Power and Paint staat officieel in gerechtelijke bewaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

Re: Power and Paint staat officieel in gerechtelijke bewaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:24

suleilitha schreef:
Nee, ik meen het serieus, het verleden heeft al geleerd dat dieren tijdens die gerechtelijke bewaring nou niet echt een goeie behandeling krijgen. Het paard van regisseur Spielberg was na die periode stok kreupel.

die was al kreupel en die stond in bewaring bij een dierenkliniek!
die was in bewaring genomen omdat ze een rechtzaak hadden omdat het paard na aankoop kreupel bleek te zijn!
dus niet zomaar wat roepen! Slapen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:33

Ben benieuwd wat er besloten wordt...

Noeni

Re: Power and Paint staat officieel in gerechtelijke bewarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:38

Verwarrend maar ben benieuwd Wow!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:05

poes schreef:
Als een zeepaardje Huilen van het lachen Er verschenen ooit foto's van p&p waar de bijzets zo strak stonden dat hij de kin op de borst had, was een flinke rel Ja

Nou nou, weer zo'n goedkope opmerking. Hou daar toch eens mee op, heeft geen ene moer met dit topic te maken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:45

nou als het om de training was gegaan, dan had het niet zo lang geduurd.... Dat blijft dus onzin om daar maar op terug te komen.

Als ik alles uit deze 2 topics achter elkaar zet zie ik voor mijzelf een heel duidelijk verhaal.

Prijs en aspiratie: Het zou heel goed kunnen dat het je €20.000 kost om P&P een jaar te rijden. Je koopt niet alleen het huurcontract van de pony maar ok een plaats in het A kader en je bent het hele jaar verzekerd van de begeleiding van de nummer 1 pony dressuurstal. Dat mag wat kosten en €20.000 lijkt me reéel, tenslotte zullen de rijke meisjes met een beetje talent in de rij staan voor deze kans.

Afijn, je huurt die pony. De resultaten vallen voorlopig een beetje tegen maar goed, alles moet wennen. Maar dan, drama! pony raakt gelesseerd!

Voor ons arme sloebers betekend dat gewoon geduld kweken en kijken wanneer je carrière weer kan worden opgepakt. Maar als je een topsport pony huurt vanwege je ambities zal dat heus anders liggen! Geen pony, geen huurgelden betalen!

Ja en dan kan je een zakelijk geschil krijgen, jij wil niet betalen en de verhuurders kunnen zeggen: bekijk het maar, jij hebt hem kreupel gereden dus je betaald gewoon door.

Puntje bij paaltje, beslaglegging in bewaring nemen etc.

Kijk, dit is slechts mijn visie, maar hij is voor mij wel sluitend! Niks spannends aan, dat geef ik toe, gaat gewoon om de centen in mijn ogen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:55

maar dit is dus weer een suggestie. Waarom raadt iedereen hier naar? Want raden is het. Er zijn 2 partijen die wetenhoe de vork in de steel zit, en de rechter gaat proberen om er ook achter te komen. Als er een uitspraak is, dan horen we vast nog wel waar P&P heen gaat, en of hij weer in de sport uitgebracht gaat worden. Het enige feit is dat er een zakelijk geschil is. Het zij zo, de achtergronden kunnen we (als je dat al wil) alleen maar naar gissen.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:13

texelse schreef:
Waarom raadt iedereen hier naar?

Omdat men nieuwsgierig is naar de reden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:18

Elske_D schreef:
texelse schreef:
Waarom raadt iedereen hier naar?

Omdat men nieuwsgierig is naar de reden.

Omdat er eerst een vaag verhaal naar buiten komt over het per direct met pensioen gaan van de pony, die al omgeven is door mysterie door er nadrukkelijk bij te zeggen dat er geen commentaar gegegevn wordt. Dan weet je al dat er iets niet in de haak is. Vervolgens komt dit bericht naar buiten, wat ook nergens uitsluitsel over geeft.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:19

Huh, Ik snap er nu echt helemaal niks meer van. Ben erg benieuwd!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:20

Ik denk omdat wij mens zijn ............

Altijd nieuwsgierig en soms terecht en soms onterecht.... maarja blijven mens hè .......

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:37

nieuwsgierigheid is heel menselijk en ik ben ook wel benieuwd wat de werkelijke reden is, maar als er van alles geroepen (geschreven) wordt, dan krijg je wel van die indianenverhalen, die alleen op vermoedens gebaseerd zijn. En dat moet eigenlijk niet (denk/vind ik).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:46

als mensen geen open kaart spelen krijg je speculaties............. zo is het nou eenmaal

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:59

daar heb je gelijk in kiwiko, maar ik probeer er zelf toch maar geen verhaal om heen te verzinnen, en dat zeker niet ergens op het internet neer te zetten. Voor betrokken partijen lijkt me het zo al vervelend genoeg. Verhalen gaan weer een eigen leven leiden, en dan moet je je daar weer tegen verweren. Laten we met z'n allen maar gewoon afwachten op "officiele" reacties, en duimen dat het voor P&P allemaal in zijn belang geregeld wordt.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:01

texelse schreef:
daar heb je gelijk in kiwiko, maar ik probeer er zelf toch maar geen verhaal om heen te verzinnen, en dat zeker niet ergens op het internet neer te zetten. Voor betrokken partijen lijkt me het zo al vervelend genoeg. Verhalen gaan weer een eigen leven leiden, en dan moet je je daar weer tegen verweren. Laten we met z'n allen maar gewoon afwachten op "officiele" reacties, en duimen dat het voor P&P allemaal in zijn belang geregeld wordt.

Als dat voor die pony toch eens gedaan zou kunnen worden

KarelKlaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:14

Nogmaals een bewijs hoe onjuiste verhalen in de wereld worden gebracht door journalisten die het niet
zo nauw nemen met de waarheid. Het Belgische Eurodressage is daar het beste voorbeeld van.
Helaas worden deze verhalen klakkeloos over genomen door de Bokt nieuwsredactie. De belangrijkste regel
uit de journalistiek "hoor en wederhoor" is allang uit de boeken geschrapt. Het zou tevens van enig fatsoen spreken als
men de opmerking "Power and Paint kwam negatief in de belangstelling door een longeer incident etc....." laat volgen door
de uitspraak dat alle betrokkenen in een door de KNHS aanhangig gemaakte zaak "van alle blaam zijn gezuiverd" .

Het is mijn stellige hoop dat er ooit eens een gedupeerde opstaat en de gang naar de rechter maakt om een fikse schadeclaim
in te dienen tegen dit soort media hooligans.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:17

KarelKlaver, wat is er volgens jouw dan aan de hand op dit moment? van alle blaam gezuiverd?
In de officiele uitspraak van het tuchtcollege staat duidelijk vermeld dat Coby een officiele waarschuwing van de FEi heeft gekregen. Zij gebruikten dat zelf als verweer op grond van het "ne bis in idem" beginsel.

KarelKlaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:30

Liezel1 schreef:
KarelKlaver, wat is er volgens jouw dan aan de hand op dit moment? Van alle blaam gezuiverd? Nee, ze zijn er misschien niet voor veroordeeld, maar persoonlijk vind ik deze praktijken nog altijd niet kunnen, ongeacht de situatie.

Gelukkig hebben we in Nederland een rechtsysteem waar jouw "persoonlijke" mening geen invloed heeft. De rechters hebben destijds hun uitspraak gedaan op basis van tientallen deskundige rapporten en zijn tot de éénsluidende conclussie gekomen dat er geenszins van verwijtbaar gedrag sprake is geweest.

Wat er nu aan de hand is dient door de betrokkenen naar buiten gebracht te worden, zijnde Renate Pasch (eigenaars) en/of de familie Fokker (huurders) en zeker niet door mensen die de klok hebben horen luiden maar de klepel niet kunnen vinden.

Gelukkig hebben we in Nederland nog Claartje van Andel van Dressagedirect die zich nog wel kan herinneren wat ze op de school voor de journalistiek heeft geleerd, en zodra zij de klepel heeft gevonden zal ze zeker met een pers-bericht komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:50

Moderatoropmerking:
Ook al wordt er geen openkaart gespeeld is het geen vrijbrief om te gaan speculeren. Verder is het ook niet nodig om het over de berichtgeving te hebben. Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:18

KarelKlaver, je reageert op het bericht dat ik Ge-edit heb, zou je ook op mijn nieuwe bericht willen reageren? Ik snap namelijk niet goed hoe je "gezuiverd van alle blaam" en een waarschuwing van de FEI met elkaar kunt rijmen.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:32

Gutgut wat weten we het allemaal weer goed. Niemand weet wat er precies speelt en iedereen heeft een antwoord klaar. Zes pagina's lang worden er alweer vermoedens geuit en beschuldigende vingertjes uitgestoken. Fraai is dat.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:42

En Power staat ondertussen lekker rustig in zijn stal in Brakel!

lindake

Re: Power and Paint staat officieel in gerechtelijke bewarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:52

Beaux schreef:
En Power staat ondertussen lekker rustig in zijn stal in Brakel!

Heb je dit uit betrouwbare bronnen? Want ik ben wel benieuwd waar de pony nu verblijft.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:54

Dat hoop ik, dan is alle commotie gewoon om niks... dus vertel, beaux, weet je dit zeker of neem je het aan?

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:01

KarelKlaver schreef:
Gelukkig hebben we in Nederland nog Claartje van Andel van Dressagedirect die zich nog wel kan herinneren wat ze op de school voor de journalistiek heeft geleerd, en zodra zij de klepel heeft gevonden zal ze zeker met een pers-bericht komen.

Hoera!

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:02

hmm, ben ook erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

dat zal alleen nog wel even duren vrees ik!