Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Re: Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:44

Arm dier..!
Vit het wel echt een super mooi beestje! Pling
Hopen dat ie een goed & lang pensioen heeft..

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:47

Zonde hoor, zag hem van de zomer in Kootwijk op de welshkeuring voor het eerst....geweldig dier Pling Daar was de hele famillie pony's aan het trainen......

Zou het helemaal niet erg vinden als hij nog ter dekking zou komen, prachtig duits bloed Pling

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:48

celano schreef:
P&P stond vvorige week nog ergens op de startlijst (Beek geloof ik?).

Dat ze geen commentaar willen geven is waarschijnlijk omdat op de bezittingen van de familie Fokker beslag is gelegd. Dus missgien dat de pony daarom naar Duitsland terug iss gegaan.

Kijk zo hoor je op Bokt weer elke keer wat nieuws. Haha!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:49

Citaat:
Nou dan begrijp jij niet helemaal waar ik het over heb. Ik oordeel zeerzeker niet, ik geef een menig! Je hoort mij niets zeggen over de trainingsmethode en dergelijke. Ik neem aan dat DvB weet wat ze doen, ze brengen niet voor niets veel pony's en ruiters naar de top. Echter bedoel ik hiermee te zeggen dat het feit dat het al een hele tijd stil is rond P&P nieuwsgierigheid wektbij de mensen. Ik ben iemand die graag dressuurnieuws bijhoud en al lang niet meer in de sport actief is en dus ook helemaal geen baat heeft bij negatieve berichtgevingen naar derden toe.

Daarnaast zou ik graag van je vernemen waarom Eurodressage artikelen plaatst die onwaar zouden zijn, of speculatief zouden zijn. Volgens mij zijn er hier meerdere personen die niet te spreken zijn over ED.

Het onderste deel van mijn reactie was in het algemeen bedoeld.
Ik zeg niet DAT Eurodressage onbetrouwbaar is.
Maar gezien er verder niks bij staat waar ze hun informatie vandaan hebben, vind ik dat je er ook niet klakkeloos vanuit mag gaan dat deze informatie klopt.
Laatst bijgewerkt door Westenwind op 11-12-08 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:50

Dus iedereen die hier heeft gereageerd dat hij zo jong al met pensioen is, heeft een pony (gehad) die op 16-jarige leeftijd nog helemaal topfit is om in de internationale top mee te draaien?
Verder weet, ga ik voor het gemak even vanuit, van de mensen die hier heeft gereageerd ook niet wat er is gebeurd. Misschien heeft hij wel een peesblessure opgelopen die niet volledig wilt herstellen, geen idee. Dat gebeurt zelfs met paarden die alleen maar op de wei hebben gestaan.

Ik hoop dat P&P beschikbaar komt voor de dekdienst. Top-pony, ben benieuwd of hij zijn goede genen kan doorgeven of dat hij alleen als topsportpony bekend blijft.
Iig kan hij lekker de hele dag gras gaan eten Knipoog

celano schreef:
Dat ze geen commentaar willen geven is waarschijnlijk omdat op de bezittingen van de familie Fokker beslag is gelegd. Dus missgien dat de pony daarom naar Duitsland terug iss gegaan.

En sinds wanneer heeft bovenstaand betrekking op de pensionering van P&P? De pony werd gehuurd, dus niet meer dan logisch dat als hij niet meer kan voldoen aan de eisen van topsport dat hij lekker in Duitsland bij zijn eigenaren de wei opgaat.
En omdat het een gehuurde pony betreft, is het ook niet aan de familie Fokker om hier commentaar op te leveren. Zal vast in de overeenkomst hebben gestaan.

Amber_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:52

Hahah inderdaad Typisch Bokt! Wat een verhalen zeg!

Ten eerste : Z2 voor P&P is te vergelijken met Grand Prix voor Bonfire hor..En die pony heeft zo verschrikkelijk veel gepresteerd. Ik weet inderdaad niet of hun manier van trainen de beste is, maar die pony (en al hun paarden) ziet er verschrikkelijk Goed uit, mooie glas..mooi gespierd. Dus hebbe ze het echt wel zo slecht?

Het enige wat ik weet is dat hij bij een internationale wedstrijd in belgie niet door de veterinaire keuring kwam, en dat was in september..toen is hij na de herkeuring ook weer naar huis gegaan..Dus waarschijnlijk toch een reeks van blessures?

En Krack C is ook op z'n 16e met pensioen gegaan..en wel meer paarden.
Als zo'n pony blessures blijft houden, willen zij denk de eer hoog houden en er gewoon een punt achter zetten en terug kijken op een mooie periode, met heel veel medailles.

En misschien is het wel niet helemaal goed verlopen (bijvoorbeeld met ruzie? Ik zeg maar wat?) waardoor DvB het niet op de site heeft geplaatst...

P&P heeft in ieder geval heel veel gepresteerd en ik zie nog niemand in z'n voetsporen treden!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:56

celano schreef:
P&P stond vvorige week nog ergens op de startlijst (Beek geloof ik?).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:57

Arnyek schreef:
celano schreef:

En sinds wanneer heeft bovenstaand betrekking op de pensionering van P&P? De pony werd gehuurd, dus niet meer dan logisch dat als hij niet meer kan voldoen aan de eisen van topsport dat hij lekker in Duitsland bij zijn eigenaren de wei opgaat.
En omdat het een gehuurde pony betreft, is het ook niet aan de familie Fokker om hier commentaar op te leveren. Zal vast in de overeenkomst hebben gestaan.

als het daadwerkelijk zo is dat er beslag is gelegd op de goederen van fam Fokker, dan kan ik me voorstellen dat de eigenaren die ponie heel snel van het terrein afhalen..........

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:59

Dat brengt inderdaad een nieuw licht op de zaak...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:01

Arnyek schreef:

Ooit wel eens meegemaakt dat ze ergens beslag legden? Ik wel, en als een haas heb ik mijn paard er weggehaald. Beslag leggen ze zo, maar vervolgens je paard terugkrijgen is een hele truc.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:02

KiWiKo schreef:
als het daadwerkelijk zo is dat er beslag is gelegd op de goederen van fam Fokker, dan kan ik me voorstellen dat de eigenaren die ponie heel snel van het terrein afhalen..........

Hmmm, ja en nee. Het is algemeen bekend, en ik gok even ook met overeenkomsten vastgelegd, dat de pony eigendom is van de familie Pasch en alleen gehuurd wordt door de familie Fokker. Dus in die zin, nee, zou ik hem niet weghalen (staat bij van Baalen).
Dat er tegenwoordig eerst beslag wordt gelegd en dan pas gekeken wordt van wie de spullen zijn, tja, dat is helaas wel waar. Al zal ook dan gewoon goed gezorgd worden voor de pony bij van Baalen.

Maar goed, nogmaals, deze informatie is ook speculeren en heeft geen betrekking op de pensionering van P&P.

Amber_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:02

Tsja..Je weet niet wat er gaande is!

Maar ik vin het echt Onzin dat 16 jaar veeeeeel te vroeg is. Ja hij zal vast nog wel een paar jaar meekomen, maar waarschijnlijk niet meer op dit Top-niveau. Je moet stoppe op het hoogtepunt, en waarschijnlijk was dit het hoogtepunt.

En als er beslag is gelegd, dan zou die pony toch niet gelijk met pensioen gaan? dat zou die waarschijnlijk een 'rustperiode' krijgen in Duitsland ofzo (in ieder geval, zo zou ik het dan noemen)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:03

..het wordt steeds leuker..pak de popcorn!

maar celano, hoe kom je zo aan deze info??..wat het is nogal wat wat je hier typt

Amber_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:04

Nooit gehoord van Bodembeslag?

"trouwens geheel niet gericht op P&P maar meer op de kennis van mensen hier"

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:07

Amber_89 schreef:

Off-topic, ja, mee bekend. N.v.t. aangezien de pony op het terrein van de familie van Baalen staat en niet van de familie Fokker.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:09

Jasmijn76 schreef:
..het wordt steeds leuker..pak de popcorn!

maar celano, hoe kom je zo aan deze info??..wat het is nogal wat wat je hier typt

Clown

Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:13

Dit verhaal hoeft niet te kloppen. Het staat nergens op internet.
Volgens mij weet diegene die dit beweert niks zeker...

KarelKlaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:18

Arnyek schreef:
Amber_89 schreef:

Off-topic, ja, mee bekend. N.v.t. aangezien de pony op het terrein van de familie van Baalen staat en niet van de familie Fokker.

Gelukkig dat er nog mensen zijn op Bokt die zich wat zorgvuldiger gedragen en uiten en niet het niveau aannemen van Astrid Appels die het #1 principe in de journalistiek van hoor en wederhoor niet echt hoog in haar vaandel heeft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:21

Cayenne schreef:
De familie Pasch, eigenaren van Power and Paint, hebben nu beslist dat het genoeg is geweest. De hengst is weer terug naar Duitsland gebracht en zal daar ook blijven.

Wat is dit voor taal dan? Clown

Maar jammer dat ie zo abrupt met pensioen gaat! Maar is waarschijnlijk gewoon beter zo Ja

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:24

ik wil net zeggen...
als er beslag is gelegd op de bezittingen van fam fokker zouden die hem juist liever niet opgehaald hebben.... maar móest dat misschien van een deurwaarde/advocaat/oid
dus wat daar dan weer van klopt?!?!?! als dat de enige reden was, was er echt wel een oplossing gevonden vanuit DvB om P&P hier te houden, al helemaal als zij gewoon huur betalen voor hem Knipoog

KarelKlaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:26

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:
De familie Pasch, eigenaren van Power and Paint, hebben nu beslist dat het genoeg is geweest. De hengst is weer terug naar Duitsland gebracht en zal daar ook blijven.

Wat is dit voor taal dan? Clown

Maar jammer dat ie zo abrupt met pensioen gaat! Maar is waarschijnlijk gewoon beter zo Ja

Misschien (maar dan doe ik mee aan jullie laakbaar spelletje) waren de rekeningen van de dierenarts en kliniek
iets te hoog opgelopen. Cool

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:26

Dit verhaal wordt als maar spannender en spannender, ik vraag me af waarom P&P echt plotseling met pensioen is gegaan
*pakt glas cola en een bak popcorn

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:28

hopelijk gaat ie voor mooie nakomelingen zorgen Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:29

wat jammer zeg, was zo ontzettend weg van deze pony he!

En het komt niet door de trainingsmethoden, ik heb stage gelopen en in mijn tijd werd hij echt niet met de kin op de borst gereden/getraint! Dan was ik wel bij anky gaan stage lopen, maar dat wilde ik perse niet. Bij van Baalen hebben ze in alle tijd dat ik daar gelopen heb nooit zo getraint! Die foto's die gemaakt waren, waren waarschijnlijk ook geplaatst met andere bedoelingen, maar goed die discussen is lang geweest... Ik vind dat die pony een goed leven heeft gehad, beter dan menige pony! Een pony die niets te kort kwam...

Diegene die de pony rijdt betaald wel de huur, niet dvb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:30

KarelKlaver schreef:
Misschien (maar dan doe ik mee aan jullie laakbaar spelletje) waren de rekeningen van de dierenarts en kliniek
iets te hoog opgelopen. Cool

Euhh.. wat..?? Blond