Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:58

Zulke mensen verdienen geen paard!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:01

Dit is echt verschrikkelijk!
Ik vind het er overigens ook niet normaal uit zien.
Als een paard tijdens de galop de hoeven boven de schouders uittilt wet je toch dat er geknoeid is?
Paarden die de hele dag liggen voelen zich duidelijk niet goed.
Het lijkt wel op rodeo, met die prikkelbuizen bij de onderbuik.

Zoals ik begreep is het al 40 jaar verboden!?
En nog gaan ze door. :( :(

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:02

Ik heb de foto bekeken met open mond... Echt heel erg dit.... Dat mensen dit doen... :(

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:04

Helaas is dit weer een van de vele voorbeelden van de wangedragingen ten aanzien van
het paard. |(

Maar goed, zolang er ook opa's van 69 om niets worden doodgestoken mogen we denk ik niet al te veel verwachten van het 'geweldig goed ontwikkelde zoogdier: De Mens, BAH :(

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:05

@marrianne : je wil het gewoon niet weten ...
Het is niet enkel in de sport maar ook in de keuringen, er wordt een bepaald ideaal na gestreefd en het moet altijd beter worden. De logica zegt dat altijd beter uberhaupt niet kan zonder hulpmiddelen. Sommige zijn gelukkig vrij onschuldig maar alles begint onschuldig toch wil men het doel bereiken en dan zijn onschuldige middelen niet meer voldoende. Vandaar dat tegen defecto tegen competitie ben, ik hou en rij paarden voor mijn plezier en het plezier moet wederzijds zijn. Maar ik moet niet leven van die paarden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:18

Men wil het inderdaad niet weten wat er in Nederland gebeurt, want wat niet weet, wat niet deert.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:21

... en in Vlaanderen want ik ben geen Nederlander :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:32

Dat dit soort martelingen ook in Nederland gebeuren, keurt naar mijn idee absoluut niet goed wat ik zojuist gezien heb.

Ja, ik vind het treurig, en sommige 'helpende attributen' die in Nederland gebruikt worden, zijn ook te sneu voor woorden. Neemt naar mijn idee niet weg dat ik telkens weer schrik van dit soort filmpjes.

(Ik snap ook niet wat er hypocriet is aan de reacties van sommige mensen hier. Alsof zij zich zelf schuldig maken aan de rottrainingen die hier toegepast worden.) :? :?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:37

ik kan het helaas niet goed verstaan ben niet zo goed in engels,
maar wat zit in die schoenen van dat paard?
stroom?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:14

Diane65 schreef:
Esmeralda schreef:
[paarden lopen echt raar, en dan die mensen die erop zitten hebben allemaal een nekhernia. Ziet er totaal niet uit

Zonder die blokken lopen ze ook raar, want die Tennessee Walking horses lopen telgang. Vandaar ook dat je als ruiter van links naar rechts beweegt in plaats van bij een paard met een diagonale gang van voor naar achter. Mijn broer heeft ooit tijdens een trail ride in Florida op een Tennessee WH gezeten (niet op blokken, goddank), maar die gleed er ook zowat af. Van tevoren werd ook door de stalhouder gezegd dat hij er op moest rekenen dat hij zijdelings zou schuiven in het zadel. Hun 'natuurlijke' drafgang is dus telgang, maar die showpaarden zijn echt niet om aan te zien. Afschuwelijk.

Euh, TWH's horen geen telgang te lopen, dit is geen gewenste gang. Ze horen in walk te lopen (flat walk, runnig walk,...).
Je hoort dus ook helemaal niet van links naar rechts te schuiven in je zadel, dan is er wel iets mis denk ik.
Als ze in hun gang lopen, dan zit je net heel stil in het zadel.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:15

sammy1 schreef:
stroom?

Ze zetten blokken onder de hoeven van de paarden en smeren chemische producten in hun koten zodat ze hun benen verder zouden optillen. Deze blokken gaan er dus ook 's nachts niet onder uit of zo, ze staan hier 24/24 op.

In Europa is er trouwens een vereniging van mensen die tegen zulke praktijken zijn en voor de natuurlijke gangen van de Walker: http://www.naturalwalkinghorses.eu/
Laatst bijgewerkt door Jakary op 25-03-09 23:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:16

Jakary schreef:
sammy1 schreef:
stroom?

Ze zetten blokken onder de hoeven van de paarden en smeren chemische producten in hun koten zodat ze hun benen verder zouden optillen. Deze blokken gaan er dus ook 's nachts onder uit of zo, ze staan hier 24/24 op.

Je bedoelt dat ze er NIET onderuit gaan zeker?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:17

och dat is echt niet normaal,
arme dieren.
dankjewel voor je reactie.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:17

Cassidy schreef:
Jakary schreef:
Ze zetten blokken onder de hoeven van de paarden en smeren chemische producten in hun koten zodat ze hun benen verder zouden optillen. Deze blokken gaan er dus ook 's nachts niet onder uit of zo, ze staan hier 24/24 op.

Je bedoelt dat ze er NIET onderuit gaan zeker?

Foutje van mij ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:19

De paarden tillen hun benen zo hoog op omdat het idd pijn doet om op de benen te gaan staan.
Wanneer de paarden op stal staan gaan ze dan ook zoveel mogelijk liggen om maar geen pijn te hoeven voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:22

Ik ben er sprakeloos van...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:24

Cayenne schreef:
De paarden tillen hun benen zo hoog op omdat het idd pijn doet om op de benen te gaan staan.
Wanneer de paarden op stal staan gaan ze dan ook zoveel mogelijk liggen om maar geen pijn te hoeven voelen.

Inderdaad, alles om het maar te kunnen ontlasten. Eigenlijk worden ze kreupel gemaakt.
Dat die mensen met zichzelf kunnen leven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:25

Dit is overigens niet de eerste keer dat er een filmpje over deze trainingsmethodes op de nieuwspagina staat. Ik kan alleen het vorige topic (met link naar de film) niet vinden.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:35

Chubby schreef:
suleilitha schreef:
En ik zou zitten te liegen als ik nu zou neertypen dat ik nooit met een potje conimex op zak over een concoursveld zou hebben gelopen ;)

Die smiley erachter vind ik twijfelachtig hoor.. Ik zou er persoonlijk níet trots op zijn..

Nee ik ook niet :n Ik had eigenlijk behoorlijk wat respect voor je door dat topic over Judd maar ik moet zeggen dat ik dit toch wel erg jammer vind. Altijd hard schreeuwen dat je paard jou moet respecteren (waar ik het overigens wel mee eens ben), als jij sambal op de anus van je paard smeert zodat hij zijn staart hoger gaat dragen, respecteer jij jou paard iig niet.

Ik ben eigenlijk sowieso tegen het gebruik van dieren in de topsport. Zodra het winnen in beeld komt bij mensen, wordt hun moraal al snel opzij gezet, dat zie je keer op keer.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:38

Piera, ik zei het bewust dat ik het wel eens heb gedaan (naar waarheid overigens) en zo zie je maar weer hoe generaliserend daar weer op gereageerd wordt. Ik heb volgens jou dus geen respect voor mijn paarden omdat ik als hulpje van een jaar of 20, nu 22 jaar geleden, fanatiek meehielp binnen de tuigerij en ja, daar wel eens wat sambal aan te pas is gekomen.
Verder hoef je om te winnen niet in de topsport te zijn, dat is een misvatting. Tenslotte begint het al met keuringen, iedereen heeft liever een eerste dan een tweede premie en liever een stermerrie dan een derde premie stamboekdier.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:43

Afschuwlijk! Hoe vredelievend ik ook ben, maar sommige mensen mogen van mij écht langzaam en pijnlijk sterven. Dat van dat soaring wist ik helemaal niet. Hoorde ik nou ''caustic soda''?
Niet te gelove. Heb er geen woorden voor. :r
@Ndewilde
Absoluut. Ik word al helemaal driedubbel ziek van het commentaar wat eronder staat.
Alsjeblieft, mag ik van iemand horen dat dit mishandeling is?? :oo

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:44

Hoe ziek, kan je zijn!

Kijk dat wij nou misbruik maken van zweep en sporen, dat kan ik nog begrijpen, maar op ide manier? die dieren lopen op hun hoeven, daardoor wordne ze niet dik of slap en etc.

vind zoieweiz die gangen al spuuglelijk :+

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:44

suleilitha schreef:
Piera, ik zei het bewust dat ik het wel eens heb gedaan (naar waarheid overigens) en zo zie je maar weer hoe generaliserend daar weer op gereageerd wordt. Ik heb volgens jou dus geen respect voor mijn paarden omdat ik als hulpje van een jaar of 20, nu 22 jaar geleden, fanatiek meehielp binnen de tuigerij en ja, daar wel eens wat sambal aan te pas is gekomen.
Verder hoef je om te winnen niet in de topsport te zijn, dat is een misvatting. Tenslotte begint het al met keuringen, iedereen heeft liever een eerste dan een tweede premie en liever een stermerrie dan een derde premie stamboekdier.

Ik generaliseer niets. Ik vind dat respectloos om te doen naar je paard en zoiets doet of aan je beeld van iemand. Daar kan je lang of kort over zijn. En tsja, we doen allemaal wel eens iets waar we minder trots op zijn. Ik had niet gelezen dat het zo lang geleden was.

Toch denk ik dat er bij topsport eerder misbruik van paarden gemaakt wordt dan bij de provinciale keuring. De meeste hobbyeigenaren zullen minder snel naar dwangmiddelen grijpen dan een topsporter op internationaal niveau. Zeker gezien de bedragen die daar rondgaan.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:47

Gatver....wat die mensen hun paarden allemaal aandoen voor hun eigen plezier en status
en dan zeker lekker pronken met allemaal bekers op de schoorsteen, echt misselijkmakend |(