Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:14

Wie zegt dat ze het te min vind? := Ze wil gewoon heel graag met haar toppaard gaan. Logisch toch? Ik zou ook met mijn beste paard willen gaan. Wie weet wat voor tamtam het achter de schermen al is geweest onder de ruiters onderling. Hoge bomen vangen veel wind en nog meer kritiek. Kan best zijn dat er een hele goede reden is dat Anky zegt van "nou dan niet." Ik ken genoeg bokkers die hetzelfde zouden doen, hetzelfde al gedaan hebben. Maar daar komt dan geen commentaar op...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:17

moonwolf schreef:
En als ze dan zo sympathiek zou zijn, waarom vind ze het dan te min om een iets minder goed paard uit te brengen?
~
Ik zeg niet dat ze zo sympathiek is... is imo ook niet belangrijk en vind het gewoon gezeik om niks.

Waarom niet met een minder goed paard gaan?
Lijkt me niet zo moeilijk!
Misschien heeft ze dan te weinig kans op te winnen en zij is niet iemand die wedstrijden rijdt voor de lol!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:18

Maar ze zegt niet dan niet, er wordt een advocaat in de arm genomen. Als er juist werd besloten dan niet, had ik er wel respect voor. Dit gezever niet. En of Anky nou zevert of dat het Sjef is, als mijn man zich zo belachelijk maakt veeg ik hem toch ook wel even bij en andersom ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:19

Me dunkt dat Sjef op zo'n moment niet haar man is maar haar coach, mijn vent trek ik ook bij maar mijn lesgever/coach die veel ouder en meer ervaren is dan mij in dit soort zaken ga ik toch echt niet bijtrekken. Dat is dacht ik waardoor hun relatie zo sterk kon blijven: omdat ze het amazone-trainer en vrouw-man zo strikt gescheiden houden. Meen ik gelezen te hebben iig.

kazary

Re: Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:22

Hoeft ook niet in het openbaar, maar achter gesloten deuren zou ik het echt wel even bij vegen. Ook zij krijgt zo een niet al te lekkere reputatie door het gezever van haar man. Het is geen eenmalig ding, maar er is altijd wel iets.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:24

Tja dat gezeik wordt zelf in de hand gewerkt doordat sjef een advocaat in de handen neemt.
Waarom niet gewoon neerleggen bij de regels? Die zijn er niet voor niets en daar moet iedereen zich aan houden.

Het is duidelijk dat de meerderheid er ook zo over denkt.

En natuurlijk wilt ze winnen. Ik rij op een laag niveau wedstrijden, aangezien ik nog niet zo lang bezig ben in de dressuursport, maar doe ook zo goed mogelijk mijn best en probeer ook zo hoog mogelijk te eindigen en zo goed mogelijk te rijden.

Uiteraard vind ik het heel erg knap wat Anky bereikt heeft. Maar voor ons zijn er regels en voor Anky ook, en iedereen hoort zich er aan te houden of je nu nummer 1 staat op de wereldranglijst met 3 gouden plakken op je naam of dat je nu een B-proef rijd!!!!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:45

Aan de ene kant is het natuurlijk volkomen terecht dat ze niet mee mag doen met Salinero, maar aan de andere kant is het ook hartstikke zonde. Deze reactie van Isabell Werth op de discussie rond Anky en Salinero stond in het krantje van Indoor Brabant:
'Ik wil in Las Vegas alleen tegen de beste ruiters rijden, dus ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als Anky start.'
Ten eerste natuurlijk een hele sportieve reactie van Isabell weer, maar vooral ook iets dat in mijn ogen waar is. Het is de wereldbekerfinale, daar horen toch de beste ruiters en paarden bij te zijn? En dan toch vooral ook de titelverdediger?
Nou ja, ik snap beide kanten van het verhaal wel. Dit zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo :P

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:04

ik heb gister haar proef op tv gezien van indoor brabant en die was absoluut niet om over naar huis te schrijven. kijk dan kun je zeggen het paard mist wedstrijd ritme, maar dat kan iedereen overkomen en dus ook anky en daarom vind ik het ook niet meer dan logisch dat als een combinatie om welke reden dan ook niet aan de kwalificatie eisen kan voldoen ook niet een plek verdient in las vegas.

al heb je de griep of heeft je paard een blessure waardoor je net 1 wedstrijd mist, dan nog vind ik niet dat ookal ben je de beste van de wereld er maar heen mag gaan met een wildcard, omdat je op dat moment gewoon niet in vorm daarvoor bent.

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:11

Het is zeker jammer, en ik gun het anky heel erg. ;(
Maar regels zijn wel regels en dan maakt het niet uit of je Anky bent of niet.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:22

[quote="Rymke"]Anky had rugproblemen waardoor ze een wedstrijd niet heeft kunnen rijden, dit is volgensmij één van de redenen waarop je een wildcard kan krijgen!

En die wedstrijd in Götenburg had ze in eerste instantie niet willen rijden, maar toen bleek dat ze geen wildcard zou krijgen was het plan daar te starten. Toen pas gooide rugblessure roet in het eten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:27

zipje71 schreef:
En die wedstrijd in Götenburg had ze in eerste instantie niet willen rijden, maar toen bleek dat ze geen wildcard zou krijgen was het plan daar te starten. Toen pas gooide rugblessure roet in het eten

Ze had tot 15 maart de tijd een WildCard aan te vragen
Dus hoe wist ze dan in Gotenburg al dat dat geweigerd zou worden :? .

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:30

Omdat er voor die tijd al gerefereerd werd aan die regel en er al geroepen werd dat Anky dus de kans liep die wildcard niet te krijgen, dus daarom ging ze naar göthenburg, zie bericht hieronder dat ze dus alleen maar van plan was te starten in den bosch.
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 22-03-09 15:52, in het totaal 3 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:50

Anky van Grunsven moet waarschijnlijk op een wildcard naar Las Vegas voor de finale van de wereldbeker dressuur. De titelverdedigster is van plan daar niet met Painted Black te rijden maar met haar toppaard Salinero. Probleem is dat dit dier, na de Olympische Spelen op rust gezet, ter voorbereiding alleen loopt in Den Bosch tijdens Indoor Brabant. De regels van de internationale federatie FEI schrijven deelname aan ten minste twee kwalificatiewedstrijden voor om startrecht te verkrijgen.

„Dat is Sjef z'n schuld”, reageerde Van Grunsven zaterdag gespeeld vinnig. „Vroeger was het één wedstrijd.” Haar man en trainer Sjef Janssen maakte zich indertijd sterk voor de regelwijziging. Die mag van hem nu onmiddellijk weer worden geschrapt. Het drukke programma van het Brabantse dressuurechtpaar biedt namelijk geen mogelijkheden voor uitwijkplaatsen.

„Salinero is momenteel niet vol in training. Neumünster komt voor hem te vroeg. We gaan nu eerst naar Florida en tijdens Göteborg zit ik in China”, lichtte Janssen de problematiek toe. Licht dreigend vervolgend: „Als ze haar in Las Vegas niet laten starten dan gaan we niet. Maar een organisatie is er alleen bij gebaat dat de besten starten.”

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:52

moonwolf schreef:
Uiteraard vind ik het heel erg knap wat Anky bereikt heeft. Maar voor ons zijn er regels en voor Anky ook, en iedereen hoort zich er aan te houden of je nu nummer 1 staat op de wereldranglijst met 3 gouden plakken op je naam of dat je nu een B-proef rijd!!!!

Ik vind het nogal een groot verschil! B of grand prix :roll:
Het gaat om de beste ruiters tegen elkaar.
Als ze Anky uitsluiten, terwijl ze en titel zou moeten verdedigen, is imo de wedstrijd een wassen neus.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:53

DL_ schreef:
NonaWen schreef:
Kan ze weer boos worden, zeggen dat iemand haar maar eens een fatsoenlijk paard moet geven..
zoals bij de Olympische spelen

dit vind ik een hele misselijke, lage en volledig off-topic reactie!
Dit heeft ze nooit gezegt, niet eens iets wat daar op lijkt, dus OF kijk eens goed wat er werkelijk gezegt wordt of hou gewoon je mond dicht als je niks beters weet.

Jammer voor anky, maar regels zijn regels. Overigens vind ik de regel ook wat apart, zeker gezien het feit dat anky titelverdediger is.

_/-\o_

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:39

Rymke schreef:
Anky had rugproblemen waardoor ze een wedstrijd niet heeft kunnen rijden, dit is volgensmij één van de redenen waarop je een wildcard kan krijgen! Alleen dit is allemaal heel onduidelijk. Volgens mij strijd Sjef helemaal niet tegen zijn eigen regel, maar tegen de regels die gelden wanneer iemand door omstandigheden verhindert is en daardoor niet twee keer aan de start kon komen.

En wat betreft dat verhaal over Anky en haar handtekeningen. Ik vind het behoorlijk asociaal om met een grote groep kinderen naar Anky te gaan, terwijl ze eigenlijk privé zit, namelijk bij haar vrachtwagen. Op zo'n event moet ze zich toch ook kunnen terugtrekken? En ze maken op Horse Event toch altijd een plek vrij waar Anky haar handtekeningen kan uitdelen? Het lijkt me meer dan logisch om haar dan één te vragen. Anky staat er juist om bekend dat ze altijd heel veel aandacht aan haar fans besteed en dat haar nooit iets te veel moeite is.

Daarbij vind ik dat jullie heel laag over Sjef Janssen praten. Ik vind hem een geweldig man en niet alleen om zijn prestaties. Hij is altijd heel rechtvaardig, zegt wat hij vindt en dat kan soms hard aan komen, maar beter dan achterbaks toch? En moet je zien wat hij allemaal doet voor de sport! Ik en mijn zus hebben gister op Indoor Brabant een handtekening van hem gekregen, terwijl hij het heel druk had. Hij was hartstikke aardig, al wilde hij wel 5 euro voor zijn handtekening hebben. _O-

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:15

Wat we allemaal vergeten is dat de invloed van de Duitsers binnen de FEI heel erg groot is. Dus de FEI ziet de bui al hangen als ze Anky en Salinero een wildcard toedichten. Daarnaast moeten jullie eens wat verder kijken als "regels zijn regels", want binnen deze regels zijn heel wat ontsnappingsmogelijkheden te ontdekken, terwijl deze regels ook vaak genoeg niet zo nauw worden genomen.

Isabell Werth is natuurlijk heel sportief, dat is ze altijd al geweest, en zij denkt ook "als ik win dat roept toch iedereen dat dit was omdat Anky niet mocht starten"

Het gaat heel simpel om de WILDCARD, dit is een gunst van de FEI en/of de organisator van de desbetreffende wedstrijd. De regels voor zo'n WILDCARD zijn simpel, vooral de zinsnede dat het moet bijdrage aan de populariteit van de sport. Dit laatste lijkt mij geen probleem met betrekking tot Anky, maar de FEI kan deze regel ook uitleggen dat ze een WILDCARD liever geven aan een dressuur-ontwikkelingsland, omdat dit de dressuursport in betreffend land populairder maakt. Ergo het kan alle kanten op.
Maar de FEI heeft inmiddels gesproken, notabene werd deze beslissing genomen door de FEI medewerker die vandaag voor het laatst was.

Desalniettemin zou ik de eer an mijzelf houden en gewoon niet naar Las Vegas gaan en ook geen pogingen ondernemen om dit alsnog te bewerkstelligen, alhoewel het jammer is dat Anky na 9 wereldbeker overwinningen de 10e niet op haar naam kan schrijven.
Op de Amerikaanse forums worden al vele kaarten voor dit evenement te koop aangeboden nu Anky en Salinero waarschijnlijk geen acte de presence geven.

En mijn buurvrouw heeft haar geld ook al terug gevraagd aan de FEI. Het geld dat zij betaald had om de Wereldbeker finale via de FEI tv te kunnen volgen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:27

Zonde dat ze Salinero daar niet kan rijden, het is voor het publiek toch veel leuker als er een beetje concurrentie is? En tsja, regels zijn regels, maar als daar zo mee geschoven kan worden, tsjonge...het zijn geen duidelijke - en altijd het zelfde-regels.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:39

Rymke schreef:
Daarbij vind ik dat jullie heel laag over Sjef Janssen praten. Ik vind hem een geweldig man en niet alleen om zijn prestaties. Hij is altijd heel rechtvaardig, zegt wat hij vindt en dat kan soms hard aan komen, maar beter dan achterbaks toch? En moet je zien wat hij allemaal doet voor de sport! Ik en mijn zus hebben gister op Indoor Brabant een handtekening van hem gekregen, terwijl hij het heel druk had. Hij was hartstikke aardig, al wilde hij wel 5 euro voor zijn handtekening hebben. _O-

Jammer genoeg hoor ik uit eerste hand dat het echt niet zo'n lieverdje is.
Hadden ze een ''feestje'' en anky erg vrolijk en ontspannen (heel normaal eigenlijk). Komt Sjef eraan lopen en wordt het in 1x een kreng.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:41

Puissance schreef:
Tsja, op zich balen voor Anky, maar toch vind ik het goed dat ze Anky niet voortrekken, eerlijkheid duurt het langst.

Wel heel fijn dat ze startgerechtigheid heeft met IPS PB :) .

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Er werd ook iets gezegd in de trant van "stom dat de beste van de wereld niet gewoon mee mogen doen" maar op deze manier zijn de kansen veel gelijker denk ik. Blijft lastig, regels in de topsport.

Ben benieuwd wat voor rel er gaat ontstaan door het in de arm nemen van de advocaat, Sjef gaat in principe tegen een regel in die hij zelf mede heeft op laten stellen.. 8-)

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:50

Wat een gedoe allemaal.
Natuurlijk is het jammer dat Anky niet naar Las Vegas kan. Maar ook ik vind dat regels nu eenmaal regels zijn. En die gelden voor iedereen.
Op haar eigen website zegt Sjef dat zij met Painted Black even goed eerste kan worden als achtste. En dat ze daarvoor niet de wereld afreist. Ze gaat dus ergens heen om te winnen en dat is haar goede recht. Maar om niet te gaan als je niet 100% zeker bent van een plaats bij de eerste drie of zo, dat vind ik niet bepaald sportief.
http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuws&item=19213&lang=nl

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:32

annastasia schreef:
Rymke schreef:

Jammer genoeg hoor ik uit eerste hand dat het echt niet zo'n lieverdje is.
Hadden ze een ''feestje'' en anky erg vrolijk en ontspannen (heel normaal eigenlijk). Komt Sjef eraan lopen en wordt het in 1x een kreng.

Lekker onduidelijk. :+ Was dat gisteren? En hoe weet jij dat, was je er bij ofzo?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:03

Citaat:
Lekker onduidelijk. :+ Was dat gisteren? En hoe weet jij dat, was je er bij ofzo?

Nee, dat was niet gisteren, maar een paar maanden geleden. Van een goede kennis van mij, die er wel bij was. hij is weer goed bevriend met Adelinde

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:07

Anky zei vandaag dat ze het accepteerde dat ze niet zou mogen gaan, dan zou de advocaat van de baan zijn. Met PB wil ze niet gaan, omdat ze dat teveel gedoe vindt om het risico te nemen dat ie zn dag niet heeft daar.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:10

CharleyT schreef:
Annekeee schreef:
Ik vind het oneerlijk! Maar ja! Ook wel weer begrijpenlijk!

Ik vond dat Isabell niet terecht won! Ik vind dat de eerste plaatst moest gaan naar Adelinde!!!

Wat is er oneerlijk? De regels worden gewoon keurig gevolgd. Bovendien een regel die mede door Sjef Jansen ontstaan is. Dus niet gaan zeuren over oneerlijk, dit is juist heel erg EERLIJK.

Charley ben het volkomen met je eens :j

En hoe dom kun je zijn: je roept zelf de regel in het leven, je geeft toe dat je je daarom zelf in de voet hebt geschoten en nu ga je er een advocaat bijhalen????? Hoe ziek ben je dan. Sorry hoor, maar iedereen heeft zich aan de regels te houden dus waarom Anky niet????