Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:05

Dat vind ik dus ook. Ze zullen wel geschrokken zijn van het veulen, maar mijn inziens is dit alsnog te weinig. Laat ze maar zwoegen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:20

iedereen gaat er zonder meer vanuit de de kinderen bewust naar de paarden hebben geschoten, maar ik denk dat dit per ongeluk is gegaan. wel heel veel respect voor de eigenaresee dat ze het zo wil oplossen, wat een vreselijk manier om je paard te verliezen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:25

Ik las het eerdere topic laatst al.
Wat een vreselijk verhaal zeg...

Knap dat ze het op deze manier op lost.
Ik weet niet of ik in staat zou zijn om met ze te kunnen praten.
Ik had ze om de oren geslagen!!

Het kan bewust én onbewust gebeuren.
Jeugd is er gerust in staat om dieren op te jagen door vuurwerk hoor..
Hoe erg het ook is.. Voor een paar jaar terug gebeurde het ook bij onze hond.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:26

pantarhei schreef:
iedereen gaat er zonder meer vanuit de de kinderen bewust naar de paarden hebben geschoten, maar ik denk dat dit per ongeluk is gegaan. wel heel veel respect voor de eigenaresee dat ze het zo wil oplossen, wat een vreselijk manier om je paard te verliezen

Waarom zou het per ongeluk zijn gegaan? Ze staan niet zomaar bij dat weiland en ze weten dat die paarden daar staan, dus ik weet zeker dat het bewust was.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:27

Bovendien als ze 12-15 jaar zijn kunnen vooral die van 15 nog best nadenken over wat verantwoord is en niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:28

Hoor net op editie NL dat de daders volgens justitie nu wel genoeg gestraft zijn... Nou, ik vind van niet...

Edit: En onder die leeftijd horen ze geen vuurwerk te hebben... Die ouders ook... Onbegrijpelijk...

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:31

op teletekst stond dat ze erg geschrokken waren van het aanzien van het paardje.
Ik vind dat kinderen zeker wel de verantwoordelijkheid kunnen dragen om niet te knallen bij dieren!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:36

StableEnable schreef:
misschien zou het beeld van het arme dier onderdeel moeten zijn van een sire campagne. dit zijn niet de enige jongeren die vuurwerk naar dieren gooien. zien wat je aanricht helpt misschien.
In ieder geval diep respect voor de eigenaresse voor deze aanpak en heel veel sterkte, wat een vreselijk gebeuren.
`

Hier ben ik het mee eens!! Dat is wel een goed idee.

En die jongeren zijn zich er heus wel van bewust hoor. Menig kind met een beetje verstand blijft wel uit de buurt van dieren met die troep Boos! . Zo'n 5 jaar geleden was er een groep jongens rotjes naar mijn oudje van 35 aan het gooien Ach gut . Haar weitje lag afgelegen dus die gasten hadden daar helemaal niks te zoeken, pure opzet dus Misselijk

Laat ze maar goed gestraft worden, wat moet dat dier een pijn gehad hebben Verdrietig

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:40

Juul schreef:
Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.

Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.

Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!

Hoeft niet hoor. Misschien had dit jochie tovallig zelf dieren thuis. Maar ik kan me goed voorstellen dat jonge kinderen denken van: 'Ja hallo, mensen schrikken toch ook niet zo erg van vuurwerk.' Ze zien het niet helemaal in volgens mij, de gevolgen. En dan helpt het ook vaak niet als je als ouder uitleg geeft. Ik speelde vroeger nooit met vuurwerk, maar ik zag ook nergens dit soort gevolgen van in hoor toen ik klein was. Je hebt vervelende uitzonderingen natuurlijk die dondersgoed weten wat ze doen, maar kinderen denken echt niet hetzelfde als volwassenen. Het zo oplossen van de eigenaresse vind ik wel heel goed. Zien werkt zoveel beter dan woorden. Dus ik vind dan dat je helaas als dierenbezitters de wijste moet zijn, en je dieren binnen moet houden.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Natuurlijk hadden deze jongens niet met vuurwerk moeten gooien naar de paarden maar waarschijnlijk hebben ze niet aan de eventuele gevolgen gedacht. 't is oudjaarsag, ze mogen eigenlijk niet met vuurwerk gooien omdat ze niet oud genoeg zijn, wat is er nu spannender..
Dat dit drama dan gebeurd is verschrikkelijk..Daarom is het ook beter dat ze zien wat ze aangericht hebben. Das beter dan een week papierprikken in het park Vork

Bij ons in de buurt is vandaag een huis met rieten dak in brand geraakt door vuurpijlen, ook door jonge jongens. Als ze hadden geweten wat het gevolg had kunnen zijn van het gebruik van vuurwerk bij een riten dak dan was dit niet gebeurd..maar ze zijn vaak onbezonnen en roekeloos of stoer, zeg het maar..

*quoten ging niet helemaal goed Bloos *

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:05

Hoe kom je er ook op om vuurwerk af te schieten vlak voor een paard zijn neus...

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:09

Veel respect voor de eigenarese zeg, echt vreselijk wat er is gebeurd.

En ik denk inderdaad dat ze van deze oplossing meer leren Knipoog

Ik moet er niet aan denken dat dit mijn veulen van 8 maanden overkomt die staan nu ook met 6 andere paarden buiten wel met een schuilstal, en wat meer afgelegen van de woonwijken.
Maar gelukkig met oudere paarden die wel aardig wat gewend zijn, en ik ga ook een paar keer controleren vanavond Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:14

Germatje schreef:
op teletekst stond dat ze erg geschrokken waren van het aanzien van het paardje.
Ik vind dat kinderen zeker wel de verantwoordelijkheid kunnen dragen om niet te knallen bij dieren!

ik heb het ook gelezen ja

net goed voor ze.. laat ze er maar van leren!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:36

[***] schreef:
Verbazingwekkend dat ze het zo nuchter oplost. Knap hoor.

Ik zou het ook zo doen denk ik, kunnen ze eens zien wat voor consequenties het geeft, lijkt voor hen mss niks, maar eens ze zien wat ze aangericht hebben. Denk wel dat het een behoorlijke impact zal hebben om de jongens. Een dood dier is nooit leuk om te zien, zeker niet als het door een stomme actie van jezelf komt. Zal hen zeker met beide voetjes weer eens op de grond zetten.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:37

jokari schreef:
idd, veel respect voor de eigenaresse. ik hoop die die jochies hiermee hun lesje leren en dat ze nooit meer zoiets achterlijks uithalen.

Sterkte voor de eigenaresse !

Niets meer aan toe te voegen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:39

Ik denk dat maar weinig mensen tot deze oplossing gekomen zouden zijn.

Ik weet de leeftijden niet van de vervelende knapen, maar ik had mezelf niet in de hand kunnen houden.
Ik zou ook zeer zeker een schadeclaim indienen bij die ouders.

Ik vond het overigens al vreemd dat een paard 3 benen ineens kon breken, maar nu blijkt het om een veulen te gaan, gerum dat ding zal idd flink in de knoop zijn geraakt met zijn lange benen.

Ik vind dat de eigenaresse erg dapper gehandeld heeft, ik weetz eker dat weinig mensen dat zo na kunnen doen.

Ik wens dr ook nogmaals veel sterkte met het verlies.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:41

crossmonster schreef:
Ik zou ook zeer zeker een schadeclaim indienen bij die ouders.

Ik vond het overigens al vreemd dat een paard 3 benen ineens kon breken, maar nu blijkt het om een veulen te gaan, gerum dat ding zal idd flink in de knoop zijn geraakt met zijn lange benen.

Die schadeclaim zou ik mss ook doen, hoewel het je paard er niet mee terugbrengt.
Het weer en de harde, gladde grond zal hier ook wel zn aandeel in gehad hebben. Maar hij moet toch flink tegen de grond gegaan zijn.

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:47

Net goed voor die kinderen, moeten ze maar leren dat je niet beesten vuurwerk moet afsteken.
Nogmaals heel veel sterkte voor de eigenaresse.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:49

Maandagavond liep Duckie samen met twee veulens in de bak aan de Trekvaart in IJsselmuiden. "Verderop staken jongeren carbid af, maar omdat het zover weg was wenden de dieren snel aan dat geluid", herinnert ze.

de paarden liepen niet in de wei maar in de bak, derhalve kan het nog steeds wel of niet met opzet naar ze gegooid zijn, uit het bericht is dit niet op te maken. En ja helaas weet ikook dat diverse mensen jong EN ouder het leuk vinden om dieren de schrik aan te jagen met vuurwerk, ook eenden, katten en honden zijn jaarlijks het slachtoffer

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:52

Mloez schreef:
Knap dat ze het zo oplost. Ik geloof niet dat ik me in kon houden als het mijn paard was en de daders tegenover me stonden :|

Da's nou het verschil tussen verstand en emotie.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:54

Vind het top van de eigenaar, maar een ontzettend moeilijke beslissing! Hopelijk leren ze hier maar goed van..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:56

eilleen333 schreef:
Hoor net op editie NL dat de daders volgens justitie nu wel genoeg gestraft zijn... Nou, ik vind van niet...

Edit: En onder die leeftijd horen ze geen vuurwerk te hebben... Die ouders ook... Onbegrijpelijk...

Ach ja, dit hooooort niet, dat hoooort niet, maar het is wel de realiteit, En vergeet niet dat het merendeel van de nederlandse bevolking nou niet precies paardenkenners zijn. Onwetendheid maakt dom, in doen en denken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:56

pfoe moeilijk hoor om die kinderen naar je paardje t laten kijken..
vind t wel een geweldig idee..

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:57

Ik heb net gelezen op tv dat de jongens bewust de veulens opjaagden met het vuurwerk.. (maakt het er niet minder erg op natuurlijk, maar het was dus wel een bewuste daad)
Knap van de eigenaresse dat ze op deze manier in actie is gekomen, ze had ook helemaal door kunnen slaan van boosheid en verdriet!! Ze heeft alsnog deze klap te verwerken.. Scheve mond (De jongens waren tussen de 12 en 15 jaar, las ik.
Laat ze inderdaad maar flink goed schrikken en geconfronteerd worden, ik heb totaal geen medelijden met ze!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:01

Heb erg veel respect voor de eigenaresse...dit is triest voor woorden,hoop dat ze ervan geleerd hebben nou...wens ze veel sterkte met het verlies van duckie Vriendjes zijn? grts emaartje

lLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:25

omg, echt heel erg....veel stekte wens ik haar...
dat domme vuurwerk..het is allemaal wel mooi, maar mijn paardje was vanmorgen ook al helemaal gek.
hier in de buurt zijn nog al wat jongens vna 12 t/m 15, die het erg leuk vinden om de hele dag door te knallen.
mijn paard was helemaal gek, toen hbe ik hem maar even gelongeert...

groetjes! L.