Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:51

Eyck schreef:
eversdijk schreef:
Wij zullen hier niet achter de waardheid komen, dat is zeker, wat ook zeker is is dat het voor de pony erg sneu is. Het staat mij op het netvlies gebrand hoe hij getraind werd door Coby van Baalen, dat verdiend geen enkele pony of paard...

Dat hoeft, zoals herhaaldelijk gezegd, niet nog een keer opgerakeld te worden..

Hoeft niet. Mag wel. Aangezien ie nu stuk is Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:52

Mag niet, omdat het offtopic is en hier niet mee te maken heeft.
Dus laten we het daar nu aub niet weer over hebben, voor het topic weer op slot zit.

mhfp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:54

Traiectum schreef:
The story continues ...

Waar ik met m'n verstand niet bij kan is dat de familie Fokker P&P blijkbaar niet heeft laten keuren, maar heeft vertrouwd op een keuringsrapport van de verkopende partij (volgens het nieuwsbericht). P&P zal nou niet bepaald goedkoop zijn geweest, dus hoe haal je het in je hoofd om 'm niet zelf te keuren? Daarom denk ik dat de familie Fokker niet erg sterk staat in een rechtzaak - de koper heeft een onderzoeksplicht.

Hier sluit ik me bij aan. Iedere slimme koper laat zijn paard toch eerst keuren door eigen dierenarts, zelfs al zat er een keuringsrapport van gisteren bij! En zeker als het over zo'n bedrag gaat. Het maakt eigenlijk niet uit over welk bedrag het gaat. Of het nu 500 of 50.000 euro is, het blijft verloren geld... Buiten de vergissing dat ze hem niet zelf hebben laten keuren, vind ik dat ze eigenlijk pech gehad, want verder hebben ze een pony 'volgens het boekje' gekocht: een iets oudere pony voor hun jonge dochter, die een grondige (in dit geval heel grondige Lachen dressuurbasis, met de nodige wedstrijdervaring én een training en begeleiding door profruiters heeft gehad (laten we nou even de bezwarende foto's buiten beschouwing laten Knipoog. De stelling: 'een pony van 15/16 jaar, die zijn leven lang intensief getraind en bereden is, zal wel meer kans op blessures hebben dan eentje van 4', gaat in mijn ogen niet op. Eentje van 4 kan evengoed morgen een acute peesblessure krijgen, al is het maar van gek te doen in de wei. Misschien zelfs nog sneller, want hij is de training nog niet gewoon en is misschien sneller overbelast dan een ouder paard, dat overigens ook nog eens volgroeid is en over de nodige spieren beschikt. Heb genoeg paarden meegemaakt die op jonge leeftijd (zelfs nog jonger dan 15) uit de sport gehaald zijn, net omdat ze op jonge leeftijd te vaak en te snel belast zijn. Die blijven niet eens fit tot hun 15de! En aan de andere kant: als dat meisje echt verder wil in de dressuur, kan je haar toch niet op een groene pony de ring in sturen?? Ze moet eerst zelf ervaring opdoen voor ze die kan delen, en dat kan alleen met een ervaren pony... Maar nu terug on-topic Knipoog

Het is een spijtige zaak dat er zoveel onvrede tussen de partijen ontstaan is. Een paard kopen is altijd een stukje kwestie van vertrouwen, hoe goed je iemand ook kent. Je kan zelfs 'bedot' worden door mensen die je heel goed kent. Maar je kan ook zoveel uitsluiten, door duidelijke afspraken te maken, altijd je eigen dierenarts mee te nemen (en zo nodig een second opinion) en steeds via contracten te werken. Anders heb je geen poot om op te staan! Maar ik laat hier liever in het midden of ze al dan niet misleid zijn, mede met het feit of de Van Baalens hier vanaf wisten. Ik dacht dat in het artikel stond dat het om een 'oude' blessure ging? Die vroeger dan nog acuut is geweest? Het kan inderdaad zijn dat de pony hier tot dusver geen last van had. En indien dat wel zo was, had hun eigen dierenarts dit bij de keuring wel vastgesteld... Vind het nog altijd niet slim dat ze hem niet hebben laten keuren.

Achteraf is het in ieder geval gemakkelijk om te zeggen dat je geen geld gehad hebt. Dat is het eerste waar mensen naar teruggrijpen in rechtzaken. 'Ja maar, het gaat om geld, de pony is niet betaald!' Gelukkig is dit allemaal te bewijzen, als je tenminste met een contract werkt. Tenzij er ook geen contracten opgesteld zijn?! Maar dat geloof ik niet, vermits het om mensen gaan die verstand en ervaring hebben met zaken doen. En ik geloof ook niet dat de pony nu helemaal nutteloos blijkt te zijn, anders zouden beide partijen niet zoveel tijd, moeite en geld erin steken om de pony terug te krijgen. Als hij de dekdienst in gaat, verdient hij zichzelf sowieso terug (misschien zelfs nog eerder dan in de sport).

Financieel voel ik eerlijk gezegd ook niet al te veel medelijden. Akkoord, deze mensen hebben ook gewerkt voor hun geld. Het zal een flinke financiële aderlating zijn, maar dat is het net zo goed voor een doorsnee gezin die een huis-tuin-en-keuken-pony voor zoon-of dochterlief koopt. En als alles in het voordeel van de koper uitdraait, kan P&P's kersverse amazonetje haar pony nog steeds verzorgen en knuffelen naar believen. Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen die het met minder moeten stellen, en wiens pony ook een (verborgen) gebrek heeft, eerder zullen zeggen: 'nou, met een kreupele pony ben je toch niets, meid/jongen? We verkopen deze en kopen je wel een andere, eentje waar je wel mee kan rijden.' Emotioneel is het wel een zware domper voor het kind. Geen dressuur meer rijden met haar lieveling... En dan dat getouwtrek tussen de partijen, omdat ze kost wat kost hun gelijk willen hebben! Dàt vind ik het ergste!

Groetjes,
Syl.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:54

wat ontzettend zonde van die pony zeg...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:55

Nee laten we alsjeblieft niet weer beginnen over hoe ie getraind is. Please, open daar dan een ander topic over (dat gesloten zal worden).

Heel vreemd dat beide partijen via hun advocaten iets totaal anders laten weten. Normaal gesproken zou je zeggen: de waarheid ligt in het midden, maar waar het midden te vinden is in deze totaal verschillende verhalen? Verward

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:56

O ja. Bokt censuur. Hoe kon ik het ook vergeten.

Heeft er naar mijn mening wel degelijk mee te maken. Omdat er niet betaald is voor een pony die nu stuk is. En dan mogen we het niet hebben over het hoe en waarom ie stuk gegaan is?

Het staat nota bene in de titel "kreupel" en dan nog mogen we het niet hebben over hoe het komt dat ie kreupel is...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:57

Feit is dat er bij de dierenarts waar de pony gekeurd is papieren zijn opgedoken over een 'oude' accute blessure waar 'schijnbaar' de fam. Fokker niets van heeft geweten.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:58

Jammer dat het zo moet gaan. Die Fokker is niet zo'n makkelijke man hoorde ik. Maar als ik dit bericht zo lees, ben ik het niet geheel oneens met hem. Maarja, die familie Pasch heeft ook wel gelijk eigenlijk... Ik ben benieuwd of P&P echt nog niet betaald is (en waarom).
Nouja, we wachten rustig af Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:59

Ilzas schreef:
Het staat nota bene in de titel "kreupel" en dan nog mogen we het niet hebben over hoe het komt dat ie kreupel is...

Je weet helemaal niet hoe het komt dat Power deze blessure heeft opgelopen en wanneer, dus tot het moment dat het 100% zeker is en bevestigd, is het gewoon giswerk en dus niet relevant voor dit topic.

Dat hij kreupel is mag je best verkondigen, maar gelijk allemaal situaties erbij halen die niet te bewijzen zijn, is imo gewoon overbodig.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:00

Ilzas schreef:

Heeft er naar mijn mening wel degelijk mee te maken. Omdat er niet betaald is voor een pony die nu stuk is. En dan mogen we het niet hebben over het hoe en waarom ie stuk gegaan is?

Take it or leave it

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:01

Ilzas schreef:

Heeft er naar mijn mening wel degelijk mee te maken.

Weetje, van mij mag alles. Knipoog Ik ben ook niet iemand die het hier te zeggen heeft ofzo.
Maar we hebben al topic na topic gehad waarin het niets anders werd dan:
Goh, wat zielig. Ja DVB is echt stom. Ja dit ja dat.
En dat schiet niet echt op.

Er is geen informatie over hoe lang hij de peesblessure heeft, wat de gevolgen zijn enz enz.
Dan kunnen we toch daar geen zinnig ding over zeggen? Dan ben je in de lucht aan het roepen.

EDIT: nouja, wat Cayenne dus zegt, maar dan in andere bewoordingen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 17-12-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:01

Moderatoropmerking:
Zoals een paar keer is aangegeven graag niet over de blessure door gaan. Verder is het ook niet nodig om te gaan speculeren hoe het allemaal in elkaar zit Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:08

Cayenne schreef:
Ilzas schreef:

Je weet helemaal niet hoe het komt dat Power deze blessure heeft opgelopen en wanneer, dus tot het moment dat het 100% zeker is en bevestigd, is het gewoon giswerk en dus niet relevant voor dit topic.

Dat hij kreupel is mag je best verkondigen, maar gelijk allemaal situaties erbij halen die niet te bewijzen zijn, is imo gewoon overbodig.

Het hele topic is tot nu toe giswerk....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:09

Jah en waar is dat gegis nou werkelijk goed voor? Nors opkijken

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:11

Nou ja, het is een prachtige pony wiens lot ons kennelijk allemaal aan het hart gaat. Het geld interessert me niet zo veel. Ik vindt het zielig dat er zo gesold wordt met die pony, zo als ik het zielig vindt van ieder dier waar mee gesold word.

Dan hier staan, dan daar staan en het beestje heeft kennelijk nog pijn in zijn benen ook.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:12

nou denk dat power er weinig last van heeft hoor Knipoog (van sollen bedoel ik dan he)
Laatst bijgewerkt door Roos_s op 17-12-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:12

Nou ik neem aan dat als hij betaald is dat ze daar vast wel een aankoop bewijs van hebben....zo goedkoop zal hij niet geweest zijn.....en als 't een oude blessure is...dan is dat natuurlijk ook te achterhalen en ik denk dan toch dat de Duitse familie Pasch hem terug zal moeten nemen..
Maar evengoed super zonde van deze geweldig mooie en goede hengst!!!
Vind zo'n 2e maar weer eens..
De tijd zal 't leren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:14

Pijn in je benen? Zal ie heus wel last van hebben. En steeds verhuizen is ook stressverwekkend voor een paard.

Qua verzorging zal ie het heus overal wel goed hebben. Hij zal heus overal goed voer en een schone stal hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:15

Muzefee schreef:
Jah en waar is dat gegis nou werkelijk goed voor? Nors opkijken

Nergens voor. Er worden zelfs beschuldigingen geuit aan deze en gene en dat is nergens voor nodig, tevens wordt het rollkür verhaal weer eens opgerakeld. Nou, ik ben een boon als een paard daar een peesblessure van oploopt. Rollkür is geen methode voor ons Boktorretjes die een beetje in de landelijke ruitersport actief zijn en onze paarden zijn daar ook niet op getraind. Echter men wist dat tien jaar terug ook als, dat je dit niet in je achtertuin met je huis-tuin-en keukenknollie moet doen. Deze methode was en is alleen geschikt voor paarden die voldoende zijn getraind...
Ik hoop dat Power en Paint nog een tijd fijn met pensioen kan en voor de rest, ach, een slotje zou op dit topic niet verkeerd zijn....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:16

achja paard is wel gewend op verschillende plaatsen te staan.... wat dacht je aan internationale wedstrijden Knipoog Zal ongetwijfelt nu lekker in een stal ergens staan..

maar goed is ook een beetje offtopic, maar jongens hoef aub op over dat rollkur gebeuren...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:18

Toch raar dat we hier niet mogen gissen.
In de eerste plaats wordt er op bokt heel wat af gespeculeerd en van alles geroepen.
Neem bijvoorbeeld het gemiddelde topic waarin Anky in het nieuws komt.
Dat mag allemaal, als je ziet wat daar voor een modder wordt gesmeten.....niet normaal

Nu betreft het P&P met een blessure en daarmee mogelijk indirect DVB en dan mag er opeens niks meer over trainingsmethoden e.d. gezegd worden.

Hoezo dubbele moraal Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:20

Niks dubbele moraal alleen als je je eigen even verdiept in de zaak, mét een beetje kennis van paarden/zaken, kun je zelf op je vingertjes wel natellen dat een peesblessure totaal niks met de trainingsmethode te maken heeft.
Verder vind ik het maar raar dat het kennelijk is toegestaan dat er gewoon beschuldigingen aan het adres van deze en gene worden geuit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:22

manie schreef:
Toch raar dat we hier niet mogen gissen.
In de eerste plaats wordt er op bokt heel wat af gespeculeerd en van alles geroepen.
Neem bijvoorbeeld het gemiddelde topic waarin Anky in het nieuws komt.
Dat mag allemaal, als je ziet wat daar voor een modder wordt gesmeten.....niet normaal

Nu betreft het P&P met een blessure en daarmee mogelijk indirect DVB en dan mag er opeens niks meer over trainingsmethoden e.d. gezegd worden.

Hoezo dubbele moraal Verward Verward

joh........... ik dacht dat het hier een vrijspraak betrof>...........

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:24

denk dat DVB geheel buiten dit gezien moet blijven.....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:25

Roos_s schreef:
denk dat DVB geheel buiten dit gezien moet blijven.....

Dat vind ik ook Ja. Het gaat hier om één pony met blessure (en er hebben wel meer pony's blessures hoor) en 2 families die om een of andere reden een conflict hebben over die pony...