Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel go

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:32

Er waren gisteren beelden op tv Noord en ik zag goed doorvoede dieren. Weliswaar vies maar who cares? De wei was natuurlijk redelijk nat maar er was nog voldoende te eten, de wei was enorm groot en er was een schuilstal.

Ik wou dat ik dat had!

berpie

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:32

ThePast03 schreef:
berpie schreef:
Het gaat hier om een handelaar die inkoopt en de koper niet afneemt en nu zijn de dieren de dupe, ook al zouden het slachtdieren zijn en wat dan nog, trouwens als je logisch nadenkt, als het slachtdieren zijn waarom dan niet naar het slachthuis ipv laten verotten, letterlijk en figuurlijk.
Het gaat hier om dierendie hulp nodig hebben en stiekem had ik gehoopt dat jullie er hetzelfde over dachten.

Dat het een handelaar is wist iedereen al en dat hij geen gezonde paarden had gekocht ook. Daarvoor moet je zijn bij de mensen die hun paarden afdanken ipv zelf naar de slacht te brengen.

Maar waar haal jij vandaan dat deze paarden niet de juiste verzorging hebben. Graag feiten en geen vage beschuldigingen. Knipoog

Nou meid kijk eens naar de nieuwsberichten!
Dit is iets waar we al een tijd mee bezig zijn, ik ken de paarden, de handelaar en gisteren zijn we er wederom geweest en weer een dood paard, ik heb contact gehad met de gemeente, de aid, dierenarts, partij voor de dieren, de buurtbewonders enz.
Ik heb zelf contact met Romke zelf en nu ga ik stoppen voordat ik echt dingen ga zeggen die ik niet meen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:33

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:33

JOEHOE< praat ik Arabisch?Snap dat je kwaad wordt als je het zelf gezien hebt, maar nogmaals, leg het dan uit.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:34

Maar Berpie, zou je je verhaal willen doen? Ik ben wel erg benieuwd naar jouw ooggetuigenverslag. Ben je gisteren geweest als ik het goed begrijp?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:36

berpie schreef:
Nou meid kijk eens naar de nieuwsberichten!
Dit is iets waar we al een tijd mee bezig zijn, ik ken de paarden, de handelaar en gisteren zijn we er wederom geweest en weer een dood paard, ik heb contact gehad met de gemeente, de aid, dierenarts, partij voor de dieren, de buurtbewonders enz.
Ik heb zelf contact met Romke zelf en nu ga ik stoppen voordat ik echt dingen ga zeggen die ik niet meen

Daar kijk ik dus na en zie dat zowel de AID en de dierenarts zeggen dat de dieren niet verwaarloosd worden of verzorging tekort komen.

Waarom heb je geen foto's genomen en waarom blijf je zo vaag.
Als je nu gewoon verteld wat er dan volgens jou aan de hand is kunnen we op een andere manier reageren. Het enige wat jij zegt is: Ik ken de paarden, de handelaar en ik ben er geweest.
Wat waren precies jouw bevindingen? En hou je er rekening mee dat deze paarden op de markt zijn blijven staan dus al ongezond of oud waren?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:37

beantsje schreef:
by the way er zijn nog steeds genoeg potentiele klanten te koop:
[EA-CO] Gezelschaps/recreatiemerrie aangeboden

Helaas alweer iemand die zelf de verantwoording niet wil nemen.
Zolang dit doorgaat zullen dit soort paarden in de handel verschijnen.

Daar moet wat aan gedaan worden, anders zijn we steeds met individuele akties bezig en blijven er ondertussen heel wat van dit soort paarden verhandeld worden.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:07

heb net even dat filmpje bekeken, vind niet dat de paarden der heel slecht uit zien, is gras te vinden (meer als mijn winterweide).
vind t alleen helemaal niet netjes van de man dat hij de dode paarden laat liggen, dat er ergs een been rondzwerft zegt voor mij genoeg dat er over dat hele terrein wel meerdere liggen, vooral als je op de woorden van de buurtbewoners uitgaat.

Nu wordt hier wel geschreeuwd ja die man koopt ze tenminste nog van de markt, de paarden die niemand anders wil of de vorkge eigenaren de verantwoording niet voor willen nemen....
maar deze man wil er niet voor zorgen, zoals t uit ziet gooit hij ze op de wei en klaar , sterf hier maar en rot maar weg...
hij kan ze beter op de markt laten staan, dan worden ze alsnog afgemaakt waarschijnlijk omdat niemand ze wil maar hoeven ze minder te lijden dan in een wei aftakelen paar dagen liggen en dan sterven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:12

juudje84 schreef:
Nu wordt hier wel geschreeuwd ja die man koopt ze tenminste nog van de markt, de paarden die niemand anders wil of de vorkge eigenaren de verantwoording niet voor willen nemen....
maar deze man wil er niet voor zorgen, zoals t uit ziet gooit hij ze op de wei en klaar , sterf hier maar en rot maar weg...

Er wordt nergens gezegd: hij koopt ze tenminste nog van de markt. En waar vind jij terug dat deze man niet voor de paarden zorgt? Graag dan wel met feiten en niet van horen zeggen. Knipoog

Er wordt gezegd dat dit soort paarden op de markt terecht komen doordat hun vorige eigenaren niet de verantwoording wilde nemen. Dan staan ze daar een hele dag al op een paardenmarkt terwijl ze oud/ziek en/of chronisch geblesseerd zijn en dan aan het einde van de dag gaan ze of naar een handelaar of naar de slacht. De mensen die zonodig nog een "goed tehuis" willen vinden voor hun afgedankte paard zijn daar de schuld van.
Een handelaar koopt echt geen paarden op om ze weg te laten rotten, verdient niet zo best namelijk. Clown

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:45

Het is allemaal een beetje dubbel, de AID zegt dat het oke is en ooggetuigen zeggen van niet!

Lijkt me hard nodig dat de man goed in de gaten word gehouden, controle!!Maar dit is nu al een tijd aan de gang , zijn er al Bokkers die een verslag kunnen geven wat hun bevindingen zijn met foto,s, als ik er in de buurt had gewoond, had ik er elke dag gezeten!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:49

JesjeS schreef:
Lijkt me hard nodig dat de man goed in de gaten word gehouden, controle!!Maar dit is nu al een tijd aan de gang , zijn er al Bokkers die een verslag kunnen geven wat hun bevindingen zijn met foto,s, als ik er in de buurt had gewoond, had ik er elke dag gezeten!

Krijg net via pb te horen dat er wel foto's zijn maar dat die niet geplaatst mogen worden van de moderators. Wat er op te zien is willen ze ook niet vertellen.

Ook niet of ze rekening houden met het feit dat dit paarden zijn die zeer waarschijnlijk al in een trieste conditie zijn aangekocht op de Zuidlaardermarkt en dus heel goed heel mager kunnen zijn zonder dat je dat die handelaar kunt aanrekenen.

Het blijft vager worden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:52

Klopt, er zijn foto's en er komen dr nog meer aan...

Het wordt id dsteeds vager en vager.

Zie deze quote, namens Roel Vinken van de AID:

Citaat:
Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst

En zo stond er meer in de tekst waaruit de zorgen blijken...en op eens sinds vandaag geeft de AID niet thuis en geeft een persbericht uit dat hetw el naar behoren gaat.
Enfin, er zijn foto's en er komen dr nog meer..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:54

..en als die handelaar die paarden zou hebben opgekocht, in slechte conditie, blijft het een feit dat hij ze niet mag onthouden van medische zorg en gezien de AID meerdere malen aangaf het een zorgwekkende situatie te vinden..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:57

En wat is er te zien op de foto's?

De AID is tot de conclusie gekomen nadat ze een onderzoek hebben verricht en heeft naar aanleiding van dat onderzoek de conclusie getrokken dat het in orde was.

Dan moet je er niet zelf bij gaan verzinnen dat er medische zorg wordt onthouden, tenzij je daar keiharde bewijzen voor hebt.

Is het nu niet gewoon genoeg geweest todat er keiharde bewijzen zijn dat het bericht van de AID niet klopt? Dit begint aardig op smaad te lijken en met een hetze zijn jullie al bezig.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:04

doet me denken aan een voorval van een paar jaar geleden hier vlakbij .
schapen stonden op een gerooid bietenland. Aantal waren kreupel. Met veel tamtam inbeslagname maar toen bleek dat de man in kwestie de (kreupele) schapen net had gekocht en dat de DA al bezig was de schapen met rotkreupel te behandelen.
De kale grond was ook juist goed voor deze schapen verklaarde de DA in het nieuws (ik weet niet meer waarom)en de man zorgde dus wel degelijk uitstekend voor zijn schapen.

Je kan dus niet iemand veroordelen uitsluitend op de conditie van zijn dieren. Het gaat om de zorg die je geeft.

En het plaatje van bijv. de wei geeft gauw een vertekend beeld, zeker bij deze weersomstandigheden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:05

de AID maakt zich niet zo druk om 'onze smaad' hoor...dit valt nl niet onder die categorie (herhaal niets anders dan hun eigen uitgegeven berichtgeving, weiger alleen linea recta het tegenstrijdige bericht meteen te geloven, omdat zij nog steeds graag meldingen ontvangen over dit geval)..zolang de AID persoonlijk te woord heeft gestaan dringend getuigenmeldingen nodig te hebben, blijf ik mij aan mijn woord houden..

Een hetze is het nog niet, dat zou het worden als het een Lootsma verhaal wordt, dat was pas een hetze. Ik weet het, een slechte naam heb je sneller dan een goede en de slechte blijft ook langer hangen.
Ik ben iig allang blij dat door deze commotie deze dieren nu wél hun dagelijkse kostje krijgen als ik die berichten dan wél moet geloven Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:12

Als ik het zo allemaal lees en hoor. Vertrouw ik het ook niet hoor!
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar berpie haar verhaal.
Kom op meid vertel a.u.b. wat je weet en gezien hebt?
En buiten dit geval om en dat van VS, moet er gewoon een wet komen die dieren beschermd! Hoe zit het met de petitie dames?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:16

De petitie is zo goed als af, de teksten worden nog op juistheid gecontroleerd door een jurist en daar moeten we even op wachten..dus het gaat de goede kant op.
De website waar de petitie online komt te staan, zal dan ook vrijgegeven worden.
Het streven is maandag ergens op de dag. Er bleken nog een hoop haken en ogen aan te zitten en dat moet wel in orde zijn alvorens zoiets online te gooien Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:19

Oke dan zie ik het maandag wel. Er moet gewoon iets gebeuren aan al dat paardenleed hier in dit klote landje!
ps leuk onderschrift heb je ook van VS?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:23

trouwens ik hoorde op de radio dat er inmiddels al een hyves- site aangemaakt is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:27

beantsje schreef:
trouwens ik hoorde op de radio dat er inmiddels al een hyves- site aangemaakt is.

Ja met "paarden-nietap" in de naam, ongeloofelijk dat zoiets mag en kan zonder dat je keiharde bewijzen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:29

Ja, en die hyves is ook nog eens van een Bokker.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:40

suleilitha schreef:
Ja, en die hyves is ook nog eens van een Bokker.

En dit mag wel? http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Dit betreft ook iemand die nog niet veroordeeld is, en zolang iemand niet veroordeeld is, is er blijkbaar niet zo veel aan de hand.
Hoeveel mensen klagen niet steen en been over deze vrouw?
Hier op Bokt, maar ook op andere sites. Ze wordt bij naam en toenaam genoemd en er wordt zelfs gezegd waar ze exact zit.
Me dunkt dat er niet veel verschil is dames.

Ik zou zelf niet snel iemand aan de schandpaal willen nagelen op het web... gelukkig is dat ook niet onze opzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:43

Het verschil is dat daar toegeëigende paarden die niet in eigendom waren, naar de slager werden gebracht, Ninx. Maar tis een beetje off-topic.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:47

suleilitha schreef:
Het verschil is dat daar toegeëigende paarden die niet in eigendom waren, naar de slager werden gebracht, Ninx. Maar tis een beetje off-topic.

Het overgrote deel van de klachten gaat daar over de manier waarop zij de paarden houdt, de omstandigheden, de modder, het gebrek aan voeding..... dat staat overal te lezen, en heb je zelf ook aangegeven.
Ik zie niet heel veel verschil.......

Wanneer zij niet veroordeeld is, en jullie het onjuist vinden over iemand te praten die niet aangepakt wordt door de AID, dan moet die link ook als de wiedeweerga uit jullie profielen verdwijnen.
Het is zeker niet off-topic.... het is namelijk een zelfde soort geval.

ps: no offence.... maar dat is dus gewoon hoe ik het lees. Als ik het niet bij het rechte eind heb hoor ik het graag natuurlijk.