds en heb nog steeds contact met ze... Erg leuk :)

Ik had echt wel meer voor haar kunnen vragen en krijgen, maar dit was voor mij goed genoeg omdat ik haar met een goed gevoel aan die mensen heb verkocht.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:47

mistid schreef:
Reed, ze vonden het niet goed georganiseerd oid. Ze wilden zich daarom de moeite besparen voor verderweg.
Ze rijd ook gewoon heel goed, maar haar ouders komen niet uit de (bekende) paardenwereld.

Kijk maar naar de kaders ed, het meeste is nageslacht van eerder bekende mensen daarweg. Die hebben toch die 'voorsprong' al. Daarom vind ik de nieuwe rubriek uit de Hoefslag goed! Die gaan op zoek naar jong onbekend talent.

sory maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. de meeeste hebbe geen bekende ouders. en trouwens wat heb je daaraan als het wel zo is. mijn vader (was) ook een wat bekendere dressuur ruiter, maar wat heb ik daaraan?

wat voor nieuwe rubriek?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:49

en als je gewoon een goede pony wilt hebben ben je gewoon al snel €10.000 kwijt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:54

O dan zal die van mij wel waardeloos zijn, we hebben er nog nieteens een drede voor betaald, en ben er toch ZZ startgerechtigd mee.

Er is een rubriek waar ze jong onbekend talent opspeuren.

Wat je eraan hebt, goede begeleiding vanuit huis!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:55

aurian schreef:
@titia: :o dat bedoel ik: als je het uitbesteed, moet de intermediair er ook nog wat aan verdienen.
Erg logisch.
Meestal verwijs ik mensen die geinteresseerd zijn naar mijn hyves.
Daar staan een paar filmpjes en meerdere bewegingsfoto's op.

Mensen moeten eerst geïnteresseerd raken en idd als jij het hebt over een pony die goed kan bewegen, dan zie ik dat ook graag op de foto's terug. Pas als ik van een foto denk dat hij idd misschien wel eens lekker zou kunnen bewegen zou ik contact met de verkoper opzoeken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:31

Aurian zoals ik al eerder vermelde de prijs intresseert mij niet, ik wil een goede pony en ben dus bij paarden wezen kijken die veel duurder waren (allemaal ponies) maar dit vind ik gewoon geen 3500 euro waard maar dat is mijn visie.

Mocht de verkoop niet lukken dan moet je wel zakken ook als een tussenpersoon er iets aan wilt verdienen.
Elke maand dat het paardje er nog staat is weer een kosten-post.

Je kunt wel leuk verdienen hoor door dit paardje bv in de sport uit te brengen.
Nu is de vraagprijs 3500 ik vind bv 2500 beter vervolgens breng je hem in de sport uit tot de M1 binnen een jaar (kosten extra 3000 e enkel als ie in pensionstalling staat) 5500 e en dan nog winst erop.
Mocht ie echt zoveel capiciteiten hebben kun je beginnen met de vraagprijs van 8000 euro.

Iedereen roept dat ie zijn maat niet mee heeft maar als het een echt talentje is, dan zou het een FEI pony kunnen worden maar daar ligt het probleem :D die worden volop gevraagd maar er is weinig keus.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:32

janouke schreef:
en als je gewoon een goede pony wilt hebben ben je gewoon al snel €10.000 kwijt

8)7
8)7 8)7 8)7

tuurlijk

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:56

tita schreef:

Zijn hoofd lijkt enorm groot met dat halster vind ik... Een mooi hoofdstelletje zou mooier staan.
Ook standfoto's kunnen enorm verschillen...Deze zijn idd niet erg gunstig. In mijn profiel staat een standfoto van mijn pony toen ze 2 was. Dat vind ik persoonlijk een mooie foto :o
Foto's maken is toch vrij moeilijk vind ik hoor.

Mee eens; en dat terwijl hij toch eer erg luxe koppie heeft. Hopelijk werkt het weer een beetje mee dit weekend zodat ik betere foto's kan maken.

peanutbutter schreef:
Maar wij merken dat een aantal mensen denken voor een dergelijk goed doorgereden pony die echt fijn kan bewegen en braaf is voor 1500,-€ klaar te zijn

Je ziet zulke gevraagd advertenties ook vaak op bokt staan... Willen ze voor 1000 euro een goede brave pony die ook nog eens goed kan bewegen en de sport in kan...[/quote]

Klopt; ben door dit soort mensen ook al benaderd. En ja, dan willen ze het liefst ook al het tuigage erbij.

@tita: ben het volledig met je eens dat een doorgereden wedstrijd sportpony makkelijker te verkopen is; Heb jij dan nog ergens een goed ruitertje op zolder liggen? Mag hem zelf namelijk niet starten. :D
Op mijn advertentie bij Verzorgpaarden aangeboden (hier op bokt) komen enkel penny-manege-meisjes af.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:05

:D mezelf ahahahahahahaha
waarom mag je hem zelf niet starten dan?

Ben je boven de 18 vast wel :j is het een d-pony :j dan mag je tussen de paarden starten.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:16

:D pas op met wat je aanbied hahahaha.
Als ik 10cm kleiner was, was het misschien wel een optie.
Maar vind mezelf echt te lang voor hem. Dat ziet er niet uit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:48

Wat is dan een redelijke vraagprijs voor een 9 jarige Z springpony? 1.45m, mogen over naar het ZZ. Bij vorige eigenaar ook Z springen geweest. L1 dressuur met winstpunten, geen dressuurpony. B SGW. Zal nooit voor een sprong stoppen. Afstamming onbekend, ingeschreven hulpstamboek NRPS.

Momenteel verkopen we haar nog niet, maar het moet er dit jaar toch van komen, voor die tijd wil ik zeker wel ZZ starten, en waarschijnlijk ook nog een keer L SGW.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:53

Moeilijke vraag :+

Ik denk dat je dan zeker wel rond de 8000 kunt gaan zitten.
Pony heeft zich bewezen en kan zeker nog (bij normaal verloop) 5 jaar mee op dat niveau.