Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:24

zipje71, ze wilde later wel naar Gotenburg, daar heeft zelfs nog een bericht van op bokt gestaan, waarin staat dat Anky door rugproblemen heeft moeten afzeggen. Beetje dom om dan een oud bericht erbij te halen, terwijl die niet meer telt. Erg slap argument is dat.

Marjoow, de reden dat Anky met Salinero niet twee kwalificatiewedstrijden heeft gereden, is omdat ze een rugblessure had. Ze had er dus wel twee willen rijden. En als je Anky weg haalt, is er inderdaad plaast voor een combinatie uit een ander land, maar hierdoor gaat wel het niveau naar beneden. Zo lang er beteren zijn, is zo'n medaille gewoon onverdiend voor die combinatie uit het buitenland.

Freggel, hier het bericht waarin ik op jou reageer.

Rymke schreef:
Ik ben dan wel heel benieuwd naar de redenen van de Amerikanen die wel een Wildcard hebben gekregen.
Ik kan me ten eerste geen betere reden bedenken dan een blessure bij amazone of paard en ten tweede, als die Amerikanen dus ook blessures hebben opgelopen net als Anky, zie ik GEEN enkele reden, waarom de Amerikanen voorgetrokken zouden worden op Anky. Die reden mag jij mij dan wel geven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:26

Citaat:
Iedereen begrijpt dus overduidelijk niet dat Anky er niet twee heeft gereden omdat ze rugproblemen had voor de wedstrijd in Gotenburg.

Dus moeten haar dan nu ineens zielig vinden omdat ze daardoor niet kan starten in Vegas met Salinero? Kom nou zeg!
Dus Albert Zoer heeft zich dan in principe al geplaatst voor de OS in London omdat ie vorig jaar niet mee kon doen vanwege een blessure?
Als de KNHS degelijk een fout heeft gemaakt met de aanvraag vind ik dat ze die wildcard gewoon moet krijgen. En anders is het gewoon de regels volgen en met PB aan de start verschijnen.

Topsport brengt blessure's met zich mee en daardoor kun je soms een belangrijke wedstrijd missen en dat is heel vervelend.

Marjo

Re: Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:07

maar wat ik niet begrijp: Met PB kon ze wél 2 wedstrijden rijden, waarom dan met Sali niet? Er zijn toch wel meer dan 3 van die wedstrijdjes?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:11

Marjoow schreef:
maar wat ik niet begrijp: Met PB kon ze wél 2 wedstrijden rijden, waarom dan met Sali niet?

:Y)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:13

Het was niet alleen de rugpijn, de eerste smoes was het nog niet uitgerust zijn van sali van de OS.
Het is het een na het ander. En dan heb je gewoon eens pech. Die Sjef moet eens wat vaker tegen de gesloten deur lopen en gaan leren dat dreinen als een klein kind hem niets oplevert. Toe nu toe heeft iedereen maar aan zijn grillen toegegeven.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:15

Marjoow schreef:
maar wat ik niet begrijp: Met PB kon ze wél 2 wedstrijden rijden, waarom dan met Sali niet? Er zijn toch wel meer dan 3 van die wedstrijdjes?

omdat Salinero op rust stond na de OS en Painted Black niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:19

dus is het eigenlijk gewoon stom van Anky, want Isabell heeft wel 2 wedstrijden met Satchmo kunnen rijden.

Ze maken hier van een mug een olifant. Laat het rusten, volgend jaar weer een kans...

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:25

Marjoow schreef:
dus is het eigenlijk gewoon stom van Anky, want Isabell heeft wel 2 wedstrijden met Satchmo kunnen rijden.

Ze maken hier van een mug een olifant. Laat het rusten, volgend jaar weer een kans...

maar Isabell kreeg geen last van der rug want Anky wou er ook 2 rijden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:31

ja maar het is gewoon jammer. Kan me niet voorstellen dat ze maar 2 of 3 kwalificatiewedstrijden hebben

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:37

Marjoow schreef:
ja maar het is gewoon jammer. Kan me niet voorstellen dat ze maar 2 of 3 kwalificatiewedstrijden hebben

Kijk, als jij je toppaard op rust zet.
dan 2 wedstrijden plant om toch naar las vegas te gaan en dan last krijgt van je rug is het meer overmacht dan stom zoals jij zegt.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:09

Ik heb maar een woord voor de hele situatie: ZIELIG!!

Regels zijn regels en gelden voor iedereen, dus ook als je Anky van Grunsven heet! En ze mag naar Las Vegas, dus ik zie het probleem niet zo... En wil ze niet met Painted Black, prima, dan is dat haar eigen keus en dan moet Sjef niet roepen dat de FEI niet wil, kom nou, zeg!!
Salinero op rust zetten na de OS was ook haar eigen keus, tsja, en dat dan een rugblessure roet in het eten gooit, jammer dan! Hoe hebben de springruiters Jeroen en Albert zich gevoeld met hun gebroken benen, denk je?? That`s life, Anky!

En het is al helemaal zielig dat Sjef nu een advocaat in de arm neemt om de door hem zelf opgestelde regels aan te vechten nu ze hem even niet zo goed uitkomen :r.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:16

Voor hetzelfde geld heeft ze tijdens LV ook last van haar rug...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:32

Cayenne schreef:
Sjef Janssen, trainer en levenspartner van Anky van Grunsven heeft laten weten dat hij er alles aan zal doen om ervoor te zorgen dat Anky met Salinero zal deelnemen aan de finale. De bondscoach heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.

Anky van Grunsven heeft zich niet met Salinero gekwalificeerd voor de Wereldbekerfinale. Om dit te kunnen behalen moest zij tweemaal met dit paard deelnemen aan een kwalificatiewedstrijd. De KNHS heeft eveneens verzuimd om voor de uiterste datum (15 maart 2009) een aanvraag voor een wild card voor de combinatie in de dienen bij de FEI.
Een "wild card paard" moet overigens ook in twee wereldbekerkwalificatie wedstrijden hebben meegelopen.

"De regels zijn niet waterdicht," aldus Sjef. "Wanneer de FEI het wil, dan zal Anky meedoen, maar dat willen ze blijkbaar niet. Formeel gezien heeft Anky zich gekwalificeerd met Painted Black en de FEI wil blijkbaar dat ze hem meeneemt naar Las Vegas terwijl wij liever met Salinero gaan."

Janssen acht het niet waarschijnlijk dat Anky ook daadwerkelijk met Painted Black aan de start zal verschijnen. "Met Painted kan ze een medaille winnen, maar ook als achtste eindigen, en voor dat risico gaat ze niet de halve aardbol over reizen. Als ze gaat, dan gaat ze om te winnen."
Anky liet weten er nog over te willen denken, maar wel dezelfde gedachten als Sjef te delen.

Anky is van mening dat de beslissing van de FEI een grote teleurstelling is. "Het is erg jammer. Onze sport heeft niet zoveel grote namen. Ik denk dat het goed zou zijn voor de sport wanneer veel grote namen mee zouden mogen doen," aldus Anky.

Waarom Anky niet met Salinero heeft meegedaan aan twee kwalificatiewedstrijden heeft twee redenen. De eerste is dat ze het paard een lange wedstrijdpauze gaf na de Olympische Spelen, terwijl de andere combinaties wel weer op tijd begonnen met trainen. De andere reden is dat in de planning stond om aan de start van de Wereldbeker in Gotenburg te verschijnen. Helaas gooide een rugblessure van Anky toen roet in het eten.

AH BAH ><
Tjonge jonge, ze kunnen het niet laten hé. Wie kraakt hier nou zichzelf af Sjef of Sjef :s 'De regels zijn niet waterdicht' AMEHOELA SJEF HET ZIJN DE JOUWE!!!

Mijn excuses voor mijn wat overdreven en kinderachtige reactie, maar ik WALG hier gewoon van. Dit bericht druipt gewoon over van egoïsme. Wat gaan die andere ruiters dan doen? Gaan die ernaartoe om zandkastelen te bouwen? Of is het misschien dat Anky bang is om op Painted te rijden (vandaar die spanning bij Indoor Brabant?) of staat Salinero garant voor een eerste prijs. Of hebben ze gewoon een beetje teveel van hun roem gesnoept...

Ik ben deze discussie zat, hun moeten zich er maar bij neerleggen. Jammer voor hun, maar de regels staan vast en zijn zo waterdicht dat ze niet zo maar iemand kunnen voor laten gaan PUNT

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:37

Marjoow schreef:

Nee dat ze stom is klopt absoluut niet. Ze had last van haar rug en Salinero kreeg zijn welverdiende rust. Het feit dat ze zo l***ig reageren op hun eiegn regel is gewoon van de zotte!!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:38

hns schreef:
AH BAH ><
Tjonge jonge, ze kunnen het niet laten hé. Wie kraakt hier nou zichzelf af Sjef of Sjef :s 'De regels zijn niet waterdicht' AMEHOELA SJEF HET ZIJN DE JOUWE!!!

Mijn excuses voor mijn wat overdreven en kinderachtige reactie, maar ik WALG hier gewoon van. Dit bericht druipt gewoon over van egoïsme. Wat gaan die andere ruiters dan doen? Gaan die ernaartoe om zandkastelen te bouwen? Of is het misschien dat Anky bang is om op Painted te rijden (vandaar die spanning bij Indoor Brabant?) of staat Salinero garant voor een eerste prijs. Of hebben ze gewoon een beetje teveel van hun roem gesnoept...

Ik ben deze discussie zat, hun moeten zich er maar bij neerleggen. Jammer voor hun, maar de regels staan vast en zijn zo waterdicht dat ze niet zo maar iemand kunnen voor laten gaan PUNT

Helemaal mee eens!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:51

De reden waarom de Amerikanen hem wel krijgen vind ik niet interessant. Zij zullen aan de voorwaarden voldaan hebben om een wildcard te kunnen krijgen.

Over de reden speculeren heeft hier ook geen zin, kun je beter aan de FEI vragen. Gastland krijgt over het algemeen zowieso een wildcard toegewezen. Vorig jaar heeft Imke immers ook een wildcard gekregen.

Verder nogmaals wat betreft Göteborg. Dat is idd pech. Maaaarrrr in de voorbereiding richting de WB-finale zat Göteborg niet eens in de planning. Pas op het laatste moment hebben ze daar willen starten om aan de voorwaarde van 2 gestarte wedstrijden te voldoen.

Als ze dus eerder de maandenlange planning voor de WB-finale goed hadden gedaan was dit hele probleem niet ontstaan door een rugblessure op een last-minute-wedstrijd. Neem toch aan dat als je persé in Las Vegas aan de start wil staan om te winnen je niets aan het toeval overlaat om daar te komen. En dat hebben ze wel gedaan.

En dan maar vertrouwen op naam om die wildcard wel even te krijgen. Sorry hoor. Een goede wedstrijdplanning in zeer belangrijk in de topsport. Dat zou ze toch inmiddels moeten weten met zoveel jaar ervaring.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:58

Ben ik dan de enige die het wel heel toevallig vind dat Amerika twee wildcards heeft, 2 mensen waar we allemaal nog nooit van gehoord hebben. En dan de Gouden Olympische combinatie niet mag starten onder een Wild Card.
Kunnen we wel allemaal wat tegen Anky hebben.. Maar toch klopt er ergens iets niet hoor..

Wie zijn de onderstaande namen? En hoeveel kans hebben ze op een goede plaatsing? Waarom zou je ze dan uberhaubt in de FINALE laten starten..
9. Michael Rapcewicz Randon (POL)
10. Heath Ryan Regardez Moi (AUS)
13. Marco Bernal Diamore (COL)
14. Leslie Morse Kingson (USA)
15. Jan Ebeling Rafalca (USA)

Laat Anky maar een Statement maken door dan lekker helemaal niet te gaan! Eens zien hoe blij de organisatie dan nog is met deze keuze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:08

Sali een half jaar rust na de OS, geloof niet dat Parcival en Nadine dat hebben gehad..!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:09

Freggel schreef:
Anky heeft de keuze gemaakt om maar 1 WB-wedstrijd te rijden met Salinero. Ook Göteborg zat in eerste instantie niet in de planning. Daar wou ze pas starten toen bleek dat ze min. 2 wedstrijden gereden moest hebben. Dan rugproblemen krijgen is pech.

Idd, dan neem je ook wel erg veel risico, als er dan eens zoiets gebeurd als nu, zoals rugproblemen, dan kan ze dus meteen niet starten in LA.
Ze had misschien beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen en dus aan de start komen in 3 wereldbekerkwalificaties.
Zodat als er dan iets onverwachts zou gebeuren dat ze er iig 2 had kunnen rijden.

Vindt het wel goed dat ze eens niet hun zin krijgen, al is het wel jammer voor de sport natuurlijk.
Als Anky mee zou rijden met Sali zou je mooiere sport krijgen.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:12

Rymke schreef:
zipje71, ze wilde later wel naar Gotenburg, daar heeft zelfs nog een bericht van op bokt gestaan, waarin staat dat Anky door rugproblemen heeft moeten afzeggen. Beetje dom om dan een oud bericht erbij te halen, terwijl die niet meer telt. Erg slap argument is dat.

Marjoow, de reden dat Anky met Salinero niet twee kwalificatiewedstrijden heeft gereden, is omdat ze een rugblessure had. Ze had er dus wel twee willen rijden. En als je Anky weg haalt, is er inderdaad plaast voor een combinatie uit een ander land, maar hierdoor gaat wel het niveau naar beneden. Zo lang er beteren zijn, is zo'n medaille gewoon onverdiend voor die combinatie uit het buitenland.

Ben ik dan de enige die vraagtekens zet bij die rugblessure? Het komt op mij namelijk een beetje over als een goedkope smoes.. :x :o Immers: ze had eerst al aangegeven dat ze niet in Goteborg zou starten omdat Sjef op dat moment in China zou zijn. Op het laatste moment geeft ze kennelijk alsnog op (zo lijkt het of ze 'toch écht van plan was om te starten' :roll: tuuurlijk), om vervolgens op de dag van vertrek 'auw' te roepen en weer af te zeggen... Das best makkelijk! (En Sjef zát ook gewoon in China, dus ze zou sowieso niet zijn gegaan: ze gaat écht niet zonder Sjef op concours :n .)

Tegenover Anky / Sjef vind ik het dan ook zeer terecht dat ze geen wildcard heeft gekregen. Duidelijke zaak van mismanagement: niet op tijd klaar voor Amsterdam en Neumunster, Goteborg niet mogelijk i.v.m. een andere wedstrijd :$ in Florida en een zakenreis naar China... tsja, dan moet je niet piepen. Maar voor de organisatie en voor 'de paardensport' vind ik het een trieste zaak. Het is al eerder gezegd: de Wereldbekerfinale hoort een wedstrijd te zijn tussen de toppers van de wereld, en daar hoort de combinatie Anky/Salinero absoluut bij. Maar ik denk ook dat de FEI zich volledig ongeloofwaardig had gemaakt als zij de wildcard wél hadden toegekend: 1. is er niet aan de voorwaarden voldaan en 2. is er überhaupt niet eens een wildcard aangevraagd... Dat kun je dan als organisatie toch niet máken, om zo tegen je eigen regels in te gaan, om daarmee één ruiter 'voor te trekken': dán krijg je pas praatjes over 'vriendjespolitiek' enzo.

M.i. een heel terechte en begrijpelijke beslissing. Maar wel ontzettend jammer voor de sport: de wedstrijd verliest zo toch wel z'n charme...

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:17

Als Anky niet met Salinero gaat, hoop ik dat Adeline heeeel goed gaat rijden in Las Vegas en gewoon even de wereldbeker wint ;)

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:22

Maar Anky wil eigenlijk helemaal geen wildcard ruiter vervangen. Ze wil zichzelf vervangen, nou ja haar paard dan :D . En mocht de FEI zich zo ongeloofwaardig maken om haar nu alsnog met Salinero te laten starten dan kunnen die 2 Amerikanen ook gewoon starten.

Dus het hoe en waarom van de wildcards is eigenlijk niet van belang.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:25

En die andere paarden hebben wel de hele wereld over gemoeten met hun paard om te kwalifieren.
Maar Anky hoeft dat niet, die ruilt even tegen de ander en heeft een heerlijk fris paard. Zou toch ook niet eerlijk zijn. Ze miept over een luxe probleem.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:29

Shanty_Muis schreef:
Wie zijn de onderstaande namen? En hoeveel kans hebben ze op een goede plaatsing? Waarom zou je ze dan uberhaubt in de FINALE laten starten..

De bovenste 3 van jouw lijstje hebben zich gewoon netjes geplaatst door de wedstrijden in hun eigen league. Anders zou bijna iedere WB-beker finale een voornamelijk Europees feestje worden.

Is ook duidelijk te zien in de openingspost.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:40

Freggel schreef:
Shanty_Muis schreef:

De bovenste 3 van jouw lijstje hebben zich gewoon netjes geplaatst door de wedstrijden in hun eigen league. Anders zou bijna iedere WB-beker finale een voornamelijk Europees feestje worden.

Is ook duidelijk te zien in de openingspost.

Dat heeft niets te maken met het feit dat het onbekende namen zijn en ze weinig kans hebben op de eerste 3 plaatsen toch..
Als je overal ter wereld aparte leages gaat maken, vind ik ook een slecht principe.
Christa Laarakkers (zo heet ze toch..) hoort daar ook niet thuis, rijdt normaal ook niet bij de echte top in de Europese leages, zo heb ik er nog meer gezien die in het oosten punten hebben gehaald en vervolgens 0 punten halen op alle andere wedstrijden..
De hele kwalificatie voor de Wereldbeker zit gewoon heel slecht in elkaar!