Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pantarhei schreef:iedereen gaat er zonder meer vanuit de de kinderen bewust naar de paarden hebben geschoten, maar ik denk dat dit per ongeluk is gegaan. wel heel veel respect voor de eigenaresee dat ze het zo wil oplossen, wat een vreselijk manier om je paard te verliezen
StableEnable schreef:`misschien zou het beeld van het arme dier onderdeel moeten zijn van een sire campagne. dit zijn niet de enige jongeren die vuurwerk naar dieren gooien. zien wat je aanricht helpt misschien.
In ieder geval diep respect voor de eigenaresse voor deze aanpak en heel veel sterkte, wat een vreselijk gebeuren.
Juul schreef:Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.
Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.
Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!
Hoeft niet hoor. Misschien had dit jochie tovallig zelf dieren thuis. Maar ik kan me goed voorstellen dat jonge kinderen denken van: 'Ja hallo, mensen schrikken toch ook niet zo erg van vuurwerk.' Ze zien het niet helemaal in volgens mij, de gevolgen. En dan helpt het ook vaak niet als je als ouder uitleg geeft. Ik speelde vroeger nooit met vuurwerk, maar ik zag ook nergens dit soort gevolgen van in hoor toen ik klein was. Je hebt vervelende uitzonderingen natuurlijk die dondersgoed weten wat ze doen, maar kinderen denken echt niet hetzelfde als volwassenen. Het zo oplossen van de eigenaresse vind ik wel heel goed. Zien werkt zoveel beter dan woorden. Dus ik vind dan dat je helaas als dierenbezitters de wijste moet zijn, en je dieren binnen moet houden.
Germatje schreef:op teletekst stond dat ze erg geschrokken waren van het aanzien van het paardje.
Ik vind dat kinderen zeker wel de verantwoordelijkheid kunnen dragen om niet te knallen bij dieren!
[***] schreef:Verbazingwekkend dat ze het zo nuchter oplost. Knap hoor.
jokari schreef:idd, veel respect voor de eigenaresse. ik hoop die die jochies hiermee hun lesje leren en dat ze nooit meer zoiets achterlijks uithalen.
Sterkte voor de eigenaresse !
crossmonster schreef:Ik zou ook zeer zeker een schadeclaim indienen bij die ouders.
Ik vond het overigens al vreemd dat een paard 3 benen ineens kon breken, maar nu blijkt het om een veulen te gaan, gerum dat ding zal idd flink in de knoop zijn geraakt met zijn lange benen.
Mloez schreef:Knap dat ze het zo oplost. Ik geloof niet dat ik me in kon houden als het mijn paard was en de daders tegenover me stonden :|
eilleen333 schreef:Hoor net op editie NL dat de daders volgens justitie nu wel genoeg gestraft zijn... Nou, ik vind van niet...
Edit: En onder die leeftijd horen ze geen vuurwerk te hebben... Die ouders ook... Onbegrijpelijk...