mepril schreef:maar er zijn ook dieren die hij heeft die nog wel gezond waren toen hij ze kocht en even laten dood ziek zijn en waar geen dierenarts bij gehaald word
Heb je daar bewijzen voor?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
mepril schreef:maar er zijn ook dieren die hij heeft die nog wel gezond waren toen hij ze kocht en even laten dood ziek zijn en waar geen dierenarts bij gehaald word
mepril schreef:ja daar zijn bewijzen voor het paard van mijn oom een 2 jarige samber hengst is ook naar hem gegaan met keuringsrapport en al en ook die leeft niet meer
mepril schreef:ja daar zijn bewijzen voor het paard van mijn oom een 2 jarige samber hengst is ook naar hem gegaan met keuringsrapport en al en ook die leeft niet meer
mepril schreef:ik weet zeker dat deze man niet goed voor zn paarden zorgt
hij heeft zijn paarden ook bij mij in het land gehad en toen was er een paard die hij gekocht had waarvan het bot helemaal te zien was van zn been omdat ie in het prikkeldraad had gezeten dus heb hem toen vriendelijk gevraagt of ie er een dierenarts bij wou halen na 2 weken was er nog geen dierenarts bij gehaalt
en zag je gewoon dat er beestjes bij zn bot zaten
dus toen heb ik de dierenbescherming gebeld en die zeiden aleen maar tegen mij dat als ik vond dat hij niet goed voor zn paarden zou zorgen dat ik hem netjes moest vertellen dat ik zn paarden bij mij uit het land wou hebben
dit heb ik uiteindelijk ook tegen hem gezegt dat hij zn paarden weg moest halen maar heb eerst een dierenarts naar dat paard laten kijken omdat ik het erg sneu vond om hem zo te laten staan dus een dierenarts erbij geweest en helaas kon hij niks meer voor het diertje doen er zat in het bot een breuk wat waarschijnlijk nooit echt weer zou helen maar ook dat paard mocht niet door de dierenarts een spuitje krijgen want dat wou hij door zn eigen dierenarts laten doen en dus een dag later is hij vertrokken met zijn paarden in een vrachtwagen waar ze allemaal zo opgejaagt werden echt zo zielig om te zien
een paar weken daarna hoorde ik van het meisje die altijd paarden voor hem reed dat ze gestopt was omdat er 3 dode ponys in het hok lagen bij hem en daar stonden de kalveren gewoon nog bij in
suleilitha schreef:Mepril had meer sterke verhalen zoals een zogenaamd goedgekeurd paard wat aan deze man verkocht zou zijn en in no time dood was, dat kan domweg niet. Tenzij er een ongeluk mee gebeurd was maar daar heb ik dan weer niks over gehoord. Verder schrijft ze dat dit paard met keuringsrapport en al aan deze man is verkocht. Als het een daadwerkelijk goed paard is geweest is het allang doorverkocht en verder vind ik in deze een keuringsrapport een vaag begrip. Verder wordt er gesproken over een Samber hengst maar gezien het feit dat Samber bouwjaar 1976 had, vind ik ook dat maar een vaag verhaal. Tuurlijk zijn er veel nazaten van Samber die "zwart" hebben gedekt en de jongen daarvan zijn ook geen euro waard, wat het verhaal dan wel weer kloppend zou kunnen maken want wie zit nou op een papierloos dier te wachten? Ja, een handelaar in de lage prijsklasse...
suleilitha schreef:En een gezond paard kan wel binnen een week doodgaan, ook wel binnen een dag maar dan heb je niet te maken met verwaarlozen maar eerder met koliek of met een ongeval.
KiWiKo schreef:daarnaast ben je als eigenaar van het land toch verantwoordelijk voor de omheining? meen ik van de week ergens gelezen te hebben.........
KiWiKo schreef:Mepril heeft zijn paarden op het land gehad, en een van die dieren heeft in het laaghangende prikkeldraad gehangen wat er als omheining was....... althans dat zegt ze
Rody01 schreef:Hallo, jullie horen het verhaal van 1 kant. De buurtbewoners pvdd etc. De andere kant is alleen van de man zelf.
Ik ken de man, en weet ZEKER dat hij goed voor zijn dieren zorgt. Hij wil niet dat ze naar de slacht gaan! Daarom houdt hij ze daar, met een stalletje, vriendjes, water en voldoende ruwvoer. In de winter koopt ie zelfs tientallen zakken biks!
De man haalt een paardentandarts er bij als het moet, hoefsmid, iemand die de drachtige paarden scant etc. Hij koopt ze in een koppeltje op vanaf de markt. Wie weet was er 1 van zijn dieren al ziek, die hij van de markt had gekocht. De paarden die ik heb gezien, zien er stuk voor stuk, super uit! Ik heb zelfs een keer een pony van hem mogen rijden. en verzorgen, foto's zien?
Oké een dood paard in de wei laten liggen is niet netjes.
Nou, ik hoop dat ik nu een hoop heb duidelijk gemaakt
Verdomme hebben ze wel eens gehoord van die Nacht Camera's neerplaatsen?Rody01 schreef:Hallo, jullie horen het verhaal van 1 kant. De buurtbewoners pvdd etc. De andere kant is alleen van de man zelf.
Ik ken de man, en weet ZEKER dat hij goed voor zijn dieren zorgt. Hij wil niet dat ze naar de slacht gaan! Daarom houdt hij ze daar, met een stalletje, vriendjes, water en voldoende ruwvoer. In de winter koopt ie zelfs tientallen zakken biks!
De man haalt een paardentandarts er bij als het moet, hoefsmid, iemand die de drachtige paarden scant etc. Hij koopt ze in een koppeltje op vanaf de markt. Wie weet was er 1 van zijn dieren al ziek, die hij van de markt had gekocht. De paarden die ik heb gezien, zien er stuk voor stuk, super uit! Ik heb zelfs een keer een pony van hem mogen rijden. en verzorgen, foto's zien?
Oké een dood paard in de wei laten liggen is niet netjes.
Nou, ik hoop dat ik nu een hoop heb duidelijk gemaakt
Joto schreef: