indus schreef:ik denk ook dat een heleboel zich vergissen in het soort bedrijf waar ze naartoe gaan.
Een opfok bedrijf is weer anders dan een manege.
Een manege is weer anders dan een handelsbedrijf of een sportbedrijf.
Ik vind het de taak van de school om de mensen in telichten over het soort bedrijf en de werkzaamheden.
Wij hebben een manege en stagaires doen bij ons voornamelijk stal werk en manege paarden verzorgen.
Vaak klagen ze dat ze meedere paarden willen rijden en voornamelijk sport paarden, maarja...die rij ikzelf of het vaste personeel, die daar speciaal voor aangenomen zijn.
Manege paarden worden vaak als "te min" beschouwd, volkomen onterecht, omdat er echt goede paarden tussen zitten die ook op hoger niveau in de sport hebben gelopen, maar door hun oude eigenaar bij een handelaar gedumpt zijn omdat ze wat ouder zijn.
Ik vind wel dat stagaires snel klagen over moe zijn.
Ik snap best dat ze moeten wennen aan het feit dat je de hele dag op de benen staat en veel moet lopen, maar na een maand moet je wel gewend zijn, vind ik.
Bij ons werken stagaires en personeel van 7.45 tot 17.00 met sóchtends een half uur koffie pauze, anderhalf uur pauze tussen de middag (hebben ze tijd om hun eigen paard te doen) en om 16.00 uur een half uur thee pauze, dus echt klagen vind ik in mijn ogen overdreven.
dé klacht is dat stagaires op sportpaarden willen rijden.
Ik ga eens kijken of jullie niet wat zijn voor mijn stage aankomend jaar!