Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:49

Het "probleem" met Vincenza is, is dat ze helemaal de weg kwijt is geraakt. Wat begon als "onschuldige readings" in het kader van: Jouw paard is gelukkig, jouw paard heeft het fijn, ik zie een paard dat dominant is, of ik zie een paard dat tevreden is....... liep steeds verder uit de hand. Vincenza geloofde steeds meer in haar eigen paranormale kunnen en in haar "geneeswijzen". Bloesems, oliën, kruiden.....

Kijk, alternatieve therapiën kunnen imo best een aanvulling zijn op reguliere geneeskunde, MAARRRRRR.... Ik ken geen enkele reader of behandelaar, inclusief mijzelf (ik noem mijzelf geen reader trouwens, ik werk met reiki en magnetiseer/masseer dieren) die zegt: Ik genees jouw dier met kruiden. Iedere welrespecterende persoon zegt: Bij lichamelijke klachten, raadpleeg een DIERENARTS!!!! Daarvoor ZIJN die mensen! Die zijn er voor opgeleid, daar helpt geen massage tegen! Een paard met ernstige rugproblemen ga ik niet verder behandelen, daar hoort een osteopaat voor langs te komen, of een dierenarts, ik kan daar niets mee en dat zeg ik tegen een eigenaar.
Wat ik doe, is een aangename aanvulling, ter welzijn van een dier, niets meer en niets minder :)

Readers kunnen geen genezende krachten bezitten :n En Vincenza denkt dat. Geen een paard anijs en hij heeft geen buikpijn meer. Sommige mensen, aan het eind van hun latijn en de wanhoop nabij, zijn beïnvloedbaar en geloven dit. Dat zijn geen domme mensen, maar mensen die er ALLES voor over hebben om hun dier te genezen.

Is Vincenza gek? Ja, een beetje wel, maar eigenlijk moeten we medelijden hebben met haar. Want ze heeft hulp nodig.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:34

chiva sorry hoor, maar vroeger hadden 'we' niks anders dan de natuur om ons en onze dierbaren te genezen. hoe kom je erbij dat dit in deze tijd niet meer mogelijk is? :? Dat Vince doorschiet in d'r overtuiging zegt niks over de middelen die ze gebruikt.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:56

Pellie schreef:
chiva sorry hoor, maar vroeger hadden 'we' niks anders dan de natuur om ons en onze dierbaren te genezen. hoe kom je erbij dat dit in deze tijd niet meer mogelijk is? :? Dat Vince doorschiet in d'r overtuiging zegt niks over de middelen die ze gebruikt.

Vroeger werden de mensen ook bij lange na niet zo oud als nu en stierven de mensen ook vaker aan zaken zoals een onschuldige griep :)

Natuurlijk zijn er ook alternatieve zaken die behulpzaam kunnen zijn, dat zeg ik ook, maar in het geval van een koliek laat ik fijn een DA komen, en ga ik GEEN anijszaadjes geven, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:12

Jeetje hier wordt je toch hopeloos van.......
Welkom in nederland, het land waar alles mag.......

Janneke, echt super wat je gedaan hebt voor je paardje zou inderdaad hetzelfde gedaan hebben.....

+:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:22

Chiva schreef:
Is Vincenza gek? Ja, een beetje wel, maar eigenlijk moeten we medelijden hebben met haar. Want ze heeft hulp nodig.

Vincenza is niet een beetje gek..... Vincenza is knatergek. En medelijden? Nee, met iemand die geen hulp wil heb ik absoluut geen medelijden. Medelijden heb ik met haar slachtoffers, zowel mens als dier.

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:54

het lijkt pressies op ons verhaal
wij hebben ook met moeite onze
slecht verzorgde paarden weg kunnen
krijgen
ook wij hebben de lid ezv ingeschakeld
de paarden zijn twee keer inbeslag genomen
en twee keer weer terug gegeven
ik ben er nog boos over
ik wens het meisje heel veel sterkte met dit gedoe
want het vertrouwen in de mens is bij mij
beschadigt
nu nog na meer dan 3 jaar ga ik elke dag even kijken hoe
het met ze gaan
ook al weet ik dat ze goed verzogt staan
groetjes joury15
Cayenne schreef:
http://www.nhd.nl

Paletka, een Arabische volbloed, staat er goed verzorgd bij. Waar? Ergens, ondergedoken in Noord-Holland. Na drie weken is ze weer wat aangesterkt. Een jaar lang schoot de verzorging tekort, maar nu zijn Janneke Houtenbos (18) uit Egmond-Binnen en haar paard weer samen. Wel moet de verblijfplaats voorlopig geheim blijven.
,,Ik ben al een half jaar bezig om haar terug te krijgen'', vertelt Janneke. Vorig jaar februari had ze besloten de verzorging van haar paard over te dragen, omdat ze er zelf steeds minder tijd voor kreeg. Vincenza, eigenaresse van een paardenstal in Beets, maakte toen nog een betrouwbare indruk op haar. ,,Ze beloofde het paard goed te verzorgen.''

Janneke hoopt dat de koopovereenkomst een uitweg biedt, want de volledige koopsom heeft ze nooit ontvangen. ,,Ik heb ook een brief van haar gehad waarin ze schrijft dat het paard een paar weken na de overeenkomst 'doodziek op het land stond'. Volgens haar kwam dat door een wormeninfectie die het dier al maanden onder de leden had. Ik heb haar het voorstel gedaan de koop ongedaan te maken. Zij haar geld terug en ik Paletka. Maar dat wilde ze niet.''

Ik heb contact gezocht met een rechtswinkel om te laten onderzoeken of ik het paard terug kan krijgen, maar dat neemt veel tijd in beslag. Teveel. De merrie wordt zieker en zieker en Janneke vraagt zich af hoe lang Paletka het nog volhoudt. Met enige regelmaat belandt er een paard in één van de sloten die het modderlandje scheidt van omliggend groen. Als dat ook met Paletka gebeurt en het dier volgens de toevallig aanwezige hoefsmid aan het einde van haar Latijn is, is dat voor Janneke de druppel. ,,Er moest snel iets gebeuren, anders overleeft Paletka het misschien niet.''

Het is niet het eerste paard dat in de sloot belandt. In een half jaar tijd moest de brandweer van Zeevang zeker tien keer uitrukken om te water geraakte dieren te redden. De AID zag aanleiding om onderzoek te doen bij het bedrijf, maar vond onvoldoende om in te kunnen grijpen.

Janneke beraamt zelf een reddingsplan en vindt haar broer, ouders en vriendinnen bereid daaraan mee te werken. Een vriendin moet de stalhoudster aan de praat houden, zodat Janneke ongezien bij het paard kan komen. ,,Mijn vriendin belt haar, Vincenza, op, ze reageert op een advertentie waarin een stalhulp wordt gezocht. Ze spreken af in een café in Noordbeemster.''

Vincenza wil niet veel kwijt over de ontvoering: ,,Paletka is van mijn erf gejat, maar is en blijft mijn eigendom.'' En over het te water raken van de paarden zegt ze: ,,Ik heb geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar ben bezig het op te lossen.''

Verwante artikelen:

[VN] Paarden in Beets wacht een onzeker en gevaarlijk lot
[VN] Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Pr_BillyBoy

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:18

jemig zeg erg verhaal !! mooi dat je je paardje weer hebt gered ! :(:)
deze vrouw had een advertentie op marktplaats staat waar ik ook gewoon bijna op gereageert had omdat ik opzoek ben naar een nieuw verzorgpaardje !
Ben zo blijd at ik het niet heb gedaa zeg !!
ze staat nu weer op marktplaats ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 03:08

Chiva schreef:
Pellie schreef:

Vroeger werden de mensen ook bij lange na niet zo oud als nu en stierven de mensen ook vaker aan zaken zoals een onschuldige griep :)

Natuurlijk zijn er ook alternatieve zaken die behulpzaam kunnen zijn, dat zeg ik ook, maar in het geval van een koliek laat ik fijn een DA komen, en ga ik GEEN anijszaadjes geven, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Gisteren was er nog een programma over op televisie (undercover in Nederland). Mensen met bv kanker die ten einde raad bij een kwakzalver belanden die ze doet geloven dat je de kanker bij jezelf "weg kunt denken" en vooral niet in jezelf moet laten snijden door een regulier arts :roll:
Gelukkig is daar nu een wet voor waardoor dit soort mensen strafbaar zijn en veroordeeld kunnen worden. Het enge is dat die mensen zo heilig overtuigd zijn van hun eigen kunnen dat ze werkelijk denken de kanker te kunnen genezen. Die mensen zijn echt alle gevoel voor realiteit verloren, eng gewoon....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:29

had al veel vaker verhalen over deze vrouw gehoord maar ze lijkt idd goed gestoort :(

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:32

jeetje janneke super van je dat je dit gedaan hebt.. en als je in je onrecht staan laat ze dit topic daar maar eens lezen.. ik weet zeker dat half nederland achter je staat al is en blijft dit een vorm van diefstal ik hoop het aller beste voor jou en paletka.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:52

@storm76

nou ik heb even op google gezocht.
tjonge wat een verhalen.
ik vind het dapper dat deze vrouw haar paard heeft terug gehaalt.
al is het niet op de officiele manier
ik zou denk ik hetzelfde doen hoor.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:16

slimmerik schreef:
Chiva schreef:

Vincenza is niet een beetje gek..... Vincenza is knatergek. En medelijden? Nee, met iemand die geen hulp wil heb ik absoluut geen medelijden. Medelijden heb ik met haar slachtoffers, zowel mens als dier.

Daar heb je natuurlijk gelijk in :j

Maar als je het goed bedenkt, is iemand die zó de weg kwijt is, en zó de realiteit met zichzelf en de wereld om zich heen heeft verloren, gewoon zielig. Maar dan ook écht. Ik heb daar toch best medelijden mee hoor. Want zo iemand is echt ziek, in zijn hoofd. En het enige wat je kunt en MOET doen, is zo iemand tegen zichzelf in bescherming nemen, voor zichzelf en vooral voor de mensen en dieren die er kwaad mee gedaan worden!!!!

Bedenk goed dat ze geen hulp WIL, omdat ze er heilig van overtuigd is, dat ze goed bezig is. Het is een ziekte, gewoon niet WILLEN zien dat je fout bent, ook al word je nog zo hard met je neus op de feiten gedrukt... het heilig overtuigd zijn van je eigen kunnen..... erg hoor ;(

De oplossing zou in mijn ogen bestaan in het afnemen van de dieren en het verbod op het houden er van, voor altijd. En het behandelen van Vincenza, zodat ze in gaat zien waar ze al die tijd mee bezig is geweest. Misschien dat het dan ooit nog wat wordt......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:16

Het lijkt er trouwens op dat er bij Vincenza de laatste dagen lichtelijke verbetering bij de paarden is waargenomen. Ze zijn nu in stallen ondergebracht.

Hopelijk zet ze dit door :j

Neemt natuurlijk niet weg dat het meeste leed al is geschied. |(

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:06

Hey ik ken Vincenza, ze is echt knettergek. Ze is bij mijn oude manege ooit eens van een paard gevallen, en toen heeft ze geprobeerd om de manege eigenaar te laten betalen omdat ze een dwarslesie(ik schrijf t verkeerd) zou hebben terwijl ze tijdens de wedstrijden op marienweide in haarlem ineens op een paard ging zitten. De manege eigenaar was hier ook aanwezig en heeft hier gelukkig een foto van kunnen maken, in de rechtzaak werd dus ook door die foto zijn onschuld bewezen. Ze heeft op die manier ook een paard van deze man gekocht met het verhaal dat zei door naatuurlijke geneswijze en krachten en hokespokus dit paard van zijn vaak voorkomende koliek aanvallen af kon helpen. Het dier is afgemaakt nadat de verzorgster niet meer kwam. Want ze had dat paard voor dat meisje gekocht en niet voor zichzelf.

Ook ik hoop dat vincenza voor eens en altijd opgesloten wordt en afhankelijk moet zijn van anderen, en dat ze nooit meer beesten mag hebben. Ik wens dan ook iedereen, die een slachtoffer van haar is heel veel sterkte en beterschap voor de paardjes toe.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:03

bedoel je nu Laruette?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:10

Wéér die Vicenza, toen ik haar naam in het artikel zag staan dacht ik: '' Nee, toch niet weer?" Ik heb die site van belazerdophetnet.nl in mijn favorieten staan. En heb het even opgezocht, en ja hoor. Hetzelfde mensje, hier heb je toch geen goede woorden voor. En over Janneke: Vind het echt heel dapper van haar dat ze haar paard heeft terug gehaald. Heb echt respect voor haar, hopelijk krijgen nu meer mensen die hun paarden daar hebben staan een waarschuwing en halen ze hun paarden daar ook weg.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:12

wat erg! goed dat jullie haar hebben megenomen! mn vriendin woont vlak bij Beets, ze rijd daar op een manege(in beets, en gelukkig niet bij dat gestoorde mens Vincenza!) ze hebben ook een verzorg-nouja... bijna eigen paardje die ze ook naar een andere stal willen hebben, zal ze waarschuwen!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:09

WonderWanita schreef:
bedoel je nu Laruette?

Ik heb geen idee hoe dat paard heette, weet wel dat dat meisje het verteld heeft. Vincenza dreigde dat paard steeds naar de slacht te brengen als dat meisje ermee stopte, grietje heeft op die manier met pijn en moeite nog een paar maandjes doorgegaan en toen toch besloten om afscheid te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:12

Het kwartje is gevallen bij Vincenza dat het zo echt niet langer kan en ze heeft een aantal paarden (6) ondergebracht in Egmond aan den Hoef. Ze krijgen onbeperkt hooi, hebben een flink stuk droog land tot hun beschikking en voor zover ik weet is daar nog nooit een paard in de sloot beland. Dus ben erg blij voor de paardjes.

Groetjes, [***]

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:15

Dat is wel weer fijn om te horen.
Heeft Vincenza de paarden nog wel zelf of zijn ze verkocht?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:19

Het station medelijden heb ik bij haar alláng gepasseerd. Ik gruwel van haar.

Ik krijg spontaan zin om er ook één te gaan ontvoeren (en ik weet meteen welke!). Fijn voor Paletka in ieder geval. En ook fijn dat haar naam voluit in het artikel wordt gemeldt!!!

Edit: volgens mij is het niet laruette (ik weet nu niet meer tegen wie ik dit wil zeggen en ik ga straks niet weer editten ;)), maar ja, ze kocht paarden voor een ander bij de vleet, zodat ze je kon manipuleren en dwingen en hersenspoelen en enge ziektes aanpraten en zeggen dat ze uit de geestenwereld heeft vernomen dat jouw ouders niet van je houden en dat je paard dood wil en niet gelukkig is bij jou (en zo kan ik nog wel even doorgaan).

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:27

is er inmiddels al nieuws over de stand van zaken over paletka ?
ik neem niet aan dat janneke dit ongehinderd heeft kunnen doen ? al blijf ik het een top actie vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:33

De paarden hier in Egmond aan den Hoef zijn, als het goed is, nog steeds van Vincenza.

Groetjes, Wiek

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:35

oke is het wel de bedoeling dat de paarden een nieuwe eigenaar krijgen ? en heeft ze nog steeds paarden die op sterven na dood zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:38

Hoi,

De paarden die bij Egmond lopen zien er vanaf een afstand gewoon goed uit. Er lopen er ook een aantal in een deken.... dus daar kan je vanaf een afstandje niet onder kijken... maar ze waren erg jolig en blij in ieder geval.

Groetjes, [***]