Handelaar Nietap ontkent, Partij voor de Dieren boos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Handelaar Nietap ontkent, Partij voor de Dieren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:37

mepril schreef:
maar er zijn ook dieren die hij heeft die nog wel gezond waren toen hij ze kocht en even laten dood ziek zijn en waar geen dierenarts bij gehaald word

Heb je daar bewijzen voor?

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:39

ja daar zijn bewijzen voor het paard van mijn oom een 2 jarige samber hengst is ook naar hem gegaan met keuringsrapport en al en ook die leeft niet meer

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:44

mepril schreef:
ja daar zijn bewijzen voor het paard van mijn oom een 2 jarige samber hengst is ook naar hem gegaan met keuringsrapport en al en ook die leeft niet meer

Dat is heel treurig maar nog geen bewijs dat het komt door slechte verzorging of onthouden van medische zorg.
Bovendien vraag ik me dan serieus af waarom iemand zijn 2-jarige hengst aan zo'n handelaar verkoopt?

Je moet voorzichtig zijn met dit soort uitspraken op een openbaar forum, zeker als je niet met waterdichte bewijzen kan komen.
Als die man echt in gebreke is geweest komt dat uiteindelijk echt wel boven water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:46

mepril schreef:

Voor het zelfde is die hengst allang doorverkocht....
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig, Mepril, wanneer is die hengst van je oom aan deze man verkocht?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:53

Persoonlijk vind ik het wat snel om nu allemaal conclusies te trekken, zonder dat we alles weten.

Eerst schrok ik heel erg van de nieuwsberichten, en dacht ook dat die man wel heel verkeerd bezig was. Maar ik kan daar niet over oordelen. Niemand van ons weet wat er in het hoofd van die man omgaat, en waarom hij nou die paarden heeft gekocht.

Dat prikkeldraad wat half over de grond hangt, ja, dat is niet netjes, maar dat wil niet zeggen dat alles verkeerd is.
Een dood paard zo lang laten liggen.. tja... natuurlijk niet goed.. Maar als ik dat weiland zo zie op het nieuws (redelijk groot), en ik hoor die man.. Dan kan het ook goed zijn dat het die man gewoon niet is opgevallen. Heel stom, maar ik zou (zonder alles exact te weten) hier ook nog geen conclusies over trekken.

Ik 'hoopte' eigenlijk in het filmpje hele slecht verzorgde, vreselijk uitziende paarden te zien, maar er werd er maar 1 (dacht ik) van dichtbij gefilmd. En ja, die zag er niet heel goed uit, maar ze gaan vast niet het paard filmen die er het beste uit ziet, maar eerder die er het slechtste uitziet. Dus ik weet ook niet of de rest er zo slecht uitziet. En dat kan verschillende dingen betekenen, dat die man ze toch wel goed verzorgt, óf toch niet, dat zulke (redelijk gezonde, in ieder geval niet half dode) paarden daar ineens dood neervallen.
Misschien waren die paarden (die dood gingen) er ook wel het slechtste aan toe, en blijft de rest nog wel lang leven. We weten het niet..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 02:00

mepril schreef:
ik weet zeker dat deze man niet goed voor zn paarden zorgt
hij heeft zijn paarden ook bij mij in het land gehad en toen was er een paard die hij gekocht had waarvan het bot helemaal te zien was van zn been omdat ie in het prikkeldraad had gezeten dus heb hem toen vriendelijk gevraagt of ie er een dierenarts bij wou halen na 2 weken was er nog geen dierenarts bij gehaalt
en zag je gewoon dat er beestjes bij zn bot zaten
dus toen heb ik de dierenbescherming gebeld en die zeiden aleen maar tegen mij dat als ik vond dat hij niet goed voor zn paarden zou zorgen dat ik hem netjes moest vertellen dat ik zn paarden bij mij uit het land wou hebben
dit heb ik uiteindelijk ook tegen hem gezegt dat hij zn paarden weg moest halen maar heb eerst een dierenarts naar dat paard laten kijken omdat ik het erg sneu vond om hem zo te laten staan dus een dierenarts erbij geweest en helaas kon hij niks meer voor het diertje doen er zat in het bot een breuk wat waarschijnlijk nooit echt weer zou helen maar ook dat paard mocht niet door de dierenarts een spuitje krijgen want dat wou hij door zn eigen dierenarts laten doen en dus een dag later is hij vertrokken met zijn paarden in een vrachtwagen waar ze allemaal zo opgejaagt werden echt zo zielig om te zien

een paar weken daarna hoorde ik van het meisje die altijd paarden voor hem reed dat ze gestopt was omdat er 3 dode ponys in het hok lagen bij hem en daar stonden de kalveren gewoon nog bij in

dusss.. even.. jij laat iemand een paard met een open wond ( tot op het bot) in jou land zetten, zonder dat er verder door een DA naar gekeken word, ruim twee weken lang zelfs... dan ,na ruim twee weken, vraag je of hij wil vertrekken... maar laat eerst een DA kijken en "plots" is er ook een breuk in het bot... dier zal vast ruim twee weken lang heerlijk gelopen hebben op jou land(?)

sorry, maar ik geloof weinig van dit verhaal en als het wel zo is, dan is Mepril net zo schuldig aan nalatigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 02:42

Mepril had meer sterke verhalen zoals een zogenaamd goedgekeurd paard wat aan deze man verkocht zou zijn en in no time dood was, dat kan domweg niet. Tenzij er een ongeluk mee gebeurd was maar daar heb ik dan weer niks over gehoord. Verder schrijft ze dat dit paard met keuringsrapport en al aan deze man is verkocht. Als het een daadwerkelijk goed paard is geweest is het allang doorverkocht en verder vind ik in deze een keuringsrapport een vaag begrip. Verder wordt er gesproken over een Samber hengst maar gezien het feit dat Samber bouwjaar 1976 had, vind ik ook dat maar een vaag verhaal. Tuurlijk zijn er veel nazaten van Samber die "zwart" hebben gedekt en de jongen daarvan zijn ook geen euro waard, wat het verhaal dan wel weer kloppend zou kunnen maken want wie zit nou op een papierloos dier te wachten? Ja, een handelaar in de lage prijsklasse...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 03:11

suleilitha schreef:
Mepril had meer sterke verhalen zoals een zogenaamd goedgekeurd paard wat aan deze man verkocht zou zijn en in no time dood was, dat kan domweg niet. Tenzij er een ongeluk mee gebeurd was maar daar heb ik dan weer niks over gehoord. Verder schrijft ze dat dit paard met keuringsrapport en al aan deze man is verkocht. Als het een daadwerkelijk goed paard is geweest is het allang doorverkocht en verder vind ik in deze een keuringsrapport een vaag begrip. Verder wordt er gesproken over een Samber hengst maar gezien het feit dat Samber bouwjaar 1976 had, vind ik ook dat maar een vaag verhaal. Tuurlijk zijn er veel nazaten van Samber die "zwart" hebben gedekt en de jongen daarvan zijn ook geen euro waard, wat het verhaal dan wel weer kloppend zou kunnen maken want wie zit nou op een papierloos dier te wachten? Ja, een handelaar in de lage prijsklasse...

ja ik heb ondertussen ook wat andere post gelezen, en niet dat ik hiermee wil zeggen dat deze handelaar geen fout doet hoor, zeker niet, ik ken de man niet, ik ken het land niet, wel weet ik, dat 1 verhaal snel drie verhalen worden, 1 gewond paard de week erna half dood is enz .. het leuke van een forum is info uitwisselen, verhalen kwijt kunnen en samen dingen delen, het nadeel is.... verhalen die van kwaad tot erger gaan, mensen die dingen gaan verzinnen om verzonnen verhalen kracht bij te zetten en.. het grootste nadeel... vaak gelooft men alle negatieve dingen ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 03:14

En een gezond paard kan wel binnen een week doodgaan, ook wel binnen een dag maar dan heb je niet te maken met verwaarlozen maar eerder met koliek of met een ongeval.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 03:18

suleilitha schreef:
En een gezond paard kan wel binnen een week doodgaan, ook wel binnen een dag maar dan heb je niet te maken met verwaarlozen maar eerder met koliek of met een ongeval.

ja maar als dat bij iemand gebeurt, een handelaar, of bij een boer, dan word er vaak iets achter gezocht, dan zal het wel... enz enz. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 06:59

daarnaast ben je als eigenaar van het land toch verantwoordelijk voor de omheining? meen ik van de week ergens gelezen te hebben.........

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 07:56

KiWiKo schreef:
daarnaast ben je als eigenaar van het land toch verantwoordelijk voor de omheining? meen ik van de week ergens gelezen te hebben.........

oke, dus..? ik snap heel even de link niet...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:06

Mepril heeft zijn paarden op het land gehad, en een van die dieren heeft in het laaghangende prikkeldraad gehangen wat er als omheining was....... althans dat zegt ze Lachen

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:15

Hallo, jullie horen het verhaal van 1 kant. De buurtbewoners pvdd etc. De andere kant is alleen van de man zelf.
Ik ken de man, en weet ZEKER dat hij goed voor zijn dieren zorgt. Hij wil niet dat ze naar de slacht gaan! Daarom houdt hij ze daar, met een stalletje, vriendjes, water en voldoende ruwvoer. In de winter koopt ie zelfs tientallen zakken biks!
De man haalt een paardentandarts er bij als het moet, hoefsmid, iemand die de drachtige paarden scant etc. Hij koopt ze in een koppeltje op vanaf de markt. Wie weet was er 1 van zijn dieren al ziek, die hij van de markt had gekocht. De paarden die ik heb gezien, zien er stuk voor stuk, super uit! Ik heb zelfs een keer een pony van hem mogen rijden. en verzorgen, foto's zien?
Oké een dood paard in de wei laten liggen is niet netjes.

Nou, ik hoop dat ik nu een hoop heb duidelijk gemaakt Bloos

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:26

KiWiKo schreef:
Mepril heeft zijn paarden op het land gehad, en een van die dieren heeft in het laaghangende prikkeldraad gehangen wat er als omheining was....... althans dat zegt ze Lachen

ahh ja ik snap hem Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:28

Rody01 schreef:
Hallo, jullie horen het verhaal van 1 kant. De buurtbewoners pvdd etc. De andere kant is alleen van de man zelf.
Ik ken de man, en weet ZEKER dat hij goed voor zijn dieren zorgt. Hij wil niet dat ze naar de slacht gaan! Daarom houdt hij ze daar, met een stalletje, vriendjes, water en voldoende ruwvoer. In de winter koopt ie zelfs tientallen zakken biks!
De man haalt een paardentandarts er bij als het moet, hoefsmid, iemand die de drachtige paarden scant etc. Hij koopt ze in een koppeltje op vanaf de markt. Wie weet was er 1 van zijn dieren al ziek, die hij van de markt had gekocht. De paarden die ik heb gezien, zien er stuk voor stuk, super uit! Ik heb zelfs een keer een pony van hem mogen rijden. en verzorgen, foto's zien?

nou nee hoor, heel erg leuk dat een jonge meid die er misschien een leuke ervaring mee heeft, iets positiefs zegt, maar dat zegt mij net zoveel als de negatieve verhalen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:30

Je gelooft me niet omdat ik jong ben?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:23

Nors opkijken Verdomme hebben ze wel eens gehoord van die Nacht Camera's neerplaatsen?

Dan weten ze tenminste wat er echt aan de hand is en zal de raadsel snel opgelost zijn maar nee het is weer uitstellen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:31

Er stond toevallig in dagblad van het noorden een stuk over de ponys, met foto, als het lukt zal ik hem zo even inscannen. Maar zolang er aan de minimale eisen word voldaan, steekt de AID geen poot uit

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:42

dat stukje wat gisteren op rtv drenthe te zien was getuigde van een niet zo'n beste afrastering.
De pony's liepen boven over het prikkeldraad heen, en 1tje zat er nog eventjes bijna in vast.

Verder wel een mooi groot stuk land, maar ik kan van afstand niet beoordelen wat voor gras er nog stond en of er wel een hok/ droge plaats aanwezig was.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:28

Rody01 schreef:

Ik weet niet of dit waar is, maar dit bedoel ik dus met dat we niet te vroeg moeten (ver)oordelen. Wie is er allemaal geweest? Wie kent deze man al jaren? Wie ís deze man?
Ja idd, niemand van ons. We kunnen wel heel boos worden op die man, maar we weten niet eens of hij wel echt zo slecht is..
Daarom kunnen we het (ver)oordelen beter overlaten aan mensen die wel weten wat er aan de hand is.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:38

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:45

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:51

hmm.. kan je ook weer niet veel mee.
Met dit weer is bijna elk weiland modderig en nat.. en de pony's ook. Dat het schuwe pony's zijn maakt toch niks uit? En rond deze tijd van het jaar hoesten wel meer pony's.. Troep rond het weiland hoeft niet uit te maken. Ze zoeken allemaal negatieve dingen, maar of het nou wel echt zo slecht is..? Ik vraag het me af.
De pony's op de foto vind ik er persoonlijk niet heel erg slecht uitzien.
En de afrastering, tja... moet je gezien hebben denk ik.

moki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:56

DUUUH, in het intervieuw op de radio zegt ie duidelijk dat ie al een week(=7 dagen bij mij toch)niet was geweest dus dat zegt al genoeg dacht ik zo.Dit is in mijn ogen min of meer een bekentenis !We moeten bezig blijven, ik bel naar de LID want die controleren de laatste tijd toch zo graag,rtl nieuws gemaild en de pvd allemaal bezig blijven als je kunt!!!!!!!