Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
en enkele opmerkingen die hier links en rechts voorbijvliegen, overigens ook. Een paard krijgt niet zomaar een hartaanval 
want dan had ook deze tak van sport al een veeg uit de pan gehad 

Twiggy2008 schreef:[Die stonden daar op stal. En het ging er niet zachtzinnig aan toe, hoor. Ik vond het een harde wereld, eerlijk gezegd.
Twiggy2008 schreef:Detour, maar waarom zie ik dan zoveel van die mentaal gestoorde dravers? En waarom zegt o.a. mijn DA dat ze wel degelijk vroege slijtage vaak vinden bij die paarden? Verzinnen ze dat dan? Lijkt mij stug.........
suleilitha schreef:Twiggy, die paarden die je mentaal gestoord noemt, die zijn zeker niet meer actief in de wedstrijden???
Mackie schreef:Twiggy2008 schreef:['wantrouwigheid' e.d.
Deze paarden zijn hoogsensitief en vaak sterk gericht op 1 persoon. Ze hebben duidelijk leiderschap nodig. Ik vind het dus niet zo raar dat ze op jou als wantrouwig over kunnen komen.
Mackie schreef:Deze paarden zijn hoogsensitief en vaak sterk gericht op 1 persoon. Ze hebben duidelijk leiderschap nodig. Ik vind het dus niet zo raar dat ze op jou als wantrouwig over kunnen komen.
detour schreef:dat laatste is waar, deze dieren zijn vroegrijp in hun ervaringen. Mijn draver was drie , daar kon ik mee pinnen in het centrum, gaf geen sjoegge, zeer mak in vele opzichten. Maar ook wel bang als dingen te vlug gingen en toen de osteopate langs kwam bemerkte ze dat het dier links een oorpraam opgehad zou hebben. Wist het bestaan er niet eens van, stom he?
Mackie schreef:detour schreef:Twiggy is behoorlijk ervaren en voorzichtig en duidelijk volgens mij.. Als een dier bij voorbaat al achterdochtig reageert is er imo ook iets mee gebeurd, no offense..
Huh?
Twiggy2008 schreef:detour schreef:dat laatste is waar, deze dieren zijn vroegrijp in hun ervaringen. Mijn draver was drie , daar kon ik mee pinnen in het centrum, gaf geen sjoegge, zeer mak in vele opzichten. Maar ook wel bang als dingen te vlug gingen en toen de osteopate langs kwam bemerkte ze dat het dier links een oorpraam opgehad zou hebben. Wist het bestaan er niet eens van, stom he?
Ik denk dat ik weet over wie jij het hebt, die dat bemerkt heeft. Is het wie ik denk dat het is?
Oorpraam dus. Heb ik ook nog nooit van gehoord....... Bestaan die? En wat doen die dan?
Brrr, klinkt erg naar.....
detour schreef:dat laatste is waar, deze dieren zijn vroegrijp in hun ervaringen. Mijn draver was drie , daar kon ik mee pinnen in het centrum, gaf geen sjoegge, zeer mak in vele opzichten. Maar ook wel bang als dingen te vlug gingen en toen de osteopate langs kwam bemerkte ze dat het dier links een oorpraam opgehad zou hebben. Wist het bestaan er niet eens van, stom he?
detour schreef:Ik vraag me dan wel af in hoeverre spring,- en dressuurpaarden artrose oplopen, mijn ervaring is dat daar juist meer peesgeduvel voorkomt.
detour schreef:Ik vraag me dan wel af in hoeverre spring,- en dressuurpaarden artrose oplopen, mijn ervaring is dat daar juist meer peesgeduvel voorkomt.
detour schreef:yep, hebben we het over dezelfde?..
geen idee, kan me niet voorstellen dat een paard via het oor endorfine kan opwekken.