Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diane65 schreef:Esmeralda schreef:[paarden lopen echt raar, en dan die mensen die erop zitten hebben allemaal een nekhernia. Ziet er totaal niet uit
Zonder die blokken lopen ze ook raar, want die Tennessee Walking horses lopen telgang. Vandaar ook dat je als ruiter van links naar rechts beweegt in plaats van bij een paard met een diagonale gang van voor naar achter. Mijn broer heeft ooit tijdens een trail ride in Florida op een Tennessee WH gezeten (niet op blokken, goddank), maar die gleed er ook zowat af. Van tevoren werd ook door de stalhouder gezegd dat hij er op moest rekenen dat hij zijdelings zou schuiven in het zadel. Hun 'natuurlijke' drafgang is dus telgang, maar die showpaarden zijn echt niet om aan te zien. Afschuwelijk.
sammy1 schreef:ik kan het helaas niet goed verstaan ben niet zo goed in engels,
maar wat zit in die schoenen van dat paard?
stroom?
Jakary schreef:sammy1 schreef:ik kan het helaas niet goed verstaan ben niet zo goed in engels,
maar wat zit in die schoenen van dat paard?
stroom?
Ze zetten blokken onder de hoeven van de paarden en smeren chemische producten in hun koten zodat ze hun benen verder zouden optillen. Deze blokken gaan er dus ook 's nachts onder uit of zo, ze staan hier 24/24 op.
Cassidy schreef:Jakary schreef:Ze zetten blokken onder de hoeven van de paarden en smeren chemische producten in hun koten zodat ze hun benen verder zouden optillen. Deze blokken gaan er dus ook 's nachts niet onder uit of zo, ze staan hier 24/24 op.
Je bedoelt dat ze er NIET onderuit gaan zeker?
Cayenne schreef:De paarden tillen hun benen zo hoog op omdat het idd pijn doet om op de benen te gaan staan.
Wanneer de paarden op stal staan gaan ze dan ook zoveel mogelijk liggen om maar geen pijn te hoeven voelen.
Chubby schreef:suleilitha schreef:En ik zou zitten te liegen als ik nu zou neertypen dat ik nooit met een potje conimex op zak over een concoursveld zou hebben gelopen
Die smiley erachter vind ik twijfelachtig hoor.. Ik zou er persoonlijk níet trots op zijn..
suleilitha schreef:Piera, ik zei het bewust dat ik het wel eens heb gedaan (naar waarheid overigens) en zo zie je maar weer hoe generaliserend daar weer op gereageerd wordt. Ik heb volgens jou dus geen respect voor mijn paarden omdat ik als hulpje van een jaar of 20, nu 22 jaar geleden, fanatiek meehielp binnen de tuigerij en ja, daar wel eens wat sambal aan te pas is gekomen.
Verder hoef je om te winnen niet in de topsport te zijn, dat is een misvatting. Tenslotte begint het al met keuringen, iedereen heeft liever een eerste dan een tweede premie en liever een stermerrie dan een derde premie stamboekdier.