'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:21

Phoe, vreselijk je paarden zo terug te krijgen!

Overigens was mijn vader erbij toen de dieren in beslag werden genomen. De toestand van de dieren moet toen ook vreselijk zijn geweest...Eigenlijk heeft deze dame in mjn ogen geen recht meer op het houden van paarden, maar alla...

Die foto's zijn echter vreselijk! Misschien heb ik er over heen gelzen, maar wie mag de DA gaan betalen?

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:24

annemieke19 schreef:
Bahoe schreef:
Volgens mij staat op de site zinloos geweld gewoon hetzelfde verhaal als in de telegraaf. Heeft de telegraaf dat verhaal eigenlijk onderzocht of gewoon maar voor waar aangenomen? is wel soort smeuiig verhaal dat de telegraaf graag plaatst tenslotte.

foto's waren idd erg, maar kon nergens uit opmaken of door transport kwam of door iets of iemand anders is veroorzaakt...

Jij kan snel lezen en reageren zeg?????
Lees dan maar verder, dan kun je het bewijs en verslag van de rechtbank ook doornemen.
En lees hier het forum door, dan weet je waarom dit alleen over het transport gaat.
En dat de opslaghouder, toegegeven heeft dat hij het transport gedaan heeft.(wat ik ook hier gelezen heb)

Ben erg benieuwd naar verslag rechtbank. die zijn vaak wel lastig te lezen en juist te interpreteren, maar dat lukt wel.
kunt wel zeggen dat het alleen maar om het transport gaat, maar ben toch benieuwd waarom er überhaupt transport is door LID?? en ik geloof al voor tweede keer?? mmmmm zal toch reden voor zijn geweest. maar dat staat vast ook wel in de verslagen. waar kan ik die vinden? die zullen openbaar zijn, lijkt me.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:28

annemieke19 schreef:
Maar Netje hiermee zijn de paarden nog niet geholpen.

Als je zo bezorgd bent over het lot van deze paarden, dan moet het wel hel voor je zijn dat ze nu weer bij Daphne op stal staan, want je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat ze het dáár in ieder geval niet beter gaan krijgen. Misschien dat Daphne ook foto's in de Telegraaf kan laten plaatsen van hoe ze er nu aan toe zijn. Als ze zo geshockeerd was over hoe ze ze terugkreeg, moet daar toch al het medisch mogelijke aan gedaan zijn om ze weer in orde te krijgen.

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:30

Bahoe schreef:
Volgens mij staat op de site zinloos geweld gewoon hetzelfde verhaal als in de telegraaf. Heeft de telegraaf dat verhaal eigenlijk onderzocht of gewoon maar voor waar aangenomen? is wel soort smeuiig verhaal dat de telegraaf graag plaatst tenslotte.

foto's waren idd erg, maar kon nergens uit opmaken of door transport kwam of door iets of iemand anders is veroorzaakt...

Ben erg benieuwd naar verslag rechtbank. die zijn vaak wel lastig te lezen en juist te interpreteren, maar dat lukt wel.
kunt wel zeggen dat het alleen maar om het transport gaat, maar ben toch benieuwd waarom er überhaupt transport is door LID?? en ik geloof al voor tweede keer?? mmmmm zal toch reden voor zijn geweest. maar dat staat vast ook wel in de verslagen. waar kan ik die vinden? die zullen openbaar zijn, lijkt me.

Lees maar wat ik geplaats heb, dan vind je het wel.
Zinloosgeweld tegen dieren, daar staat het. *D

Anoniem

Re: 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:36

Wat een kromme benaming heeft die stichting overigens, de stichting zinloos geweld tegen dieren. Juister was geweest: stichting tegen zinloos geweld bij dieren. Komt allemaal niet erg professioneel over.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:37

Netje schreef:
annemieke19 schreef:

Als je zo bezorgd bent over het lot van deze paarden, dan moet het wel hel voor je zijn dat ze nu weer bij Daphne op stal staan, want je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat ze het dáár in ieder geval niet beter gaan krijgen. Misschien dat Daphne ook foto's in de Telegraaf kan laten plaatsen van hoe ze er nu aan toe zijn. Als ze zo geshockeerd was over hoe ze ze terugkreeg, moet daar toch al het medisch mogelijke aan gedaan zijn om ze weer in orde te krijgen.

Ik ben elke dag op weg naar school langs die stal gekomen en elke keer jeukten m'n handen, echt waar! Toen mijn vader vertelde dat ze samen met de DB paarden in beslag hadden genomen vroeg ik meteen: 'Daar in Harbrinkhoek zeker?', mijn vader knikte alleen maar. Mijn vader heb je niet snel van streek, maar wat hij daar heeft gezien ging zelfs hem te ver...! Zei nog iets in de trand van: De paarden waren meer dood dan levend en bij het ruiken van de stank daar dacht ik ook dat we daadwerkelijk een nog paar dode paarden aan zouden treffen...'
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-03-09 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:42

Netje schreef:
annemieke19 schreef:

Ken die mevrouw niet, dan zou ik er zelf gaan moeten kijken, voordat ik daar een oordeel over kan vellen.
Ben jij dan zelf daar wel geweest???
Ik niet.
Is er iemand dan werkelijk zelf geweest, dus geen foto´s of zoiets maar met eigenogen gekeken, niet stiekum maar oog in oog met de paarden en bezitster?????????

Maar ik vraag dingen over het transport, en niet van daarvoor of daarna.

En ik neem aan, dat de Paarden met de verwondingen behandeld zijn.

Weet alleen, dat je een mens niet veroordelen kan op veronderstellingen, en ik ben de laatste die veroordeeld, want dat is aan de rechter, of beter gezegd aan de rechterlijkemacht.

Oordeeld niet want men zal veroordeeld worden, staat ergens in de Bijbel als ik mij niet vergis.
En in dat Boek staan vaak mooie vergelijkingen.

Daarom wil ik altijd alleen feiten, en handvaste bewijzen, het liefst met mensen die het live gezien hebben. En dan vooral dit laatste, dit transport.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:44

annemieke19 schreef:
Bahoe schreef:

Lees maar wat ik geplaats heb, dan vind je het wel.
Zinloosgeweld tegen dieren, daar staat het. *D

ja heb daar gekeken. Maar daar staat toch gewoon verhaal uit telegraaf en wat de stichting zinloos geweld wil doen?
of staan daar ook alle rechtbankverslagen? en die van de LID enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:46

Niet te vinden, Bahoe. Er staat een Pennyverhaal op over een paard, dan nog het krantebericht.

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:48

Netje schreef:
annemieke19 schreef:

Ken die mevrouw niet, dan zou ik er zelf gaan moeten kijken, voordat ik daar een oordeel over kan vellen.
Ik niet.
Is er iemand dan werkelijk zelf geweest, dus geen foto´s of zoiets maar met eigenogen gekeken, niet stiekum maar oog in oog met de paarden en bezitster?????????

Weet alleen, dat je een mens niet veroordelen kan op veronderstellingen, en ik ben de laatste die veroordeeld, want dat is aan de rechter, of beter gezegd aan de rechterlijkemacht.

Oordeeld niet want men zal veroordeeld worden, staat ergens in de Bijbel als ik mij niet vergis.

Daarom wil ik altijd alleen feiten, en handvaste bewijzen, het liefst met mensen die het live gezien hebben. En dan vooral dit laatste, dit transport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:52

Annemieke, vriendelijk verzoek om mij geen rare PB's meer te sturen met ook nog valse beschuldigingen aan mijn adres. Dank u!

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:52

annemieke19 schreef:
Ik niet.

Je zegt heel vaak dat je het alleen hebt over het transport, niet over daarvoor of daarna. maar ervoor en erna is minstens zo belangrijk, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:02

Annemieke, mijn vraag aan jou is, wat is jouw relatie met deze stichting en wat voor mensen werken er bij deze stichting?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:20

suleilitha schreef:
Annemieke, mijn vraag aan jou is, wat is jouw relatie met deze stichting en wat voor mensen werken er bij deze stichting?

En toen was het stil :P

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 04:15

henktennapel schreef:
zoals ik al aangegeven heb staan ze in duitsland.

als ze bij dapfne staan god sta ze bij
dan is de slacht beter
ik weet het uit ervaring

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 04:31

[Jij kan snel lezen en reageren zeg?????
Lees dan maar verder, dan kun je het bewijs en verslag van de rechtbank ook doornemen.
En lees hier het forum door, dan weet je waarom dit alleen over het transport gaat.
En dat de opslaghouder, toegegeven heeft dat hij het transport gedaan heeft.(wat ik ook hier gelezen heb)[/quote]

kunt wel zeggen dat het alleen maar om het transport gaat, maar ben toch benieuwd waarom er überhaupt transport is door LID?? en ik geloof al voor tweede keer?? mmmmm zal toch reden voor zijn geweest. maar dat staat vast ook wel in de verslagen. waar kan ik die vinden? die zullen openbaar zijn, lijkt me.[/quote]

ik reageer toch nog even
als zinloos geweld
achter dapfne de bruijn gaat staan
is dat een flut aktie
want ze moeten niet allen kijken wat er met het vervoer is
gebeurt maar ga die dame nu een in godsnaam helemaal na
wat er allemaal is gebeurt
wat er waar is ho ze kan zo goed het slachttoffer spelen
ho jullie weten niet hoe een goede aktriese deze dame is
je houd het niet voor mogelijk
kijk er zijn zo veel mensen al mee bezig geweest
maar hoe ze het verziert geen idee
steeds weer krijgt ze mensen achter zich
die dan later bij ons komen ja tot onze spijt moeten
we jullie wel gelijk geven
wat heeft dat mens over zich dat ze zo goed mensen kan bespelen
ik weet het echt niet
ook ik ben er met twee benen in getrapt hoor echt
maar ho wat ben ik op de koffie gekomen
ik snap het niet echt niet
dat ze nu zo als ik het dan allemaal lees ook weer
een mede stander heeft gevonden
maar ik kan je wel zeggen
er gebeuren een keer ongelukken door haar toe doen
en dan ben ik de eerst die weer op de baricade gaat staan
en ga gillen heb ik het jullie niet verteld moest het zo ver komen
want zo ver komt het ooit een keer
echt geloof me dat kan niet lang meer goed gaan
wat ik wel erg goed vind
dat de schat van een fries bram nu veilig staat
daar moeten jullie eens de foto,s van zien
dat is niet gekomen door vervoer hoor
maar door uithongering en niet bekappen en geen ontworming
voor zo ver ik weet staat hij nu heerlijk veilig
het is toch zo,s lief beest
dat heeft zo veel mee gemaakt bij dat mens
en nog heeft hij geloof in de mensen
raar hoor zo veel klappen staan op de kale vloer
liggen in zijn eigen stront ja dat verhaal kennen jullie nu wel
heb er weer lekker slapeloze nachten van
omdat ik weet dat er weer paarden du dupe worden
door domme mensen
ik zit echt met verbazing te lezen wat en hoe ik snap het echt niet meer hoor
ik weet wel
als zij deze strijd wind dan is de nederlandse wet echt geen cent waard
groetjes joury

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:27

Jongens, ben ik even weg en schrijven jullie gelijk 2 bladzijdes vol!!

Goed annemieke, ik neem mijn gerucht terug, nu blij? :D

Maar een ooggetuige, vader van Adil, heeft de paarden zelf voor transport gezien...maar die geloof je vast niet he? Tenslotte staat dat niet in een betrouwbare krant...

Overigens doet dapfne de hoeven zelf...ze is ja haar eigen hoefsmid...niks mis mee hoor, wilde het alleen even melden... :D

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:40

frisiangirl schreef:

Maar een ooggetuige, vader van Adil, heeft de paarden zelf voor transport gezien...maar die geloof je vast niet he? Tenslotte staat dat niet in een betrouwbare krant...

Overigens doet dapfne de hoeven zelf...ze is ja haar eigen hoefsmid...niks mis mee hoor, wilde het alleen even melden... :D

ja haar eigen hoefsmid
heb jij de foto.s van bram gezien ik geloof het niet
laten we aannemen dat ze bij het opvang adres niet hebben bekapt en als
hoefsmid zie je dat je paard hele erge hoeven heeft
wat doe je dan
ga je bekappen of doe je niets
nou in dapfnes geval doe je dus niets
maar dat is niets nieuws

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:27

suleilitha schreef:

Haar relatie? Tis Daphne zelf ;)

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:48

Adil18 schreef:
Phoe, vreselijk je paarden zo terug te krijgen!

Overigens was mijn vader erbij toen de dieren in beslag werden genomen. De toestand van de dieren moet toen ook vreselijk zijn geweest...

frisiangirl schreef:

Wat schrijf ik steeds goed lezen...............Lees eens frisiangirl, wat jij schrijft, en wat die Adil18 schrijft.
En zo gaat dat al 6 pagina´s lang.

Bovendien wordt het onderwerp steeds niet aangesneden.
Vragen heb jij nog niet beantwoord, die direkt met het transport te doen hebben?????

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:53

Nou, stel dan maar eens een rijtje met vragen op...dan kijk ik wel of ik ze beantwoorden kan.... :D Hebben we alles op 1 bladzijde...

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:54

suleilitha schreef:
Annemieke, vriendelijk verzoek om mij geen rare PB's meer te sturen met ook nog valse beschuldigingen aan mijn adres. Dank u!

Dit is opgelost, met een PB, suleilitha was iets te voorbarig, ik kon nl niet zo snel antwoorden, op haar PB. Daarom had zij het maar even op het forum gemeten, ze was wat ongeduldig om mijn antwoord af te wachten,tja had wat anders te doen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:54

Wie kan me vertellen wie Bram is en of hij één van de dieren van de gewraakte transporten is?
En "Annemieke" wat is jouw relatie met de stichting waar je het steeds over hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:57

Citaat:
Dit is opgelost, met een PB, suleilitha was iets te voorbarig, ik kon nl niet zo snel antwoorden, op haar PB. Daarom had zij het maar even op het forum gemeten, ze was wat ongeduldig om mijn antwoord af te wachten,tja had wat anders te doen. 8-)

Opgelost? Welnee joh....
Maar goed we gaan offtopic....

suleilitha schreef:
Wie kan me vertellen wie Bram is en of hij één van de dieren van de gewraakte transporten is?
En "Annemieke" wat is jouw relatie met de stichting waar je het steeds over hebt?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:59