Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:10

:D

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:52

Zo eindelijk gerechtigheid in de dressuur ;)
Heeft een tijdje geduurd maar gelukkig dat ze het nu gelijk trekken :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:55

pharagirlke schreef:
Bah, maar goed dat het over Nederland gaat, ik mag hopen dat ze in Belgie langer bij hun verstand blijven en de dressuur zo traditioneel mooi houden zoals hij is....

Wat doet iedereen nu moeilijk over die kleding. Er moet ook na 1 april gestart worden in een colbertje. Niemand wordt verplicht om een andere kleur te gaan dragen dan zwart. Persoonlijk vind ik leuk en lekker modern. Bij het springen zie ik af en toe prachtige combinaties.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:08

mbkaatje schreef:
pharagirlke schreef:
Bah, maar goed dat het over Nederland gaat, ik mag hopen dat ze in Belgie langer bij hun verstand blijven en de dressuur zo traditioneel mooi houden zoals hij is....

Wat doet iedereen nu moeilijk over die kleding. Er moet ook na 1 april gestart worden in een colbertje. Niemand wordt verplicht om een andere kleur te gaan dragen dan zwart. Persoonlijk vind ik leuk en lekker modern. Bij het springen zie ik af en toe prachtige combinaties.

Dat denk ik nou ook al. Als iemand toch van bruins of grijs houdt, waarom zou je er in het springen wel mee mogen rijden en dressuur niet? Kunnen beide (in een goeie combinatie) super chique zijn.
Wat maakt het nou uit of je blauw, zwart, bruin of grijs jasje hebt?

Ayasha
Blogger

Re: Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:40

dressuur gaat nu eenmaal meer om het plaatje dan springen, daar kan je niet om heen. ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:51

Ach Zolang niet iedereen hier massaal in gaat rijden :D
Afbeelding

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:58

pharagirlke schreef:
dressuur gaat nu eenmaal meer om het plaatje dan springen, daar kan je niet om heen. ;)

Om een mooi plaatje te creeren hoef je imo niet persé in een zwart jasje te rijden. Van de roze hierboven ben ik ook niet zo weg, maar misschien als je het geheel ziet, dat het wel mooi is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:09

Het scheelt dat het bovenstaande jasje wel van een goede kwaliteit is met een mooie pasvorm. Dat maakt ook een hoop uit. Maar ik ga nog liever dood dan dat je me er levend in ziet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:21

mbkaatje schreef:
pharagirlke schreef:

Om een mooi plaatje te creeren hoef je imo niet persé in een zwart jasje te rijden. Van de roze hierboven ben ik ook niet zo weg, maar misschien als je het geheel ziet, dat het wel mooi is.

Weet niet hoe het bij jullie zit met prijsuitreikingen, maar hier is het prachtig om een prijsuitreiking zien, paarden netjes met wit dekje, ruiters mooi in het pak.... Echt super die eenheid, als dit doorgetrokken word naar Belgie, rijd ik geen prijsuitreikingen meer. Te voet prijs halen en hup. Als ik tussen een stel clowns wil staan huur ik die wel in :o

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:26

In dit geval kunnen ze het zomertenue ook wel afschaffen :D

Citaat:
Afbeelding

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:51

Citaat:

Om een mooi plaatje te creeren hoef je imo niet persé in een zwart jasje te rijden. Van de roze hierboven ben ik ook niet zo weg, maar misschien als je het geheel ziet, dat het wel mooi is.[/quote]
Weet niet hoe het bij jullie zit met prijsuitreikingen, maar hier is het prachtig om een prijsuitreiking zien, paarden netjes met wit dekje, ruiters mooi in het pak.... Echt super die eenheid, als dit doorgetrokken word naar Belgie, rijd ik geen prijsuitreikingen meer. Te voet prijs halen en hup. Als ik tussen een stel clowns wil staan huur ik die wel in :o[/quote]

:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:13

Ja hoor..... daar komen de nieuwe 'trends' :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:54

Ik moet nog maar eens zien...
Het traditionele van kledij is meteen weg.
De vreemdste combinaties zullen te voorschijn komen.
En dat wil niet zeggen dat het niet mooi is...waarschijnlijk zullen een hoop combinaties wel goed eruit zien. Maar goed smaken verschillen. Ik wacht wel af. :=

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:06

Ik heb vandaag toevallig een subtopper vandaag gesproken en vertelde dat ze weer in het L2 mocht starten officieel.. De eerste reactie die ik kreeg was eindelijk.. Ik zo hoezo eindelijk.. HC starten kost geld.. wanneer je officieel deed starten en een goed paard had kon je makkelijk de proef winnen en dan kost het je niets.. Nou dus waarom moet het officieel als de subtoppers zeggen voor de ervaring te gaan en niet voor het prijzengeld.. Dan hebben ze toch ook genoeg aan HC starten.. toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:24

peanutbutter schreef:
Ach Zolang niet iedereen hier massaal in gaat rijden :D
Afbeelding

Is wel iets wat mij leuk staat zo'n felle kleur. Mooi dekje erbij in dezelfde kleur, tegenwoordig zijn er roze hoofdstellen, en caps heb je ook al in deze kleuren. :D :D ;) :P

Nu serieus: ik hou het gewoon op donkerblauw.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:38

Bettine schreef:
Vind het vrijgeven van de kleuren werkelijk een hele trieste ontwikkeling.

Dressuursport had altijd een charme, een netheid en vereiste een bepaalde discipline.
Met dit soort regels helpt de KNHS de charme van hun eigen sport compleet om zeep.

Als het gelijk getrokken wordt met springen houdt dat dus ook in dat er (bij een bepaald soort blouse, de soort die bijna iedereen heeft) geen plastron meer verplicht is voor vrouwen.
Nog een paar jaar en niemand weet meer dat het ooit gebruikelijk was je paard in te vlechten (zoals nu met springen al het geval is). :n

Zo maken ze van wedstrijden 1 grote kermis en modeshow, erg jammer.
Dat ze bruin of krijtstreep toestaan kan ik inkomen, maar nu mag ineens werkelijk álles en dat vind ik toch geen goede ontwikkeling.
De eerste jaren zal het nog wel meevallen met de kermis, niet iedereen zal gelijk een andere kleur aanschaffen. Nu zijn er ook nog niet heel veel jasjes in aparte kleuren op de markt, maar reken maar dat fabrikanten onderhand heeeeeeel erg leuk op deze regeling gaan inspringen met de meest idioot gekleurde jassen. Zelfde geldt voor laarzen. Een enkel merk was er al mee begonnen, maar nu is het hek van de dam.

Kortom: jammer. Heel erg jammer.
De verloedering van de dressuur heeft zijn intrede gedaan, dankzij ze KNHS zelf.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het zonde dat er een bepaalde "traditie" verloren gaat....

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:49

Ik vindt het wel leuk dat er meerdere kleuren welkom zullen zijn. Wel vindt ik dat men streng moet zijn op kleurcombi laarzen, cap en jasje (evt dekje)

Ik snap dat subtop verhaal niet helemaal, kan iemand het ff pbén ? (een subtopruiter? :P )

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:34

mbkaatje schreef:
pharagirlke schreef:

als er dan nog een beperking zou zijn, bijv bruin en grijs ook toestaan ipv alle kleuren. Ik vind t zonde.. Hopelijk hebben de meeste mensen nog enige smaak en wordt er niet masaal in t rose, paars of gestippeld jasje gestart...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:11

Dat zal wel meevallen Dat zie ik ook niet op springwedstrijden.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 05:05

Ik heb die hele saaie heisa altijd al debiel gevonden en nu in 2009 gaan ze 'moderniseren' Hoera! :Y)
Naja, paardensport is een elitesport en we weten allemaal hoe kleurrijk die erbij lopen, haha
Als zij iemand zien in geel of felgroen krijgen ze al een toeval, de idioten
In belgie zal het wel nog 20 jaar duren, hier doen ze het liefst zo saai en ouderwets mogelijk! Ik ben wel blij hoor, voor jullie! Het zal een leuke kleurrijke boel worden!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:02

ik snap niet dat mensen zich zo druk maken.

het niveau van een ruiter word toch niet beinvloed door kleding?oke,smaken verschillen natuurlijk.
maar het doet toch niks af aan het rijden en daar gaat het toch om.

bij springen vind iedereen het ook geweldig

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:25

beetje geschiedenis, als ik mijn oude baas in zijn springtenue anno 1960 zie, alles zwart, dus ook de rijbroek. hij startte in dit kostuum ook in de dressuur, dus het is al eerder veranderd.
in de jaren zeventig reden wij in de basissport in clubtruien, ook alle kleuren langs zien komen,
maar dit vindt ik toch wel ver gaan, je zult wel even goed moeten wennen.

"al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding."

"een paard zonder ruiter blijft een paard, een ruiter zonder paard....... ;"

een sport beoefen je toch om de sport en niet om de modieuze outfit.
wel onhandig nu moet je met de mode mee, kost weer een paar centen, de keuzevrijheid wordt meestal beperkt door wat degene met de grootste mond beweerd en die de meeste meelopers krijgt. je hoort de smalende en afleidende kreten alweer naast de ring, die kleur of combi kan echt niet meer, enz, enz.

nog even en je mag zeker ook zelf bepalen wat je in de ring doet.

juist de eenheid en traditie zorgde voor gelijkheid!

groetjes

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:26

doe mij die roze maar....leuk toch :)

classics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:33

He he een verlossende boodschap van de KNHS, eindelijk een beetje leven en kleur in de dressuursport, hartsikke leuk!!!! Wij zullen vanaf maart, op Indoor Brabant de eerste rijjasjes presenteren in nieuwe kleuren, gecombineerd met prachtige plastrons met een nieuw design en nieuwe kleuren. Dit kan uiteraard allemaal zelf samengesteld worden naar je eigen keuze. We zullen naar verwachting de eerste foto's binnenkort op onze website zetten http://www.noconcept.eu :-)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:39

Als je lang genoeg wacht word je vanzelf 'opvallend' met een zwart jasje en laarzen!
Beetje jammer,ben een bang dat het een circus gaat worden... :\