Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Bah, maar goed dat het over Nederland gaat, ik mag hopen dat ze in Belgie langer bij hun verstand blijven en de dressuur zo traditioneel mooi houden zoals hij is....
mbkaatje schreef:pharagirlke schreef:Bah, maar goed dat het over Nederland gaat, ik mag hopen dat ze in Belgie langer bij hun verstand blijven en de dressuur zo traditioneel mooi houden zoals hij is....
Wat doet iedereen nu moeilijk over die kleding. Er moet ook na 1 april gestart worden in een colbertje. Niemand wordt verplicht om een andere kleur te gaan dragen dan zwart. Persoonlijk vind ik leuk en lekker modern. Bij het springen zie ik af en toe prachtige combinaties.
mbkaatje schreef:pharagirlke schreef:dressuur gaat nu eenmaal meer om het plaatje dan springen, daar kan je niet om heen.
Om een mooi plaatje te creeren hoef je imo niet persé in een zwart jasje te rijden. Van de roze hierboven ben ik ook niet zo weg, maar misschien als je het geheel ziet, dat het wel mooi is.
Citaat:
Bettine schreef:Vind het vrijgeven van de kleuren werkelijk een hele trieste ontwikkeling.
Dressuursport had altijd een charme, een netheid en vereiste een bepaalde discipline.
Met dit soort regels helpt de KNHS de charme van hun eigen sport compleet om zeep.
Als het gelijk getrokken wordt met springen houdt dat dus ook in dat er (bij een bepaald soort blouse, de soort die bijna iedereen heeft) geen plastron meer verplicht is voor vrouwen.
Nog een paar jaar en niemand weet meer dat het ooit gebruikelijk was je paard in te vlechten (zoals nu met springen al het geval is).
Zo maken ze van wedstrijden 1 grote kermis en modeshow, erg jammer.
Dat ze bruin of krijtstreep toestaan kan ik inkomen, maar nu mag ineens werkelijk álles en dat vind ik toch geen goede ontwikkeling.
De eerste jaren zal het nog wel meevallen met de kermis, niet iedereen zal gelijk een andere kleur aanschaffen. Nu zijn er ook nog niet heel veel jasjes in aparte kleuren op de markt, maar reken maar dat fabrikanten onderhand heeeeeeel erg leuk op deze regeling gaan inspringen met de meest idioot gekleurde jassen. Zelfde geldt voor laarzen. Een enkel merk was er al mee begonnen, maar nu is het hek van de dam.
Kortom: jammer. Heel erg jammer.
De verloedering van de dressuur heeft zijn intrede gedaan, dankzij ze KNHS zelf.
mbkaatje schreef:pharagirlke schreef:Bah, maar goed dat het over Nederland gaat, ik mag hopen dat ze in Belgie langer bij hun verstand blijven en de dressuur zo traditioneel mooi houden zoals hij is....
Wat doet iedereen nu moeilijk over die kleding. Er moet ook na 1 april gestart worden in een colbertje. Niemand wordt verplicht om een andere kleur te gaan dragen dan zwart. Persoonlijk vind ik leuk en lekker modern. Bij het springen zie ik af en toe prachtige combinaties.