Diablo schreef:Solide schreef:Hier kan ik zo moe van worden.
Mijn paard staat alleen, maar is absoluut niet zielig. Sterker nog, als ik ooit ergens anders kom en haar tussen andere paarden zet (waar ze normaal mee overweg kan) wordt ze enorm zenuwachtig als ik uit zicht ben en zelfs blij als ze weer naar huis kan. Ze zal de eerste zijn die aan het hek staat als er iemand naar het hekwerk loopt, terwijl ze thuis in de wei soms helemaal geen zin heeft om uit de wei te komen. Ze heeft ook weinig aandacht voor de andere paarden als ze samen met deze in een wei staat.
Dat jouw paard graag alleen staat, wil niet zeggen dat alle paarden alleen kunnen zijn. Het is eerder uitzondering zoals het met de jouwe gaat.
Ze KUNNEN wel degelijk alleen staan, alleen is het voor sommige paarden leuker met een maatje erbij. Het is alleen overdreven om het gelijk zielig te noemen. Misschien dat jullie het tegen de natuur in vinden, maar dat is rijden en in een weiland i.p.v. open vlakte staan ook.

Sociaal emotioneel vind ik het houden van een paard alleen puur mishandeling. Dat die trein langskomt, zal het dier worst wezen denk ik; het zal inmiddels gehabitueerd zijn, want de trein levert toch geen enge dingen op.
. Vraag me af hoe ze dan zouden oordelen, of ze het dan nog 'normaal' vinden om je paard zo te houden......
. 
Kost weinig moeite hoor, 3 dagen klussen en het was af. (ok, beetje offtopic, excuus)