Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nietap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:55

Het is niet het eerste paard waar een hond aan zou geknabbeld hebben...
Ik vind het ook jammer dat het dier daar zo ligt zonder opgehaald te worden...
Over de eignaar geef ik geen commentaar, ik wil wel eerst de juiste versie kennen over deze gebeurtenis.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:00

*Waant zich weer in Afrika*

Snackie schreef:
Ik zit net te prakkiseren.. het ziet er niet uit,alsof een wild beest een beginnetje heeft gemaakt. aangezien er vel lijkt te liggen tussen zijn buik en voorbenen in? een wild beest stroopt de huid toch niet?

Een wild dier zou nooit alleen de nek kaalvreten, (denkend aan vossen, dassen ect) omdat de buik simpelweg lekkerder is en meer vlees bevat..

Kan best dat het paard is doodgebeten/verwond aan zijn nek waardoor dat de kleinere (huiskatten?) dieren heeft aangetrokken.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:15

Als dit paard inderdaad verdronken is in de sloot en daar ligt te wachten totdat het opgehaald wordt, zou het fijner zijn als er een zeiltje over zou hebben gelegen.
't is niet zo'n fijn gezicht maar zolang het paard dood is dan heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Zou de eigenaar zelf niet verantwoordelijk zijn voor het opruimen van het "lijk" ??

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:20

Mindim schreef:
Het lijkt wel een jong beestje ook nog, of zie ik dat nu verkeerd?

Je zou zowat de inspectiedienst een verontwaardigd mailtje sturen, helaas staan er alleen telefoonnummers voor kantooruren.

Vogels pikken het helemaal kaal hoor, dat doen ze bij konijnen en reeen ook.

Nee hoor je ziet het niet verkeerd het is wel een jong beestje als je beetje door die pen gedeelte heen kijkt zie je dat het een slank diertje is slanke beetjes en een kleine staart jeetje mensen kijk t0ch beter naar je beesten om.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:46

ik ken geen boer die niet de rendac belt als er een dier dood is.
het is idd ook apart dat er geen sporen zijn van het slepen uit de sloot..
bij de hals is de huid gekarteld gescheurd zegmaar, heel raar!
het is echt te vreemd voor woorden dat er geen eigenaar te vinden is, elk stukje land is van iemand, en die iemand weet ook wel wiens dieren erop staan!
en anders moet de instantie die ook reeën enzo opruimt het paard maar afvoeren, hier krijg je ziektes van

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:17

nou dit is ook niet om aan te zien.
Wat erg als je je paard zo ziet liggen zou ik echt niet kunnen.
Ik hoop ook dat het dier in 1 keer overleden is.
Ik hoop inderdaad dat ze het snel opruimen dit is niet bevordelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:29

wilde zwijnen??????? die eten echt alles en scheuren iets los.

Verder is het triest maar ik zou toch graag de versie van eigenaar willen weten.

Misschien stond ie wel in de opfok bij een boer, die het niet zo nauw nam met kijken.
Niet zomaar mensen gaan veroordelen

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:32

JUK!!!!!!
kreeg er meteen kippenvel van
bah bah dat kunnen ze toch niet laten liggen!!!
arm beestje schandalig!!! Boos! Boos! Boos!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:40

Sneu dat zoiets gebeurd, hopen dat het beestje snel weggehaald wordt.

Vind het ook een beetje jammer dat een bericht zo de wereld in wordt gegooid, zo krijg je de gekste verhalen terwijl er misschien wel een hele andere reden is.

Wie zegt er dat het paard er ook echt al een hele week ligt en wie zegt er dat rendac al niet is gebeld, ik ken zat verhalen van mensen waarbij het dode dier na een paar dagen pas opgehaald werd.

Ik oordeel wel als ik het hele verhaal weet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:42

getver zeg, is er dan niemand die even de Rendac wil bellen om dat beest te laten komen ophalen? Als dat nog wel gaat als zo'n paard zo is aangevreten...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:09

Foto's niet bekeken, maar ziezo ik krijg de rillingen op mijn rug Nagelbijten / Gniffelen

Vreeselijk Ach gut

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:11

dit is echt verschrikkelijk dat iemand dat z'n eigen dier aan kan doen !
hij is al helemaal aangevreten, als ze zo iemand pakken moet die gene echt blij zijn dat ik niet de gene ben die zijn straf verzint !

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:16

Gatver wat een gore foto. Gewoon verschrikkelijk dat beestje zo te zien liggen daar. Wie weet hoe hard het heeft afgezien. Dat ze de eigenaar ook maar wat laren creperen van mij... Dan weet die maar eens hoe het voelt...

Niet te begrijpen sommige mensen...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:19

inderdaad niet zo frisse foto. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van de eigenaar eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:23

Wat ik dan weer niet snapt is dat iedereen het zielig vind voor het páárd. Dat ding is dood (dat mag duidelijk zijn) hoeveel denk je dat ie er nog om geeft?

Ik maak me eerder zorgen om een eventuele eigenaar die idd in het ziekenhuis ligt oid die hier geen weet van heeft.... Je zou maar in je weide komen en je dier zo zien liggen..... En dan nog een hoop heisa en politie op je kap ook omdat een of andere randdebiel beweerd dat je het dier verwaarloost hebt. Kan net zo goed van wat anders gestorven zijn dan van verwaarlozing. Ik vind hem er eerlijk gezegd niet echt ondervoed uit zien oid.

Wat gebeurt er eigenlijk met een paard als de eigenaar sterft en geen verdere familie meer heeft? Wordt dat dier dan opgeëist? Lijkt me niet onlogisch dat er dan niemand echt "weet" heeft van dat ding?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:29

jeetje ja, vraag ik me ook af.

daarentegen vind ik het zielig voor het dier, want hij heeft ongetwijfeld geleden, hij is immers dood. Of hij moet een acute hartstilstand o.i.d. gehad hebben.

Ik snap ook niet dat ze er niet even op zijn minst een zeil over heen hebben gelegd. Belachelijk gewoon. Dood of niet, ik vind het niet kunnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:36

moretje schreef:
jeetje ja, vraag ik me ook af.

daarentegen vind ik het zielig voor het dier, want hij heeft ongetwijfeld geleden, hij is immers dood. Of hij moet een acute hartstilstand o.i.d. gehad hebben.

Ik snap ook niet dat ze er niet even op zijn minst een zeil over heen hebben gelegd. Belachelijk gewoon. Dood of niet, ik vind het niet kunnen.

Denk je dat het voor het paard uit maakt of die lijd terwijl er een mens op staat te kijken, of alleen? Elk paard dat sterft lijd of heeft geleden. Simple as that, sterven is niet leuk, romantiseer inslapen ook maar niet. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:38

je hebt idd een punt, PG, voor het dier zal eht worst wezen, maar als er kids langs fietsen en er nachtmerries aan overhouden, is dat ook geen pretje. Een stukje respect voor mensn en dier mbt het afdekken lijkt me ook niet verkeerd gekozen. Al snap ik dat dat een humane overweging is!

Wat mij zo opvalt is dat het land er om heen zo zanderig is, alsof het dier toch heeft geleden en heeft gesparteld, geploegd met de benen voor het stierf.. Dat zou ik wel heel zuur vinden.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:39

ik vind het zielig dat dat beest daar nu zo ligt zonder een baasje dat om hem geeft / gegeven heeft. Ieder dier verdiend liefde, en ook een waardige dood!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:40

Aan de bagger te zien lijkt het er verdacht veel op dat het dier geleden heeft. Verdrietig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:41

Kan heel goed te verklaren zijn door het feit dat het dier aan het rotten is Knipoog Logisch dat de grond dus "mee rot". Er zijn nl geen echte krabsporen, is gewoon modderig (geen gras) als het gesparteld had zouden er grasklompen rondom te zien zijn. Kijk maar eens hoe het in het rond vliegt als een paard op een natte weide rolt. Lachen Dat ziet er net even wat anders uit, maar hef maar eens een plank om die al maanden op gras ligt, dit effect, dat het rondom zo weggevreten is kan je dus wijten aan het rotten van het lichaam (wat een plank niet op die manier doet) Lachen

Ik weet niet hoe dicht het dier bij de straat ligt, maar indien het niet dicht bij de straat ligt, hebben vreemde kinderen daar IMO niets te zoeken, gaan ze daar toch "toevallig" kijken, hebben ze iig ook meteen hun lesje geleerd. Knipoog

jemaine: en wie zegt dat er niet om het dier gegeven is? Rolleyes

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:44

Mmmm.. Maar speolen door de sneeuw en regen de losse delen op het zand neit weg? En "rot"het zo ver door op zoveel vierkante meters er om heen?..

nee, ik weet ook niet of het bji de weg ligt, ik hoop eigenlijk van niet.
Ook denk ik dat het een jong diertje is. En de vraag is of er meerdere stonden..

Of dat het dier uit een andere wei is uitgebroken en daar terecht is gekomen, op de vlucht voor iets.. Anyway, het blijft gokwerk. Als de omheining nog heel is zou het gesprongen kunnen hebben. Who knows?
Als het een veulen is of jaarling, wie zou het dan alleen neerzetten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:50

detour schreef:
Mmmm.. Maar speolen door de sneeuw en regen de losse delen op het zand neit weg? En "rot"het zo ver door op zoveel vierkante meters er om heen?..

nee, ik weet ook niet of het bji de weg ligt, ik hoop eigenlijk van niet.
Ook denk ik dat het een jong diertje is. En de vraag is of er meerdere stonden..

Of dat het dier uit een andere wei is uitgebroken en daar terecht is gekomen, op de vlucht voor iets.. Anyway, het blijft gokwerk. Als de omheining nog heel is zou het gesprongen kunnen hebben. Who knows?
Als het een veulen is of jaarling, wie zou het dan alleen neerzetten?

Hm, Dat denk ik wel, wat ook op valt is het schouderblad dat recht onder de buik van het paard ligt, als een schouderblad er af zou vallen door gebrek aan spieren, zou het niet zo vallen... Het zou logischer zijn dat het naar de andere kant valt, Lijkt me dus dat er toch een dier aan heeft lopen vreten.

Nog iets opvallend is dat het gras ook weg is aan de hals, waar een been dus nooit zou kunnen komen tenzij het dier zich gedraaid heeft. Als het paard zo had liggen spartelen dat het "rondjes" gedraaid heeft, dan zou er helemaal rondom ook gras weg zijn, en aan de rug ligt er nog gewoon gras. Ik blijf dus bij het rotten... Aan de kont is nl geen gras weg omdat daar nog geen extreme ontbinding is zoals bij de hals. Ik vind hem ook een relatief "relaxe" houding hebben voor een paard dat zo "veel geleden" heeft. Alsof die zich gelegd heeft en gestorven is... Wat stuiptrekkingen misschien nog maar.... Nee, ik denk niet dat dit paard veel geleden heeft.

Kan ook gewoon een pony zijn. Hoeft niet perse een veulen of een jaarling te zijn. Ik vind hem er niet veulenachtig uit zien eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:54

Nat1503 schreef:
Als dit hetzelfde paard is wat ik denk dan is het paard ongeveer vorige week uit het water gehaald. De brandweer van een andere gemeente was ter hulp gevraagd om het dier uit het water te halen, aangezien het dier al dood was was het een zaak voor gemeente/politie. Het dier is dus wel uit het water gehaald maar daarna is er niks meer mee gebeurd. Erg triest dat er zo met dieren wordt omgegaan.

NathalietjeB

Re: Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:55

pff die foto is echt walgelijk t lijkt mij idd een jong paard...
ik hoop dat ze t dier eerdaags toch echt laten ophalen door de rendac ofzo want zo krijg je wel ziektes enz
en als t paard zogezegd uit sloot is gehaald waarom zie je dan geen sleepsporen??