Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:@shatterd: voor de gemiddelde hond is een mens iets heel anders dan een dier. Hij heeft namelijk mensen in zijn roedel en ziet ze bijna als soortgenoten. De meeste andere dieren daarin tegen heeft hij nauwlijks contact mee. Ik vind het dus een vrij on realistische angst dat de hond ineens een kind zou pakken omdat hij 1X een paard aanvalt. (mijn hond heeft bijv een hekel aan duiven en heeft er ook wel eens een gepakt. Maar de smaak van bloed(ook zo'n onzin uitspraak) heeft er toch niet voor gezorgt dat mijn neefje van 8 niet meer op, onder en over haar heen kan klimmen.)
@zipje71: volgens mij hebben de meeste aanvallen echt wel een reden. De meeste mensen begrijpen de lichaamstaal en het referentie kader van de hond echter niet genoeg om die reden te vinden. (Er zijn natuurlijk ook compleet gestoorde honden maar lang niet alle honden die aanvallen hebben een kronkel inde kop)
hoe lang gaat dat nog goed? en ik zie kinderen die totaal niet met honden om kunnen gaan, kinderen die de honden verschrikkelijk uitlokken, doet de hond dan iets (springen bijv.) dan zet datzelfde kind hem op zijn plek, dan vind ik het niet gek dat de hond verward raakt, en later uithaald, bij zulke kinderen denk ik altijd waar zijn de ouders om te leren hoe je met een hond om moet gaan? honden zijn geen klimtoestellen of knuffeldieren waar je op kunt liggen en bijna dood kan knuffelen, wanneer zien mensen dat eens in..
voor het kind is vaak ook leuk om met honden te werken, ik vind het juist een goed ding als je kinderen leert hoe je met honden om gaat, en leert hoe je commando's geeft. commando's als zit en af, waarom zou een kind onder de 12 dat niet kunnen? als je kijkt naar therapie honden bijv. kinderen leven helemaal op van zo'n hond.. zolang een kind weet hoe het moet, waarom niet? het is juist goed voor de ontwikkeling denk ik
dees_daan schreef:als er een hond in een gezin met een kind zit, vind ik dat een kind onder de 12 ook best commando's mag gevenvoor het kind is vaak ook leuk om met honden te werken, ik vind het juist een goed ding als je kinderen leert hoe je met honden om gaat, en leert hoe je commando's geeft. commando's als zit en af, waarom zou een kind onder de 12 dat niet kunnen? als je kijkt naar therapie honden bijv. kinderen leven helemaal op van zo'n hond.. zolang een kind weet hoe het moet, waarom niet? het is juist goed voor de ontwikkeling denk ik
dees_daan schreef:voor de mensen die denken dat alle pitbulls, staffords, enz. valse honden zijn, kijk dan maar eens naar het programma van de SPCA op Animal Planet, daar kan je zien dat de honden echt heel lief zijn, maar compleet verkloot worden door mensen die ze fokken en trainen om te vechten..
Snoevie schreef:dees_daan schreef:voor de mensen die denken dat alle pitbulls, staffords, enz. valse honden zijn, kijk dan maar eens naar het programma van de SPCA op Animal Planet, daar kan je zien dat de honden echt heel lief zijn, maar compleet verkloot worden door mensen die ze fokken en trainen om te vechten..
![]()
dank u!
het zijn de mensen die de beesten verpesten,door kinderen er maar mee te laten rotzooien,tot de hond het een keer zat is.
(natuurlijk,er zijn er ook bij die gewoon een kronkel hebben)

zipje71 schreef:eergister was er toevallig een pittbull en die had zich, toen de spca hem inbeslag had genomen, gewoon door de tralies heengevretenom bij andere honden te komen. Zijn hele bek zat onder het bloed, zo zielig. Die werd dus ingeslapen.

verbod om ooit nog honden te houden opleggen... Als je zo stoer bent om dat beest niet degelijk op te voeden (gezien ik er van uit ga dat als je zo'n ding op voed, dat ie wel okee komt) wees dan ook zo stoer om de feiten onder ogen te zien....
Je kan ook ergens over vallen om er over te vallen. De meeste mensen kunnen er wel uit halen dat ik weet dat het een hond is. (staat ook duidelijk in de titel trouwens)