Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:38

Als de mensen eens goed duidelijk kregen wat een geweldige pure mest dit voor de rozen in de tuin is, dan komen ze het zelf van de weg scheppen!

DVHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:58

Dit is zeker een gigantische stomme regel.
twee jaar geleden heb ik nog in de prinse tuin bereden politie gezien en ik weet 100% zeker dat die ook zeker niet hun poep opruimen. zal ook wel stom lijken dat elke keer zo'n gast af moet stappen.
bij de groene ster komt er zomer ook wel eens iemand met een paard die heeft dan iemand mee op het poep op te ruimen, zijn van de stadswacht.
In zekere zin kan ik me wel begrijpen dat mensen er niet blij mee zijn. maar in een stad, al is het zelfs een bebouwde kom kan het zeer druk zijn.
honden die gaan blaffen, kinderen die zomer een steegje kunnen uit rennen daar schrikken paarden van en dan verwachten ze ook nog van ons dat wij gaan afstappen om onze shit op te ruimen.
om terug te komen op een stukje wat ik zonet hier heb gelezen, dat een politie zegt dat we onder besteurders vallen en dat wij eenmaal dat produceren. Is het voor mij duidelijk ik ruim het niet op!

Zelf heb ik ook 10 jaar op de manege gereden in leeuwarden, als we een buitenrit maakte liepen we altijd in de berm en ja soms gedeeltelijk over de straat en dan poept er wel eens een paard.
Leeuwarden heeft zo goed als geen ruiterpaden. Het leeuwarder bos was eerst heel leuk om doorheen te rijden en heb dit ook vaak gedaan. de leeuwarder manege heeft zelfs een petitie opgesteld dat er een ruiterpad werd aangelegd in beide delen van het bos. 1 deel is af gezet wegens de schotse hooglanders en die andere deel, goh dat noem je in totaal een grote struik gewas en geen bos.

Maar uiteindelijk zal ik deze zomer nog eens een buitenrit maken, dan maar even kijken wat een leuke route is om te rijden...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:52

Ik gaf eerder in dit topic aan nooit een paard in Lwd te hebben gezien afgezien van bij evenementen.
Gister zag ik iemand op een (E?)pony, erg leuke vosbonte (klein beetje vlekjes) bij het grote kruispunt aan de andere kant van de weg bij de Shell.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:57

Waar precies? Daar richting de vliegbasis? Daar zie ik wel eens vaker paarden lopen (of iig zag).

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:16

Nee daar niet, klopt daar staan idd paarden, hafjes en friesjes als ik me niet vergis.
Dit was vanaf vliegbasis richting stad en dan bij dat grote kruispunt richting europaplein (valerius).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:04

Daar helemaal? Wist niet dat je daar in dat opzicht makkelijk met paarden kon komen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:13

Leek me ook niet makkelijk en het was best druk met auto's en fietsers etc... :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:14

Behoorlijk ja :\

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:28

Ja kun je makkelijk komen hoor,kan vanaf stal de fleurige ruiters loop je zo het pad af en sta je bij cristallic!!of bedoel je daar niet ,zo kun je helemaal langs de weg naar marsum ritsermasyl mooie brede bermen daar!!

Edit heb te snel gelezen,maar vanaf waar mijn voormalig lease paard staat leeuwarden bos ben je zo in westeinde cq leeuwarderbos,of vanaf de kinderboerderij maar goed erg leuk lijkt het me daar niet te rijden,misschien moest ze ergens wezen?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:23

Ze liep bij het grote kruispunt... gezien vanaf vliegbasis kun je rechtdoor naar de stad, linksaf naar bilgaard en rechtsaf richting europaplein.
Ze liep aan de andere kant van de shell op valerius richting europaplein.
Ze reed op een slanke vosbonte E-pony volgens mij, ze had gewone (geen rij-)kleding aan, spijkerbroek, geen cap etc..
Was precies rond de drukte (17.00)
Ik zou het zelf niet aandurven ook al is mijn paard nog zo braaf en betrouwbaar :+

Dacht misschien zit ze ook wel op bokt :D

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:37

m die kan ik me niet voor de geest halen,en zonder rijkleding etc helemaal niet!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 05:48

Zo zag ik zaterdag of zondag rond een uur of 16:30 uur een meiske met een (hoop ik ) hoogdrachtige fjord. Beessie had ook al in geen tijden een hoefsmid gezien. Ze liep door de sint jacobsstraat naar de nieuwestad tussen het winkelend publiek in.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:52

Jobbeltje schreef:
Zo zag ik zaterdag of zondag rond een uur of 16:30 uur een meiske met een (hoop ik ) hoogdrachtige fjord. Beessie had ook al in geen tijden een hoefsmid gezien. Ze liep door de sint jacobsstraat naar de nieuwestad tussen het winkelend publiek in.

Zou dat zelf echt nooooooit doen..... :n