Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanitymay schreef:Ik vind het raar dat er nog steeds mensen zijn die hun dieren buiten laten lopen met deze koude en vooral de wind die erbij waait, dat het nog kouder maakt. Ze hoeven wat mij betreft echt niet 24 uur op stal, of in een voorverwarmd afgesloten hok, maar uit de wind, overdekt en een warme bodembedekking vind ik wel het minste wat je voor je paard moet doen.
We hebben al in geen 10 jaar een fatsoenlijk koude winter gehad, waardoor de paarden veel minder gewend zijn aan deze temperaturen, en dus ook minder erop voorbereid. De meeste paarden van nu zijn jonger dan 10 jaar, dus die hebben uberhaupt nog nooit zo'n strenge vorst periode meegemaakt. Vroeger konden de jonge paarden iedere winter dit verwachten en harden zo veel beter af. We hebben nu dus eenmaal ook te maken met minder goed voorbereide paarden en dus is het mijn inziens logisch dat we meer voorzorgsmaatregelen nemen!
Een paard klakkeloos in de wei laten staan onder het mom: ze moeten er maar tegen kunnen, of in de natuur kan het ook vind ik niet opgaan!
Blue9 schreef:Ja komt bij mij direct weer de vraag op, hoe is het in het wild dan. Als de paarden altijd al 24/7 buiten staan kunnen ze hier ook wel tegen, en beschutting spreekt voor zich.
Vraag ik me wel af moet dit een hok zijn of kunnen dat ook gewoon bomen zijn?
cp112 schreef:KiWiKo schreef:ik heb de DB altijd al een rare organisatie gevonden
En als er echt wat is zijn ze niet te vinden
(doelt op verhaal van belazerdophetnet.nl over Vincenza)
cp112 schreef:Wanneer onze groep buiten staat hebben ze ook geen mogelijkheid om zelf naar binnen te gaan hoor, heb ze nog niet horen klagen.
shabash schreef:cp112 schreef:Wanneer onze groep buiten staat hebben ze ook geen mogelijkheid om zelf naar binnen te gaan hoor, heb ze nog niet horen klagen.
Waarom quote je mij dan eigenlijk?
Ik heb het niet over oude paarden gehad, ik heb het over paarden (en alle andere dieren) in het algemeen.
Je moet altijd alle mogelijkheden voor een dier scheppen om zelf een keuze te kunnen maken.
Heel simpel. Ik kan er ook niks aan doen dat ik zo ruimdenkend ben, sorry.
cp112 schreef:Uiteraard is de DB niet de juiste schuldige in dat verhaal maar het frustreerd zeer, zeer veel mensen dat er in dat geval niks aan gedaan wordt.
Ik neem aan dat die arme beestje nog steeds buiten staan daar, niks ergs aan alleen hadden ze al geen droge plek om te staan, al die blub is nu een keihard maanlandschap. Laat de DB alsjeblieft daar eens aankloppen.
shabash schreef:Gezeur op de dierenbescherming, maar wel allemaal massaal gaan bellen als er een pony staat met de lange hoeven, of ingevallen flanken.
Dat siert de mens zo hé? Mensen volledig afbranden omdat ze niet in hun straatje rijden, maar vervolgens wel bellen als er een Pony verwaarloosd word.
Tayga schreef:Ze kunnen het bericht inderdaad beter wat duidelijker verwoorden. Nu worden alle mensen eigenlijk bevestigd in hun gevoel dat paarden zielig zijn die buiten staan.
Moet eerlijk zeggen dat ik werkelijk nog nooit commentaar op mijn paarden heb gehad. Blijkbaar ziet men wel dat ze goed verzorgd worden![]()
Denk dat het een heel verschil uitmaakt hoe de paarden erbij staan, voor het oog van mensen. Zoals bij CP112 zie je ook een keurige wei, dan lijkt het al veel beter dan wanneer je van die sloebere omheiningen hebt staan, met veel rotzooi e.d.
En 24/7 op stal ziet er niet zielig uit. Lekker warm en gezelligIk heb dat gevoel ook hoor als ik paarden buiten zie staan of op stal, trekt de stal mij ook meer aan. Maar gelukkig weet ik wel beter...
Vjestagirl schreef:shabash schreef:Gezeur op de dierenbescherming, maar wel allemaal massaal gaan bellen als er een pony staat met de lange hoeven, of ingevallen flanken.
Dat siert de mens zo hé? Mensen volledig afbranden omdat ze niet in hun straatje rijden, maar vervolgens wel bellen als er een Pony verwaarloosd word.
Eerlijk? Dat doe ik ook niet. Misschien omdat ik zulke dieren nooit zie, misschien omdat ik niet geloof in de DB, misschien omdat ik denk dat dat soort dingen een reden hebben.
shabash schreef:Gezeur op de dierenbescherming, maar wel allemaal massaal gaan bellen als er een pony staat met de lange hoeven, of ingevallen flanken.
Citaat:De DB lijkt te bestaan uit mensen met een konijntje,
shabash schreef:Vjestagirl schreef:
Eerlijk? Dat doe ik ook niet. Misschien omdat ik zulke dieren nooit zie, misschien omdat ik niet geloof in de DB, misschien omdat ik denk dat dat soort dingen een reden hebben.
Jemig wat grof, een verwaarloosd dier heeft nooit, maar dan ook nooit een reden om het te laten zoals het is.
Elk dier.
Norway_girl schreef:I weet niet hoe dat bij jullie zit, maar hier is het verplicht om een paard een schuilplek aan te bieden waneer deze 24/7 buiten zijn.