Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:05

Raar verhaal zeg, ik snap ook niet helemaal wat het probleem rondom Painted Black is... Ja, die zal er wel niet goed genoeg voor zijn maar dat hadden ze toch ook van te voren kunnen bedenken? Het is volgens mij niet zo dat ze dit pas vorige week wisten toch? En dan had ze Salinero niet op rust moeten zetten. (niet dat ik dat het paardebeest niet gun hoor, daar niet van...)
Man hee, als je het zo leest zou je bijna zeggen dat ze bang is dat ze eens niet als een van de eerste drie eindigt... ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:08

en dat terwijl ze jumping gewonnen heeft met PB

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:18

Als ik het dus goed begrijp, dan heeft Sjef die regel ingevoerd maar komt het ze nu niet goed uit en willen ze een wildcard!!!

Regels zijn regels! Jammer voor hun!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:24

silfie35 schreef:
Als ik het dus goed begrijp, dan heeft Sjef die regel ingevoerd maar komt het ze nu niet goed uit en willen ze een wildcard!!!

En dus heeft ze net zoveel recht op die wildcard als iedereen.
Die wildcard die is er, waarom zou zij er dan geen gebruik van mogen maken? :?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:25

Even verwachten dat ze zomaar binnen mogen, regels zijn er om na te leven, ook voor hen. Vind het een beetje de organisatie chanteren. "Als we niet mogen komen hebben jullie ook geen publiek" lekker... De organisatie gaat hier niet in fout maar Sjef zelf. Moet de organisator toch niet voor opdraaien? En wat is er zo erg aan die wildcard? Ze kan gaan dat is toch het voornaamst?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:28

moonfish13 schreef:
silfie35 schreef:

En dus heeft ze net zoveel recht op die wildcard als iedereen.
Die wildcard die is er, waarom zou zij er dan geen gebruik van mogen maken? :?

Ja, is wel zo, maar ik denk dat de meesten in dit topic er over vallen, dat ze wel gekwalificeerd is met PB maar eigenlijk de wildcard wil omdat ze dan met Salinero kan gaan.
En dat vind ik persoonlijk niet echt eerlijk. Eerder een beetje verwend eigenlijk.

Cyruss_

Re: Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:31

Helemaal met je eens supertinkie.
Het lijkt er namelijk meer op dat ze het gewoon opeist die wildcard. Kan niet de bedoeling zijn. De andere ruiters hebben er gewoon eerlijk voor gereden. Dus vind dat ze eigenlijk geen uitzondering mogen maken. Regels zijn regels.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:32

Waar ik zelf over val is dat de andere deelnemers hun paard misschien ook wel meer rust wilde geven. Maar dat ook niet konden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:13

Het grootste deel van die andere deelnemers hebben geen olympische spelen achter de rug in dergelijk klimaat. En ze zijn ook geen titelverdediger.

supertinkie: vind ik niet, Salinero is de titelverdediger niet PB.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:08

TE5 schreef:
Thomas. schreef:
Haar man en trainer Sjef Janssen maakte zich indertijd sterk voor de regelwijziging. Die mag van hem nu onmiddellijk weer worden geschrapt.

O, ja.. zodra zo'n regel niet meer van pas komt schrappen maar..
Beetje typisch..

haha kom nou eens op zeg. Sjef zegt wat, en meteen de heel bokt (uitzonderingen daargelaten) valt er over. Kunnen we ook nog iets met een beetje sarcarme lezen en alles eens niet op het woorden vastbinden. Beetje jaloers misschien allemaal? Ik hoop dat anky de wildcard krijgt en dat ze hem goed benut!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:07

Uweiss schreef:
ik ben het wel met julie eens.
anky en sjef zijn geen uitzondering voor regels.
maar ik denk dat ze wel aan start komt.
De organisatie wil haar er graag bij hebben en dat snap ik.

ik las net de reacties en b.v. zei iemand dat het haar tegen viel van anky.(geen persoonlijke aanvalling ofzow hoar!)
maar vorig jaar had Imke Schellekens-Bartels ook niet genoeg punten om met Sunrise aan start te komen en rekende ze eigenlijk ook min of meer op een wildcard. Die ze ook kreeg.

Klopt en deze mensen kunnen nou eenmaal het risico nemen, omdat het concours er inderdaad bij gebaat is dat alleen de besten aan start komen.
Hoe kinderachtig het misschien is.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:38

Uuuhm, dat klinkt een beetje als de regels omzeilen? Ik dacht ook dat Sjef daar zo tegen was bij de juryleden? Hmm, dat krijgt nog wel een luchtje...

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:22

Tjah inderdaad regels zijn regels ook voor Anky en Sjef. Zelf regels in voeren en het er vervolgens niet mee eens zijn, beetje vreemd! Het is het een of het ander en soms moet je keuzes maken ook in een druk schema. En als je dan geen kwalificatie wedstrijden kunt rijden dan heb je dat volgens mij zelf in de hand.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:34

en die wildcard regel mag dan ineens niet voor Anky gelden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:47

Lielle schreef:
en die wildcard regel mag dan ineens niet voor Anky gelden?

Nee want Anky heeft alleen maar gepresteerd in een klimaat waar weinig ruiters heen wilde voor nederland, en daar was nederland natuurlijk blij mee want dat bracht hen nog een extra gouden medaille op, stel je voor dat je zo iemand een wildcard geeft omdat ze haar uitgeputte dier rust geeft dat toevallig ook de titelverdediger van de wereldbeker is die... Ohja ook dankzij Anky op Nederland zijn naam staat...

Wel strijken met de eer he..... Maar een beetje respect opbrengen voor haar?

Ben het compleet met je eens Lielle

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:59

Kom op zeg.
Anky is nou eenmaal 1 van de beste en daardoor komt ze in aanmerking voor de Wildcard,
Als zij ervoor beslist om haar paard rust te geven na een topprestatie, en daardoor niet genoeg wedstrijden kan rijden komt ze in aanmerking voor een Wildcard.
Het was Salinero die won, en niet Parzival of Nadine.
Er zou gewoon een regel moeten komen dan de titelverdediger zich moet plaatsen en daarna haar paard mag kiezen. PB is haar tweede paard en nog niet zo sterk als Sali, dus wil ze Sali mee als ze haar titel verdedigd tegenover grootmacht Isabel met Satchmo en opkomende grootmacht Adelinde, wie kan dat haar zou kwalijk nemen? Jij kiest toch ook je beste paard voor een belangrijke wedstrijd, in plaats van je tweede paard.
Anky heeft ons dressuurmatig op de kaart gezet en ik vind dat er best wat meer respect voor haar ,en de trainer die vele andere ruiters naar de top helpt, mag laten zien.
Bedenk je eens hoe het voelt om in haar schoenen te staan..

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:01

Shanty_Muis schreef:
Bedenk je eens hoe het voelt om in haar schoenen te staan..

Hoge bomen vangen veel wind..
Praat niks goed, maar zo was, is en blijft het nou eenmaal.
Denk wel dat Anky daar inmiddels boven staat.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:12

Er staan toch echt wel OS kandidaten op de startlijst van Amsterdam.
Ook die paarden hebben bloot gestaan aan het klimaat, maar kunnen ook niet op rust. Het is zo een vorm van oneerlijke concurrentie.Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg leuk als ze wint, maar mijn gevoel zegt op deze manier dat het niet eerlijk gaat.Elk ander zou ook geen wildcard krijgen met deze reden. Omdat zij titelverdedigster is is ze ineens meer dan de rest? Zonder al die andere is een dressuur wedstrijd ook maar saai.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:12

kazary schreef:
Ook die paarden hebben bloot gestaan aan het klimaat, maar kunnen ook niet op rust. Het is zo een vorm van oneerlijke concurrentie.Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg leuk als ze wint, maar mijn gevoel zegt op deze manier dat het niet eerlijk gaat.Elk ander zou ook geen wildcard krijgen met deze reden. Omdat zij titelverdedigster is is ze ineens meer dan de rest? Zonder al die andere is een dressuur wedstrijd ook maar saai.

En die hebben ook een zodanige topprestatie geleverd dat ze een medaille wegkaapte?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:15

Wat maakt dat uit of ze een medaille hadden?Als je aan oneerlijke basis doet zullen ze dat ook nooit gaan doen.Dat is nu net mijn punt.Salinero lekker uitgerust en de rest niet.Dat is toch niet eerlijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:16

kazary schreef:

o nee, afgelopen maart nog gebeurd ;)

Onderwerp: Deelnemerslijst Wereldbekerfinale dressuur bekend

Cayenne schreef:
http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1947
dehoefslag.nl

Na de finale van de Central European League in Warschau afgelopen weekend is nu de volledige deelnemerslijst van de wereldbekerfinale dressuur in Den Bosch bekend.

De Poolse ruiter Michal Rapcewicz wist zich met de elfjarige Randon te kwalificeren en zorgt er voor dat Polen na zeven jaar weer is vertegenwoordigd tijdens een wereldbekerfinale dressuur. Naast Imke Schellekens-Bartels heeft de FEI ook de Zweedse amazone Louise Nathhorst een wildcard gegeven. Zij nam al zeven keer eerder deel aan de wereldbekerfinale en won deze in 1998 in Gothenburg. Het is voor het eerst sinds het EK dressuur in Turijn (september 2007) dat Anky van Grunsven en titelverdedigster Isabell Werth het weer tegen elkaar zullen opnemen. De deelnemerslijst is als volgt:

Isabell Werth (Dui) – Warum Nicht
Anky van Grunsven (Ned) – I.P.S Salinero
Jan Brink (Zwe) – Björsells Briar
Anders Dahl (Den) – Afrikka
Natalie zu Sayn-Wittgenstein (Den) – Digby
Kyra Kyrklund (Fin) – Max
Andreas Helgstrand (Den) – Gredstedsgards Casmir
Laurens van Lieren (Ned) – Hexagon’s Ollright
Jeroen Devroe (Bel) – Paganini
Rozzie Ryan (Aus) – Donna Carrera
Courtney King (VS) – Idocus
Jane Hannigan (VS) – Maksymilian
Imke Schellekens-Bartels (Ned) – HD Sunrise
Louise Nathhorst (Zwe) – Isidor
Michal Rapcewicz (Pol) – Randon

Reservekandidaat: Evi Strasser (Can) – Quantum Tyme

Info: http://www.indoorbrabant.com

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:17

kazary schreef:
Wat maakt dat uit of ze een medaille hadden?Als je aan oneerlijke basis doet zullen ze dat ook nooit gaan doen.Dat is nu net mijn punt.Salinero lekker uitgerust en de rest niet.Dat is toch niet eerlijk.

Gezien Sali won was zijn prestatie overduidelijk beter, en betere prestaties zijn over het algemeen zwaarder. Of was het winnen van Anky volgens jou doorgestoken kaart?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:22

En dat vind ik net zo min kunnen,heb ik al eerder aangehaald.Maar waren hun reden ook zo'n slap smoesje?Als het nu net was in de periode dat ze haar been had gebroken, dan is het heel wat anders. Maar mijn paard is moe? De rest heeft ook een paard dat wel eens moe kan zijn.Paarden die ook op de OS in dat klimaat hebben gelopen. De reden waarom is gewoon raar.

Doorgestoken kaart? En iemand die wint heeft meer gepresteerd dan die laatste wordt? Wat heb jij voor rare opmerkingen?Het moet niet gekker worden. Dus jij traint niet hard als je 5e wordt? Denk dat je boos zou worden als het je gezegd word. Als dat je steekhoudende argumenten zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:23

Ik train hard als ik 5e word, maar die wat 1e word, heeft overduidelijk hárder getraind! Anders had die immers niet boven me gestaan. :+ Nee zou daar niet boos om worden, ben realistisch genoeg om te beseffen dat er mensen zijn die nu eenmaal zwaarder trainen dan mij.

Welk steekhoudend argument om haar geen wildcard te geven heb jij dan al naar boven gehaald behalve "de andere krijgen hem ook niet" (dat is nu eenmaal het idee achter een wildcard, dat maar een paar mensen hem krijgen)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:25

Jeetje, of ze wilt d'r naam gewoon hooghouden.. Ook al heet je Anky, regels zijn regels!