Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:berpie schreef:Het gaat hier om een handelaar die inkoopt en de koper niet afneemt en nu zijn de dieren de dupe, ook al zouden het slachtdieren zijn en wat dan nog, trouwens als je logisch nadenkt, als het slachtdieren zijn waarom dan niet naar het slachthuis ipv laten verotten, letterlijk en figuurlijk.
Het gaat hier om dierendie hulp nodig hebben en stiekem had ik gehoopt dat jullie er hetzelfde over dachten.
Dat het een handelaar is wist iedereen al en dat hij geen gezonde paarden had gekocht ook. Daarvoor moet je zijn bij de mensen die hun paarden afdanken ipv zelf naar de slacht te brengen.
Maar waar haal jij vandaan dat deze paarden niet de juiste verzorging hebben. Graag feiten en geen vage beschuldigingen.
berpie schreef:Nou meid kijk eens naar de nieuwsberichten!
Dit is iets waar we al een tijd mee bezig zijn, ik ken de paarden, de handelaar en gisteren zijn we er wederom geweest en weer een dood paard, ik heb contact gehad met de gemeente, de aid, dierenarts, partij voor de dieren, de buurtbewonders enz.
Ik heb zelf contact met Romke zelf en nu ga ik stoppen voordat ik echt dingen ga zeggen die ik niet meen
beantsje schreef:by the way er zijn nog steeds genoeg potentiele klanten te koop:
[EA-CO] Gezelschaps/recreatiemerrie aangeboden
juudje84 schreef:Nu wordt hier wel geschreeuwd ja die man koopt ze tenminste nog van de markt, de paarden die niemand anders wil of de vorkge eigenaren de verantwoording niet voor willen nemen....
maar deze man wil er niet voor zorgen, zoals t uit ziet gooit hij ze op de wei en klaar , sterf hier maar en rot maar weg...

JesjeS schreef:Lijkt me hard nodig dat de man goed in de gaten word gehouden, controle!!Maar dit is nu al een tijd aan de gang , zijn er al Bokkers die een verslag kunnen geven wat hun bevindingen zijn met foto,s, als ik er in de buurt had gewoond, had ik er elke dag gezeten!
Citaat:Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst
beantsje schreef:trouwens ik hoorde op de radio dat er inmiddels al een hyves- site aangemaakt is.
suleilitha schreef:Ja, en die hyves is ook nog eens van een Bokker.
suleilitha schreef:Het verschil is dat daar toegeëigende paarden die niet in eigendom waren, naar de slager werden gebracht, Ninx. Maar tis een beetje off-topic.