Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Urielle schreef:kazary schreef:Urielle, er staat dat hij buiten ook nog verder ging. En dat vind ik niet kunnen.
Als die pony aan het etterbakken is geweest en hij krijgt een knal, daar zal ik niet wakker van liggen, kan hij best wel eens verdient hebben.
Maar om dan buiten ook nog verder te gaan, nee dat heeft geen enkele zin.
Maar wij weten vanaf hier ook niet of dat voor datzelfde is geweest. Wie weet wat die pony buiten nog gedaan heeft? Omstanders zien die man die pony nog een knal geven en hebben dan hun mening al weer klaar.
kazary schreef:Gezien er werk van gemaakt wordt ga ik er vanuit dat het zo simpel niet zit.
Je ziet vaak genoeg een paard een flinke knal krijgen,Ook bij de trailers maar nooit wordt er werk van gemaakt. Dat dit nu wel het geval is ga ik er van uit dat het niet op een normale correcte manier een tik is uitgeldeelt.
Geen idee wat er waar is. d_ruiter schreef:er wordt nu telkens gepraat over 'schop onder zn hol' maar naar mijn mening zit er nog wel een verschil in een schop onder zn hol of in zn buik...

Urielle schreef:kazary schreef:Gezien er werk van gemaakt wordt ga ik er vanuit dat het zo simpel niet zit.
Je ziet vaak genoeg een paard een flinke knal krijgen,Ook bij de trailers maar nooit wordt er werk van gemaakt. Dat dit nu wel het geval is ga ik er van uit dat het niet op een normale correcte manier een tik is uitgeldeelt.
Kan goed.
Heb zelf ooit een klacht ingediend omdat een jeugdige amazone van een gespannen paard afstapte wat nog geen pas verkeerd had gezet en zonder reden aan de stangteugel begon te rukken. Daar is nooit iets op gedaan.
Weet ook gevallen van uitsluiting en een hoop heisa om een enkele tik met de zweep die imo ook 100% gerechtvaardigd was.
Misschien moeten ze pony weghalen bij die man en hem levenslang verbod op dieren houden geven, misschien moeten ze de omstanders eens met hun neus uit de Penny halenGeen idee wat er waar is.
kazary schreef:Maar misschien had diegene die op dat moment een terechte tik gaf wel een reputatie dat het heel vaak anders was.

anais96 schreef:Bij ons op wedstrijd was er ok een keer ene pittige pony die geen stap verkeerd zetten, maar dat meisje bleef trekken en slaan. Toen heeft de jury haar 1x gewaarschuwd en later toen hij in de trailer moest werd hij weer geslagen. Toen heeft de jury haar startkaart ofzo afgepakt... ik heb het ook maar gehoord.
Gerner schreef:Een paard die geslagen wordt, accepteert dit met lede ogen.
Uit liefde voor de mens pikt dit waanzinnige dier al het leed wat hem aangedaan wordt.
Helaas bijft altijd de pijn in zijn lichaam opgeslagen.
Een paard kan niet denken, maar zijn lichaamswijsheid werkt op volle kracht.
Nooit zal een paard zomaar iemand aanvallen of pijn doen,
er is altijd een opgeslagen trauma die ervoor zorgt dat het paard reageert zoals die reageert.
Wij als mens zijn de veroorzakers van deze herinneringen.
En er gebeurt nog veel te veel,
Voor diegene die een paard ziet, zoals die echt is,
is er nog erg veel werk te doen, om al het paardenleed te verzachten.
Deze mensen weten wat ik bedoel.
Paarden zijn geen fietsen met haren, maar je grootste helper en leermeester die je maar kan vinden.
Geweld zie je in de hele wereld, helaas werkt het alleen maar negatiever.
Ik wens een ieder die vind dat je een paard maar een rotschop moet verkopen veel wijsheid in je zoektocht naar de liefde van een paard. Tenslotte was dat de reden waarom een ieder is begonnen met omgaan met paarden. Elke kind zegt, die begint met ponyrijden, ik ga rijden omdat ik pony's lief vind. Na een tijdje zien helaas velen dit vaak niet meer.
Lees eens boeken van Linda Kohanov, dan wordt je veel duidelijk.

Urielle schreef:anais96 schreef:Bij ons op wedstrijd was er ok een keer ene pittige pony die geen stap verkeerd zetten, maar dat meisje bleef trekken en slaan. Toen heeft de jury haar 1x gewaarschuwd en later toen hij in de trailer moest werd hij weer geslagen. Toen heeft de jury haar startkaart ofzo afgepakt... ik heb het ook maar gehoord.
Zij zal waarschijnlijk een schorsing hebben gehad dan. Startkaart afpakken kan denk ik niet, wel een startverbod opleggen.

smokey17 schreef:Gerner schreef:Een paard die geslagen wordt, accepteert dit met lede ogen.
Uit liefde voor de mens pikt dit waanzinnige dier al het leed wat hem aangedaan wordt.
er is altijd een opgeslagen trauma die ervoor zorgt dat het paard reageert zoals die reageert.
Paarden zijn geen fietsen met haren, maar je grootste helper en leermeester die je maar kan vinden.
Ik wens een ieder die vind dat je een paard maar een rotschop moet verkopen veel wijsheid in je zoektocht naar de liefde van een paard. Tenslotte was dat de reden waarom een ieder is begonnen met omgaan met paarden. Elke kind zegt, die begint met ponyrijden, ik ga rijden omdat ik pony's lief vind. Na een tijdje zien helaas velen dit vaak niet meer.
Ben ik het absoluut NIET mee eens.
Een meisje op stal is momenteel bezig met een tinker. Die wordt dit jaar 3 jaar oud. Ze wandeld met hem, grondwerk enz enz.
Maar deze kan om niks ineens aanvallen of omdraaien en trappen. En echt gericht om je te raken. Meisje was op een haar na vetrapt door dit beest.
Zo doet hij ook in het land als je hem komt halen, kan hij zomaar uit het niets aanvallen.
Deze tank is op stal geboren. Heeft 2 jaar in de polder gestaan. En heeft nooit een nare ervaring gehad met mensen. Door 3 da's volledig gezond verklaard.
Het is gewoon een vieze etterbak.
Urielle schreef:diesel_ schreef:sorry hoor, maar waarom doe jij dat nou weer?? Elke pony kan bokken, dan moet je je tweejarige dochtertje er maar niet opzetten. Je pony bokt altijd met een reden!
Yep, frissigheidDaarvoor is ze van te voren toen ook al een half uur aan de longe geweest om uit te mogen bokken. En het zal me een rotzorg zijn waarom het beestje bokt, met kinderen erop is het bij ons altijd per definitie: voeten aan de vloer. Er zijn genoeg andere manieren om iets duidelijk te maken dan je ruiter eraf te gooien.
smokey17 schreef:Gerner schreef:Een paard die geslagen wordt, accepteert dit met lede ogen.
Ben ik het absoluut NIET mee eens.
Een meisje op stal is momenteel bezig met een tinker. Die wordt dit jaar 3 jaar oud. Ze wandeld met hem, grondwerk enz enz.
Maar deze kan om niks ineens aanvallen of omdraaien en trappen. En echt gericht om je te raken. Meisje was op een haar na vetrapt door dit beest.
Zo doet hij ook in het land als je hem komt halen, kan hij zomaar uit het niets aanvallen.
Deze tank is op stal geboren. Heeft 2 jaar in de polder gestaan. En heeft nooit een nare ervaring gehad met mensen. Door 3 da's volledig gezond verklaard.
Gerner schreef:Een paard die geslagen wordt, accepteert dit met lede ogen.
kazary schreef:smokey17 schreef:Ben ik het absoluut NIET mee eens.
En bij de juiste persoon is zo'n dier geen etterbak. Niet om flauw te doen, maar als mensen al overwicht moeten gaan krijgen door lessen grondwerk te volgen, dan hebben ze dat niet al van nature. En dan gaat het soms mis. Mensen die van nature gewoon al dat overwicht hebben, hebben geen problemen met een dergelijke pony.
__Nathalie__ schreef:belachelijk!
Duidelijk iemand zonder kennis.
Iedereen weet toch dat te laat straffen zoiezo geen zin heeft. Alsof de pony dan weet waar het voor is. Laat hem maar een flinke prent krijgen!
)