Cayenne schreef:Sjef Janssen, trainer en levenspartner van Anky van Grunsven heeft laten weten dat hij er alles aan zal doen om ervoor te zorgen dat Anky met Salinero zal deelnemen aan de finale. De bondscoach heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.
Anky van Grunsven heeft zich niet met Salinero gekwalificeerd voor de Wereldbekerfinale. Om dit te kunnen behalen moest zij tweemaal met dit paard deelnemen aan een kwalificatiewedstrijd. De KNHS heeft eveneens verzuimd om voor de uiterste datum (15 maart 2009) een aanvraag voor een wild card voor de combinatie in de dienen bij de FEI.
Een "wild card paard" moet overigens ook in twee wereldbekerkwalificatie wedstrijden hebben meegelopen.
"De regels zijn niet waterdicht," aldus Sjef. "Wanneer de FEI het wil, dan zal Anky meedoen, maar dat willen ze blijkbaar niet. Formeel gezien heeft Anky zich gekwalificeerd met Painted Black en de FEI wil blijkbaar dat ze hem meeneemt naar Las Vegas terwijl wij liever met Salinero gaan."
Janssen acht het niet waarschijnlijk dat Anky ook daadwerkelijk met Painted Black aan de start zal verschijnen. "Met Painted kan ze een medaille winnen, maar ook als achtste eindigen, en voor dat risico gaat ze niet de halve aardbol over reizen. Als ze gaat, dan gaat ze om te winnen."
Anky liet weten er nog over te willen denken, maar wel dezelfde gedachten als Sjef te delen.
Anky is van mening dat de beslissing van de FEI een grote teleurstelling is. "Het is erg jammer. Onze sport heeft niet zoveel grote namen. Ik denk dat het goed zou zijn voor de sport wanneer veel grote namen mee zouden mogen doen," aldus Anky.
Waarom Anky niet met Salinero heeft meegedaan aan twee kwalificatiewedstrijden heeft twee redenen. De eerste is dat ze het paard een lange wedstrijdpauze gaf na de Olympische Spelen, terwijl de andere combinaties wel weer op tijd begonnen met trainen. De andere reden is dat in de planning stond om aan de start van de Wereldbeker in Gotenburg te verschijnen. Helaas gooide een rugblessure van Anky toen roet in het eten.
AH BAH ><
Tjonge jonge, ze kunnen het niet laten hé. Wie kraakt hier nou zichzelf af Sjef of Sjef :s 'De regels zijn niet waterdicht' AMEHOELA SJEF HET ZIJN DE JOUWE!!!
Mijn excuses voor mijn wat overdreven en kinderachtige reactie, maar ik WALG hier gewoon van. Dit bericht druipt gewoon over van egoïsme. Wat gaan die andere ruiters dan doen? Gaan die ernaartoe om zandkastelen te bouwen? Of is het misschien dat Anky bang is om op Painted te rijden (vandaar die spanning bij Indoor Brabant?) of staat Salinero garant voor een eerste prijs. Of hebben ze gewoon een beetje teveel van hun roem gesnoept...
Ik ben deze discussie zat, hun moeten zich er maar bij neerleggen. Jammer voor hun, maar de regels staan vast en zijn zo waterdicht dat ze niet zo maar iemand kunnen voor laten gaan PUNT