Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:34

marrlinde schreef:
gaat het om geld voor een operatie?? :oo

vandeweek zat ik haar topic te lezen, daarin zei ze nog "zolang ze goed kan leven (wat ze nu kan) vind ik het niet nodig om haar te laten opereren"

waarom moet ze nou ineens wel gedaan worden dan?

Omdat er aanstoot is geweest, en na het verhaal aan de telefoon van sbs, zijn wij aan het denken gegaan. Ze kan er alleen maar beter op worden! :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:35

Ik vind de reactie van Amondi ook echt belachelijk, zo kun je overal een punt van maken zeg...
De TS bedelt niet, iemand van buitenaf heeft SBS ingeschakelt en dat vind ik heel goed. Er wordt toch verder niks gezegt over geld ofzo? Dit is allemaal geregeld met hele goede bedoelingen, niet om geld te bedelen. Alsof iemand het geld wat VRIJWILLIG is gedoneerd af gaat slaan, dat zou jij ook niet hebben gedaan toen jou hond doodziek was. ;) En als je niks wilt afstaan, dan doe je dat toch gewoon niet?

Ik vind het super van je TS, dat je het paard een kans gegeven hebt!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:37

Waar maken sommige mensen zich druk om? Je bent toch niet verplicht om geld te geven. Als er mensen zijn die een bijdragen willen leveren, dan is dat toch hartstikke mooi :) Snap niet zo goed waarom sommige mensen het vervelend vinden dat er een inzameling actie is begonnen.
Zo operatie is vast niet goedkoop en wordt waarschijnlijk ook zelden uitgevoerd.

Aan de eigenaar, hopelijk kan de operatie door gaan en dat je nog lang van haar mag genieten :)

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:38

Het is wel gek om te zien, een paard met een scheve mond, maar het is wel een mooi paard om tezien.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:39

Ik zit met verbazing sommige reacties te lezen, wanneer komt zoiets nou voor?
Als het dier er verder geen last van heeft maar toch wat geholpen kan worden als we allemaal b.v. 2 euro geven, waarom zou je dit dan niet doen? Omdat jou hond of kat een keer zijn poot heeft gebroken en daar ook niemand aan mee betaalde?

Dit is iets anders, dit is iets wat nooit voorkomt en dat iemand zo'n paardje dan onderdak bied is toch super?

Sommige mensen zouden idd zoiets hebben bij de geboorte om het veulen direct in te laten slapen, dit kan ik ergens ook begrijpen, als je bv een mooi chique en duur sportpaard wou fokken en dan een veulen krijgt die ernstig misvormd is en je halve maandsalaris opvreet oke, maar mensen die het wel kunnen betalen en de mogelijkheid hebben wat is daar mis mee?

Ik ga vanavond zeer zeker kijken en mijn stem heb je. ( ondanks dat ik mijn hond heb moeten laten opereren voor 4500 euro en jij daar niks aan meebetaald hebt ;) )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:39

Citaat:
Ik vind de reactie van Amondi ook echt belachelijk, zo kun je overal een punt van maken zeg...
De TS bedelt niet, iemand van buitenaf heeft SBS ingeschakelt en dat vind ik heel goed. Er wordt toch verder niks gezegt over geld ofzo? Dit is allemaal geregeld met hele goede bedoelingen, niet om geld te bedelen. Alsof iemand het geld wat VRIJWILLIG is gedoneerd af gaat slaan, dat zou jij ook niet hebben gedaan toen jou hond doodziek was. ;) En als je niks wilt afstaan, dan doe je dat toch gewoon niet?

oh jawel, dan ken je mij niet! Niet zomaar aannames doen!

Deze mensen hebben vrijwillig de zorg op zich genomen, paard hoefde helemaal niet geopereerd te worden( volgens eigen zeggen)
Maar als ik en jij gaan betalen kan/moet het ineens wel.

Daarbij is mijn reactie niet belachelijk, beetje respectloos om zo te reageren vind je ook niet?

Dat ik het niet eens ben met de uitzending betekend bepaald niet dat mijn mening belachelijk is!
Hij is gewoon anders, en ik sta niet bepaald alleen!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:41

Ambiiee schreef:
marrlinde schreef:
gaat het om geld voor een operatie?? :oo

vandeweek zat ik haar topic te lezen, daarin zei ze nog "zolang ze goed kan leven (wat ze nu kan) vind ik het niet nodig om haar te laten opereren"

waarom moet ze nou ineens wel gedaan worden dan?

Omdat er aanstoot is geweest, en na het verhaal aan de telefoon van sbs, zijn wij aan het denken gegaan. Ze kan er alleen maar beter op worden! :)

wist niet dat sbs verstand van paarden had hahaha :P

nee ff serieus:

ik vind het idd wel een overweging waard, maar omdat ik eerst las dat je het niet nodig vond, en ik hier ineens zag staan dat het om geld voor de operatie ging, vond ik het een beetje vreemd ;)

maar als jij denkt dat ze er beter van wordt, kan je het altijd overwegen! :j

Miss_M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:41

dank je mowoah, er is inderdaad van buitenaf hulp gekomen en dat wisten wij ook niet!
Bij ons kwam het ook op ons koude dakje terecht, en het is inderdaad spijt Amondi van je hond, maar zoals nu al 2x eerder gezecht is.

Hulp is van buitenaf gekomen en dat van dat bedelaar gedoe,
naja lees het zelf nog maar na, wij hebben er niet om gevraagd en een donatie is mooi mee genomen!!!
Wij slaan dat zeker niet af en we zien wel wat ons toekomt!

@Yinka

Dank je wel:)
En wij houden de bokt familie hier goed op de hoogte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:43

dat inzamelen stoot me niet zozeer tegen de borst wel het "fonds opstarten om meer gehandicapte paarden in leven te houden".

Vind dat een erg kortzichtige visie.... Wil je dan ook hulpmiddelen gaan creëren voor die dieren? Het is al erg genoeg dat het menselijke ras zo verzwakt word...

Ben het geheel met amondi eens en IMO is het belachelijk dat iemand met een andere mening zo aangegaan word.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:44

Omdat er aanstoot is geweest. En ik verder heb gedacht, dan dat ik deed samen met mn vriend. Ik vind dit persoonlijjk op dit moment de eerlijkste weg. Ze doet het nu super! Maar, na een operatie alleen maar beter. Dat is mijn mening, voor nu..

Ambiiee

Re: Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:44

niet zo zeer een fonds zoals jij dat denkt, maar meer als mensen hulp vragen, ik die iig ook kan geven.. Veel mensen staan nu ook klaar voor ons, en dat wil ik ook voor menig ander doen:)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:45

Ik zou zo een zware operatie dus nooit toelaten als het volgens jullie niet nodig is.... Hoe kan je dat verantwoorden naar dit paard toe...

Ze ziet er anders uit maar jullie hebben altijd beweert dat ze nergens last van heeft!

Die operatie is m.i. heel zwaar en riskant!

Weet je zeker dat je dat wel wil? Met alle risico's van dien?

Ze heeft nergens last van.... Dus waarom in hemelsnaam al die pijn willen laten lijden??? Alleen om te laten zien dat het kan, (als anderen maar betalen?)
Laatst bijgewerkt door Frantic op 18-03-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:46

Volgens mij is Amandi jaloers...:+
Djeez,, zij heeft nergens om gevraagd.. iemand van BUITENAF heeft dat gedaan..

En als het paard ermee vooruit gaat,, waarom niet dan..
Misschien treden er later wel problemen op, terwijl dat gewoon opgelost had kunnen worden met een operatie..
Ik vind je reacties erg zielig Amandi :j
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 18-03-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:47

NU op DIT moment heeft ze nergens last van...maar wie weet wat er in al die jaren nog zou kunnen gebeuren :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:49

amondi schreef:
oh jawel, dan ken je mij niet! Niet zomaar aannames doen!

Deze mensen hebben vrijwillig de zorg op zich genomen, paard hoefde helemaal niet geopereerd te worden( volgens eigen zeggen)
Maar als ik en jij gaan betalen kan/moet het ineens wel.

Daarbij is mijn reactie niet belachelijk, beetje respectloos om zo te reageren vind je ook niet?

Dat ik het niet eens ben met de uitzending betekend bepaald niet dat mijn mening belachelijk is!
Hij is gewoon anders, en ik sta niet bepaald alleen!

Ik ken je niet nee, dit is internet.
En het was helemaal niet mijn bedoeling met je in discussie te gaan, als jij mijn woord "belachelijk" respectloos vind mag jij dat vinden, maar ik vind het raar dat je ineens zaken als je hond erbij gaat halen, en ik merk dat ik hierin niet alleen sta.
Je mag best je eigen mening hebben, maar dan vind ik dat je dit ook netjes kan vertellen.

En ik zeg het maar alvast; ik ga geen discussie met je voeren over dit onderwerp. Als ik je boos of whatever heb gemaakt dan was dat niet mijn bedoeling, ik vond je alleen wat agressief overkomen naar de TS, net zoals jij mij respectloos vond overkomen naar jou. Het is en blijft internet, dingen komen niet over zoals ze bedoelt zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:52

_Nancy schreef:
Volgens mij is Amandi jaloers...:+
Djeez,, zij heeft nergens om gevraagd.. iemand van BUITENAF heeft dat gedaan..

En als het paard ermee vooruit gaat,, waarom niet dan..
Misschien treden er later wel problemen op, terwijl dat gewoon opgelost had kunnen worden met een operatie..
Ik vind je reacties erg zielig Amandi :j

Als je zo'n vaststelling wil maken (ik zou niet weten waarom je jaloers moet zijn op een paard met een misvorming :?) doe dan op zijn minst de moeite om haar naam juist te schrijven.

Het paard gaat er mee vooruit? Daar gaan ze van uit, met wat pech doet het peerd helemaal niets meer omdat het de operatie niet overleefd of omdat het bij het opstaan wat breekt. Het zou het eerste paard niet zijn dat niet uit de narcose komt of wat zich verongelukt bij het wakker worden. Dat gebeurt al bij veel lichtere operaties. Dus neen, ik zou het risico niet nemen "als het niet echt nodig is"

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:53

Stop nou maar Amondi, dit helpt jou, en ons niet.. Ik snap je punt.. Maar het is een mening tege de ander, en zou kan je uren doorgaan.. Daar word niemand beter op..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:55

Ik heb dit ook al eens meegemaakt, bij een kleine welsh. Die had het zo te zien nog minder erg aan de buitenkant dan dit veulentje, maar moest toch worden afgemaakt. Is denk ik al zeker 15 jaar geleden, en ik weet nog goed dat het diertje Smoeltje heette :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:58

ik hoop voor dit paardje dat het allemaal goed komt.....
ik ken een fries met de zelfde afwijking......en geloof me dat paardje heeft geen leven,ze hebben hem ook geopereerd,maar helaas heeft dat niet veel uitgehaald,hij kan maar door 1 neusgat ademhalen hij is heel erg klein en mager gebleven,de eigenaren kunnen en willen er niks mee,hij komt zelfs niet uit zijn box,is nog steeds hengst.als ze hem al los zouden willen gooien dan zal hij zeker dood neer vallen.
ik snap de eigenaar van die fries niet waarom hem laten leven als hij geen leven heeft,kan er zo boos om worden.
dierenbescherming doet er niks aan,paardje krijgt te eten en heeft een dak boven zijn hoofd...........
nogmaals ik hoop voor dit paardje dat het goed komt,maar ben er bang voor.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:00

Mocht het zover komen met page, zijn wij eerlijk..MAar zo is het niet..

heaven

lang leven bokt!!!!!
jemmig mensen is het nu zo moeilijk om eens respecktvol met elkaar om te gaan?
als het je alemaal niet intreseert kom dan ook niet hier lopen mekkeren !!

Ambiiee

Thanks, heaven..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:02

ojee...niet opereren...lange herstel periode,en nog helemaal niet gezegt dat het goed komt...ik zou het risico niet nemen.
als ze zo het goed doet,lekker laten!
ik ga wel kijken vanavond....ik vind het een schatje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:04

Maar goed dat jij zo respectvol reageert heaven :(:)

Ken je dat verhaal van de pot en de ketel?

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:08

Sorry dat ik het moet zeggen maar maken jullie je zo druk om????? :(
Ze wisten niets van SBS, ze zijn niet zelf gaan bedelen om geld.. :)*
Ze kunnen zelf altyd nog de keuze maken en het paard niet opereren. Lijkt wel alsof tegenwoordig mensen alleen nog maar kunnen 'zeiken -:(- '. Alsof jullie stiekem jaloers zijn... :? Kijk is naar jezelf..al dat negatieve gedoe..

Mensen van wie het paard is succes ermee! +:)+