Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Idd mensen schreeuwen moord en brand over de legbatterij kippen maar vinden het nog steeds normaal om een paard 24/7 in een box van 3 bij 3 te houden
Lovely schreef:Ninx, daarmee bepleit je wel een heel erg hoog aandeel van kortzichtigheid in je denken. Kun je ook aangeven wanneer het voor jou wèl ver genoeg of te ver zou gaan? Waar ligt jouw grens aan wat je de mensen die niks verkeerd doen moet laten veranderen?
Ninx schreef:Wat mij betreft kan het allemaal niet snel genoeg gaan, ik trek de champagne open wanneer deze regels doorgang vinden! En ja, dan gaan er een hoop deuren dicht op manegebedrijven, ik kan er welgeteld geen seconde van wakker liggen! Hoera!
De aanvullende tips aangaande een beter visie op het nu ongebreidelde fokbeleid, en het aanpakken vd handel juich ik toe!
Het kan mij voorlopig niet ver genoeg gaan!
HOERA!!!!
horseyfries schreef:Ninx schreef:Wat mij betreft kan het allemaal niet snel genoeg gaan, ik trek de champagne open wanneer deze regels doorgang vinden! En ja, dan gaan er een hoop deuren dicht op manegebedrijven, ik kan er welgeteld geen seconde van wakker liggen! Hoera!
De aanvullende tips aangaande een beter visie op het nu ongebreidelde fokbeleid, en het aanpakken vd handel juich ik toe!
HOERA!!!!
Jij bent blijkbaar een liefhebber van paardenvlees?
Ninx schreef:Tja, als al die toko's dichtgaan zal er een overgangsperiode moeten zijn... Je kunt moeilijk al die paarden massaal naar de slacht sturen. Maar er zal langzaam naar een nieuwe situatie toegewerkt moeten worden.
Hopelijk gaan gemeenten landelijk ook meer gelegenheid creëren voor hen die een paard willen om dat op een paardvriendelijke manier te kunnen doen; meer buitenruimte beschikbaar maken dus.
Ik vergeet vast een hoop.... maar eerst maar even dit.
edit: oh ja, paarden mogen pas vanaf het 5e levensjaar ingereden worden en niet eerder!!!!!!
horseyfries schreef:Ninx schreef:Wat mij betreft kan het allemaal niet snel genoeg gaan, ik trek de champagne open wanneer deze regels doorgang vinden! En ja, dan gaan er een hoop deuren dicht op manegebedrijven, ik kan er welgeteld geen seconde van wakker liggen! Hoera!
HOERA!!!!
Jij bent blijkbaar een liefhebber van paardenvlees?
superwoman schreef:Ninx schreef:Tja, als al die toko's dichtgaan zal er een overgangsperiode moeten zijn... Je kunt moeilijk al die paarden massaal naar de slacht sturen. Maar er zal langzaam naar een nieuwe situatie toegewerkt moeten worden.
Hopelijk gaan gemeenten landelijk ook meer gelegenheid creëren voor hen die een paard willen om dat op een paardvriendelijke manier te kunnen doen; meer buitenruimte beschikbaar maken dus.
Ik vergeet vast een hoop.... maar eerst maar even dit.
edit: oh ja, paarden mogen pas vanaf het 5e levensjaar ingereden worden en niet eerder!!!!!!
idd!
Zonder de gemeente ben je nergens. Die willen nu juist alles aan banden leggen... Dus dat staat in heel veel gevallen haaks op elkaar.
Waar wil je de buitenruimte vandaan halen? Ruimte is vrij schaars in nederland
Arabesk schreef:er zijn veel paarden die zo erg lijden onder hun huisvesting en omgang dat ze dood beter af zijn
Ninx schreef:Zie mijn aanvullende post... Maar eerlijk? Ik zie liever een dood paard dan een ongelukkig paard, wanneer je dood bent ben je iig van alle ellende af....
superwoman schreef:Arabesk schreef:er zijn veel paarden die zo erg lijden onder hun huisvesting en omgang dat ze dood beter af zijn
Dat vind JIJ.
Paarden hebben een grote overlevingsdrang.... onderschat dat niet.
Daarbij vind ik dan de manegelesjes ook weer zo'n moeilijke materie - Zo fijn is dat niet voor die paarden, maar toch moet men ergens beginnen met leren paardrijden...
horseyfries schreef:Wat een dierenvrienden! Als paarden niet worden gehouden op de manier die ZIJ goed vinden vinden ze dat ze maar dood gemaakt moeten worden. Hoe ver wil je gaan in je extreme denkbeelden?
superwoman schreef:Ninx schreef:Er is genoeg buitenruimte
Ohh, in de plaats van wat moet dat komen dan? Van boerderijen, natuurgebied ?