Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ook zijn paarden en pony’s van nature het grootste deel van de dag wandelend op zoek naar voedsel. “Het is dus niet de bedoeling dat zij 23 uur per dag in een gesloten box staan”, aldus Dales.
DubbelDun schreef:@Mariska_28 : je zult als pensioneigenaar een afweging moeten maken; hoeveel land heb je en hoeveel paarden kun je dus houden óók als ze 's winters NIET op het land kunnen maar in paddocks moeten.
Dat kán dus inhouden dat je nu teveel paarden hebt en moet minderen. Dát kan dus weer inhouden dat je het financieel niet meer gaat redden en het bedrijf dus economisch niet rendabel is.
crazycactus schreef:Voeren in een paddock wil prima, als je er een goede bak maakt, of een stukje bestraat.
Er is een heel mooi boek dat heet "Natuurlijk paarden houden" daar in staat het een en ander over hoe je een paard het beste kan houden. En dat hoeft nog niet eens op zo ontzettend veel grond te zijn.
Pipo schreef:crazycactus schreef:Voeren in een paddock wil prima, als je er een goede bak maakt, of een stukje bestraat.
Er is een heel mooi boek dat heet "Natuurlijk paarden houden" daar in staat het een en ander over hoe je een paard het beste kan houden. En dat hoeft nog niet eens op zo ontzettend veel grond te zijn.
Dat is een heel leuk boekje, maar dat is voor mensen die sporten met hun paarden niet haalbaar.
Mariska_28 schreef:DubbelDun schreef:@Mariska_28 : je zult als pensioneigenaar een afweging moeten maken; hoeveel land heb je en hoeveel paarden kun je dus houden óók als ze 's winters NIET op het land kunnen maar in paddocks moeten.
Dat kán dus inhouden dat je nu teveel paarden hebt en moet minderen. Dát kan dus weer inhouden dat je het financieel niet meer gaat redden en het bedrijf dus economisch niet rendabel is.
Ik wou net zeggen... volgens mij weten vele niet hoe duur het runnen van een pensionstal is.. Helemaal in de Randstad met die dure grond daar..
Dus minder paarden --> Bedrijf gaat falliet --> Waar blijven de paarden??
Kortom, mensen uit de Randstad, zoek een andere hobby!
crazycactus schreef:Dat vind ik echt onzin, ik sport ook met mijn paarden en die staan gewoon lekker buiten.