Vrouwen verkiezen paard boven partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

Re: Vrouwen verkiezen paard boven partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:31

ik heb mijn hobby nu e en beetje opgezegd omdat ik voor mijn relatie ga. als je echt verliefd op iemand bent kies je voor hem. paarden staan bij mij op de 2e plek.

iribol@ idd. als ze beide op sterven zouden liggen zou ik naar mijn vriend gaan. je gaat niet naar je paard. vind ik persoonlijk.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:40

Paarden zijn niet alleen mijn hobby, maar mijn leven. Zonder hen ben ik niet wie ik ben. Mijn pony staat dus zeker op 1 :)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:57

Bij mij zeker weten! , Voor ik een vriendje krijg zeg ik ook altijd je went er maar me paard is nummer 1 :D Anders kan je gelijk ophouden ahah
Laatst bijgewerkt door xEline op 27-01-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:57

Sjoert schreef:
Vrouwen zijn echt erg. := :n

:D

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:59

__Orlando schreef:
ik heb mijn hobby nu e en beetje opgezegd omdat ik voor mijn relatie ga. als je echt verliefd op iemand bent kies je voor hem. paarden staan bij mij op de 2e plek.

iribol@ idd. als ze beide op sterven zouden liggen zou ik naar mijn vriend gaan. je gaat niet naar je paard. vind ik persoonlijk.

gaat je vriend zijn hobbie ook opzeggen nu?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:01

ik kan mijn man dit laten lezen, begrijpt hij me eindelijk :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:02

garny95 schreef:
ik kan mijn man dit laten lezen, begrijpt hij me eindelijk :D

nouw..... dat heb ik ook laten doen enigste wat uit zijn mond kwam was :

jézus zijn er nog meer van die gekke wijven op deze aarde dacht dat ik er eentje had die erg is ....
hihi
dus nee begrijpen doen ze nie .

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:03

Al werk ik dan in de paardenwereld werk en heb een eigen paard, mn vriend is toch het allerbelangrijkste voor me!
Ja waarom komt dat, ik denk omdat de paarden er altijd zijn en ik het ook als werk ben gaan zien, al heb ik met de meeste echt een goede band. Maar mn vriend en ik zijn gewoon onafscheidelijk, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Dus ik zal wel bij die 10% horen dan ;)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:04

Hmm .. apart dat iedereen voor het paard kiest.. ( of nouja misschien ben ik dan ook 1 van de uitzonderingen hier ) ik verkies me vriend toch wel boven me paarden.. Paarden = sport ,hobby.. Verder zie ik me paarden ook niet als me levenspartner of me grote liefde, ik zie het als me sport..

Dus ja ik verkies me vriend ( waar ik iedere ochtend lekker mee kan wakker worden (L) ) boven de paarden ( me hobby/sport )

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:08

Sparky10 dezelfde reactie zal ik van de mijne krijgen!

Mn pony staat op 1 ja.
Hij weet dat mn pony heel belangrijk voor me is, maar begrijpt niet zo goed dat je een paard nou zo leuk kan vinden..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:16

Het hangt van het paard af en hoe de relatie gaat met de partner etc.. ;) Mijn eerste paard ging boven alles, maar gedurende de jaren ben ik wel nuchterder tegen het fenomeen paard aan het kijken.. *D
Als ik de stallen mest en tegen ze aan praat heb ik niet hetzelfde qua gespreksnivo als met mijn vent. :D
Paardenkont'n kiek'n op volle basis gaat op den duur best wel eens vervelen; een vriendje erbij is een fijne aanvulling op een hoop fronten. :(:)

Vinden jullie het leven van je paard ook belangrijker dan die van je man? Staat in jullie ogen het dier bovenaan? 8-)
Of is er een verschil tussen mens en dier? :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:22

ik heb ooit mijn pony verkocht omdat ik ging samenwonen, en een paard en pony was te duur....tja na een half jaar raakte de relatie uit en.....was er zo ziek van...(letterlijk en figuurlijk) dat mijn ouders, mijn pony terug gekocht hadden!diefout zou ik nooit meer maken,heb superlieve vriend met kids, maar hij accepteerd mijn "meiden" er maar bij, net zoals ik zijn meiden accepteer.
en zijn meiden zijn gek van de paarden :P

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:23

Mijn paard komt ook boven mijn vriend, maar wanneer moet je nou eigenlijk echt kiezen tussen die 2?

@detour: bij mij staan dieren in het algemeen idd boven mensen in het algemeen.. er zijn natuurlijk uitzonderingen!

@ happytime: Daarom gaat mijn paard ook boven mijn vriend.. mijn paard zou me nooit in de steek laten, me vriend waarschijnlijk ook niet, maar de kans blijft er altijd!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:25

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen..........."DUH" ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:27

Bij mij staat mijn paard ook op 1. Dat komt omdat mijn paard mijn verantwoording is. Ik ben verantwoordelijk voor zijn welzijn.
Mijn vriend is hartstikke belangrijk voor me, maar ik ben zijn vriendin en niet zijn verzorgster.

duckydive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:30

Is het vreemd als ik met verbazing veel reacties zit te lezen?
Ik zou uitgaande van het scheidingspercentage en de hoeveelheid slechte huwelijken die voortslepen ook wel op een hoge score uitkomen, maar als je een goede relatie hebt is de keus tussen vriend en paard toch totaal niet aan de orde?
Een paard is hobby en verantwoordelijkheid, net als tuinieren of welke andere hobby ook. Het welzijn van mijn paard staat zeker voorop, maar waarom moet dat andere dingen uitsluiten? Hij gunt mij mijn paardje, ik gun hem zijn weekendjes met vrienden. ik zie het probleem niet.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:31

fantastico: ik moest kiezen, omdat we een huis gingen kopen, en 2 stallen huren werd te duur, tja wat doe je dan,pony bleef gelukkig op dezelfde stal, zag hem nog wel elke dag.
Maar ben toen van stal verhuisd, en miste hem zo.
dat bedoel ik met "keuze"moeten maken tussen paard en vriend.
zo zijn er meer mogelijkheden.

duckydive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:32

detour schreef:
Vinden jullie het leven van je paard ook belangrijker dan die van je man? :P

Als dat zo is, is het tijd om er een eind aan te breien.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:32

detour schreef:
Het hangt van het paard af en hoe de relatie gaat met de partner etc.. ;) Mijn eerste paard ging boven alles, maar gedurende de jaren ben ik wel nuchterder tegen het fenomeen paard aan het kijken.. *D
Als ik de stallen mest en tegen ze aan praat heb ik niet hetzelfde qua gespreksnivo als met mijn vent. :D
Paardenkont'n kiek'n op volle basis gaat op den duur best wel eens vervelen; een vriendje erbij is een fijne aanvulling op een hoop fronten. :(:)

Vinden jullie het leven van je paard ook belangrijker dan die van je man? Staat in jullie ogen het dier bovenaan? 8-)

weet je het is allemaal zo dubbel
wanneer komt het voor dat je voor 1 van beide partijen moet kiezen ?
martijn weet wat spark voor me betekend , sterker nog als we ruzie hebben is meestal zijn laatste zin rot toch lekker op naar je paard .
nja en als ik dan terug ben ben ik vrolijk en hij is alles ineens vergeten .

met mijn ziekte beeld natuurlijk ben ik afhanelijk van martijn hij is er wel voor me , maar volgens mijn moeder heb ik de jaren dat ik martijn nog nie had en sparks wel doorgezet niet opgegeven om sparks .
en dat is ook zo .
ik ging en ga door voor spark ik kan hem toch nie alleen laten ?
soms denk ik weleens als ik nu dood ga waar en aan wie zou ik spark toevertrouwen?
niemand niemand die ik kan bedenken die ik mijn maatje me trouwe vriend zou toevertrouwen .
martijn ach die heeft verdriet maar leeft dan ook verder weet je , maar spark ... pff tis gewoon moeilijk allemaal .

ik geef om beide heel veel maar als ik zou moeten kiezen wat ik dus never nooit zou doen en martijn ook niet van me zou vragen zou ik voor spark gaan .
Bot maar wel de waarheid

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:34

detour schreef:

Je kunt je werk er ook nog in betrekken: wat is belangrijker, je werk of je relatie? Wat als je moet kiezen?

Je kunt wel zeggen 'met mijn vriend wil ik oud worden' maar van je werk hangt wél je inkomen af (en daarmee o.a. je zelfstandigheid). Je kunt ook zeggen 'ik kies voor mijn vriend en ik vind wel weer een nieuwe baan'. Je kunt ook zeggen 'ik kies voor mijn werk en ik vind wel weer een nieuwe vriend'. Net zoals je kunt zeggen 'ik verkoop mijn paard en ik koop wel weer een keer een ander paard'. Het is maar net waar je op dat moment voor kiest en hoe je je daarbij voelt.

Voor mij is er geen absolute nummer 1. Het ene moment is mijn paard het belangrijkste in mijn leven, het andere moment mijn werk, weer een ander moment mijn familie en weer op een ander moment mijn partner. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Echter, op het moment dat mijn partner mij voor de keuze stelt 'die knol eruit of ik eruit' dan gaat toch écht die partner eruit. Want iemand die mij voor een dergelijke keuze stelt is niet iemand met wie ik oud wil worden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:36

duckydive schreef:
Het welzijn van mijn paard staat zeker voorop, maar waarom moet dat andere dingen uitsluiten?

Dat bedoel ik zo ongeveer te zeggen. In een goede relatie kan het prima naast elkaar, dan gun je elkaar de dingen waar je energie uit haalt. Dan hoeven dergelijke keuzes helemaal niet aan de orde te zijn.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:36

@ Happytime: Ja oke, dat is 1 van de redelijk zeldzame redenen dat je moet kiezen tussen je vriend en je paard..
maar zo heel vaak zal dat niet hoeven lijkt mij

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:38

Voor mij klopt dit ook helemaal.
mijn man heeft het aanzoek gedaan toen ik op mijn paard zat en ik zei ja, maar dan trouw je ook met Onassa en zij gaat ten aller tijden voor jou :o
Was geen echt nieuws, daar was hij al wel van op de hoogte :+

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:41

Sjoert schreef:
Vrouwen zijn echt erg. := :n

_O-

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:42

Mijn vriend, paarden en katten staan allemaal op een gedeelde eerste plaats. Paarden waren wel mijn eerste grote passie.